GOLDEN-CROWN

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه - بخش دوم ( از July 2015 )

Recommended Posts

به ادعاي نيروي دريايي آمريكا، ايران در حال افزايش تعداد قايق‌هاي كوچك جنگي خود است كه قادر به حمله به كشتي‌هاي جنگي و اختلال در جريان نفت تنگه هرمز هستند.

به گزارش سرويس بين‌الملل «بازتاب»، خبرگزاري اقتصادي «بلومبرگ» اعلام كرد: هم‌اكنون سپاه پاسداران ايران داراي هزار فروند قايق سرعتي كوچك در منطقه است و به گفته «رابرت آلتاژ»، سخنگوي سرويس اطلاعاتي نيروي دريايي آمريكا در حال اضافه كردن به تعداد اين قايق‌هاست كه مجهز به موشك‌هاي كروز ضدكشتي هستند.

آلتاژ در ايميلي اعلام كرد: «ايران هنوز هم بر اين نظر است كه نيروهاي سپاه پاسداران در صورت درگيري، از تاكتيك‌هاي جمعي استفاده مي‌كنند».

اطلاعات نيروي دريايي آمريكا در آخرين گزارش خود درباره تهديدات اعلام كرده كه حمله عليه نيروي آمريكا و تانكرهاي تجاري، مي‌تواند شامل صد قايق در گروه‌هاي بيست تا سي‌تايي باشد كه هم‌زمان از محورهاي گوناگون حمله مي‌كنند.

دريادار «كوين كاسگريف»، فرمانده دو ناو جنگي آمريكا در خليج فارس، مي‌گويد: اين قايق‌ها توانايي رزمي بالايي دارند.
وي از اين‌كه نيروهاي سپاه پاسداران، حمله‌هاي بدون دستوري را انجام دهند، ابراز نگراني كرد و گفت: «خيال ما از نيروي دريايي و هوايي ارتش ايران به دليل سيستم فرماندهي منظم، راحت است و مسئله كليدي هم كنترل بر نيروهاست، اما اين احساس را به نيروهاي سپاه پاسداران ندارم».

اين قايق‌ها حدود 20 متر طول داشته و سرعتي برابر 91 كيلومتر در ساعت دارند و مسلح به اژدر، خمپاره‌انداز و موشك‌هاي كروز هستند كه توانايي كاشتن مين‌هاي دريايي را نيز دارند. آمريكا برآورد مي‌كند كه ايران حدود پنج هزار مين دريايي داشته باشد.
«كاسگريف» و ديگر فرماندهان دريايي آمريكا، بر اين باورند كه توانايي دفاع در برابر اين تهديدات را دارند.

ايران در اواخر سال‌هاي 1987 تا اواسط 1988 و پس از حمايت ريگان از عراق، با ناوگاني كوچك‌تر از اين قايق‌ها، حملاتي را شكل داده بود. آن قايق‌ها دست‌كم به يك تانكر نفتي كه با پرچم آمريكا در رفت‌وآمد بود و ناو جنگي «ساموئل رابرتس» ‌آمريكا، آسيب رسانده بودند.

كاسگريف گفت كه آمريكا چهار و انگليس دو تيم مين‌ياب در خليج [فارس] دارند و به مشكلاتي نيز كه شيوه حملات جمعي اين قايق‌ها در بر دارد، اشاره كرد.

قلب دفاعي ناو «استنيس» كه چني از عرشه آن به ايران هشدار داد، يك سيستم خودكار دفاعي است كه سال گذشته نصب شده و به تحليل داده‌هاي راداري ضدزيردريايي و دفاع هوايي مي‌پردازد و توسط كشتي‌هاي اسكورت نيز جمع‌آوري شده است.

ادعا شده رادارهاي استنيس مي‌توانند هم‌زمان دويست كشتي و هواپيما را كنترل كنند. صفحه‌هاي ديجيتالي بزرگ اين ناو، نشان مي‌داد كه آنها در 37 مايلي بوشهر قرار دارند و هيچ نشاني از حضور دريايي يا هوايي ايران نداشتند.

«كريس رنت فرو»، فرمانده اين سيستم دفاعي خودكار، مي‌گويد: ما تمرين‌هاي زيادي براي مقابله با حملات اين قايق‌ها انجام داده‌ايم؛ يكي از آنها، مسلسل‌هاي كاليبر 50 است كه روي عرشه ناو قرار داشته و افق خليج [فارس] را به دقت زير نظر دارد. افسران ارشد استنيس در گفت‌وگوهايي در 31 مي و يكم ژوئن از روي عرشه ناو اعلام كردند كه گروه‌هاي آنها متخصص مبارزه با ايران نيستند، اما در حال تمرين براي مقابله با زيردريايي‌ها، هواپيماها و حملات موشكي هستند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
حمله به ناو هواپيمابر از فواصل نزديكتر از 400 يا 500 كيلومتر كار اشتباهي است. به دليل وجود جنگنده هاي مدرن روي آن ونيز سيستم هاي دفاعي فوق پيشرفته آن و نيز به دليل حضور ناو هاي جنگي گروه كه در كنار ناو هواپيمابر حركنت مي كنند كه مجموعه اينها مي توانند به راحتي هر جنگنده و كشتي و حتي زير دريايي را منهدم كنند. تنها راه ممكن ايناست كه: 1.از چند موشك مافوق صوت كه حد اقل 4يا5 ماخ سرعت داشته باشه و برد زياد حدود 400 كيلومتر داشته باشه و بطور همزمان شليك بشه. 2. يك يا چند وسيله پرنده رادار گريز و سريع (مثل قايق هاي پرنده جديد ايران) بطور همزمان به ناو ها حمله ور بشوند و زماني شروع به شليك كنند كه ناو فرصتع كافي براي عكس العمل نداشته باشه. 3. چند زير دريايي كوچك و رادار گريز و سريع باهم به نزديكي ناو ها رفته و آنها نيثز زماني شروع به شليك اژدر كنند كه دشمن زمان كافي براي عكس العمل نداشته باشد. و براي اينكار لازم است كه اين زير دريايي ها و حتي قايق هاي پرنه بي صدا و بدون كوچكترين در گيري به نزديكي دشمن برسندو بعد اقدام به شليك كنند. تازه با همه اين كارها هم نمي شود يك ناو را بطور كامل منهدم كرد و تنها مي توان براي مد تي آن را از كار انداخت.چون بدنه و عرشه ي اين ناو ها چندين لايه زرهي سنگين دارند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ريي مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به تحولات منطقه و توطئه هاي مشترك آمريكا و رژيم صهيونيستي گفت:در شرايط فعلي احتمال وقوع جنگ جديد در منطقه خاورميانه وجود دارد.

به گزارش مهر بسياري از صاحبنظران با رصد تحولات منطقه و توطئه هاي مشترك آمريكا و رژيم صهيونيستي احتمال ميدهند كه جنگي ديگر در منطقه خاورميانه آغاز شود.هاشمي رفسنجاني در پاسخ به اين احتمال گفت:احتمال وقوع جنگ در شرايط فعلي وجود دارد و شواهدي هم براي اين مسئله ديده ميشود.
در روزهاي اخير و پس از مشغول كردن ارتش لبنان به درگيري با گروه مشكوك فتح الاسلام احمدي نژاد نسبت به احتمال حمله مجدد اسراپيل به لبنان و تبعات خطرناك و گسترده اين آتش افروزيها در منطقه خاورميانه هشدار داده بود.
اما گمانه احتمال بروز جنگي جديد در خاورميانه از آنجا پرنگتر ميشود كه جديدا وزير جنگ اسراييل از آمادگي ارتش اسراييل براي حمله به سوريه خبر داده است.عمير پرتز در گفتگو با راديو اسراييل گفته بود ارتش اسراييل بايد براي مقابله با هرگونه نابساماني در مرزهاي سوريه آماده باشد.وي با اذعان به اين كه از 10 ماه پيش دستور داده است در جبهه شمالي امكانات نظامي مستقر شود در عين حال مدعي شد اين تدابير بيانگر نيات خصمانه ما بر ضد سوريه نيست.

به نقا از روزنامه جام جم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوست من تا فاصله 500 کیلومتری این ناوها زیر پوشش اواکس و جنگنده های نیروی دریایی هست.شما مطمئن باش تکنولوزی ایران از تکنولوزی امریکا که خودش بوجود اورنده وسایل استلث هست بیشتر نیست و اونها وسایلی دارند که از صدها کیلومتری ما رو کشف کنند. شما اگر برنامه ریز جنگی میشدی وای به حال ما بود!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

جوابي نبود لا اقل يه نظر بديد نگن خوابيد.


شما باید عکس مورد نظر را در یک هاست رایگان مثلا tinypic.com آپلود کرده و از آن لینک دهید نه از روی هارد کامپیوتر.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ramtina طبق گفته سعيد عمل كن و عكست را مطابق دستور العملي كه لينكش اول صفحه است در سايت بگذار اگر نتوانستي عكس را به من email كن تا بزنم . در مورد حرفهاي تاج طلايي دوست عزيز 1- اين چه سيستم راداري پيشرفته است كه فرق يك جنگنده را (هر چه باشد) با يك هواپيماي غول پيكر مسافري ايرباس تشخيص نداد(سالگرد آن واقعه تلخ نزديك است) 2- اگر ناو هواپيما بر به تنهايي اينقدر قدرت دارد كه از فاصله 500 كيلومتري هيچ جنبنده اي توان نزديك شدن به آن را ندارد پس چرا هميشه دو ناوچه آن را اسكورت مي كند(خودم ديده ام) 3- عملكرد موشك هاي ضد كشتي ايران قبلا در لبنان و در برابر ناوچه هاي پيشرفته اسراييل مشخص شده است icon_frown

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان اين ناوها داراي سيستمهاي به ظاهر بسيار پيشرفته اي هستند.اما در مواقعي ديده شده است كه اين سيستم ها همانگونه كه تبليغ ميشوند عمل نمي كنند.شاهد اين ادعا هم پرواز پرنده بي سرنشين ايراني بر فراز ناو هواپيمابر يو اس اس رونالد ريگان در خليج فارس است اين پرنده در حدود 5 دقيقه بر فراز اين ناو پرواز كرد و هيچ اقدام دفاعي يا پيشگيرانه اي از طرف اين ناو انجام نشد بر طبق گزارش هاي موجود در نهايت يك نفر از خدمه اين ناو كه روي عرشه حضور داشته موفق به رويت اين پرنده شده است.در جنگهاي امروزي ثانيه ها نيز براي تعيين سرنوشت جنگ مهم هستند چه برسد به دقايق. جالب اين جاست كه يو اس اس رونالد ريگان آخرين فروند از كلاس ناوهاي هواپيمابر سري نيميتز با كد CVN 76 است كه در جولاي 2003 عملياتي شد.در ضمن براي يادآوري بد نيست بدانيد كه ناو هواپيمابر يو اس اس جان سي استین(CVN 71) در دسامبر 1995 عملياتي شد. منبع اين خبر تصاويري بود كه از صدا و سيما پخش شد icon_frown

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام . ناوهاي امريكايي ازچنان قدرتي برخوردارهستند كه ميتوانند هرجنبندهاي را در خليج شناسايي ومنهدم كنند .اين اضهار نظري است كه بارها از سوي فرماندهان ورسانه هاي غربي مطرح شده ونتايج سودمندي رانيز برايشان به دنبال داشته .نگرانيهايي كه از سمت مردم نسبت به تكنولوژي فوق پيشرفته اين ناوها بروز كرده نشانه هايي از موفقيت رسانهاي غرب در اين ماجرا است .اما يك شخصي كه مسلط به اصول نظامي است هيچ گاه چنين اضهاراتي ندارد .همان توري كه قبلا نيز گفتم جاي هيچ گونه شك وترديدي نيست .شك نكنيد كه ناوها اگر جنگ راشروع كنند يكي يكي در درياها شكار مي شوند .مشكل اصلي ما اين است كه ادبيات نظامي را نمي دانيم .ايران بارها وبارها در رزمايشات مختلف جلوي ديد امريكاييها (از جمله رزمايش اقتدار)نشان داده كه با روشهايي در كمتر از يك دقيقه مي تواند ناوهاي هواپيمابر وشريانهاي اصلي قدرت را فلج كند . اين حملات سطحي زير سطحي وهوايي چنان سريع وگسترده است كه احتمان دفاع وضربه دوم را تاحدود 90درصد از بين ميبرد .لازم به ذكر است كه حتما احتياج به غرق كردن ناو ها نيست. بلكه ميتوان با از بين بردن سيستمهاي استراتژيك ناو ان را عملا فلج كرد.اگر باور نميكنيد محصول عمل كرد تبليغات است .باتشكر از همه دوستان لطفا نظر بدهيد .هوت

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ناو هواپيما بر و ناوگان همراه اين ناو كه هركدام وظيفه خاصي دارند داراي يكي از قوي ترين سيستم هاي متمركز دفاعي ممكن ميباشند اين سيستم هوشمند متمركز علاوه برشناسايي تعداد قابل ملاحظه اي هدف ، اولويت بندي و واحد منهدم كننده هدف را نيز مشخص ميكند . توجه داشته باشيد كه اين مجموعه از ناوگان تعداد زيادي نيروي انساني ، تجهيزات بسيار قابل توجه و همچنين هزينه سرسام آوري را چه از نظر تامين و چه از نظر نگهداري را به همراه دارد . اصولا قوي ترين سيستمهاي دفاعي هم براي خودشان نقاط ضعفي دارند كه بعضا ممكن هست به چشم نيايد و يا اين نقطه ضعف براي متخاصم قابل استفاده نباشد . يك بچه محل داشتيم خيلي قلدر بود تو دعوا 10 نفر را حريف بود يك روز 11 نفر ريختن سرش تا ميتونستند زدنش icon_frown در خصوص استراتژي نبرد احتمالي ايران با ناوگان نظامي امريكا تصور ميكنم نظامايان ما سياست حمله گسترده كوتاه مدت را در نظر گرفته اند به اين معني كه در يك مدت زمان بسيار كوتاه از همه امكانات موجود و به تعداد كثير جهت حمله استفاده مينمايند در اين ميان بسياري از واحد هاي حمله كننده صرفا به منظور گمراهي دشمن ميباشد و عملا توانايي انهدام ندارند ولي ميتوانند پدافند دشمن را گمراه كنند به عنوان مثال استفاده از تعداد زيادي قايق و هواپيماي بدون سرنشين كه فقط جهت هدف قرار گرفته شدن به سمت ناو حمله ميبرند در كنار اين طعمه ها در همان مدت محدود سيل عظيمي از قايهاي تند رو مسلح ( داشتن موشك كروز ضد كشتي براي اين قايقا به نظر كمي زياده روي به نظر ميرسد ) هواپيماهاي بدون سرنشين انتحاري به خصوص از نوع ضد رادار ، انواع موشكهاو اژدر هاي ضد كشتي از همه جهات شليك ميشوند ميتوانند اين سيستم قوي دفاعي را از كار بيندازند ولي نكته مهم اين هست كه آيا ما براي اين حمله بسيار گسترده كوتاه مدت به اندازه كافي تجهيز هستيم ، اين حمله هم مانند ساير حمله ها نقطه ضعف خاص خود را دارد . اين حمله ميبايست تا رسيدن به نتيجه مطلوب ادامه داشته باشد ما آنقدر بايد تجهيز باشيم كه پدافند اين ناوگان توان رديابي و انهدام تعداد قابل توجهي از سلاح هاي حمله كننده را نداشته باشد در غير اين صورت اين حمله فقط تمريني براي سيستم دفاعي دشمن خواهد بود

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

استفاده از تعداد زيادي قايق و هواپيماي بدون سرنشين كه فقط جهت هدف قرار گرفته شدن به سمت ناو حمله ميبرند در كنار اين طعمه ها در همان مدت محدود سيل عظيمي از قايهاي تند رو مسلح ( داشتن موشك كروز ضد كشتي براي اين قايقا به نظر كمي زياده روي به نظر ميرسد ) هواپيماهاي بدون سرنشين انتحاري به خصوص از نوع ضد رادار ، انواع موشكهاو اژدر هاي ضد كشتي از همه جهات شليك ميشوند



اينها همش درسته ولي آمريكا و انگليس هيچوقت ناو هواپيما برشون رو نزديك نميزارن تا ما بتونيم اين كار هارو باهاش بكنيم.
من فكر ميكنم اگر قبل از تحريم ده ها فروند زيردريايي كلاس كيلو از روسيه ميخريديم ميتونستيم تو درياي عمان ناوهاي آمريكا رو تحديد كنيم.
البته ما خودمون زيردريايي ساختيم نميدونم ميتونيم با اون مانند كلاس كيلو به ناو هواپيمابر نزديك شويم ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام. ظاهرا همه معتقدهستند كه نيروي زميني قويتر ونيروي هوايي به دليل تحريم ضعيفتر شده .بهتره ازاين به بعد روي نيروي دريايي صحبت كنيم. من معتقدهستم كه مادر دريا بسيار قويتر شده ايم.ظاهرابعضي دوستان اعتقاد دارند كه نيروي دريايي ضعيفترشده .نيروهاي حاضر در خليج رامي توان به دو قسمت تقسيم كرد 1-نيروهاي خارجي 2-نيروهاي داخلي .نيروهاي داخلي كه به ياري خدا مطلقا هيچ حرفي براي گفتن ندارند. اگر در اين مورد هم شك داريد كه حداقل از دست من كاري بر نمي ايد .اما نيروي خارجي :خليج شامل حدود 160فروند ناو است (بطور كل )به همراه تعدادي زيرسطحي وحدود 3پايگاه دريايي نسبتا بزرگ .خطرناكترين وسايل موجود 2ناوهواپيمابر و1هليكوپتربر وتعداد ي (نمي دانم اما قطعا تعدادشان از 5فروند بيشتر نيست )زيردريايي است .از اين طرف ماداراي يك خط ساحلي بسيار بزرگ هستيم كه موشكهاي ساحل به دريايمان به طور متناوب تاعمق 100كيلومتري ودر امتداد ساحل پراكنده شده اند . لطفا نگيد موشكامون بدرد نمي خرندچون شامل : c802_c803_سانبرن ـكوثر ـ ثاقب ـرعد 1و2ـ فجرـ ssn4-ذوالقدر -هستند .اين موشكها مي توانند به صورت انبوح ودقيق به سمت شناورهاي باسطح مقطع بزرگتراز 1.5متر شليك شوند .سيستم رمزكننده مديرييت انها بگونه اي يرنامه ريزي شده كه ميتوانند در كمتر از چند ثانيه حجم انبوهي از موشكها رابرسردشمن فرود اورند .لازم به ذكراست كه شناسايي وانهدام اين لانچرها كار سادهاي نيست .ازطرفي سپاه علاقه زيادي به مسلح شدن به شناورهاي كم پيدا وكوچك موشك واژدرانداز دارد كه دراين زمينه بسيار پيشرفت كرده وبه نظر ميرسد تعداد 1600فروند شناور موشك انداز سريع دارد. انواعي ازانها سطح مقطح بسياركمي دارند كه باتوجه به سرعت زيادشان كمپيدايي وناپيدايي راداري رابه وجود مي اورند .كه تمامشان حداقل به يك موشك دوش پرتاب نيز مسلح هستند .در هرحال حداقل نيمي ازانها كاملا اماده نبرد هستند .اين شناورها برخلاف انتظار (اقاي گلدن)سيستمهاي پدافندي ناوها را به شدت باچالش روبرو ميكنند وبه صورت سيستمهاي سرفرماندهي كوچك در دسته هاي 10تاي به سمت ناوها يورش ميبرند اين قايفها ميتوانند در زمان بسيار كمي (بدليل سرعت زياد وفلصله كم )حمله را اغاز ودشمن را زمين گير كنند لطفا نگيد كه هواپيماها شكارشان ميكنند زيرانه به اين سرعت توان پاسخگوي دارند ونه توان در گيري با اين تعداد رادارند .واما ارتش قدرتمندمان نيز علاقه شديدي به توان زير سطحي دارد وپيشرفتهاي بسيري نيز كرده وهمكنون توانسته چندين نوع زيرسطحي راوارد خدمت كند كه هيچ كس تعداد دقيق انها رانمي داند .دشمن در زير دريا بسيار بسيار اسيب پزير است مخصوصا نسبت به زيرسطحي هاي كوچك .ميدانيد كه مفاهيم جنگال زير دريا يعني كشك وهمين امر يعني اسيب پذيري زياد مطمءن باشيد دشمن از زير دريا بسيار احساس خطر ميكند .لطفا نگوييد هوا پيماهاي نگهبان شكارشان ميكنند زيرا بسياري از اين زير سطحي ها كاملا ناپيداهستند (بارها فرماندهان دشمن به اين قضيه اعتراف كرده اند )ومي توانند به نحو احسن و در حجم انبوه درياهارا براي دشمن نا امن كنند ودر انتها عرض كنم كه من فقط بخشي از تواناييهايمان رادر دريا بازگو كردم وبخش بزرگي از توانمان كه به نوع تاكتيكها وتجهيزات محرمانه بستگي دارد براي رعايت اصول غافلگيري در پيش فرماندهانمان محفوظ است .باتشكر هوت

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بريد جزيرهاي مرجاني خليج فارس رو نگاه كنيد بهتر متوجه ميشيد و ميفهميد قدرت پوشالي يعني چي؟

تصویر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
رييس مجلس شوراي اسلامي روز يكشنبه در يك كنفرانس خبري در كويت، حمله نظامي آمريكا به جمهوري اسلامي ايران را پس از ناكامي‌هاي واشنگتن در افغانستان و عراق بعيد دانست. غلامعلي حداد عادل اين اظهارات را در پاسخ به سوالي در خصوص واكنش احتمالي تهران در صورت استفاده آمريكا از پايگاه‌هايش در يكي از كشورهاي منطقه براي هدف قراردادن جمهوري اسلامي ايران عنوان كرد. وي در اين كنفرانس خبري كه در سومين روز از سفرش به كويت در انجمن خبرنگاران كويت برگزار شد، افزود: احتمال حمله نظامي آمريكا به ايران ضعيف است و بعيد مي‌دانيم واشنگتن پس از ناكامي‌هايش در افغانستان و عراق براي بار سوم بخت خود را در منطقه بيازمايد. رئيس مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: دوستان ما از جمله كويتي‌ها مي دانند كه ما هيچگاه از امكاناتمان براي حمله به هيچ كشوري استفاده نكرديم و بعيد مي‌دانم كشورهاي دوست و همسايه ما اجازه دهند از خاك آنها به ما حمله شود. حداد عادل افزود: اما چنانچه به هر دليلي چنين اتفاقي صورت گيرد، ما ناچاريم از خودمان دفاع كنيم. وي در خصوص اظهارات روز يكشنبه يك مقام ايراني كه گفته است در صورت حمله آمريكا به جمهوري اسلامي ايران، تهران به منافع آمريكا در منطقه حمله خواهد كرد، گفت: باز تاكيد مي‌كنم كه ما چنين احتمالي را بعيد مي دانيم ولي اين طبيعي است اگر كشوري منافعش به خطر بيفتد، به منافع طرف متجاوز حمله خواهد كرد. رييس مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به اين سوال كه آيا كشورهاي عرب حوزه خليج فارس به تهران اطمينان داده‌اند كه اجازه نخواهند داد آمريكا از خاك آنها در هرگونه حمله احتمالي به ايران استفاده كند، اظهار داشت: بله برخي از كشورها حتي در پارلمانهايشان اين موضوع را مطرح كردند. حداد عادل افزود: ما تصور مي‌كنيم همسايگان ما درمنطقه از تجربه مداخله نظامي قبلي آمريكا در منطقه درسهاي زيادي گرفته باشند. وي اظهار داشت: تجربه نشان داده است كه آمريكا هرجا مداخله نظامي كند، كار را براي خودش و ديگران سخت تر مي‌كند و ما بعيد مي‌دانيم كه سران منطقه سرنوشت خود را با ماجراجويي‌هاي آمريكا گره بزنند. حداد عادل درپاسخ به اين سوال كه آيا ايران خود را براي حمله احتمالي آمريكا آماده كرده است، تصريح كرد: ما در عين حالي كه شايعات موجود در خصوص حمله آمريكا را نوعي جنگ رواني مي‌دانيم اما خود را از همه نظر براي دفاع از كشورمان آماده كرده ايم. وي در خصوص اظهارات اخير رييس جمهوري كشورمان در خصوص نابودي اسراييل اظهار داشت: آنچه اقاي احمدي نژاد در مورد نابودي اسراييل گفته، به اين معني نيست كه ايران قصد اقدام نظامي عليه اسراييل را دارد، سخن رييس جمهور ما اين است كه اسراييل به دليل اين كه از موضع باطل و زور در منطقه ظاهر شده، بطور طبيعي رو به‌زوال است و اين سخن حتي داخل اسراييل نيز مطرح شده است. رئيس مجلس شوراي اسلامي در مورد امكان معامله ميان آمريكا و ايران در خصوص پرونده‌ي هسته‌اي و مسائل عراق و لبنان گفت: ما براي حل پرونده هسته‌اي خودمان معامله نمي‌كنيم و مصالح مردم عراق و لبنان را فدا نخواهيم كرد. حداد عادل افزود: حرف ما در زمينه مساله هسته‌اي روشن است و نيازي نداريم دراين خصوص با ديگران معامله كنيم. مردم عراق و لبنان به جمهوري اسلامي ايران اعتماد دارند و مي‌دانند كه تهران بر سر مصالح آنها، بنا به تعاليم دين مبين اسلام با كسي معامله نخواهد كرد. وي در پاسخ به سوالي درخصوص پيش‌بيني انتخابات رياست جمهوري و پارلماني آينده ايران با توجه به رشد تورم، تصريح كرد: با توجه به اين كه در ايران آزادي كامل وجود دارد، لذا پيش‌بيني انتخابات رياست جمهوري و يا انتخابات پارلماني آينده دشوار است و در مورد تورم، دولت و مجلس با همكاري يكديگر مي‌توانند آن را كنترل كنند و تاكنون توانسته‌اند اين كار را انجام دهند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سرگی کرینکو" رییس "روس اتم" بر خلاف طرف ایرانی معتقد است که راه اندازی نیروگاه اتمی بوشهر قبل از سال 2008 امکان پذیر نیست. کرینکو گفت: "این عملی نیست. این موضوع را کارشناسان ایرانی نیز به خوبی درک می کنند. مسلما راه اندازی نیروگاه اتمی بوشهر قبل از سال 2008 شدنی نیست". وی یادآوری نمود که "در حدود شش ماه ایران عملا پرداختی بابت نیروگاه نداشته است". وی اشاره کرد: "پیشرفت های ناچیزی در ماه ژوئن در خصوص پرداخت ها صورت گرفته است". رییس "روس اتم" معتقد است که در حدود سه ماه برای عادی شدن روند امور در بوشهر زمان نیاز است بعلاوه مدتی که پرداخت های به تعویق افتاده اند. در عین حال وی خاطر نشان ساخت که "مسئله کلیدی برای اتمام احداث نیروگاه هنوز هم صدور تجهیزات از کشورهای ثالث است". دیروز "محمد امیری" نماینده سازمان مسائل امنیتی هسته ای و رادیو اکتیو ایران طی کنفرانسی مطبوعاتی در شهر"دوبنا" واقع در حومه مسکو اعلام کرد که احداث نیروگاه اتمی بوشهر طی دو ماه آینده به پایان خواهد رسید. "سرگی کیسلیاک" معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز این پیشبینی را غیر واقعی نامید. به تصور وی اتمام احداث نیروگاه اتمی بوشهر که توسط روسیه اجرا می شود تا پاییز امکان پذیر نیست و به همین خاطر مسئله ارسال سوخت هسته ای از سوی مسکو در دستور کار روز قرار ندارد. کیسلیاک همچنین تایید کرد که روسیه مذاکراتی در خصوص فروش راکتورهای دیگر برای واحد های جدید نیروگاه اتمی بوشهر انجام نمی دهد. بازم نامردي از روسها

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.