arminheidari

Members
  • تعداد محتوا

    5,047
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

  • Days Won

    9

arminheidari آخرین امتیاز شما در روز 2 فروردین

arminheidari شما بیشتری مطالب مورد علاقه کاربران را دارید!

اعتبار در انجمن

10,354 Excellent

درباره arminheidari

  • رتبه حساب کاربری
    01- ??? ???

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Interests
    هرگز برای شروع مجدد دیر نیست
  1. صحبت های دوستمون جناب lordashrafi
  2. این بازی رو اولین باره که می بینم و برام جالبه که تا حالا نه تو سایت ها و نه تو مغازه ها و نمایشگاه ها ندیدم ممنون معرفی جالبی بود ------------------------------
  3. بازی دیگری که در بحث استراتژیک مطرح است بازی company of heroes این بازی مابین سبک های سنتی استراتژیک و شخص اول قرار میگیرد بازی مربوط به جنگ جهانی دوم و نبردها و ماموریت های مهم در ان دوره است قدرت تصمیم گیری به عنوان یک فرمانده میدانی به شما داده می شود و از شما خواسته می شود که اهدافی را تصرف یا منهدم کنید در این بین دستیابی به نقاط استراتژیک و رسوخ در جبهه دشمن کلید موفقیت است نبرد تانک ها و جنگ شهری از ویژگی های خاص این بازی است که شما را بر آن می دارد از جنگ های مستقیم صرف نظر کرده یا قبل از حمله تدارکات خاصی ببینید یا برای دفاع از یک مجموعه چینش نیرو و سنگربندی مناسب انجام دهید نکاتی از این بازی در مورد استراتژیک به راحتی می توان بدست آورد: - بدست آوردن نقاط استراتژیک علاوه بر امتیاز و دستیابی منابع، دشمن را در حملات دچار محدودیت می کند ، بویژه که این نقاط گلگوگاه باشند و بخشی از دشمن را در محاصره ببرند - قبل از هر حمله موضع دشمن باید شناسایی شود و اگرنه تلفات بسیار بالا می رود قبل از حمله بخش های مشکل زا مثل توپخانه، تیربارها و تانک ها باید مهار شوند چه بوسیله توپخانه و چه به وسیله تک تیرانداز - در مواضع دفاعی حتما ساخت سنگر باید دیده شود چه برای نفر و چه برای تانک چون توان دفاعی را حداقل دو برابر افزایش می دهند - بهترین حمله دقیقا بعد از حمله دشمن است که بخشی از نیروهایش در حمله به مواضع شما نابود شده اند - استفاده از نیروهای چریکی برای ضربه زدن به دشمن خیلی موثر است به راحتی یک نیرو متشکل از تک تیر انداز، تیربارچی و یک توپخانه دونفره می تواند یک نقشه را پاکسازی کند - بین حمله و تثبیت و پاکسازی فرق قائل شوید و اگرنه نیروی زیادی برای نبرد نیاز خواهد بود بهترین کار حمله و رسیدن به نقاط مهم و کلیدی است در گام دوم در این مناطق خط دفاعی تشکیل می دهید و در اخر به انهدام نیروی دشمن در مواضع محاصره شده می پردازید بهترین و لذت بخش ترین حملات حملات گازانبری هست که با قطع جاده یا رسیدن به یک نقطه یک روستا یا یک خط دفاعی دشمن از عقب قطع می شود و به راحتی می توان یک انهدام نیرو خوب از دشمن داشت ان هم در مواضعی که حمله مستقیم نیاز به کلی نیرو زرهی دارد و پرتلفات است نبرد خیابانی با حضور تانک ها http://cdn.akamai.steamstatic.com/steam/apps/231430/ss_57852edc2f40cb5c3faaaa6b74f2209a794216b2.1920x1080.jpg?t=1512763197 تصرف یک نقطه استراتژیک https://fthmb.tqn.com/fALkYuGJ0jBpzROa-2LwMcztfPI=/768x0/filters:no_upscale()/company-of-heroes-56ab9fe75f9b58b7d009cc13.png دو سنگر به همراه چهار تیم توپخانه متحرک دونفره https://www.pcinvasion.com/wp-content/uploads/2015/08/company-of-heroes-2-the-british-forces-41.jpg نمایی بزرگ از یک نبرد https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/91AZBxBHTIL._AC_SL1500_.jpg نبرد در شب https://cdns.kinguin.net/media/category/c/o/company-of-heroes-2-unit-control-1024x576-1024.jpg
  4. تقریبا تو فاز بازی company of heroes است درسته؟ این تیپ بازی ها مابین بازی شخص اول و بازی استراتژیک قرار می گیرند چون میدان عمل شما بسیار محدود تر میشه و منابع هم خیلی کنترل شده است مراحلی دارن که خیلی نزدیک به واقعیت شبیه سازی میکنه ولی در کلیت رتبه پایین تری نسبت به بازی های استراتژیک قرار میگیرند مدیریت نیرو در زمان پاکسازی و حملات دشمن خیلی نزدیک به واقعیت است ولی محدود در دید بزرگ نسبت به صحنه نبرد
  5. به نام خداوند بخشنده و مهربان سلام این تاپیک رو ایجاد کردم تا دوستانی رو که به بحث های استراتژیک علاقه مند هستند به سمت چالش بکشم همه ما در ایران کارشناس استراتژی و حرف زدن هستیم ولی هیچ وقت مورد محک قرار نمی گیریم مگر زمانی که جنگ شود ولی راه کار ساده ای در کنار ماست تا کمی با استراتژی و اصول آن در عمل اشنا شویم و آن بازی های استراتژیک هست چیزی که خود من به شخصه اصولی رو لمس کردم که تو کتاب ها گفته شده و ساده از آنها رد شدن ولی همیشه پایه است حتی تو زندگی ابتدا چندتا بازی رو معرفی میکنم که برخلاف بازی های شخص اول که بیشتر قهرمانانه هستند، تفکر حاکم بر نبرد رو به نمایش میذاره بازی هایی رو معرفی میکنم که تغییر دوران توش زیاد سریع نباشه و تفاوت های شدید زمانی بین دو نیرو نباشه تا هنر رزم نشون داده بشه نه قدرت سلاح بازی اول age of empires این بازی جنگ های صلیبی و جنگ های مربوط به اون دوران رو شبیه سازی میکنه و در نهایت به نبرد بیت المقدس میرسه در این بازی شما باید در عین دفاع و حمله به دنبال منابع پایه باشید مثل تولید غذا با کشاورزی و تامین طلا چوب و سنگ برای ساخت و ساز با افزایش منابع سطح شما بالا میره و میتونید از ظرفیت اون زمان بهره ببرید نکته جالب دیوارسازی و برج های دفاعی است که نقش های مهمی رو در حملات و ضد حملات بازی می کنن صحنه نبرد https://qph.ec.quoracdn.net/main-qimg-98f644968914490370e4ea06ea6087bb-c صحنه خانه اصلی و مزارع کشاورزی http://www.theisozone.com/images/screens/pc-63798-31451911186.png صحنه دیواره دفاعی https://i.pinimg.com/736x/67/48/1d/67481d1294d224a8b6c914b0eefa4054--age-of-empires-the-age.jpg بازی دوم Command & Conquer: Red Alert این بازی زمان ما کلی مشهور بود و اصل بازی های نظامی استراتژیک بود بویژه با سلاح های جنگ سرد داستان در مورد وضعیت جنگ سرد و نبرد میان آمریکا و شوروی است و سلسله حملات کاماندویی و نبردهای مستقیم رو دارید در این بازی هم شما باید ساخت و ساز و جمع آوری منابع داشته باشید و با حمله و دفاع درست به اهداف بازی دست پیدا کنید حتی داشتن بمب اتم هم زیاد تو بازی تاثیر گذار نیست و استراتژی کلی شما سرنوشت نبرد رو مشخص میکنه توانایی اسنجام نیروهای محدود در مقابل حملات بی امان و یا دفاع متحرک در مقابل بمب های اتمی دشمن و یا محدود شدن در منابع از چالش هایی هستن که شما را مجبور به انتخاب و اولویت بندی می کنند نیروهای زرهی http://www.ghanja.be/images/stories/command_and_conquer.jpg نمایی از پایگاه مادر https://www.myabandonware.com/media/screenshots/c/command-conquer-red-alert-2-bwu/command-conquer-red-alert-2_18.jpg توان دو نیرو در دوسمت رودخانه https://vignette.wikia.nocookie.net/cnc/images/6/6b/RA2beta-snow.jpg/revision/latest?cb=20130512091718 حمله از دریا https://vignette.wikia.nocookie.net/cnc/images/b/b7/RA2beta-rocketships.png/revision/latest?cb=20130512094433 نکته ای که در همه این بازی ها هست اهمیت اصول پایه در نبرد است چیزی فرای سلاح و توان آتش چیزی که ما فراموش کرده ایم و ان مدیریت منابع است نکات: - شناسایی تحرکات دشمن کلید موفقیت است و هرکس بتواند دشمن رو تحت نظر بگیرد می توان با تعداد کمی نیرو جلو حملات دشمن رو بگیره و حملات دامنه دار بزند دشمن معمولا از یک سمت حمله می کند و اگر شما این را بدانید که کدام سمت حمله می شود می توانید نیروهای خود رو در ان جناح متناسب بچینید حتی عقب نشینی به موقع می تواند سرنوشت نبرد را گاهی تغییر دهد - تمام نبرد بر سر منابع است تا کشتن و انهدام انهدام تنها وسیله ای است که دسترسی شما به منابع را بیشتر از دشمن کند یا دشمن را درگیر کند - تنگه ها و زمین نبرد رو بشناسید و نبرد رو به انجا که میخواهید ببرید تنگه ها بهترین جای ایجاد خط دفاعی است و زمین صاف پرهزینه ترین خط دفاعی را می طلبد ( زمین صاف را فقط با شناسایی مدام دشمن می توان مدیریت کرد و اگرنه راحت دور می خورید) - نیرو ها ارزان نیستند که به راحتی جلوی گلوله برده شوند و قبل از حمله سبک و سنگین کنید که آیا این حمله ارزش از دست دادن نیروها را دارد یا نه چون بابت هر نیرو شما باید پول بدهید و از منابع محدود خرج کنید - حجم حمله مهم نیست هدف حمله مهم است در بسیاری از نبردها شما نباید با ارتش دشمن مستقیما وارد نبرد شوید بلکه باید بصورت بزن در رو یا انتحاری منابع اصلی یا خانه های اصلی رو هدف قرار بدید که تولید تسلیحات را برای دشمن سخت کنید - بهترین نبرد کنار تاسیسات دفاعی خودی رخ می دهد دشمن را تحریک به نبرد در کنار مراکز دفاعی خود میکنید و با کمترین تلفات و با کمک تاسیساتی چون بانکر ها ، توپخانه ها و ... زهر حملات دشمن را میگیرید در حقیقت از نبرد مستقیم تانک با تانک جلوگیری میکنید تمامی موارد بالا رو اگر اجرا کنید میتونید پیشرفته ترین سلاح ها رو با کمترین هزینه و با کمترین تکنولوژی نابود کنید ولی تبدیل این حرف به عمل در بازی صبر و خلاقیت میخواد نه حملات کور ---------------------------------- ادامه دارد بازی های بعدی company of heroes tiberian sun
  6. صنایع دفاع ایران مجموعه ای از دستاوردهای ضد و نقیض رو تولید می کنند که هیچ معیاری اون ها رو توصیف نمیکنه در یک سمت ضعف های شدید و درجا زدن رو میبینیم بویژه در حرکت های راهبردی و در یک سمت حرکت های درخشان چون نشاندن آرکیو همه این ها یک ابهام بزرگ در مورد ایران ایجاد میکنه که شاید ایرانخودرویسم که دوستمان گفت تنها توجیح برای این امر باشه
  7. داستان یمن هم ساده است و هم پیچیده بستگی داره چه جور بهش نگاه بشه نگاه عربستان که میخواد فتح کامل یمن رو ، تقریبا قفل شدن فعلی رو نتیجه میده چرا که یمن داستانی بلند داره که همیشه نشون داده احترام و به رسمیت شناختن طرف های درگیر تنها راه حل اونه عربستان الان داره کلی هزینه میکنه و کلی بابت نتایجش تحت فشاره و تو این شرایط فقط داره به نفع ایران کار میکنه ایران هیچ وقت تو یمن سهم و امتیاز خاصی نداشت ولی الان عربستان رو در حیاط خلوتش گیر انداخته اگه عربستان به جای هزینه نظامی میومد یه صلح و آتش بس برقرار می کرد و تو جنوب شروع به ساخت و ساز و تولید می کرد ورق چنان به نفعش بر میگشت که تو خواب هم نمیدید ولی عربستان هیچ برنامه ای در یمن ندارد و اگر حوثی ها را هم شکست بده برنامه ای برای فردای پیروزی ندارد یادمون نره حفظ پیروزی سخت تر از پیروزی است
  8. یه نکته رو درست گفتید و اون بحث نژاد پرستی بود فرقی نمیکنه یهودی مسیحی یا مسلمان وقتی ما انسانی دیگر رو پایین تر از خود می دانیم دچار غرور و خود بینی میشیم و وقتی این نگاه یک عده آدم رو شامل میشه تبدیل به نژادپرستی و آپارتاید میشه نمونه ها بسیار است از همین بحث نژادپرستی های ضد غیرسفیدپوست ها یا ضد مذهبی یا ... خیلی راحت هم آدم ها رو میبلعد نمونه اخیرش هم داعش هست که دیگران رو پست تر از خودش میدونست و نگاه عرب ها به ما ایرانی ها هم همینطوره و متاسفانه نگاه ما ایرانی ها هم توش نشانه های نژادپرستی هست ولی به نسبت کمتر و ته همه این ها بهونه و واکنش به شکست ها و سرخوردگی هایی هست که فرد یا جامعه دچارش شده است و علت شکست رو نه در خود که در دیگران میبیند فرقی هم نداره شما چه نگاهی داشته باشید فقط لازمه یکم خودمون رو از دیگر بالاتر و بهتر بدونیم و این شروعش هست
  9. حقیقت این امر میشه یه کارهایی کرد زیاد چشمگیر نیست ولی هزینه دشمن رو بالا میبره اول شناسایی کل منطقه است بطوری که همه پروازهای اسرائیل رصد بشه دوم افزایش هدف کاذب و جذاب کردن اونها برای حمله است ( اشباع هدف ) سوم پراکندگی هر هدف و هزینه بالا برای حمله به هر هدف چهارم سیستم های پدافندی سبک و ارزان و متحرک با تبلیغات زیاد ( مثل سیستم ها بومی خودمون که متشکل از چند توپ ضدهوایی است) با این تفاوت که با خبررسانی های درست دشمن را هم در گیجی بگذارند و هم در بازی وارد کنند که ما می خواهیم برای مثال به اهداف شلیک شود ( چه هواپیما و چه بمب ) و بعد اعلام کنیم که چندتا هدف قرار گرفت ولی حجم آسیب کاهش زیاد نبود و حمله دشمن رو به سخره بگیریم به تدریج اطلاعات غلط و انبوه باعث افزایش هزینه محاسبات و گیجی دشمن میشه ( اگه خوب اجرا کنیم ) در نهایت اسرائیل در تبلیغات با این اتفاق روبرو میشه که در هر حمله آبروی نیروی هواییش کاهش پیدا می کند و هزینه داخلی اش بیشتر می شود در این حالت یا حملات را کاهش می دهد یا مجبور است برای هر حمله انرژی بیشتری بگذارد که هر دو حالت برای ما سود است پنجمی هم حمله بصورتی که شلیک های پراکنده به سمت اسرائیل است بصورتی که شلیک کننده های خمپاره یا موشک آسیب نبینند و بتونن یک فرایند تکرار دار رو تکرار کنن ( این سخته ولی ممکنه، هزینه اش هم زیاده در کوتاه مدت ولی در طولانی در مورد اسرائیل جواب میده) اسرائیل الان کلی روی توان نظامیش مانور میده ولی اگه تو تبلیغات بویژه در داخل خود اسرائیل این قضیه مطرح بشه که تبلیغات اسرائیل بیشتر نمایش است تا واقعیت هزینه سنگینی به اونا وارد میشه
  10. استراتژی ایران را باید به دو بخش قبل و بعد از جنگ عراق تقسیم کرد قبل از جنگ عراق، دشمن درجه یک ایران صدام بود و ایران آمادگی خود را اول برای مهار او تدارک می دید ولی بعد ازجنگ با حذف صدام تنها هدف آمریکا و اسرائیل بود امروز هم در حال شکل گیری جبهه جدیدی به نام عربستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس است که هنوز زیر پوشش آمریکا هنوز هستند
  11. این احتمال که به ایشون درجه سپهبدی داده شود محتمل است ولی معمولا اینکار را به احترام سلسله مراتب بالاتر به ندرت انجام میدهند قسمت دوم سوالتون خیلی سخت است جواب داد تماما بحث کادر سازی و سازمان دهی است، وجود فرماندهانی که در دفتر خود نمانند و بصورت میدانی هم مدیریت کنند خیلی مهم است و لازمه آن کادر و سازمان دهی است که در ایران بصورت نوسان دار انجام میشود
  12. سلام ممنون بابت گزارش ولی حس می کنم یکم بدبینانه نوشته است ، کلیت مطلب درست است ولی دیگه اینقدر داغون هم نبود سیستم پدافند هوایی بعد از جنگ عراق مشخصا نیروهای نظامی ایران تکان اساسی به خودشون دادن و کلی تلاش صورت گرفت از لباس و ظاهر گرفته تا تجهیزات و تا ساختار بحث دفاع موزاییکی و دفاع غیر عامل بعد از جنگ عراق به شدت در ایران مورد توجه قرار گرفت شاید بتوان گفت این روند تغییر در نشاندن آر کیو خود را نشان داد اگرچه نمی توان گفت که آسمان ایران غیرقابل نفوذ است ولی می توان ادعا کرد که نگاه به آسمان به کلی متفاوت شده است
  13. http://defapress.ir/IDNA_media/image/2014/06/31513_orig.jpg در تایید و ادامه فرمایشات جناب mr9 باید بگم سلاح باید متناسب با تهدید و هدف باشد اگر تهدید نیروی هوایی آمریکا است اف 14 هم زیر سوال میره اگر تهدید داعش است اسپید فایر خیلی کارها انجام میده در اینجا ما باید بدانیم که هدف ما از نیروی هوایی چیست؟ اگر منظور یک نیروی هوانیروز است که هلیکوپترهایی از نوع سوپرکبری و آ10 یا سوخو 25 راهبردی خواهد بود اگر منظور مقابله با اف 22 است رادارهای شناسایی قوی روی زمین، سیستم جنگ الکترونیک و یک سیستم تماما هشیار به همراه هواپیماهایی چابک و با سطح مقطع راداری کم با موشک های هوا به هوای دقیق نیاز است اگر هدف مقابله با موج هواپیما های اف 18 است جنگنده هایی مثل اف 14 و اف 15 نیاز هست که توان درگیری هوایی را داشته باشند اگر هدف کنترل هواپیماهای مسافر بری و برخوردهای مرزی سبک است نیروی هوایی فعلی ما کارگشاست
  14. الان بارزانی بیشتر از استقلال دنبال امتیازات خوب هست و در اوج مساله دنبال استقلال استقلال کردستان در عمل با توجه به محاصره و عدم ارتباط با اب به شدت سخت است راهکار درست قبل از این رفراندوم بود شاید 5 سال پیش و الان حل این مشکل خیلی هنر می خواد یه اشتباه کوچک برادرکشی راه می اندازد عراق هم مشکل اصلیش بحث کرکوک هست تا خود کردستان اما توی این وضعیت شاید بهترین راهکار تضعیف جایگاه بارزانی بین کردها است بارزانی حکومتش، به سمت یک حکومت مطلقه داره میره و اینو اگه به کردها نشون بدیم که با بارزانی یک دیکتاتوری ملوک الطوایفی خواهید داشت این رفراندوم به شکست منجر خواهد شد یعنی مسیر بازی رو عوض کنیم تا جلوش بایستیم
  15. جالبه كه ارتش گفته ما در عمليات ديرالزور از فرات عبور نميكنيم