hamed_713

کوتاه ولی شنیدنی(فانتوم های سوخترسان)

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

عکس زیر یکی از فانتومهای پایگاه ششم(احتمالا)را پس از عملیات سوخت رسانی نشان میدهد.
در اواسط جنگ نیاز مبرم نیروی هوایی به یک سوخت رسان چابک برای سوخت رسانی به RF4های نیرو در عمق خاک دشمن و جهت پشتیبانی از تامکتها در منطقه پر از تهدید خلیج فارس باعث گردید که بااستفاده از پدو سبدbeech 1800 تانکرهای سوخترسان 707 و تغیرات و آماده سازی پایلونهای فانتوم در جایگاه مرکزی و به جای مخزن اصلی خارجی این جنگنده ،این مهم صورت پذیرد.
لازم به ذکر است یک فروند RF4 و دو فروند F5F'E نیز جهت تست به لوله سوختگیری ثابت تجهیز گردیدند. از سرنوشت این طرح خبر موثقی در دست نیست. (برای اولین بار تصویری از فانتوم IRIAFبا مخازن سوخت خارجی در جایگاه داخلی بال با این حجم منتشر گردیده است)

تصویر

منبع:مجله هوايي
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اره شايعات اين رو شنيده بودم اما انگار واقعيته. راستي كسي خبر داره غير ايران اين كار تو امريكا هم شده بود يا نه؟ مساله سوخت رسانها خيلي حيانيه به دليل دور بودن اسراييل وضعيت ما در اين رابطه چطوره؟‌شنيدم داغونه ؟ كسي چيزي مي دونه بريزه وسط

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فكر نكنم بتونه به بيشتر از يه هواپيما سوخت برسونه ...بازم خوبه دمشون گرم هر پيشرفتي حتي اگه كوچك باشه قابل تقديره

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

جالبه اما راندمان كافي نداره


درسته ولی برای سوخت یک جنگنده کافیه! مخصوصا با باک های هواپیمای قابل انعطافی که در صنایع دفاع ساخته شده این ظرفیت افزایش پیدا می کنه! icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
البته سوخترساني اين هواپيما براي عمليات هاي برون مرزي مناسب نيست.اما در گشتهاي هوايي طولاني مدت مي تونه بسيار كارآمد و موثر عمل كنه. icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

البته سوخترساني اين هواپيما براي عمليات هاي برون مرزي مناسب نيست.اما در گشتهاي هوايي طولاني مدت مي تونه بسيار كارآمد و موثر عمل كنه. icon_cheesygrin


واقعا کسی فکر کرده این برای عملیات برون مرزی ساخته شده؟! :mrgreen: icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
کلا برد عملیاتی فانتوم زیاد نیست و نمیتواند با این نوع سوختگیری تا اسرائیل برسد. البته دست متخصصان زحمتکش داخلی درد نکند و خسته نباشند. icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سعيد چرا فكر مي كني نمي تونن به اسراييل برسن حتي با وجود جنگنده هاي سوخت رسان ؟؟ به اين عكس توجه كن : http://www.postimage.org/image.php?v=aVeVsHi F-4 های نیرو هوایی در آخرین مرحله سوخت گیری چیزی حدود 1400 کیلومتر را تا هدف یعنی H-3 طی کرده اند یعنی 700 کیلومتر مسیر رفت و 700 کیلومتر مسیر برگشت در عملیات H-3 به این دلیل از خاک ترکیه استفاده شد چون نمی تونستن سوخت گیری را در ارتفاع پایین انجام بدن و در ضمن سوخترسان به اون گندگی که نمی تونه تو ارتفاع پایین پرواز کنه به همین دلیل مجبور شدن خاک عراق رو دور بزنن واز طریق ترکیه وارد بشن و به صورت مستقیم از حمایت یک سوخترسان برخوردار بشن > اما با وجود جنگنده سوخترسان بقیه ئ جنگنده ها می تونن در ارتفاع پایین سوخت گیری کنن و لازم نیست خاک عراق را دور بزنیم این یعنی مستقیم به سمت اسراییل بریم و برگردیم با توجه به پرواز در ارتفاع پایین این کار کاملا ممکن است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سعيد چرا فكر مي كني نمي تونن به اسراييل برسن حتي با وجود جنگنده هاي سوخت رسان ؟؟
به اين عكس توجه كن :

http://www.postimage.org/image.php?v=aVeVsHi

F-4 های نیرو هوایی در آخرین مرحله سوخت گیری چیزی حدود 1400 کیلومتر را تا هدف یعنی H-3 طی کرده اند یعنی 700 کیلومتر مسیر رفت و 700 کیلومتر مسیر برگشت

در عملیات H-3 به این دلیل از خاک ترکیه استفاده شد چون نمی تونستن سوخت گیری را در ارتفاع پایین انجام بدن و در ضمن سوخترسان به اون گندگی که نمی تونه تو ارتفاع پایین پرواز کنه به همین دلیل مجبور شدن خاک عراق رو دور بزنن واز طریق ترکیه وارد بشن و به صورت مستقیم از حمایت یک سوخترسان برخوردار بشن >

اما با وجود جنگنده سوخترسان بقیه ئ جنگنده ها می تونن در ارتفاع پایین سوخت گیری کنن و لازم نیست خاک عراق را دور بزنیم

این یعنی مستقیم به سمت اسراییل بریم و برگردیم با توجه به پرواز در ارتفاع پایین این کار کاملا ممکن است.



اگر دقت کنيد الان هر جنگنده ايرانی که وارده محدوده عراق بشه مورد تهاجم خواهد گرفت به نظر
من رد شدن از عراق خيلی سخت تر از بمب باران کردن اسرائيل هست عبور از عراق
غير ممکن نيست ولی با وجود امريکا در عراق خيلی دشوار هست تنها کاری که ما می تونيم بکنيم
استفاده از سوريه برای حمله به اسرائيل يا اينکه پرواز جنگنده ها در ارتفاع خيلی پايين از
مرز های عراق که در کل کار خطر ناکی هست و اينکه پرواز در ارتفاع پايين سوخت بيشتری
مصرف می کنه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در عملیات حمله به اج3 فانتومها از تانکر سوخت رسان سوختگیری کردند ولی سوختگیری از یک جنگنده نمیتواند تمام باک را پر کند و فقط برای اضافه کردن چند صد کیلومتر مسیر پروازی کافی است. تنها جنگنده سوخو24 است که بخاطر طراحی خاص میتواند با سوختگیری هواپیما به هواپیما تا اسرائیل برسید. فکر کنم بهترین کار برای حمله هوایی به اسرائیل استقرار تعدادی سوخو24 در خاک سوریه قبل از شروع جنگ است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این غلافها توسط IAI بر روی F-4E ,A-4 های اسراییلی نصب شد.
شمار اندکی از این غلاف ها از اسراییل به ایران داده شد سالهای اوایل دههء 1360 که بعدا به علت تعداد کم غلافها طرح کنار گذاشته شد.
غلاف ها همان نمونهء بیچ 1800 هستند که با تغییراتی در بدنه و سامانهء سوخترسانی آن بر روی فانتوم نصب شده اند در تصاویر زیر میتوانید سوختگیری جنگنده های اسراییلی با این غلافها را ببینید.
تصویر
تصویر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
چار كار روي هواپيما هاي سوخت رسان رو ايران در دسترو كار قرار نمي ده ؟ ايا تبديل هواپيماهاي با قابليت بالا مثل توپولوف هاي روسي به سوخت رسان وجود داره؟ گلگوگاه تكنولوژيك اين نوع هواپيما كجاست

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سعید جان چرا تاپیک من رو بستی من داشتم اطلاعات می زاشتم! دیدم تاپیک قفله!! icon_cheesygrin icon_cheesygrin درضمن با وجود ایلوشین-76 و 78 چرا باید توپولف را سوخت رسان کنیم برادر؟ :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

لطفا وارد سیستم شوید برای ارسال نظر

شما قادر خواهید بود بعد از ورود به سیستم این نظر را ترک نمایید



ورود به سیستم