امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

عرض سلام و تبریکات خدمت تمام دوستان میلیتاری؛ مخصوصا دست اندکاران ماهنامه وزین ناورد

خواهشی داشتم؛ لینک دانلود ماهنامه شماره یک تا سه مشکل داره. لطفا از نو آپلود کنید. مورد بعدی اینکه لطفا فایل تقویم سال جدید که در ماهنامه قرار دادید رو به صورت جداگانه و با کیفیت قرار بدهید. سپاس فراوان. :rose:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با تشکر از زحمات فراوان برای این مجله. برای بهتر شدن مجله میلیتاری این پیشنهادات رو دارم:

۱- برای بهتر شدن کار، حجم کار بیشتری مورد نیاز هست. خب دوستان تا هر جا که می تونن کمک کنن. هر چقدر کم هم باز خوبه.

۲- متن مطالب گاهی ثقیل و سنگین هست. گاهی یک جمله چندین فعل داره و چند خط به طول می کشه. برای مخاطب عام خوندن و فهم همچین مطالبی سخته و ممکنه به کل مجله رو کنار بذاره.

۳- طراحی و ظاهر خیلی بهتر شده ولی جای کار داره. فونت ها و طراحی صفحات می شه که بهتر باشه. یک نمونه کوچک اینکه خودم در صفحاتی که پس زمینه تاریک بودم چشمام اذیت شد.

۴- اینفوگرافی و والپیپر هم می شه اضافه کرد و البته موارد جدید که نیاز به ایده پردازی دوستان داره.

 

باز هم از زحماتتون تشکر می کنم. خسته نباشید.

با آرزوی موفقیت.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اگه بتونید جایی رو ثبت کنید و در کتاب خوان هایی مثل طاقچه ، فیدیبو و ... انتشارش بدهید ، مخاطبان بیشتری به دست میارید .

ولی احتمالا به جرم سعی در انتشار مطالب نظامی بازداشت می شوید و بعد به عنوان تشویش در امنیت ملی و نشر اکاذیب هم محاکمه می شود . اینجا ج.ا است .

  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بر 7 فروردین 1399 در 11:18 , mazrze گفت:

عرض سلام و تبریکات خدمت تمام دوستان میلیتاری؛ مخصوصا دست اندکاران ماهنامه وزین ناورد

خواهشی داشتم؛ لینک دانلود ماهنامه شماره یک تا سه مشکل داره. لطفا از نو آپلود کنید. مورد بعدی اینکه لطفا فایل تقویم سال جدید که در ماهنامه قرار دادید رو به صورت جداگانه و با کیفیت قرار بدهید. سپاس فراوان. :rose:

 

سلام

تقویم 1399

http://s11.picofile.com/file/8394146926/Navard_1399.jpg

 

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

 

سلام و عرض ادب خدمت دست اندکاران و خوانندگان ماهنامه ی میلیتاری _نآورد .

 

یه چند نکته ایی رو بابت اعتلای بیشتر مجله خدمت دوستان تقدیم کنم . 

 

1- پیشوند و پسوندها

اگه به نشریات و رسانه های جمعی یه نگاه دقیق تر بندازیم ، متوجه میشیم که انها بابت ارزشمند جلوه دادن مطلب ارائه شده درون رسانه شون ، میان و نام نویسنده ی مطلب رو عموما با پیشوند و پسوندی که نشون دهند ی جایگاه علمی ، فنی و یا اجتماعی اون فرد هست همراه و معرفی میکنن . برای مثال مهندس فلانی کارشناس ادوات زرهی و یا دکتر فلانی پژوهشگر تاریخ و .... 

 

نظر شخصی بنده این هست که برای مترجمین و نویسنده های مجله ی نآورد ، نام کاربری خالی ( برای مثال نویسنده crazyinventor و یا مترجم crazyinventor ) بابت تاثیر گذاری بیشتر مطلب و همینطور جذب مخاطب یکمقداری کم تاثیر هست و اونجوری که باید نمیتونه نشون بده که نوشته ی نظامی ایی که اون عزیز نویسنده زحمتش رو کشیده و یا ترجمه ی علمی و فنی ایی که اون مترجم گرانقدر قبول زحمت کرده ، چقدر ارزشمند هست . 

 

خلاصه میکنم مطلب رو ، مطلب ارائه شده از بابت 3 موضوع اصلی جذب مخاطب میکنه  . 

1- نویسنده ی بنام و شهیر 

2- مطلب خاص و ارزشمند ( جذاب ) 

3- تصاویر پرمعنا ، خاص و باکیفیت 

 

حالا که مطالب ارزشمند و غیرتکراری ایی رو اعضای فاضل سایت به رشته ی تحریر در میارن تا درون مجله ی نآورد قرار بگیره ، بیاییم و با معرفی زمینه ی تحقیقاتی و یا علاقمندی شخصی ایشون در کنار نام کاربریشون ، ظلع دوم مهم بودن مطلب رو کامل کنیم . به این شکل هم اون مطلب خواننده ی بیشتری پیدا میکنه ، هم اون نویسنده ی محترم ، خودش و مطالب بعدیش خواننده ی بیشتر پیدا میکنن و در پایان خود مجله هم که دارایی اصلیش نویسنده هاش هستن هم پربازدیدتر و مهم تر میشه . و از همه مهمتر مخاطب متوجه هست که این مطلب در اصطلاح الابختکی و قارچی قورتکی نوشته نشده و کلی اندیشه و مطالعه پشتش هست . 

 

برای راهنمایی بیشتر

 

  نام کاربری + مدرک تحصیلی + زمینه ی تحقیقاتی +  عضو هیات تحریریه ی سایت بودن  .

 

مثال های اون ( البته سخت نگیرین ، مثال هست و یکمی هم داغون icon_cheesygrin ) 

 

= نویسنده  crazyinventor  کارشناس علوم سیاسی و پژوهشگر تاریخ 

=  مترجم crazyinventor  تحلیلگر مسائل دفاعی

=  نویسنده crazyinventor  تحلیلگر منطقه ایی ( مسایل عراق ، لبنان ، سوریه ، لیبی ) 

= نویسنده  crazyinventor محقق و پژوهشگر نیروی زمینی 

= مترجم    crazyinventor  محقق علوم و صنایع هوایی و هوافضا  ( عضو هیات تحریریه ی سایت میلیتاری )

 

 

توضیح :

اما این پسوند ها رو کمتر از محقق علوم نظامی و یا پژوهشگر علوم نظامی درنظر نگیرید ، دوستان مستحضر هستن که ترجمه ی یه مطلب تخصصی ازعهده ی شخصی برمیاد که تو اون زمینه عمری رو هزینه کرده .

در مورد مدرک تحصیلی ، دوستانی که مایل به اظهار اون نیستن میتونن تنها به زمینه ی پژوهشی مورد علاقشون اشاره کنن .

القاب پیشوند و پسوند رو مترجمین و نویسندگان محترم سایت میتونن موقع ارائه ی مقاله و یا مطلبشون به مدیریت اعلام کنن تا همیشه نام کاربریشون با اون القاب در بالای مطلبشون حک بشه . 

 شاید نوشتن القاب برای دوستانی که اهل خاکی بودن و شکسته نفسی هستن ( عموم اعضای سایت ) کمی سخت باشه ، ولی خب چه کنیم که برای قوام مجله و از اون مهمتر بالاتر رفتن تاثیر مطلب در نگاه مخاطب اگر این کار رو انجام بدیم ، به نظرم کار درستی رو انجام دادیم .

 

لینک و لینک ها ...

اگه دوستان فراموش نکرده باشن تو شماره ی قبلی مجله به بحث قراردادن لینک در انتهای مطلب اشاره ایی کردم و گفتم که باتوجه به دیجیتال بودن مجله میشه لینک دسترسی رو تو انتهای مطلب قرار داد تا مخاطب با لمس و یا موس اون رو کپی کنه تو سرچ گوگل و مستقیم بیاد تو تایپک مربوطه و ادامه ی مطلب رو خودش از تایپک ادامه بده .

 

حالا یکمقداری اون ایده رو توسعه بدیم  ( حالا به جایی برنمیخوره که بعنوان یه مجله ی سنت شکن و پیشرو هم معروف بشیم ) .

 

کاربرد اول 

موقعی که در صفحه ی اول و یا صفحه ی آخر آدرس سایت ، انجمن ، اینستاگرام توییتر و یا اندیشکده و ... مرتبط با سایت رو قرار میدیم ، جلوی هر کدوم اونها لینک دسترسی بهشون رو هم قرار بدیم تا مخاطب بتونه در صورت علاقمندی و نیاز بتونه به اون قسمت ها دسترسی داشته باشه . 

 

کاربرد دوم 

در مورد مواقعی که برای فهم بیشتر مخاطب نیاز به ارائه ی ویدئویی داریم میتونیم در داخل و یا انتهای مطلب به هر تعدادی که مورد نیاز هست لینک ویدئو ها رو ارائه کنیم . میشه اون ویدیو رو برای مثال تو آپارات بارگذاری کرد و یا اگه نمیخوایم که مخاطب ذهنش متمرکز روی مطالب مجله بمونه هم میشه اون ویدیو رو برای مثال تو پیکو فایل بارگذاری کنیم تا مخاطب دانلودش کنه و ازش استفاده کنه .

 

برای مثال میشه در مورد نبرد های نیروهای فاطمیون در سوریه و در کنار مطلبش ، این ویدیو رو با لینک به مخاطب برسونیم .

 

یا در مورد تاثیرگذاری سلاح های کالیبر بالای ضد مواد در میدان واقعی جنگ یمن ، این ویدیو رو به مخاطب برسونیم 

 

و یا همون تایم لاین جنگ در جبهه ی شرق که بدون ویدئوی اون از جذابیتش کاسته میشه .

 

کاربرد سوم

در صورتی که نیاز هست سالنامه ایی ، چارتی ، نموداری ، داده نمایی ، تصویربا ارزشی ( مثل تصویر صفحه ی وسط اختصاصی مجله ها اونم با کیفیت بسیار زیاد و اختصاصی   ) ، به دست مخاطب برسونیم تا هرکدوم بسته به نیازشون ( ارگانها ، اندیشکده ها ، علاقمندان و ... ) بتونن ازش چاپ کنن و یا در صورت نیاز بنر بزنن ، و ما ادراک تاثیر گذاری اون بنر توی سازمان ها و  ....

 

برای نمونه ، این تصویر رو که از مراسم تشییع پیکر پاک حاج قاسم ثبت کردم ( مراسم تهران ) رو میشه با ابعاد واقعی به دست مخاطب رسوند . ( استفاده آزاد ) 

 

                                                                                                             آیا شما از من راضی هستین ... 

 

                                                        ay_shm_z_mn_rDy_hstyn_____.jpg 

 

                                                                                                           لینک مربوط به تصویر باکیفیت تر 

 

                                                                    http://s12.picofile.com/file/8397881376/آیا_شما_از_من_راضی_هستین_.JPG 

 

 

کاربرد چهارم

اونجاهایی که فایل ویدیویی در دسترس نیست و نیاز هست که به مخاطب فایل صوتی ارائه کنیم ( مثلا گفتگوی فرماندهان و شهدای دفاع مقدس ، گفتگوهای تاریخی و .... ) هم میتونیم لینک دسترسی روداخل مطلب بیاریم تا مخاطب بتونه ازش بهره ببره . همینطور برای درک راحت تر عملکردها هم میشه فایل گیف رو به صورت لینک به مخاطب برسونیم . ویا حتی لینک دانلود مجلات قبلی رو هم داخل مجلات جدید تو یک صفحه ی جدا بگذاریم البته همراه با تصویر صفحه ی اول هر مجله تا مخاطب هم بتونه به آسونی به الباقی مجلات دسترسی داشته باشه .

 

کاربرد پنجم 

یه جاهایی بابت حساسیت مباحث تئوریک ، دفاعی و امنیتی لازم میشه مخاطب خاص ( عموما نظامیان ارشد ، تئوریسین ها و تاکتیسین ها ) رو با اندیشکده ها و طرز فکر طرف مقابل آشنا کنیم ، میشه لینک _ های مرتبط با اون پژوهشکده های غربی و شرقی رو داخل مطلب و یا درانتهای مطلب قرار بدیم تا مخاطب وطنی ( در اینجا مخاطب خاص ) مستقیم بتونه با طرز فکر و برنامه ریزی طرفهای دوست و یا دشمن آشنا بشه .

 

نکته ی مهم 

با توجه به نو بودن ایده ، نیاز هست تا در بالای هر لینک ( فارغ از موضوع اون ) طریقه ی استفاده از اون لینک رو به با رنگ مشخصی ( مثلا قرمز ) به مخاطب آموزش بدیم . 

 

 

ساده نویسی

اگر امکانش هست تو بحث تالیف ، ترجمه و ... اصل مهم ساده نویسی رو رعایت کنیم . فراموش نکنیم که برای تاثیرگذاری بر جامعه و قابل درک کردن مطلب برای عامه ی جامعه یا افراد نظامی کمتر اهل مطالعه و خصوصا قشر جوان جامعه ، جملات و کلمات تا حد ممکن اون بایستی ساده و قابل فهم ارائه بشه . یه مثال خارج از بحث هم میزنم ، اگه دوستان به مطالبی که توسط رسانه های دشمن ( معاند ) که به زبان فارسی فعالیت میکنن دقت کرده باشن متوجه میشن که مطالب و دلایل ارائه شده توسط اونها چقدر ساده و قابل فهم توسط افراد مختلف جامعه یا همون عامه ی مردم هست . ( داریم طبق اون گفته ی معروف از دشمن یادگیری حاصل میکنیم ) .

 

البته بعضی از مطالب رو که خیلی تخصصی هستن ، نمیشه زیاد ساده اشون کرد ، چراکه به اصل مطلب صدمه میزنه . خلاصه ریش و قیچی دست اعضای سایت هست و تا اونجایی که امکانش هست ساده کنن مطلب رو ( اگه نشد ، میتونن معنی اون کلمه رو داخل پرانتز توضیح بدن )  تا طبق اصطلاح عامیانه نه سیخ بسوزه و نه کباب . 

 

تصویر ، تصویر ، تصاویر 

به شخصه تاثیر تصاویر رو برای جذب مخاطب و یا ایجاد اشتیاق به خوندن مطلب و همچنین میل به ادامه ی مطالعه ی مطلب در مخاطب عام رو بسیار بیشتر از خود مباحث داخل مطلب میدونم . مطالب عموما نیازمند علاقه نسبت به موضوع و تفکر و تجسم هستن اما تصاویر نزدیک ترین راه دریافت اطلاعات بدون هیچ زحمت اضافه ایی هستن و اگه دقت کنیم ( خصوصا در مورد موارد خاص ) در زمان بازخوانی توسط حافظه عموما تصویر مطالب ( نوشته ها ) بالا نمیاد و مشخصا تصاویر هستن که بالا میان . یه مثال خارج از بحث بزنم ، در مورد کینژال اگه صحبت بشه قریب به اتفاق اولین تصویر اون که زیر میگ 31 بسته بودنش و میگ روی باند مستقر بود رو یادمون میاد و احتمالا بعدش تصاویر دیگه ی اون رو.

 

 درکل استفاده از تصاویر دارای معنا و تاثیرگذار بر مخاطب رو برای دوستانی که خلق مطلب و یا ترجمه میکنن توصیه میکنم . 

 

نکته ی پایانی 

ارزشمندترین و قویترین مطالب برای مخاطب عام دقیقا مثل دیس برنجی میمونه که هرچقدر هم خوشپخت باشه بدون خورشت دل عموم افراد رو میزنه . تصاویر عموما مثل خورشت و یا کباب هستن و اگه دارای معنا و کیفیت باشن میشن خورشت و یا کباب درجه یکی که کمک میکنه مخاطب تا انتها دیس مطلب رو بخونه و مطمعنا اون مطلب نخورده و یا نیم خونده رها نمیشه ، همینطور اون دیس مطلب بهتر فهمیده شده و هم بهتر به ذهن افراد خواهد ماند . 

 

 

 

 

ویرایش شده در توسط crazyinventor
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.