امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts


اواخر دهه ۶۰ و اوايل دهه ۷۰ ميلادي را مي توان نقطه عطف در پيشرفت صنايع موشكي در دنيا دانست زيرا زماني بود كه به تازگي جنگ جهاني تمام شده بود و كشورهاي درگير جنگ جهاني به خوبي ضرورت وجود موشك و جنگ افزارها را درك كرده بودند و با تجربياتي كه به هنگام جنگ كسب كرده بودند توانستند به دنياي جديدي از ساخت سلاح ، موشك و هواپيما قدم بگذارند.
يكي از اين كشورها كه همواره ابرقدرتي موشكي محسوب مي شد شوروي بود. اتحاد جماهير شوروي با فاصله اي بسيار زياد از رقباي خود در حال پيشرفت بود به خصوص در صنعت هوافضا، ولي اين پيشرفت هنگام فروپاشي اتحاد جماهير شوروي با كمتر از نصف پتانسيل گذشته ادامه يافت.
البته بايد به اين نكته نيز توجه كنيم كه با وجود چنين فروپاشي، روسيه هنوز هم در صنعت هوافضا از برترين هاست. صنايع موشكي روسيه كه همچون يكي از زيرشاخه هاي صنعت هوافضاست به تبع آن پيشرفت زيادي داشته است. رقابت بسيار جذابي بين كشورهاي روسيه و ايالت متحده آمريكا در زمينه هوافضا وجود دارد كه شايد يكي از دلايل پيشرفت سريع اين صنعت در اين كشورها و فاصله زياد آنها با كشورهاي ديگر همين باشد.
در ليست موشك هاي روسيه مي توان انواع و اقسام موشك ها را از قبيل موشك هاي هوا به هوا، هوا به زمين، زمين به هوا، بالستيك، اتمي، ضد ماهواره ، ضد كشتي و ضد زيردريايي را ديد. در اين ميان يكي از سري هاي بسيار قوي و با اهميت سري موشك هاي S يا S-300 را مي توان جزو سومين نسل موشك هاي زمين به هوا دانست كه پروژه ساخت و طراحي آن در دهه ۱۹۷۰ شروع شد.
اين موشك نسبت به موشك هايي كه در زمان هاي قبلش ساخته مي شد خصوصيات متفاوتي داشت. البته تنها در سيستم پرتاب (Launch) آن از سري موشك هاي ۴۸N6 نمونه برداري شده بود كه مي توانست ميان برد يا دوربرد باشد. توسعه و گسترش موشك هاي سري S-300 از سال ۱۹۶۹ آغاز شد كه در آن زمان اين موشك ها به برد ۷۵ كيلومتري رسيده بودند.
شركت مجرب آلماز (Almaz) مسئوليت طراحي و ساخت را براي نيروهاي زميني و شركت بوكاتف وظيفه طراحي آن را براساس نيازهاي نيروي دريايي روسيه به عهده گرفتند.
چندي بعد براي به كمال رسيدن اين موشك ها براساس آخرين تكنولوژي هاي راكتي شركت گرونيش (Grunish) نيز به اين جمع پيوست.
هدف ساخت پروژه، موشكي با برد بالا، سرعت بسيار زياد و قدرت مانوري مطمئن بود. اين موشك بايد كمترين زمان عكس العمل و قابليت استفاده هاي نظامي گوناگون براي حمل كلاهك هاي مختلف و داراي كمترين زمان رسيدن به هدف و نيز قابل اعتماد در زمان پرواز باشد.
منظور از قابل اعتماد بودن اين است كه هنگام پرواز از ديد رادارها محفوظ باشد و ضد موشك ها نتوانند آن را رديابي كنند،حتي از لحاظ حفاظت اوليه اين موشك ها قرار بود كه در كانتينرهايي جاسازي شوند كه از زمان ساخت در كارخانه به بعد در همان كانتينرها بمانند و حتي سيستم پرتاب آنها نيز در خود كانتينرها تعبيه شود تا بتوانند در كمترين زمان ممكن از هر نقطه اي قابل پرتاب باشند. اين پرتاب به صورت عمودي انجام مي شود. يك لانچر قوي كه مي تواند موشك را تا ارتفاع ۲۰ متري بلند كرده و پرتاب كند. براي اين امر يك جك هيدروليك مدل ۴M330 ساختند كه با سرعت بسيار بالايي اين موشك را آماده پرتاب مي كند.
S-300P
يكي از اولين موشك هاي اين سريS-300P است كه به سفارش وزارت دفاع روسیه توليد شد. اين موشك مي تواند كلاهكي را به اندازه ۱۳۳ كيلوگرم با بيشينه برد ۴۷ كيلومتر حمل كند. كمترين برد آن پنج كيلومتر است و مي تواند در ارتفاع ۳۰ متري پرواز كند. سرعتش به سه كيلومتر در ثانيه مي رسد و در ۲۸ ثانيه مي تواند از خود عكس العمل نشان دهد. زمان آماده پرتاب شدنش كمتر از پنج دقيقه است.
S-300F
در سال ۱۹۸۴ مدل S-300F ساخته شد. مدل F در اصل موشك متناسب با نيازهاي نيروي دريايي روسيه بود كه از سيستم پرتاب ۵V55RM استفاده مي كند. سرعت آن ۴۶۸۰ كيلومتر در ساعت است و مي تواند كلاهكي به اندازه كلاهك مدل P (۱۳۳ كيلوگرم) ولي با بردي دوبرابر (حدود ۹۰ كيلومتر) را با خود حمل كند. بيشينه سرعت آن ۶۱۲۰ كيلومتر در ساعت و طول خود موشك با كلاهك ۲۵/۷ متر است.كمترين برد آن هفت كيلومتر و سقف پروازش ۲۵هزارمتر است و با سوخت جامد نيروي پيشرانش را تامين مي كند. يك سيستم راداري معروف به ريف روي آن نصب كردند كه مي تواند در يك زمان شش هدف را شناسايي كند و به آنها هجوم برد.
S-300FM
مدل S-300FM در سال ۱۹۹۰ ساخته شد كه باز هم مدلي براي نيروي دريايي بود. بسيار مدرن و پيشرفته بود. بيشينه سرعت آن به ۱۰ هزار كيلومتر در ساعت مي رسد، وزن آن ۱۴۸۰ كيلوگرم است و اين تفاوت بيش از هزار كيلوگرمي را مي توان در وضعيت نيروهاي پيشران اين موشك دانست. طول آن ۵/۷ متر، قطرش ۵۲/۰ متر و فاصله دوسر بالچه هاي عقب ۰۳/۱ متر است.
برد آن ۹۰ كيلومتر است و مي تواند ۱۵۰ كيلوگرم كلاهك را با خود حمل كند. بيشينه سرعتي معادل ۷۵۶۰ كيلومتر در ساعت دارد كه در ارتفاع ۲۵ هزارمتري پرواز مي كند.
S-300PMU
مدل ديگر S-300PMU است. اين موشك از لحاظ ظاهري بسيار شبيه مدل FM است حتي وزنش با آن يكي است. طول آن ۹۸/۶ متر، قطرش ۴۵/۰ متر و فاصله دوسر بالش ۰۴/۱ متر است. در ارتفاع ۲۷ هزار متري پرواز مي كند و سوختش از مواد جامد تشكيل مي شود. كمترين بردش پنج كيلومتر و بيشترين برد آن ۹۰ كيلومتر است. مدل بعد در سال ۱۹۹۷ ساخته شد كه در واقع يك نمونه برداري از مدل MU بود. اين موشك MU-2 نام داشت كه از لحاظ اندازه و ابعاد دقيقاً مانند مدل قبلي بود ولي بردش به ميزان ۱۰۵ كيلومتر افزايش يافته بود يعني برد كلي آن به ۱۹۵ كيلومتر رسيد. توانايي حمل آن نيز بيشتر شده است و مي تواند ۱۸۰ كيلوگرم كلاهك را با خود حمل كند. سري ساخت اين موشك ها تا سال اخير ادامه يافت.

Avia.ir

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مصطفي محمد نجار وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در حاشيه مراسم بهره‌برداري از دو طرح دفاعي در پاسخ به خبرنگار دفاعي خبرگزاري فارس گفت: سامانه اس 300 در قالب قراردادي كه در گذشته با روسيه منعقد شده تحويل ايران خواهد شد.
وي ارتباط تحويل اين سامانه مدرن موشكي با تحولات اخير در رابطه با موضوع هسته‌اي كشورمان و گزارش 16 نهاد اطلاعاتي آمريكا مبني بر فعاليت صلح آميز هسته‌اي در ايران را رد كرد و افزود: زمان تحويل سامانه اس 300 بعداً اعلام خواهد شد.
به گزارش فارس، سامانه ضد موشك اس 300 از پيشرفته‌ترين سامانه‌هاي ضد موشك در جهان به شمار مي رود و مي‌تواند انواع موشكها و نيز هواپيماهاي دشمن را سرنگون سازد.
سامانه بسيار مدرن و پيشرفته موشكي اس 300 بر خلاف سامانه تور ام يك كه فقط مي‌تواند اهداف با ارتفاع پايين را شناسايي و منهدم كند، قابليت ره‌گيري و از بين بردن اهداف مورد نظر در ارتفاعات بالا را نيز دارد كه مزيت بسيار خوبي براي كشورمان محسوب مي‌شود.
اين اولين بار است كه خبري رسمي در مورد تحويل اين سامانه به كشورمان اعلام مي‌شود.
تصویر

منبع : خبرگزاري فارس http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8610050249

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به همگی تبريک ميگم نه بخاطر اينکه s300 به ايران واگزار شده چون همگی از خبر وجود اون (گويا 2 گردان) باخبر بوديم و چيز جديدی نيست اما چيزی که جالب هست اينه که: 1-ذکر شده تحويل ايران خواهد شد،اين ميتونه به اين منی باشه که روسيه ميخواد سامانه های بيشتر (و شايد نمونه ارتقايافته) رو به ايران بده 2-النی شدن و رسماً اعلام کردن اون ميتونه يه فصل جديد از کتاب مبادلت ايران و روسيه در سايه امريکا باشه. من ميتونم دوتا نتيجه بگيرم 1-تا قبل از اعلام رسمی واگزاری s300 توسط ايران خبر گذاريها (تو فرم خودمون هم دوستان زحمتش رو کشيدن) اعلام شد که گويا قرارداد خريد s300، su30 و mig29 بين ايران و روسيه بسته شده.باور اون ساخت بود اما العان ميشه به انتظار su30 و mig29 ها هم نشست(گويا قراره خونی دوباره در رگ نيرو نظامی ما جاری شه) 2-ميشه از اين به بعد چشم به بالاتر از اين داشت.وقتی که تور به ايران واگزار نشده بود حتی تصور اينکه روزی s300 به ايران داده شه محل بود.اما وقتی تور رو دادن ميشد چانه زد واسه s300.العان ما ميتونيم چانه بزنيم واسه بالاتر(هرچند که در اين مقتا با توجو به بوجه خودمون و سطحه تهديد ها بنظر من همين s300 و su30 ،mig29 های احتمالی کافی هستن) 3-حال که روس حاضر شده رسما اين سامانه برد بلند رو به ايران تحويل بده ميشه اميد داشت که حاضر به از سرگيره همکاری های متوقف شده سابق(شايد هم برای ما اعلام شده متوقف شده!) جهت ساخت تسليهت و انتقال تکنلوژی به ايران بود 4-با توجه به تغيرات حاصل شده،خروج روسيه از پيمان تسليهت متعرف،از سر گيره پرواز بمب افکن های اتمی روس در مرز های مشترک با همسايگنش،لهن جهت گيره مقانت روس،افزايش ميزان فروش تسليهت توسط روسيه و ....بايد چشم انتظار روسيه ايه متفاوت باشيم روسيه پوتين در راه است با تشکر از همگی

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
باید در مورد این موضوع بشیتر اطلاعات کسب کرد می دونید چرا چون روی این سیستم چندین سامانه ی موشکی قابل کاربرد هست !!!!!! این موشک ها با اندازه های مختلف و با برد های مختلف قابل کاربرد هست !!!!!!!!!
تصویر
در این مورد شما باید توضیع بدید که چند تا از این سامانه ی موشکی رو خریداری کردیم !!!!!!!!!!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
عالي اميدوارم روسها مثل نيروگاه اتمي بوشهر بد قولي نكنند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من از یک لحاظ ناراحت و از یک طرف دیگه خوشحال هستم . خوشحالیم بابت این هست که ایران به این سیستم سامانه ی موشکی تجهیز می شه و من می دونم مسئولین این سامانه رو علکی نخریدند یعنی بدون منظور نیست . سردار ..... که اسمش یادم نیست گفت که ما یک سناریو تشکیل دادیم و خودمون رو با آمریکا مقایسه کردیم و گفتیم اگر بخوایم با اون درگیر شیم به چه ابزاری و به چه استراتژی نیاز داریم و اومدیم و نقاط ضعف و قدرت آمریکا رو بررسی کردیم و طی اون سناریو تجهیزات لازم رو آماده کردیم ، می کنیم و خواهیم کرد . از یک لحاظ دیگه که من ناراحت هستم اینکه کاشکی که این سامانه به دست مهندسان و با دانش بومی به همین اندازه و قوت ساخته و تحویل ارتش می شد کاشکی به جای اینکه در اخبار بگن """"طبق قرار داد با روسیه این سیستم ه ایران تحویل خواهد شد """"""" بگن تا چند ماه دیگه این سامانه ضد موشکی به دست مهندسان بومی وارد کار می شه icon_cheesygrin :| :| :lol: :lol: :( :cry:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بسمه تعالی با سلام روسیه موافقت کرده که پنج مجموعه S-300PMU-1 به ارزش 800 میلیون دلار را به ایران تحویل دهد...خرید این سامانه ها برای ایران کاملا منطقی است. عصر ایران- روزنامه کومرسانت در گزارشی با اشاره به اظهارات اخیر سردار مصطفی محمد نجار وزیر دفاع مبنی بر آمادگی روسیه برای تحویل سامانه موشک های ضد هوایی "اس – 300" به ایران تحت یک چارچوب زمانی معین نوشت: "فروش این سامانه به ایران قطعا تنش های جدیدی در روابط مسکو و واشنگتن ایجاد خواهد کرد." این روزنامه روسی اعلام کرد: "شرکت صادرات تسلیحات روسیه – روزو برون اسکپورت – درباره این اظهارات توضیحی نداده و در عین حال آن را رد نیز نکرده است." وزیر دفاع ایران روز چهارشنبه گفت: "تحت یک قرارداد منعقده با روسیه این کشور سامانه های اس 300 را تحویل ایران خواهد داد که چارچوب زمانی تحویل این سامانه ها به زودی اعلام می شود." این دومین قرارداد بزرگ روسیه با ایران در خصوص سامانه های دفاع هوایی – پس از تحویل سامانه های تور ام یک - در طول سال های اخیر محسوب می شود و تحلیلگران معتقدند روسیه بدین نحو در حال مقابله با طرحهای مداخله جویانه نظامی آمریکا در خاورمیانه است. منابع آگاه در گفت و گو با کومرسانت اظهار داشتند: "روسیه موافقت کرده که پنج مجموعه S-300PMU-1 به ارزش 800 میلیون دلار را به ایران تحویل دهد." یک مقام صنایع نظامی گزارش داد: این قرارداد تاکنون امضا نشده اما مذاکرات در مراحل نهایی قرار دارد. وی در عین حال گفت: " سامانه S-300PMU-1ممکن است از داخل زرداخانه نیروهای مسلح روسیه پس از اصلاحات لازم به ایران فروخته شود." تهران هفته گذشته میزبان نشست کمیسیون بین دولتی ایرن و روسیه درباره همکاری های نظامی و فنی بود که در جریان آن میخائیل دمیتریف، رییس سرویس همکاری نظامی و فنی فدرال روسیه اعلام کرد: "کشورش آماده همکاری با ایران در زمینه نظامی است" و اضافه کرد: " این مساله برای حفظ توان قوا در منطقه الزامی است." ارتباطات بین تهران و مسکو در زمینه همکاری نظامی و فنی در اوایل 2004 رشد سریعی یافت. در این سال ایران خواهان کمک روسیه در ایجاد یک سامانه دفاع موشکی شد و مسکو نیز استفاده از سامانه های S-300PMU-1 برای دفاع از پایتخت – تهران – و چهار منطقه دیگر شامل مرکز صنعتی اصفهان، پایگاه اصلی نیروی دریایی در بندرعباس، نیروگاه بوشهر و پایانه های نفتی آبادان و خرمشهر را به طرف ایرانی پیشنهاد داد. به نوشته کومرسانت قرارداد تحویل S-300PMU-1 به ایران پیشتر قرار بود در مارس 2006 به امضا برسد اما مسکو در ژانویه 2006 در اعتراض به پیشرفت ایران بر برنامه هسته ای مذاکرات را رها کرد. روسیه امیدوار بود که این مجموعه های S-300PMU-1 را به الجزایر بفروشد اما تنش های اخیر در روابط روسیه و الجزایر مانع از اجرای این قرارداد شد. بنابراین اکنون ایران محتمل ترین گزینه برای خرید این سامانه ها به شمار می رود. واشنگتن پیشتر به سردی با تحویل سامانه های "تور ام یک" روسی به ایران برخورد کرد. این در حالی است که برد این موشک ها محدود به 12 کیلومتر و صرفا قادر به شناسایی و انهام اهدافی تا ارتفاع 6 کیلومتری است. با این حال برد موشک های S-300PMU-1 به 300 کیلومتر می رسد و در عین حال قادر به انهدام اهدافی در ارتفاع 27 کیلومتری است. این موشک ها برخلاف موشک های "تورم ام یک" قادرند جنگنده بمب افکن های آمریکایی را به سادگی هدف قرار دهند. برپایه این گزارش تحلیلگران مستقل بر این باورند که تحویل سامانه های اس 300 به ایران اولا نیازهای این کشور و ثانیا راهبردهای سیاست خارجی روسیه را تحقق می بخشد. "ماکسیم پیادیشکین" سردبیر نشریه هوا و فضای "روسیه/سی آی اس آبزرور" گفت: "خرید این سامانه ها برای ایران کاملا منطقی است و در راستای سیاست بروزرسانی سیستم دفاع هوایی این کشورصورت می گیرد." وی افزود: "از سوی دیگر این قرارداد متناسب با راهبرد شرکت صادرات تسلیحات روسیه است." "ایوان سافرانچوک" مدیر موسسه امنیت جهانی در مرکز مسکو نیز اظهار داشت: "روسیه در ارتقای قابلیت های دفاعی ایران و سوریه ثابت قدم است و هدف از آن مقابله با طرح های آمریکا برای اقدام نظامی در خاومیانه محسوب می شود." وی افزود: "مسکو به محض اینکه احساس کند که آمریکا ممکن است نهایتا تصمیم به حمله به ایران بگیرد سعی خواهد کرد با هدف کاهش تنش ها ایران را به ادامه همکاری با آژانس انرژی هسته ای درباره فعالیت های اتمی خود متقاعد سازد." منبع: http://www.asriran.com/view.php?id=32254

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آمریکا یه کشوری که رئیس جمهوانش خیلی بلا نسبت احمق هستند و همینطور کارکنانی که در کاخ سفید کار می کنند . آخه من موندم به این آمریکا چه که روسیه داره به ما سامانه ی موشکی میده یکی نیست به این آمریکا بگه تو که می ری میلیارد ها دلار مبادلات اسلحه با اسرائیل می کنی کسی چیزی بهت می گه که نوخود هر آشی می شی چطور خودت بهترین سامانه ها و بهترین موشک ها و داشته باشی ما نداشته باشیم . تحدید به حمله می کنه که هیچ . تحریم می کنه >. یه عمری د زمان شاه نفت ما رو غارت کرد اون هم هیچ ....... بست نبود ....... هر کاری که ما باید بکنیم باید از شما اجازه بگیریم .... مرگ بر آمریکا . icon_cheesygrin :| :| :lol: :lol: :( :cry:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تائید وجود اس ۳۰۰ در ایران
شنبه 28 اردیبهشت 1387

دوستان گرامی در چند شب گذشته برنامه هایی به زبان عربی در تلویزیون المنار لبنان پخش شده که مضمون آن نشان دادن میزان قدرت و توانایی های نظامی ایران می باشد.اما نکته جالب که سبب شد این تاپیک شکل بگیرد این است که برای اولین بار در این رسانه خبر خرید سیستم های پدافند هوایی پیشرفته اس ۳۰۰ تائید شده و تصاویری نیز از آن نشان داده شده است که این خبر تائیدی است بر ادعایی که مدت ها قبل در مورد خرید این سیستم توسط ایران از بلاروس در این وبلاگ به آگاهی شما بزرگواران رسیده بود.

این برنامه 25 و 26 اردیبهشت در شبکه المنار پخش شده.


64N6E search Radar of the S-300PMU2, Video capture of the AL-Manar TV show:

تصویر


بنابر گزارشات منتشر شده در نشریات بین الملی ایران 4 واحد موشکی S-300PT در اختیار دارد که 2 واحد از بلاروس خریداری شده و 2 واحد هم از کشور نامشخص تهیه شده است .

هر واحد متشکل است از :

12 سکوی پرتاب
یک رادار 5N63
و یک رادار ارتفاع پایین 5N66

موشک هایی هم از نوع 5V55K (نوع معمولی) و 5V55R (هدایت نیمه فعال راداری یا تلویزیونی) بوده و احتمال خریداری نوع 5V55RUD (برد بلند 90 کیلومتر) وجود دارد.

رادار پیشرفته این سیستم قادر است همزمان 6 هدف را شناسایی کند و 2 شلیک همزمان به یک هدف داشته باشد.

در زمینه نحوه استقرار هم گزارشاتی درباره ساخت سیلوهای مخصوص این سیستم ,همانند شکل , گزارش شده است.
تصویر
منبع وبلاک مجله هوایی

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خبر خرید این سامانه پدافندی چندین سال قبل در مجله صنایع هوایی چاپ شده بود. سال گذشته هم قرارداد خرید 5 سامانه جدید بسته شد که ایران اعلام کرد. پس چیز جدیدی نیست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
امیدوارم هر چه زودتر بتوانیم کپی سازیش کنیم که 5 واحد بود و نبودش فرقی نمی کنه icon_biggrin icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

امیدوارم هر چه زودتر بتوانیم کپی سازیش کنیم که دو واحد بود و نبودش فرقی نمی کنه icon_biggrin icon_cheesygrin


137111 جان كم لطفي نكنين . ما قرار نيست با اين 5 تا كل مملكت رو پوشش بديم . ما قصدمون دفاع از مناطق حساسي مثل نطنز و بوشهر و يو سي اف اصفهان و مهمات سازي و ... هست كه حداقل 5 تاش رو ميتونيم كاملا با اين سيستم ها محافظت كنيم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سامانه موشكی S300 تحویل ایران می‌شود سامانه ضد موشك اس 300 از پیشرفته‌ترین سامانه‌های ضد موشك در جهان به شمار می رود و می‌تواند انواع موشك ها و نیز هواپیماهای دشمن را سرنگون سازد. وزیر دفاع از تحویل سامانه مدرن موشكی اس 300 به كشورمان خبر داد. به گزارش شبكه خبر، مصطفی محمد نجار وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه مراسم بهره‌برداری از دو طرح دفاعی گفت : سامانه اس 300 در قالب قراردادی كه در گذشته با روسیه منعقد شده تحویل ایران خواهد شد. وی ارتباط تحویل این سامانه مدرن موشكی را با تحولات اخیر درباره موضوع هسته‌ای كشورمان و گزارش 16 نهاد اطلاعاتی آمریكا مبنی بر فعالیت صلح آمیز هسته‌ای در ایران رد كرد و افزود: زمان تحویل سامانه اس 300 بعداً اعلام خواهد شد. سامانه ضد موشك اس 300 از پیشرفته‌ترین سامانه‌های ضد موشك در جهان به شمار می رود و می‌تواند انواع موشك ها و نیز هواپیماهای دشمن را سرنگون سازد. سامانه بسیار مدرن و پیشرفته موشكی اس 300 بر خلاف سامانه تور ام یك كه فقط می‌تواند اهداف با ارتفاع پایین را شناسایی و منهدم كند، قابلیت ره‌گیری و از بین بردن اهداف مورد نظر در ارتفاعات بالا را نیز دارد كه مزیت بسیار خوبی برای كشورمان محسوب می‌شود. نوشته ي:http://www.asriran.com/view.php?id=32186

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
حالا اون ها روهم پوشش دادیم شهرامون چی شهری مثل تهران برای پشتیبانی کامل 5 تا s300 نیاز داره

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط FLANKER
      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385294.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385295.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385335.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385333.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385300.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385309.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385302.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385304.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385306.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385307.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385334.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385336.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385337.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385338.jpg
    • توسط GHIAM
      با استفاده از طول استند موشک فاتح، تونستم ابعاد موشک فتح را به دست بیاورم. موشک فتح دارای طول 6.5 متر و قطر 40 سانتیمتر است. این موشک نسبت به فاتح110 حدودا 2.30متر کوتاهتر و 20 سانتیمتر قطر کمتری دارد.  
      هیچ گونه اطلاعاتی از جنس موتور و جنس بدنه موشک وجود ندارد. اما احتمالا فتح موشکی با وزن 800-900 کیلوگرم، برد  200 - 300 کیلومتر و سرجنگی 150-200 کیلوگرمی باشد. به نظر میر‌سد سپاه قرار است این موشک را جایگزین نسخه های اولیه فاتح 110 کند. هرچند سرجنگی سبکتری نسبت به فاتح دارد برای زدن اهداف نرم از جمله زیرساخت‌های نفتی، مراکز صنعتی، اهداف غیرمقاوم نظامی و ... بسیار موثر است. 
      با توجه به ابعاد و وزن موشک فتح، می‌توان 4 تیره از این موشک را مانند فجر 5 از روی حامل IVECO پرتاب کرد.  
       

       
       

       

       
       
       
    • توسط mehdipersian
      شناور شهید باقری به بالگرد، موشک و پهپاد مجهز خواهد شد 
      فرمانده نیروی دریایی سپاه:

      شناور شهید باقری که در آینده ساخت آن به اتمام می‌رسد، علاوه بر داشتن یک ناوگروه در داخل خود، باند پرواز هم دارد که پهپاد می‌تواند از روی آن حرکت کرده و به پرواز درآید و در بازگشت هم می‌تواند بر روی آن بنشیند.
      شناور شهید باقری با ۲۴۰ متر طول و ۲۱ متر ارتفاع، مجهز به بالگرد، موشک و پهپاد است.
      این شناور به گونه‌ای در حال ساخت است که از روی عرشه آن حدود ۶۰ پهپاد می‌تواند پرواز کند و بنشیند.
      وستانیوز
       
    • توسط mehdipersian
      مرداد گذشته، یک ماهواره سنجش از دور ساخت روسیه برای ایران از پایگاه فضایی بایکونور پرتاب شد و انتظار می‌رود سه ماهواره دیگر نیز در سال‌های آینده به فضا پرتاب شوند. همچنین شواهد قانع‌کننده‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد یک شرکت روسی در حال ساخت یک ماهواره ارتباطی برای ایران است که در سال 2024 در مدار زمین ثابت قرار می‌گیرد.
       
      ماهواره ی خیام:

       
       
      مرداد 1394، ایران با دو شرکت روسی در مورد پرتاب ماهواره سنجش از دور ساخت روسیه که توسط ایران اداره می شود، به توافق اولیه دست یافت. ماهواره ایرانی در 18 مرداد 1401 به وسیله ی شرکت روس کاسموس به فضا پرتاب شد. 
       
      مشخصات فنی ماهواره:

      مشخصات فنی ماهواره توسط روسیه و ایران اعلام نشده است ولی می توان از یک حق اختراع منتشر شده توسط شرکت NPK Barl در مرداد 1401 اطلاعات جدیدی بدست آورد. این طرح یک ماهواره سنجش از دور با وضوح بالا را توصیف می کند که دقیقاً شبیه خیام است. دارای یک گذرگاه شش ضلعی و چهار پنل خورشیدی است که با زاویه 45 درجه نسبت به محور طولی ماهواره به سمت پایین امتداد دارند. 
       
      محموله یک تلسکوپ کورش(Korsch) با پنج عنصر نوری است. تلسکوپ کورش یک تلسکوپ آناستیگمات سه آینه ای فشرده است که میدان دید وسیعی را ارائه می دهد. این تلسکوپ تصویربرداری را در یک کانال پانکروماتیک و چهار کانال چند طیفی (نزدیک مادون قرمز، قرمز، سبز و آبی) ارائه می دهد. سه پیکربندی ممکن برای تلسکوپ ارائه شده است که همگی با نسبت کانونی f/11.53 (نسبت کانونی تقسیم فاصله کانونی بر دیافراگم است)میباشند. مقادیر سه پیکربندی عبارتند از:
       
      دهانه / فاصله کانونی
      0.535 متر6.17 متر
      0.75 متر8.65 متر
      1.1 متر12.68 متر
       
      در اولین پیکربندی که در شکل زیر نشان داده شده است، وزن تلسکوپ 125 کیلوگرم و طول آن 1.8 متر است.
       

       
      دو پیکربندی دیگر منجر به گذرگاه طولانی‌تر می‌شود، اما نیازی به تغییر در جعبه‌های الکترونیکی محموله و آرایه‌های پیکسل CCD ایجاد نمیکند. این تلسکوپ از یک آرایه کانونی کروی و نه مسطح برای کمک به جلوگیری از لکه دار شدن تصاویر استفاده می کند. یک آرایه اسکن الکترونیکی داده‌ها را در باند X با سرعت‌های 480 مگابیت تا 1.5 گیگابیت بر ثانیه به زمین ارسال می‌کند (نرخ بالاتری نسبت به گزارش NPK Barl در فوریه 2021 ).
       
      سازنده محموله نوری مشخص نیست، اما برخلاف تخصص این شرکت در سیستم های زمینی می تواند خود NPK Barl باشد. طی نمایشگاهی در سال 2019، این شرکت تلسکوپ سنجش از دور را به نمایش گذاشت که انتظار می‌رفت ظرف دو سال آینده به فضا پرواز کند. گزارش شده است که وزن آن تنها 46 کیلوگرم است و همچنین کوچکتر از نمونه ثبت اختراع به نظر می رسد، اما تنها ماهواره میزبان ممکنی که در حال حاضر برای آن قابل شناسایی است، خیام است. احتمالاً تنها یک بخش از تلسکوپ به نمایش گذاشته شده است. 

       
      در یکی از نقشه‌های همراه با حق ثبت اختراع(پتنت) ، ماهواره در بالای طبقه فرگات در داخل محفظه محموله موشک سایوز-2-1a قرار دارد (که نشان می‌دهد پرتاب اولیه به وسیله ی این ماهواره بر به جای سایوز-2-1b سنگین تر بود).
       
       اگرچه پتنت‌ها به ندرت به پروژه‌هایی اشاره می‌کنند که به آن‌ها مربوط می‌شود، اما در اینجا ماهواره در واقع متعلق به پروژه 505 نشان داده شده است. همانطور که در نقاشی زیر مشاهده می‌شود، ماهواره‌ها به اندازه‌ای کوچک هستند که سه عدد از آنها در داخل دماغه قرار گیرند.
       
       
       
      کاربرد خیام:
       
      به طور رسمی، خیام تنها کاربردهای غیرنظامی در زمینه هایی مانند کشاورزی، مدیریت منابع طبیعی و نظارت بر محیط زیست خواهد داشت. مدت کوتاهی پس از پرتاب، رئیس سازمان فضایی ایران مدعی شد خیام به دلیل اندازه کوچکش نمی تواند به عنوان یک ماهواره جاسوسی استفاده شود. با این حال، وضوح زمینی گزارش شده آن (0.73 متر) برای انجام کارهای شناسایی ارزشمند کافی است. 
       
      مرکز کنترل ماموریت خیام:
       

       
       
      به گزارش اخبار ایران، مرکز کنترل ماموریت خیام در مرکز فضایی ماهدشت که تقریباً در 60 کیلومتری غرب تهران و نرسیده به شهر کرج قرار دارد. این مرکز در اوایل دهه 1970 برای دریافت اطلاعات از ماهواره های سنجش از دور خارجی تأسیس شد که اولین آنها ماهواره های لندست ایالات متحده بود. همانطور که در تصاویر Google Earth مشاهده می شود، ساخت یک ساختمان جدید در این سایت حدود آوریل 2020 آغاز شد و اکنون کامل شده است. احتمالاً در گزارش تلویزیون ایران که پس از پرتاب خیام از مرکز کنترل مأموریت پخش شد، دو آنتن سهموی در شمال شرقی ساختمان جدید دیده می‌شود.
       

       
      همکاری های روسی/ایرانی بعدی:
       
      خیام پیش بینی می شود حداقل پنج سال فعالیت داشته باشد و قرار است در سال های آینده ماهواره های بیشتری نیز به آن ملحق شوند. پس از پرتاب، حسن سالاریه اعلام کرد که ایران سه ماهواره دیگر از همین نوع را سفارش داده است و افزود: اولین ماهواره در مجموع 40 میلیون دلار هزینه داشته است.
       
      به نظر می رسد که همکاری فضایی بین روسیه و ایران اکنون فراتر از حوزه سنجش از دور است. در هفته‌های اخیر شواهدی به دست آمده است که روسیه در حال ساخت یک ماهواره ارتباطی زمین‌ایستا برای ایران با نام اکواتور (به روسی به معنای «استوا») است. این نام برای اولین بار در سال 2020 در بیوگرافی مختصری از متخصص ISS Reshetnev، تولید کننده پیشرو روسیه در ماهواره های ارتباطی مستقر در نزدیکی کراسنویارسک در سیبری ظاهر شد. در کنار آن بسیاری دیگر از پروژه ها نیز به آن اشاره شد که این شخص در آن مشارکت داشته است و جزئیات بیشتری ارائه نشده است.
       

       
      ایران در نهایت قصد دارد ماهواره‌های ارتباطی زمین‌ایستا را با استفاده از پرتاب‌کننده‌های بومی پرتاب کند، اما به‌نظر نمی‌رسد ماهواره‌هایی که در آینده قابل پیش‌بینی به فضا پرتاب می‌شوند، قادر به قرار دادن محموله با این ویژگی در این نوع مدار باشند. بنابراین، این کشور احتمالاً برای پر کردن جای خالی باقیمانده نیز به روسیه متکی خواهد بود. اگر معامله‌های دیگری در این زمینه هنوز وجود داشته باشد، پشت درهای بسته انجام شده است. 
       
      ________________________________________
      تلخیص و ترجمه از mehdi persian برای میلیتاری
      ________________________________________
      منبع:
      https://www.thespacereview.com/article/4475/1
       
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.