mahdavi3d

سفر به ايستگاه فضايي بين‌المللي با تاكسي‌هاي فضايي بوئينگ/ كپسول فضايي CST-100

Recommended Posts

[center][size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/CST-100_4.jpg[/img][/font][/size][/center]


[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=darkblue]شركت بوئينگ تاكسي فضايي خود براي انتقال فضانوردان به ايستگاه فضايي بين‌المللي را به نمايش گذاشت.[/color]
به گزارش سرويس فناوري ايسنا، مدل كامل جديدترين كپسول فضايي براي انتقال فضانوردان به ايستگاه بين‌المللي در بيست‌وهشتمين سمپوزيوم ملي فضايي آمريكا به نمايش درآمد.
با توجه به بازنشستگي شاتل‌هاي فضايي و در قالب بخشي از برنامه ارتقاء توسعه فضايي ناسا براي انتقال فضانوردان به ايستگاه بين‌المللي (ISS)، شركت بوئينگ اقدام به طراحي كپسول فضايي CST-100 كرده است.
بر اساس اعلام شركت بوئينگ، كپسول فضايي‌ براي انتقال هفت فضانورد به ايستگاه بين‌المللي طراحي شده و هر كپسول قادر است تا 10 بار به فضا پرتاب شده و به زمين باز گردد.
طول كپسول در عريض ترين قسمت 4.5 متر است كه بوسيله موشك اطلس 5 به فضا پرتاب خواهد شود.
نخستين مأموريت اين تاكسي فضايي براي انتقال فضانوردان به ايستگاه بين‌المللي براي سال 2015 يا 2016 پيش بيني شده است.
ناسا اميدوار است بتواند بزودي از نمونه‌هاي تجاري فضاپيماهاي خصوصي باري و كپسول‌هاي فضايي براي انتقال فضانوردان به ايستگاه بين‌المللي استفاده كند.

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/CST-100_5.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_CST-100_5.jpg[/img][/url]
[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/CST-100_5.jpg"]لینک عکس[/url]
نمونه شبيه سازي شده از كپسول CST-100 بر روي موشك اطلس 5

[color=olive]۳ اردی‌بهشت ۱۳۹۱ [/color]
منبع: ایسنا
[url="http://isna.ir/fa/news/91020300967/%D8%B3%D9%81%D8%B1-%D8%A8%D9%87-%D8%A7%D9%8A%D8%B3%D8%AA%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%81%D8%B6%D8%A7%D9%8A%D9%8A-%D8%A8%D9%8A%D9%86-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%84%D9%84%D9%8A-%D8%A8%D8%A7-%D8%AA%D8%A7%D9%83%D8%B3%D9%8A-%D9%87%D8%A7%D9%8A"]http://isna.ir/fa/ne...لي-با-تاكسي-هاي[/url][/font][/size] ویرایش شده در توسط mahdavi3d
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][b]اینفوگرافیک[/b]
[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/boeing-cst-120418c-02.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_boeing-cst-120418c-02.jpg[/img][/url]
[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/boeing-cst-120418c-02.jpg"]لینک عکس[/url]
منبع:
[url="http://www.space.com/15363-boeing-space-capsule-cst-100-infographic.html"]http://www.space.com...nfographic.html[/url]

[size=1][i][color=violet]ببخشید که ارسال متوالی دادم. تاپیک بالا بیاید.[/color][/i][/size][/font][/size] ویرایش شده در توسط mahdavi3d
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بوئينگ براي سي‌اس‌تي-100، آزمايش پرتاب انجام داد.


03~24.jpg

thumb_02~30.jpg thumb_01~33.jpg

 

http://www.spaceflig...n1205/03cst100/

براي ديدن عكس‌ها با حداكثر كيفيت از لينك‌هاي زير استفاده نماييد.
http://www.nasa.gov/...02_droptest.jpg
http://www.nasa.gov/...02_droptest.jpg
http://www.nasa.gov/...02_droptest.jpg

عكس‌هاي بيشتر:

 

thumb_CST100_110913_2L.jpg thumb_CST_100_Wind_3.png thumb_CST100_wind_tunnel2.jpg thumb_cst100_wind_tunnel_1.jpg

 
thumb_CST-100.jpg
thumb_4630330E.jpg thumb_CST100_drop_test_1.jpg thumb_CST100_110913_1.jpg

 
thumb_cst-100timeline.jpg thumb_CST_100_Wind_2.png thumb_boeingcst100c.jpg thumb_20120313_Boeing_CST-100_LAE_Test_2

 

ويدئو
 

CST100_01.jpg
دانلود (حجم: 32.67 مگابايت)
http://trainbit.com/...ort_Vehicle.mp4

CST100_02.jpg
دانلود (حجم: 27.53 مگابايت)
http://trainbit.com/...rew_capsule.mp4

 

ببخشید که ارسال متوالی دادم. تاپیک بالا بیاید.

ویرایش شده در توسط mahdavi3d
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][b]ويدئو[/b][/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]تست ثبات کیسه هوا[/font][/size]
[center]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/CST-100_Airbag-Stabilization-Testing.jpg[/img][/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][url="http://trainbit.com/files/3393699884/CST100-Mock-Up_Undergoes-Airbag-Stabilization-Testing_1001.mp4"]دانلود[/url] (حجم: 19.68 مگابايت)[/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][url="http://trainbit.com/files/3393699884/CST100-Mock-Up_Undergoes-Airbag-Stabilization-Testing_1001.mp4"]http://trainbit.com/...esting_1001.mp4[/url][/font][/size][/center]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#ee82ee][i][size=1]ببخشيد كه ارسال متوالي دادم. تاپيك بالا بيايد.[/size][/i][/color][/font][/size]
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#0000CD]کپسول فضایی در دست طراحی شرکت بوئینگ قادر به انتقال هفت فضانورد و گردشگر به ایستگاه فضایی یا مدار زمین است.[/color]
به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شرکت بوئینگ که با ساخت مدل های مختلف هواپیماهای مسافربری شهرت دارد، در حوزه فضا در پروژه‌های شاتل فضایی و ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS)‌ نیز حضور داشته است.
پروژه ای که متخصصان بوئینگ در حال کار بر روی آن هستند، کپسول فضایی CST-100‌ نام دارد که برای انتقال هفت فضانورد یا تعداد کمتر فضانورد و بار به ایستگاه فضایی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
طرحی از کپسول فضایی CST-100‌ بهار سال 2012 میلادی در بیست‌ وهشتمین سمپوزیوم ملی فضایی آمریکا به نمایش درآمد. این کپسول ظاهری شبیه فضاپیمای آپولو ناسا و کپسول فضایی اوریون دارد که توسط شرکت لاکهید مارتین در دست طراحی است.
شرکت بوئینگ قصد دارد از ظرفیت خالی در سفرهای تجاری فضایی برای انتقال علاقه‌مندان به مدار زمین استفاده کند؛ همچنین طرح همکاری مشترکی با شرکت بیگلاو (Bigelow) برای اتصال کپسول CST-100 به ایستگاه فضایی بادی خصوصی در نظر گرفته شده است.
در سال 2011 یک مدل آلومینیومی 35*30 سانتی متری این کپسول فضایی در تونل باد مورد آزمایش قرار گرفت و سال آینده نیز تست فرود با چتر انجام خواهد شد.
مسؤولان بوئینگ ابراز امیدواری کرده اند که با تأمین بودجه از سوی ناسا، نخستین پرواز در سال 2015 یا 2016 میلادی انجام شود.
با توجه به بازنشستگی برنامه شاتل‌ و با هدف راه اندازی سفرهای تجاری و کاهش وابستگی به کپسول سایوز روسیه، ناسا طی سال 2012 میلادی بودجه 1.1 میلیارد دلاری را در اختیار سه شرکت بوئینگ، سیرا نوادا و اسپیس ایکس قرار داده و امیدوار است که حداقل یک شرکت تا سال 2017 میلادی نخستین سفر فضایی را انجام دهد.[/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#FF8C00]۴ بهمن ۱۳۹۱[/color][/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]منبع: [url="http://isna.ir/fa/news/91110402278/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D9%86%D8%B3%D9%84-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D9%81%D8%B6%D8%A7%D9%BE%DB%8C%D9%85%D8%A7-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B7-%D8%A8%D9%88%D8%A6%DB%8C%D9%86%DA%AF"]ایسنا[/url][/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/image1sdfds.jpg][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/thumb_image1sdfds.jpg[/IMG][/url][/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][size=2]http://www.citizensinspace.org/category/commercial-space/bigelow-aerospace/[/size][/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#ee82ee][i][size=1]ببخشيد كه ارسال متوالي دادم. تاپيك بالا بيايد.[/size][/i][/color][/font][/size]
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

thumb_14-559.jpg

شرکت بوئینگ که یکی از شرکای «برنامه خدمه خصوصی» ناسا است، اخیرا آزمایش تونل باد فضاپیمای CST-100 و خودروی پرتابی یکپارچه موشک اطلس پنج United Launch Alliance را به پایان رسانده است.
به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این آزمایش بخشی از برنامه قابلیت یکپارچه خدمه تجاری ناسا (CCiCap) بوده که به منظور دسترس‌پذیر شدن خدمات پرواز فضایی خصوصی سرنشین‌دار برای مشتریان دولتی و خصوصی طراحی شده است.
شرکت بوئینگ و United Launch Alliance که یک مشارکت انتفاعی بین لاک‌هید مارتین و بوئینگ بوده، همچنین با یکدیگر برای آزمایش اجرای تازه ساخت مرحله بالایی قنطورس اطلس پنج همکاری کرده‌اند.
بوئینگ اکنون به دو مورد از هشت نقطه عطف عملکردی برنامه CciCap دست یافته و قصد دارد تا اواسط سال 2014 هر 19 مورد آن را تکمیل کند.
به گفته محققان ناسا، قنطورس پیش از این در سفرهای فضاپیماهای ناسا به جهان‌های دیگر بصورت موفق مورد استفاده بوده اما از آنجایی‌که تاکنون برای سفرهای سرنشین‌دار بکار برده نشده، این آزمایشات جهت اطمینان از عملکرد بدون اشکال و ایمن آن برای فضانوردان که بر روی یک اطلس پنج سرنشین‌دار سوار هستند، از اهمیت بسیاری برخوردارند.


آزمایش تونل هوا که در ماه مارس در مرکز تحقیقات ایمز ناسا در کالیفرنیا آغاز شده و در ماه مه به پایان رسید، اولین آزمایشات رابط فضاپیما، آداپتور خودروی پرتابی و خودروی پرتابی ناسا بوده است.
در این آزمایش یک مدل مقیاسی فضاپیمای یکپارچه و موشک در تونل بادی فراصوتی 3.3 متری ایمز قرار داده شد. داده‌های بدست آمده از این آزمایش برای شرکت بوئینگ اطلاعات ارزشمندی را که برای اطمینان از ایمن بودن سیستم جهت اعزام انسان به مدار پایین زمین نیاز داشته، ارائه می‌کند.
خط لوله تغذیه اکسیژن مایع قنطورس در ماه مارس در کالیفرنیا برای تشخیص چگونگی حرکت اکسیژن مایع از مخزن اکسیژن این مرحله به دو موتور آنکه در آنجا با هیدروژن مایع برای ایجاد نیروی پرتاب ترکیب شده، مورد آزمایش قرار گرفت.
قنطورس که پس از پایان یافتن سوخت مرحله اول موشک اطلس پنج بکار می‌افتد، آن را به سوی مدار هدف پیش می‌راند. قنطورس از تاریخچه وسیع و موفقی در انتقال فضاپیماها به مقاصدشان برخوردار بوده که از آن جمله می‌توان به ارسال کاوشگر کنجکاوی به مریخ اشاره کرد.
بوئینگ یکی از سه شرکت آمریکایی است که ناسا در برنامه CciCap خود برای آماده‌سازی زمینه به منظور ارسال یک ماموریت نمایشی سرنشین دار به مدار تا سال 2010 با آنها همکاری می‌کند. در صورت موفقیت، این برنامه می‌تواند در آینده منجر به دسترس‌پذیرتر شدن پروازهای فضایی سرنشین‌دار برای ناسا به منظور ارسال فضانوردارن خود به ایستگاه فضایی بین‌المللی از آمریکا شود.


۱۳ خرداد ۱۳۹۲
منبع: ایسنا

[hr]


thumb_CST_100_water_slide1.jpg thumb_CST_100_systems.jpg thumb_DSC_48142.jpg

thumb_boeing2.jpg thumb_CST_100_slide3.jpg thumb_CST_100_slide2.jpg

ببخشيد كه ارسال متوالي دادم. تاپيك بالا بيايد.

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][b][color=#800000]فضای داخلی اولین فضاپیمای سرنشین‌دار بوئینگ رونمایی شد[/color][/b]

[color=#0000CD]شرکت بوئینگ روز دوشنبه هفته جاری،‌ برای اولین بار از فضای داخلی اولین فضاپیمای خصوصی خود رونمایی کرد و فضانوردان ناسا به اجرای آزمایشات ارگونومیکی بر روی آن پرداختند.[/color]
به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اولین مدل مقیاس کامل کپسول فضایی خصوصی CST-100 بوئینگ در مرکز پشتیبانی محصول هوستون این شرکت در نزدیکی مرکز فضایی جانسون ناسا رونمایی شد.
این کپسول آب‌نباتی شکل که در ابتدا احتمالا بر روی یک موشک اطلس پنج پرتاب خواهد شد، برای ارائه دستیابی کم‌هزینه به مدار پایین زمین و ایستگاه فضایی بین‌المللی برای پنج سکنه طراحی شده اما تا هفت فضانورد می‌توانند با آن سفر کنند.
بودجه ساخت CST-100، ‌کپسول دراگون شرکت اسپیس‌ایکس و فضاپیمای دریم‌چیسر شرکت سیرا نوادا تا حد زیادی توسط برنامه سکنه خصوصی ناسا تامین شده‌اند.
تاکنون ناسا 570 میلیون دلار برای طراحی و ساخت CST-100 به شرکت بوئینگ پرداخته است.
بوئینگ، اسپیس‌ایکس و سیرا نوادا همگی بخشی از برنامه قابلیت یکپارچه سکنه تجاری بوده اما برای انتقال فضانوردان ناسا بین زمین و مدار با هم رقابت می‌کنند.
رندی برنسیک و سرنا آونون، فضانوردان ناسا روز دوشنبه لباسهای نارنجی‌رنگ فشار را که درزمان پرتاب و ورود مجدد به جو بکار می‌روند، پوشیده و خود را به کپسول نمونه بوئینگ برای آزمایش طراحی داخلی آن متصل کردند.
آنها چند ساعتی را درون کپسول برای آزمایش قدرت مانور آن گذرانده و مهندسان بوئینگ نیز تجهیزات ارتباطی، ارگونومیکی و رابطهای فضانوردان را بررسی کردند.
شرکت بوئینگ اولین پرواز مداری سرنشین‌دار کپسول CST-100 را برای سال 2016 برنامه‌ریزی کرده است.[/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#FF8C00]۲ مرداد ۱۳۹۲[/color][/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]منبع: [url="http://isna.ir/fa/news/92050200767/%D9%81%D8%B6%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D9%84%DB%8C-%D8%A7%D9%88%D9%84%DB%8C%D9%86-%D9%81%D8%B6%D8%A7%D9%BE%DB%8C%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D8%B1%D9%86%D8%B4%DB%8C%D9%86-%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%A8%D9%88%D8%A6%DB%8C%D9%86%DA%AF"]ایسنا[/url][/font][/size]

[center][size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/news-072213a-lg.jpg[/img][/font][/size][/center]

[center][size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/news-072213b-lg.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/thumb_news-072213b-lg.jpg[/img][/url][/font][/size] [size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/cst-inside.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/thumb_cst-inside.jpg[/img][/url][/font][/size] [size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/CST-100_BPzJ8NZCMAEXXk-.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/thumb_CST-100_BPzJ8NZCMAEXXk-.jpg[/img][/url][/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/news-072213c-lg.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/thumb_news-072213c-lg.jpg[/img][/url][/font][/size] [size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/cst-capsule.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/thumb_cst-capsule.jpg[/img][/url][/font][/size] [size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/2013-3071.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/thumb_2013-3071.jpg[/img][/url][/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/cst-training.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/thumb_cst-training.jpg[/img][/url][/font][/size] [size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/cst100-1.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/thumb_cst100-1.jpg[/img][/url][/font][/size] [size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/news-072213e-lg.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/thumb_news-072213e-lg.jpg[/img][/url][/font][/size][/center]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][CODE]http://danielmarin.blogspot.com/2013/07/la-nave-espacial-cst-100-toma-forma.html[/CODE][/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#ee82ee][i][size=1]ببخشيد كه ارسال متوالي دادم. تاپيك بالا بيايد.[/size][/i][/color][/font][/size]
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[center][size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/54351546543542.jpg[/img][/font][/size][/center]

[center][size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/6644135464562.jpg[/img][/font][/size][/center]

[center][size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/cst-100-simulator.jpg[/img][/font][/size][/center]
[center][size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][b]شبیه‌ساز (سیمولاتور) فضاپیما[/b][/font][/size][/center]

[center][size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/boeing-egineers-cst-100.png"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/thumb_boeing-egineers-cst-100.png[/img][/url] [url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/cst100-wind-tunnel-front-view.png"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/thumb_cst100-wind-tunnel-front-view.png[/img][/url][/font][/size][/center]
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

پرواز مجازی بوئینگ CST-100 به فضا

thumb_cst-100-virtual.jpg
http://www.gizmag.com/boeing-cst-100-virtual-flight/31027/pictures

فرمانده آخرین ماموریت شاتل فضایی چندی پیش مجددا به فضا بازگشت، اما این بار زمین را ترک نکرد.
به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، کریس فرگوسن، فرمانده ماموریت «آتلانتیس STS-135» در سال 2011 و مدیر کنونی «عملیات خدمه و ماموریت» بوئینگ، در یک شبیه‌ساز زمین‌محور طی پروازی مجازی، به ایستگاه بین‌المللی فضایی سفر کرد. این پروژه به عنوان بخشی از ملزومات آزمایشی ناسا برای فضاپیمای «(CST-100) حمل و نقل فضایی خدمه بوئینگ» صورت گرفت.

به گفته مقامات شرکت بوئینگ، این پرواز، مرحله نهایی پیش از بازبینی مهم طراحی این سامانه بود و در اینجا، فرگوسن از تجاربش به عنوان کهنه‌کار سه ماموریت شاتل با سابقه 40 روز حضور در مدار و 5700 ساعت پرواز با عملکرد بالا، برای نشان دادن قابلیت فضاپیما در این عملیات استفاده کرد. در طول ماموریت شبیه‌سازی‌شده، وی فضاپیمای مجازی را از طریق مجموعه‌ای از مانورها و به صورت دستی ونه تحت هدایت خوکار، مدیریت کرد.


۱۳ اسفند ۱۳۹۲
منبع: ایسنا

thumb_jsc2011e026189.jpg
Chris Ferguson
http://spaceflight.nasa.gov/gallery/images/shuttle/sts-135/html/jsc2011e026189.html

  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[center][size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10058/CST-100_pressure_vessel.jpg[/IMG][/font][/size][/center]

[center][size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10058/FINAL-VU-LOOKING-UP.jpg][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10058/thumb_FINAL-VU-LOOKING-UP.jpg[/IMG][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10058/cst11.jpg][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10058/thumb_cst11.jpg[/IMG][/url][/font][/size][/center]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]http://energymeetinspirations.com/future-transport-boeing/[/font][/size]
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ناسا اسپیس ایکس و بویینگ را برای انتقال فضانوردان ناسا به ایستگاه فضایی بین‌المللی انتخاب کرد

به‌زودی، فضانوردان ناسا با فضاپیماهای جدیدی راهی ایستگاه فضایی و سایر مقاصد فضا خواهند شد. پس از یک رقابت چهارساله بین شرکت‌های اسپیس‌ایکس، بویینگ و سیرا نوادا، ناسا شرکت‌های اسپیس‌ایکس و بویینگ را برای تحقق هدف برنامه خدمه تجاری ناسا انتخاب کرد. این شرکت‌ها تا سال 2017 طرح‌های خود را تکمیل و تست کرده و از سال 2017 فضانوردان ناسا از خاک امریکا به ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب خواهند شد. اگر همه چیز مطابق نقشه پیش برود، وابستگی ناسا به کپسول‌های #سایوز روسیه کاهش یافته و حتی قطع خواهد شد. از سال 2011 که شاتل‌های فضایی ناسا پس از سی سال فعالیت بازنشسته شدند، کپسول سایوز برای پرتاب فضانوردان ناسا به ایستگاه فضایی بین‌المللی استفاده می‌شود و هزینه هر صندلی بیش از 70 میلیون دلار است.

چارلز بولدن، رئیس فعلی سازمان ناسا در مصاحبه با خبرنگاران گفت: “اطلاعیه امروز، زمینه را برای گشایش هیجان انگیزترین و بلندپروازانه ترین دوره در تاریخ ناسا و پرواز فضایی سرنشین‌دار مهیا خواهد کرد.”
ناسا با این دو شرکت، قراردادی با مجموع ارزش 6.8 میلیارد دلار منعقد کرده است. گزارش‌های قبلی مدعی بودند که بویینگ در این مرحله اسپیس‌ایکس را پشت سر گذاشته است. اما این ادعاها ناشی از بزرگنمایی بیش از حد این واقعیت بوده که از این 6.8 میلیارد دلار، 4.2 میلیارد دلار به بویینگ و 2.6 میلیارد دلار به اسپیس‌ایکس تعلق گرفته است. اختلافی که چندان قابل توجه نیست و به احتمال زیاد، هر دو شرکت تا 2017 موفق به تکمیل طرح‌های خود خواهند شد.

نکته جالب در مورد انتخاب این دو شرکت در کنار هم این است که بویینگ شرکتی با سابقه طولانی و معروف در صنعت هوافضاست، اما اسپیس‌ایکس دوازده سال بیشتر نیست که تاسیس شده است.
به‌گفته ناسا، سپردن مسئولیت انتقال فضانوردان به مقاصد ارتفاع پایین به بخش خصوصی می‌تواند دست سازمان ناسا را برای کاوشهای عمیق‌تر منظومه شمسی و رسیدن به مقاصدی مانند مریخ و ماورای آن بازتر کند.
هر دوی این شرکت‌ها در وضعیت خوبی هستند و طرح هایشان به‌خوبی پیش می‌رود. بویینگ هزاران پرسنل در حال کار روی کپسول CST-100 دارد و تقریباً تمام فضاپیماهای سرنشین‌دار امریکایی را تاکنون ساخته است. اسپیس‌ایکس هم از بدو تأسیس روی همین هدف کار می‌کرده و کپسول دراگون بدون سرنشین‌اش که مبنای طراحی دراگون سرنشین دار است، اکنون در انتقال محموله به ایستگاه فضایی بین‌المللی به‌کار می‌رود.
بویینگ، کپسول CST-100 را بطور رسمی در ماه می امسال رونمایی کرد. این کپسول، هفت فضانورد را در محیط نسبتاً کوچکی حمل می‌کند، اما استفاده از پنجره‌های بزرگ بدون جوش و آرایه‌ای از LCD های لمسی و استفاده از نور محیطی آبی حس بهتری ایجاد می‌کند و محیط راحت تری برای فضانوردان فراهم می‌کند.
چالش باقی‌مانده برای بویینگ، بردن این کپسول به سکوی پرتاب است. بویینگ انتظار دارد از راکت Atlas V استفاده کند، اما با شرکت Blue Origin برای طراحی موتوری برای راکت اطلس همکاری خواهد کرد. چون موتورهای راکت اطلس فعلاً در روسیه تولید می‌شود و بویینگ ترجیح می‌دهد موتوری جایگزین در خود امریکا تولید شود.

مسأله پرتاب برای اسپیس‌ایکس چالش بزرگی محسوب نمی‌شود و شاید دلیل تعلق گرفتن بودجه کمتر به اسپیس ایکس همین باشد. اسپیس ایکس در حال حاضر پرتابگر اختصاصی خودش را دارد. راکت فالکون 9 قادر به حمل کپسول دراگون بوده و مرحله اول راکت قابل بازیافت است.
کپسول دراگون V2 نیز قادر به حمل هفت سرنشین است. مدل باری آن، تنها مجهز به پیشران‌های کوچک برای مانور مداری است. اما مدل سرنشین دار آن قرار است به موتور نیرومند سوپردراکو مجهز شود، و قادر خواهد بود تا در هر نقطه دلخواهی، با دقتی در حد بالگرد فرود بیاید.
با توجه به دستاوردهای مرتبطی که تاکنون شرکت اسپیس‌ایکس داشته، به‌نظر می‌رسد به آنچه که ناسا می‌خواهد نزدیک‌تر است. پس دلیل واقعی کم توجهی جزئی ناسا به اسپیس‌ایکس چیست؟ با اینکه اسپیس‌ایکس در حال به‌کار گیری تکنولوژی‌های جدیدی است و حتی راکت مورد نیاز برای پرتاب را نیز دارد، احتمال می‌رود که محصول بویینگ کاملاً مطمئن و بدون نقص باشد. با اینکه اسپیس ایکس تاریخچه خوبی داشته، به هر حال یک شرکت نوپاست و هر احتمالی را باید در نظر گرفت.

 
نتیجه هرچه باشد، بویینگ و اسپیس‌ایکس مسلماً تأثیر بزرگی در صنعت خصوصی فضا خواهند گذاشت و این دو شرکت در مورد احتمال همکاری با سایر کشورها و سازمان‌های علمی و هر شخص یا سازمان دیگری که سفارش پرتاب دهد، صحبت کرده‌اند.
دو شرکتی که از گردونه رقابت خارج شدند، شرکت‌های سیرا نوادا و شرکت بلو اوریجینز بودند. شرکت سیرا نوادا با فضاپیمای دریم چیسر که مشابه شاتل فضایی ناسا بود و دارای بال بوده و امکان فرود روی باند فرودگاه را داشت و شرکت بلو اوریجینز با کپسولی به‌نام اسپیس ویکل وارد رقابت شده بودند. پایه‌گذار بلو اوریجینز، جف بزوس، مانند الون ماسک یک میلیاردر بوده و پایه‌گذار فروشگاه اینترنتی آمازون است. این دو شرکت همچنان به تکمیل طرح خود و همکاری با سایر سازمان‌ها، اشخاص و شرکت‌ها ادامه خواهند داد.

 

با اینکه بویینگ و اسپیس ایکس به مرحله جدیدی راه یافته اند، هنوز مراحل مهم دیگری را باید پشت سر بگذارند، ناسا از هردو شرکت انتظار دارد تا 2017 یک مأموریت سرنشین‌دار اثباتگر فناوری، به مقصد ایستگاه فضایی بین‌المللی انجام دهند. به‌گفته چارلز بولدن، ناسا از هردوی این فضاپیماها تا زمانی که نیازمندی‌های سازمان را تأمین کنند استفاده خواهد کرد.

 

علي رسول زاده

۲۷ شهریور ۱۳۹۳

منبع: ترنجی

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ناسا اسپیس ایکس و بویینگ را برای انتقال فضانوردان ناسا به ایستگاه فضایی بین‌المللی انتخاب کرد

به‌زودی، فضانوردان ناسا با فضاپیماهای جدیدی راهی ایستگاه فضایی و سایر مقاصد فضا خواهند شد. پس از یک رقابت چهارساله بین شرکت‌های اسپیس‌ایکس، بویینگ و سیرا نوادا، ناسا شرکت‌های اسپیس‌ایکس و بویینگ را برای تحقق هدف برنامه خدمه تجاری ناسا انتخاب کرد. این شرکت‌ها تا سال 2017 طرح‌های خود را تکمیل و تست کرده و از سال 2017 فضانوردان ناسا از خاک امریکا به ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب خواهند شد. اگر همه چیز مطابق نقشه پیش برود، وابستگی ناسا به کپسول‌های #سایوز روسیه کاهش یافته و حتی قطع خواهد شد. از سال 2011 که شاتل‌های فضایی ناسا پس از سی سال فعالیت بازنشسته شدند، کپسول سایوز برای پرتاب فضانوردان ناسا به ایستگاه فضایی بین‌المللی استفاده می‌شود و هزینه هر صندلی بیش از 70 میلیون دلار است.

نکته جالب در مورد انتخاب این دو شرکت در کنار هم این است که بویینگ شرکتی با سابقه طولانی و معروف در صنعت هوافضاست، اما اسپیس‌ایکس دوازده سال بیشتر نیست که تاسیس شده است.
به‌گفته ناسا، سپردن مسئولیت انتقال فضانوردان به مقاصد ارتفاع پایین به بخش خصوصی می‌تواند دست سازمان ناسا را برای کاوشهای عمیق‌تر منظومه شمسی و رسیدن به مقاصدی مانند مریخ و ماورای آن بازتر کند.
مسأله پرتاب برای اسپیس‌ایکس چالش بزرگی محسوب نمی‌شود و شاید دلیل تعلق گرفتن بودجه کمتر به اسپیس ایکس همین باشد. اسپیس ایکس در حال حاضر پرتابگر اختصاصی خودش را دارد. راکت فالکون 9 قادر به حمل کپسول دراگون بوده و مرحله اول راکت قابل بازیافت است.
کپسول دراگون V2 نیز قادر به حمل هفت سرنشین است. مدل باری آن، تنها مجهز به پیشران‌های کوچک برای مانور مداری است. اما مدل سرنشین دار آن قرار است به موتور نیرومند سوپردراکو مجهز شود، و قادر خواهد بود تا در هر نقطه دلخواهی، با دقتی در حد بالگرد فرود بیاید.

 

با اینکه بویینگ و اسپیس ایکس به مرحله جدیدی راه یافته اند، هنوز مراحل مهم دیگری را باید پشت سر بگذارند، ناسا از هردو شرکت انتظار دارد تا 2017 یک مأموریت سرنشین‌دار اثباتگر فناوری، به مقصد ایستگاه فضایی بین‌المللی انجام دهند. به‌گفته چارلز بولدن، ناسا از هردوی این فضاپیماها تا زمانی که نیازمندی‌های سازمان را تأمین کنند استفاده خواهد کرد.

 


 

 

تصاویر رونمایی از کپسول دراگون V2

_dragonv2__SpaceX_28129.jpg

 

thumb__dragonv2__SpaceX_28229.jpg   thumb__dragonv2__SpaceX_28729.jpg thumb__dragonv2__SpaceX_28529.jpg

 

موقع بازگشت به زمین، قرار نیست با چتر فرود و به شدت روی خاک سقوط کند. بلکه با دقتی در حد هلی کوپتر و کاملا سالم بر زمین می نشیند.

 

thumb__dragonv2__SpaceX_28629.jpg

 

درگن وی ۲ اینگونه بر سطح زمین فرو خواهد آمد. یک جهش بزرگ در تکنولوژی که باعث کاهش هزینه سفرهای فضایی می شود. موتورهای این سفینه به طور کامل با پرینت ۳ بعدی ساخته شده اند.

 

thumb__dragonv2__SpaceX_281429.jpg

 

۷ صندلی در داخل قرار دارند. ۴ تا در بالا و ۳ تا درست در زیر آنها.

 

thumb__dragonv2__SpaceX_28929.jpg

 

ردیف پایین فشرده تر به نظر می رسد ولی این در جاذبه نزدیک به صفر مشکلی نخواهد بود. پنجره های بزرگی در طرفین وجود دارند و نمای داخل سفینه به معنای واقعی کلمه خیره کننده است.

 

thumb__dragonv2__SpaceX_28829.jpg

 

رابط کاربری سفینه شامل ۴ صفحه نمایش لمسی است که ماسک می گوید مشابه نمایشگرهای لمسی خودروهای تسلا هستند. نمایشگرها لولا دارند و همه فضانوردان داخل سفینه قادر به دیدن آنها با تنظیم در زاویه مناسب خواهند بود.

 

thumb__dragonv2__SpaceX_281029.jpg

 

اگر صفحات لمسی به هر دلیلی خراب شوند، دکمه های سخت افزاری به کمک می آیند تا کنترل سفینه از دست خارج نشود.

 

thumb__dragonv2__SpaceX_281129.jpg

 

 

آقای ایلان ماسک موسس و مدیرعامل اسپیس اکس  بر روی صندلی فرماندهی درگن وی ۲ قرار گرفته و به طور زنده عملکردها را برای حضار توضیح می دهد.

 

thumb__dragonv2__SpaceX_28429.jpg

 

درگن ۲ به طور خودکار به ایستگاه فضایی بین المللی وصل خواهد شد.

 

thumb__dragonv2__SpaceX_28329.jpg

 

 

******

 

_dragonv2__SpaceX_281329.jpg

 

 

_dragonv2__SpaceX_281229.jpg

 

dragonv2_digiato_4.jpg

 

digiato.com

 

****************

 

 رونمایی کپسول دراگون سرنشین دار شرکت اسپیس ایکس icon_arrowd

 

http://www.aparat.com/v/zFasA/%D8%B1%D9%88%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%DB%8C_%DA%A9%D9%BE%D8%B3%D9%88%D9%84_%D8%AF%D8%B1%D8%A7%DA%AF%D9%88%D9%86_%D8%B3%D8%B1%D9%86%D8%B4%DB%8C%D9%86_%D8%AF%D8%A7%D8%B1_%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA_%D8%A7%D8%B3%D9%BE%DB%8C%D8%B3_%D8%A7%DB%8C%DA%A9%D8%B3

 

 

 اسپیس ایکس و تست موتور سوپر دراکو icon_arrowd

 

http://www.aparat.com/v/BD1Wx

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

لطفا وارد سیستم شوید برای ارسال نظر

شما قادر خواهید بود بعد از ورود به سیستم این نظر را ترک نمایید



ورود به سیستم