مدیریت صحنه نبرد - تکمیلی   شاید درک بهتر از مدیریت صحنه نبرد را کسانی که شبیه سازهای تجاری استراتژیک (یا همان بازی های استراتژیک) کار کرده باشند را بهتر درک کنند.  این شبیه سازها اگرچه برای بازی و گیم ساخته شده اند ولی پر از نکات درس آموز برای کاربرش هستند.      معمولا در نقشه ها و طرح های تعیین شده در شبیه ساز (بازی) دو نمونه سناریو وجود دارد. نیروهای اندک و محدود  نیروهای پرتعداد و متنوع    معمولا در نبرد های چریکی محدودیت نیرو سبب می شود تا نیروها از حداکثر کارایی خود استفاده کنند و گاها بدون تلفات و کشته ای ماموریت خود را تمام کنند.  در حالی که در نبردهای سخت که با فتح موضع خاصی همراه است، تعداد نیروها به قدری بالا هست که کیفیت افت کرده و در هر پیشروی تلفات غیرقابل اجتناب یا سخت است.    اما تلفات چگونه رخ می دهد؟ تلفات معمولا هنگامی رخ می دهد که  - درگیری مستقیم و شاخ به شاخ - جدا افتادن نیروها از قوای اصلی - عدم رعایت گام های زمانی و مرحله ای در تهاجم و گریز - عدم انطباق با تهدید آنی - عدم تمرکز بر یک هدف و ایجاد پراکندگی                        خطوط کاملا آشفته درگیری علیرغم شکسته شدن دیواره دفاعی                                                  نیروهای محدود ولی چابک   در تصویر بالا و خطوط شکسته به خوبی مشاهده می کنید که علیرغم شکسته شدن دیوار اصلی دفاعی، نیروها پراکنده شده و تلفات رخ می دهد.  در این شرایط تا رسیدن به تحقق هدف، توقف حمله ممکن نیست و اگرنه هزینه های داده شده از دست می رود و دشمن سریعا خطوط خود را تعمیر و بازپس می گیرد.  در این میان حملات ایذایی برای منحرف کردن دشمن بسیار مهم می شود ولی این حملات هم خود به قتلگاه نیروها بدل می شود.    در این موارد کاربر واقعگرا می پذیرد که تلفات غیر قابل اجتناب است ولی آن را بهینه می کند.  ولی کاربر رویایی با خود می گوید کاش چند دست و ذهن داشتم که باقی جناح ها شبیه جناح اصلی مدیریت شوند.  و این جمله راز موفقیت مدیریت صحنه نبرد است.    واقعا اگر هر واحد نیروها توسط مغزی همتراز با مغز اصلی هدایت می شد، به یک باره کیفیت حملات به دشمن بالا رفته و یک حمله هیبریدی شکل می گرفت.  - حمله چریکی به نیروهای تنها - حمله به خطوط لجستیک - حمله به انبارها و نیروهای کارگر  - حمله به دیواره دفاعی  - تحریک نیروی مهاجم برای ورود قتلگاه از پیش تعیین شده   اینگونه با حداقل نیرو، زمان و  انرژی دشمنی به مراتب قوی تر را میشد زمین گیر کرد.      در مثالی دیگر، شبیه ساز Company of Heros در ماموریت دفاع از تپه مورتین حملات همه جانبه نیروهای آلمانی به شدت باعث استیصال و تزلزل خطوط دفاعی می شود.  در حالی که دفاع از هر جناح به شدت ساده و مدیریت نیروها قابل انجام است.  اما حملات همزمان نیروهای مهاجم سبب پراکندگی آتش، عدم اولویت بندی اهداف، عدم جایگزینی با کشته ها و رفتارهای نامناسب در دفاع می شود که در نهایت سقوط خط را رقم می زند.                   نقشه تپه مورتین در شبیه ساز Company of Heros       فرق کیفیت یک نیرو را در این مثال های تاریخی بهتر می توان یافت:     
    • Upvote
    12