AliMH

Members
  • تعداد محتوا

    127
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

اعتبار در انجمن

360 نشان افتخار

درباره AliMH

  • رتبه حساب کاربری
    گروهبان سوم

Profile Information

  • Gender
    Not Telling
  1. AliMH

    اخبار دفاعی جمهوری اسلامی ایران I

    مقایسه روش های حمل و نقل مسافر اتوبوس مزیت ها: جابجایی حدود 40 مسافر به ازای یک وسیله نقلیه معایب: هزینه تعمیر و نگهداری بالا هزینه راه سازی و نگهداری راه بالا هزینه های جاری بالا مخاطرات انسانی از قبیل تصادف و ... آلودگی های شدید محیط زیستی از قبیل: آلودگی هوا (دود)، آلودگی خاک (استهلاک لاستیک و روغن)، آلودگی شدید صوتی   قطار معمولی مزیت ها: جابجای تعداد زیادی مسافر نسبت سوخت به مسافر مناسب نسبت آلودگی به سفر کمتر امکان جابجایی بار و مسافر از طریق یک خط آهن معایب: کندی حرکت قطار هزینه های تعمیر و نگهداری بالای قطارها و خطوط آهن سرمایه گذاری هزینه اولیه هنگفت (چیزی در حدود5 الی 10 برابر راه اندازی بزرگراه یک خط آهن نیاز به سرمایه گذاری داره)   قطار پرسرعت مزیت ها: جابجای تعداد زیادی مسافر نسبت سوخت به مسافر مناسبتر نسبت آلودگی به سفر کمتر   معایب: عدم امکان جابجایی بار و مسافر از طریق یک خط آهن هزینه های تعمیر و نگهداری بسیاری بالای قطارها و خطوط آهن سرمایه گذاری هزینه اولیه هنگفت (چیزی در حدود12 الی 25 برابر راه اندازی بزرگراه یک خط آهن نیاز به سرمایه گذاری داره)   هواپیما مزیت ها: جابجای تعداد مناسبی مسافر نسبت سوخت به مسافر مناسب نسبت آلودگی به سفر مناسب امکان جابجایی بار و مسافر از طریق یک پرواز معایب: هزینه های تعمیر و نگهداری متوسط هواپیما سرمایه گذاری هزینه اولیه هنگفت (چیزی در حدود120 الی 150 برابر راه اندازی یک کیلومتر بزرگراه یک فرودگاه و خرید هواپیما داره)   مثال های شهودی: راه اندازی هر کیلومتر بزرگراه در ایران 1 میلیارد تومان سرمایه گذاری لازم دارد این در حالی است که یک کیلومتر راه آهن حدود 5 الی 10 میلیارد تومان سرمایه گذاری لازم دارم (برای نمونه راه آهن رشت- قزوین) و راه اندازی خطوط راه آهن پرسرعت بسیار بیشتر از این مقدار (چون تا به حال راه اندازی نشده هنوز قیمت تمام شده آن مشخص نیست ولی بر اساس نرم جهانی هزینه آن 2.5 برابر راه اهن معمولی تموم می شه و هواپیما در حدود 130 الی 150 برابر هر کیلومتر بزرگراه نیاز به سرمایه گذاری داره. حالا با این شرایط کدام انتخاب بهتره؟ خوب قبل از جواب به این سوال باید این سوال را پرسید که جابجایی مسافر در مسیرها چقدر هست مثال تراکم مسافر بین تهران مشهد بالاست در نتیجه امکان انتقال به سمت سیستم جابجایی ریلی پرسرعت وجود داره چون می ارزه 1000 مسافر رو جابجا بکنی ولی مسیرهای داری مسافر کم و یا روزانه اصلا به صرفه نیست به سمت جابجایی قطار پرسرعت حرکت کنیم و بهترین انتخاب هواپیما هست چون مثلا یه هواپیمای ssj100 با هزینه اولیه 33 میلیون دلاری و نسبت سوخت به مسافر مناسب انتخاب بسیار خوبیه.   دوستان به این اتفاق با عینک سیاسی نگاه نیاندازند، هر چیزی در جای خودش انتخاب مناسبی هست ولی هیچ کدام جایگزین دیگری نیستند، مطالب زیادی تو اینترنت هست که به مقایسه انواع سیستم های حمل و نقل مسافر پرداخته و هر کدوم رو با هزاران روش و الگوریم با هم مقایسه کردن ولی دوستان در نظر داشته باشن که ایران یک کشور نسبتا پهناوری هست ولی با جمعیت کم! اتحادیه اروپا که مقایسه می کنید نسبت جمعیت به خاکشون بسیار بالاست و در نتیجه انتقال به حمل نقل ریلی سریع برای اونها الان امکان پذیره و همان طور که بالاتر گفته شد در ایران تنها مسیری که مسافر بالایی داره تهران مشهد هست و شاید در اولویت بعدی تهران تبریز باشه.
  2. AliMH

    تانک کرار

    دوست عزیز، من یک غیر نظامی هستم تو زمینه نظامی علم خاصی ندارم و بیشتر یک علاقه مند هستم تا یک تحصیل کرده نظامی(چندین دوست دارم که تحصیلات نظامی داشتن و الانم خیلی جاهای مهمی مشغول به کارن)  ولی این رفتار شما و صحبت کردن با لحن تمسخرآمیز (چی دیگران چه موضوع بحث) نه چیزی عاید شما می کند نه عاید دیگران جز اینکه خودتون رو بیشتر منزوی می کنید. در مورد ایراداتی که می فرمائید، حداقل در بعد اینکه از پروتوتایپ تا نمونه اصلی به این موضوع توجه داشتند و کابل ها رو از داخل لوله های فولادی محافظ رد کردن مشخص هست که کسانی که تو کار هستند به این موضوع توجه داشتند ولی اینکه چرا این مشکل هست شاید ما هنوز با یک پروتوتایپ (مثلا نسخه بتا) روبرو هستیم! شاید هم چون شاسی طراحی خودمون نیست نمیتونیم تغییرات زیادی توش بدیم و از سهل الوصول ترین مکان ها برای عبور کابل استفاده کردیم. یک توصیه برادرانه، انتقاد کردن خوبه ولی چطور انتقاد کردن هم مهمه. هیچ کسی با شخص شما مشکل نداره ولی وقتی ایراداتی که می گیرین لحن تمسخرآمیز میگیره دیگه کسی شما رو جدی نمیگیره.
  3. AliMH

    اخبار دفاعی جمهوری اسلامی ایران I

    ببخشید که پست خودم رو کش دارم میدم،ORC تجهیزی که الان دنیا بشدت داره ازش استفاده می کنه و یکی از بهترین پتانسیل های تولید انرژی در دنیا هست رو میشه تو همین ایران هم ساخت (چیز عجیبی نیست) و ما برای ساختش به هر ارگان و سازمانی که فکرشو بکنید طرحشو دادیم ولی دریغ از یک حمایت خشک و خالی، اخرشم پارک علم و فناوری .... یه پیشنهاد مسخره بهمون داد و مام کلا بیخیال این چیزا شدیم، پس نگید که ما از کارهای داخلی حمایت می کنیم. برای مثال اینجا میگم، این ایده رو (هر کسی به هر جایی وصله به اسم خودشم پیشنهاد بده اصلا برای من مهم نیست چون یه گام کشورم به جلو رفته) میشه از ورود آب شیرین به آب شور برق تولید کرد و ایران یکی از شورترین دریاچه های دنیا رو در خودش داره (دریاچه ارومیه) میشه به راحتی از ورود آب های رودخانه هاش به دریاچه برق تولید کرد بدون اینکه تو اکوسیستمش دستکاری بشه اگرم خواستید بدونید حداقل چقدر میشه برق تولید کرد مثالش تو یکی از ابتدایی ترین کتابهای آموزش ترمودینامیک هست (کتاب ترمودینامیک مهندسی یونس سنجل ویرایش 8 - ترجمه نشده) برید بخونید میبینید چقدر میشه برق تولید کرد.
  4. AliMH

    اخبار دفاعی جمهوری اسلامی ایران I

    نمی دونم چرا اینقدر دوستان به این دستگاه زباله سوز گیر دادن!؟ کسی که میگه نمایندگی چنین دستگاهی رو گرفته میتونه بهم بگه که ORC استفاده شده در دستگاه رو چطوری می خواسته وارد کشور بکنه؟ چون جزو موارد تحریم بوده! تازه از بعد برجام (حالا زود نیاید بگید که طرفدار برجامم یا ...) این تحریم برداشته شده و می شه این تجهیز رو وارد کرد که امسال هم تو نمایشگاه انرژی های تجدیدپذیر تهران چند شرکت ایتالیایی (یکی از قطب های تولید ORC) این دستگاه رو وارد ایران کرده بودن و قراره یکی از این دستگاه ها برای یکی از کارخانه های سیمان استفاده بشود   پی نوشت: ORC= Organic Rankine Cycle
  5. برای علاقه مندان به این مبحث :   http://www.amazon.com/gp/product/0321446119
  6. هوم شاید اگه اینجور شرکت ها تو دوران دبیرستان من بودند الان کلا مسیر زندگیم چیز دیگه ای بود :-((نمیرفتم مکانیک و ....) یادش بخیر اون زمان که reverse eng کار می کردیم ته سواد استادای دانشگاه های ایران اسمبلی تحت داس بود :cow: واقعا خوشحالم که تو کشورم چنین کاری داره میشه و میتونه بستری بشه جوونان علاقه مندی که خیلی زحمت می کشند و بدون هیچ حمایتی پیش میرند بتونند به این قبیل شرکتها بپیوندند.
  7. تسنیم نوشت: سامانه موشکی تلاش، با حذف سامانه موشکی اس ۲۰۰ روسی و همچنین جایگزینی سامانه موشکی بومی صیاد ۳ در آن، کاملا بومی شد. پیش از این و در سال‌های گذشته، سامانه‌های سه‌گانه تلاش با موفقیت تست و رونمایی شده بودند. تلاش 1 و 2، سامانه‌ای موشکی با به کارگیری موشک‌های بومی صیاد 2 و بهره‌گیری رادارهای بومی بود که در به‌روزرسانی و افزایش قابلیت‌های سامانه موشکی تلاش 2، ضمن ارتقاهای جانبی، سامانه موشکی اس 200 نیز با این سامانه تلفیق شد و سامانه جدیدی به نام سامانه موشکی تلاش 3 تست و رونمایی شد. اما مهمترین ویژگی سامانه جدید موشکی تلاش به نسبت سامانه‌های موشکی تلاش 1، 2 و 3، این است که این سامانه نسبت سامانه‌های قبلی تلاش، کاملا بومی سازی شده است به نحوی که سامانه موشکی اس200 روسیه که به صورت تلفیقی و برای هدف قرار دادن اهداف برد بلند و ارتفاع بالا در سامانه به کار گرفته شده بود، از "سامانه سلاح" سامانه تلاش حذف شده است. برای دستیابی به رهگیری و انهدام اهداف در ارتفاع بالا و برد بلند، از یک سامانه موشکی ایرانی و بومی به نام "صیاد 3" به جای سامانه موشکی اس 200 استفاده شده است. البته اس 200 به صورت تلفیقی در سامانه تلاش 3 به کار گرفته شده بود ولی حالا موشک‌های صیاد 3، با سامانه موشکی تلاش ترکیب شده و جزئی از آن هستند و با استفاده از لانچرهای پاتریوتی شکل، از سامانه موشکی تلاش شلیک خواهند شد. موشک صیاد 3، مدل ارتقا یافته موشک صیاد 2 است که برای نخستین بار، سال گذشته در نمایشگاه دستاوردهای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به نمایش درآمد. موشک صیاد 3 نیز یک موشک پدافندی است که تاکنون هیچ اطلاعاتی از آن منتشر نشده است ولی با توجه به جایگزینی آن به جای موشک‌های اس 200، احتمالا باید بردی معادل همان موشک‌ها را برای اصابت به اهداف در همان سطح (برد و ارتفاع) داشته باشد. نمونه جدید سامانه موشکی تلاش که کاملا بومی و ایرانی شده، از 5 بخش اصلی به شرح ذیل تشکیل شده است: 1- فرستند اطلاعات 2- روشن کننده هدف (سامانه کشف و رهگیری هدف) 3- واحد کنترل و مانیتورینگ 4- سکوی پرتاب (لانچر جعبه‌ای) 5- موشک‌های صیاد 2 و 3   http://www.khabaronline.ir/%28X%281%29S%2820kl4iy33l4sgpeqp2gbkzkz%29%29/detail/452313/Politics/military
  8. دوستان متاسفانه این مشکل را به صورت همه جانبه نمی بینند فکر می کنند با یک آب شیرین کن تمام مشکلات حل می شوند در حالی که این مشکل نیاز به یک سیستم مدیریتی درست و جامع داره مشکل راه حل داره، من پست قبلی خودم رو استفاده میکنم تا کاملترش کنم دوستان درک بهتری بدست بیارند.   استفاده از آب شیرین کن ها (برای حوضه های کم بارش جنوب و جنوب شرقی) فایده: رفع مشکل جابجایی سکنه جنوب ایران به شمال ایران فایده: امکان تصفیه آب مصرفی برای کشاورزی (ابی که مردم استفاده شرب کردن را میشه استفاده مجدد در کشاورزی کرد که منجر به رونق دادن نسبی به مناطق میشه)   انتقال پایتخت(وزارتخانه ها) فایده:تراکم زدایی از تهران که  منجر شده حوضه ابریز خود و اطراف خودش را نابود کند (انتقال آب از قزوین و شهریار به تهران و نابودی دشت های قزوین و شهریار و بیابانی شدن آن در چند سال اخیر) فایده: افزایش امنیت (مقابله راحتتر با شورش ها و مشکلات مشابه) و... دولت الکترونیک فایده: کم کردن جابجایی ها و در نتیجه مصرف انرژی کمتر و ...   بهینه کردن ساختمان ها (در مصرف انرژی و آب تا کمتر مصرف بشه تو ساختمان) فایده: 40 درصدر انرژی ایران در ساختمان ها در حال مصرف شدن هستند به نحوی که ساختمان نه تولید کننده جیزی هست نه بهره اقتصادی برای کشور دارد لذا هر قدر در این انرژی صرفه جویی کنیم سود اقتصادی بیشتری کردیم) فایده: کاهش مصرف آب آشامیدنی مثلا برای نمونه کجای دنیا برای فلاش تانک دستشویی از آب آشامیدنی استفاده می کنند که تو ایران ده لیتر آب به ازای هر بار دستشویی نابود می کنیم استفاده می شه؟ فکر نمیکنید مثلا آب حمام را اگر فقط در یک تانکری ذخیره کنیم و آب فلاش تانک ها با این آب پر شود چقدر صرفه جویی کردیم؟ و...(از این مثال ها فراوان) شبکه های هوشمند آب و برق و گاز فایده: توضیح فواید این طرح از یک پست خارج هست اگر کسی علاقه داشت میتونم مقالاتی که هست رو بدم برید بخونید.   انتقال صنایع آب بر به سواحل و تامین آب آنها از طریق دریا (مانند صنایع فلزی و...) فایده: کاهش مصرف آب های داخل سرزمینی و صنایع به آب های با کیفیت بالایی نیاز ندارند و خیلی ها فقط برای خنک کاری استفاده می کنند.   بهینه سازی انرژی در صنعت و نیروگاه ها (آمار فجیعی دارند نیروگاه های ما) فایده:صنایع قدیمی ما مثل سیمان، قند، نیروگاه ها مصرف بالایی آب و سوخت فسیلی دارند که می توان با بهینه سازی انرژی صرفه جویی بالایی در آنها داشت (بالا به علت فاصله بالای ما با نرم جهانی)     هیچ یک از این راه ها به تنهایی راه حل جامعی نیست و همه این کارها باید همزمان و با هم پیش بره تا مثلا 10 سال دیگه مشکل رو تا حد زیادی برطرف کنیم ولی اگر همین طور که الان داریم پیش میریم برویم 10 سال دیگر همین جا نشستیم و هنوز داریم همین حرفها رو تکرار می کنیم و اوضاع احتمالا بدتر از حالا شده.
  9. خوب من برخی از ایرادات رو میگم: 1: شور شدن تمام سفره های زیرزمین، یعنی دیگه بارانم بیاد بره تو زمین میشه آب شور که هیچ استفاده ای دیگه ازش نمیتونیم بکنیم! 2: وقوع زلزله های بسیار زیاد 3: این جمله تون که گفتید رطوبت و باران و ...! اون روزی که داشتند نیروگاه سیکل بخار همدان را میزدند جماعتی دانشمند اومدند گفتند عیبی نداره اب که بخار بشه دوباره ابر میشه باران میاد! الان بعد از سالها باران که نیومد هیچی دشت همدان کلا بیابان شد فقط از خاطر همین نیروگاه که هنوزم دولت حاضر به بستنش نیست(تکنولوژی 40 سال پیشه) 4: نابودی زیست گاه های بسیار زیاد و معادن بلقوه و بلفعل ایران (مثل معادن مس و اهن و سیمان و ...)   هر کدوم از این ایرادات کافیست برای رد این طرح. در پست قبلیم گفتم تنها راههای کنترل وضعیت ایران چی ها هستند و البته کاری که فراموش کردم بگم و پیشینیان ما انجام میدادند! ساختن قنات به جای سد.
  10. لول تفکر توطئه!! صنایع فلزی! مثل ذوب آهن و نورد که تکنولوژی های فرسوده و قدیمی دارند چه جاسوسی!!!!!!!!!!! صنایع سیمان و قند احد بوق که مایه جک روزگار هستند چه جای جاسوسی هستند؟ تعویض خطوط خودروسازی و مثلا تولید تویوتا یاریس به جای پژو 405 اونم رایگان و فقط در عوض کاهش کربن تولیدی! ORC ها و خریدشون، صنایع لاستیک و هزاران مثال دیگه... هی دیگه بگذریم....
  11. برای همین هست که این طرح ها باید در سواحل مکران (دریای عمان) اتفاق بیوفته! چون جریانهای اقیانوسی نمک و املاح حاصل از فرایند شیرین سازی رو با خودش میبره ولی همین طرح برای خلیج فارس بسیار مخرب هست (کاری که اعراب دارند با خلیج فارس می کنند) والاه اینقدرام اوضاع بد نیست که دارید میگید!! ما حداقل 200-250 میلیمتر بارش داریم! مثل عربستان و جاهای دیگه که نیست! مشکل راه حل داره، استفاده از آب شیرین کن ها (برای حوضه های کم بارش جنوب و جنوب شرقی) انتقال پایتخت(وزارتخانه ها) دولت الکترونیک (کم کردن جابجایی ها) بهینه کردن ساختمان ها (در مصرف انرژی و آب تا کمتر مصرف بشه تو ساختمان) شبکه های هوشمند آب و برق و گاز انتقال صنایع آب بر به سواحل و تامین آب آنها از طریق دریا (مانند صنایع فلزی و...) بهینه سازی انرژی در صنعت و نیروگاه ها (آمار فجیعی دارند نیروگاه های ما) حالت بحرانی تر: بستن شبکه انتقال اب شرب و تنها انتقال آب غیرخوراکی از طریق آن و اجبار مردم به خریدن آب بطری   والاه خیلی از اینها هم طرح های پیچیده ای نیستند، طرح های حمایتی زیادی تو پیمان کیوتو و ... وجود داره که اگر ما عقل داشتیم میتونستیم ازشون برای خیلی از کارهای فوق استفاده کنیم اونم به صورت رایگان، کاری که خیلی کشورها دارند می کنند(رایگان براشون صنایعشون رو به روز می کنند توسط اروپا و ژاپنی و کره ای ها)
  12. کلا این طرح از دید من بسیار خام و بدون پشتوانه علمی هست. البته من اطلاع دقیقی از ارتفاع دریای خزر ندارم ولی اگر ارتفاع دریای خزر بالاتر از دریای عمان باشه میشه از همین اختلاف ارتفاع استفاده کرد و به کمک سد ها برق بسیار زیادی به صورت رایگان و دانمی تولید کرد. ولی تغییرات اقلیمی که به وجود میاره قابل پیش بینی نیستند. مهمترین مشکلات این کار تزریق اب شور به سفره های زیرزمینی و نابودی اب های شیرین داخل کشور هست! ممکن است بگویند آب را شیرین کرده و سپس به کانال هدایت می کنند! احتمالا این دوستان تو عمرشون نمیدونند شیرین سازی آب چیست و چه مشکلات و هزینه هایی داره! اونم در این حجم و فقط کافیه تو جایی به مناطق نمکی بخوره و کار تمومه! در ادامه جحم بخاری که بوجود میاد مناطق داخلی ایران را تبدیل به اهواز و ماهشهر های دیگر می کند. البته این حرفهای من فقط یه برداشت سطحی هست که بدون فکر دارم مینویسم و مطمئن کسی که بیشتر از من روی این زمینه مطالعه بکنه خیلی خیلی خیلی بیشتر می تونه ایراد بگیره.   حالا همه این حرفها رو زدیم چطوری معضل بی آبی کشور رو برطرف بکنیم؟ ما باید به سمت آب شیرین کن های خورشیدی بریم اونم در ابعاد فوق عظیم! باز من وارد سیستم های آب شیرین کن ها نمیشم ولی متاسفانه در ایران مطالعات بسیار کمی صورت گرفته و هیچ بودجه ای هم تا جایی که من مطلع هستم براش اختصاص نیافه. اوج بحران در کشور اونجاست که ما حتی هنوز یک نقشه تابش خورشید، نقشه بخار، نقشه گازهای گلخانه ای و ... در کشورمون نداریم (ابرکامپیوترمون کجا بود که بخوایم از این کارا بکنیم!) در کل زیاد دلتون رو به این قضایا خوش نکنید. فقط برای مثال میگم، آزمایشگاه sandia که کلا کارش تهیه نقشه های فوق و پیش بینی های جوی و اقلیم شناسی و ...هست ابرکامپیوتر بسیار قوی داری و زیر نظر شرکت لاکهیدمارتین هست! جالبه شرکت اسلحه سازی داره رو این نقشه ها کار میکنه و مثلا منی که یه روز رفتم پژوهشگاه نیرو و گفتم حاضرم این کارو بکنم جواب خنده داری گرفتم(معاون رئیسش استاد دانشگاه خودمون هست-فارق التحصیل ژاپن) ، گفت مگه اصلا مهمه دقت این نقشه ها؟ (با طرح توجیهی و نمونه کار که برای یک استان با دقت معمولی انجام داده بودم چون با دقت مثلا 30 کیلومتر هر پیکسل بالاتر پی سی نمیکشه انجام بده، رفته بودم) یه چیزی میزنیم میانگین کشوری میره دیگه! حالا فرض کنید اونها این نقشه ها رو دارند به سطح 5 تا 3 کیلومتر هر پیکسل دقت تهیه می کنند. من در جواب ایشون گفتم تغییرات اقلیمی یکی از مهمترین پدیده های نابودی تمدن ها در دنیا بوده. بگذریم اینقدر دلمون درد داره که سه کلمه حرف میخوایم بزنیم اخرش میشه غم نامه :))
  13.   متاسفانه حرفهاتون نشون از عدم اطلاع از قوانین داخلی ایالات متحده است. دولت مرکزی امریکا هیچ گونه دخل و تصرفی به صورت مستقیم نمیتونه بر قوانین داخلی ایالت ها داشته باشه! تنها میتونه تلاش کنه! از این نمونه ها در امریکا بسیار زیاده، خیلی ایالت ها قوانین سفت و سختی برای حمل و فروش اسلحه دارند در حالی که در برخی ایالت ها قوانین فروش و حمل اسلحه ازاده. یا قوانین رانندگی از این ایالت به ایالت بغلی متفاوته متلا از ایالت اگه اشتباه نکنم کانزاز با ماشین بری به سمت سین سناتی ایالت ایلینویز تو اون ایالت 120 کیلومتر در ساعتم بری مشکلی نیست ولی همین ازمرز ایالت رد بشی باید روی 100 تا رانندگی بکنی! اگرم حواست نباشه و 120 تا بری پلیست تختت می کنه رو زمین! یا قوانین مالیاتی بین هر ایالت متفاونه برای همینه که ایالتی میشه کالیفرنیا و ایالتنی میشه تگزاس  
  14. http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=newsarchive&sid=aTc.BVAOH8qw&refer=uk و سرنوشتشو هم اینجا میتونید بخونید: https://en.wikipedia.org/wiki/Westinghouse_Electric_%281886%29 Fate Dissolved
  15.  بهتره کمی از کسانی که تو این زمینه دستی بر اتش دارند برید سوال کنید (من اون شخص نیستم ولی برید ببینید بالاترین تکنولوژی اتمی رو تو نیروگاه های اتمیش کی داره). ببیند امریکا تو طراحی راکتور اتمی کجاست و ژاپن کجاست. تو زمینه Westinghouse هم بهتره بیشتر مطالعه کنید که ببینید چرا ورشکسته شد (دقیقا به همون علت فوق --عدم سرمایه گذاری امریکا روی نیروگاه های اتمی برید ببیند و درگیری های داخلی و مشکلاتشون تا اینکه اخر یکی تو سال 2007 ساختند ) در نتیجه شرکتی مثل وستینگهاس ورشکسته شد و Dissolved به این معنی هست که قسمت های زیان ده رو فروختن!. فکر کنم وقتی 87 درصد سهام یه شرکتی رو یه شرکت دیگه خریده باشه به معنی خرید کامل اونه حالا ممکنه تحت هر اسمی به فعالیتش ادامه بده ولی الان توشیبا 87 درصد سهام بخش اتمی رو خریداری کرده و صاحب شرکت به حساب میاد! و در مورد ژاپن، فکر کنم تا حال یکبار با یک ژاپنی در ارتباط نبودی که اینطور داری مینویسی، بد نیست قبل از هر حرف زدنی در مورد کشور ژاپن مطالعه کنید و ببینید چرا چنین راهبردی رو انتخاب کردند نمیگم خوبه یا بده ولی راهبردی بود و هست که تونسته ژاپن رو حداقل با این وضعیت کشورشون (جزیره ای آتشفشانی) به دو کشور صادرکننده بزرگ دنیا (بعد از آلمان) تبدیل بکنه.