oki

Members
  • تعداد محتوا

    55
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

پست ها ارسال شده توسط oki


  1. ارتش ترکیه با توپ خانه مواضغ ارتش سوریه در  جبل عالیه شمال لاذقیه رو گلوله باران کرده . الان هم درگیری های شدیدی بین متحدین و مخالفای سوریه در بیانون گزارش شده . مثل اینکه قبل اتش بس همه دارن زورشونو میزنن

    • Upvote 3

  2. منبع این حرف کجاست؟

    خبرش مثل بمب تو شبکه های مجازی ترکیده . http://www.conflict-news.com/live-feeds/syrian-civil-war-live-feed/

     CbGzA1zXIAAbMSh.jpgCbGzA1yWEAAnFHm.jpg

    در ضمن هواپیماهای ترکیه در نزدیکی مرز با سوریه و اطراف اعزاز در حال پروازن

    • Upvote 3

  3. سلام

    در توویتر جواب شما رو دادم

    مقیاس ویکی اشتباس ، نقشه با مقیاس گوگل ارتس تطبیق داده شده و تقریبا 26 کیلومتر هست .

    بنده هم جواب شما رو دوباره دادم در توییتر دوست عزیز . اونجا یک عکس از مقیاس 26 کیلومتر با گوگل ارث گرفتم بین عزاز تا الزهرا . میبینید که گوگل ارث هم حرف بنده رو تایید می کنه . اگه جسارت نباشه عکس رو اینجا هم میندازم و نیت اینه که زحمات شما بهتر دیده شه واگرنه جسارت نمی خواستیم بکنیم

    http://8pic.ir/images/7jw6cxgi5ytsckdf5mv6.jpg

    • Upvote 7

  4. آخرین وضعیت خطوط تماس در حومه شمالی حلب

     

    نقشه با کیفیت (3.9 مگ) : http://www.mediafire.com/convkey/2cfb/hn8iwvsx8cw0721zg.jpg

     

    North_Aleppo_wide_26km_9feb_20bahman_low

     

    آخرین وضعیت خطوط تماس در حومه شمالی حلب

     

    نقشه با کیفیت (3.9 مگ) : http://www.mediafire.com/convkey/2cfb/hn8iwvsx8cw0721zg.jpg

     

    North_Aleppo_wide_26km_9feb_20bahman_low

    سلام .این 26 کیلومتری که زدی اشتباهه . من با ویکی مپ چک کردم . نهایت 6.8کیلومتر درسته. قبلا هم عرض کردم خدمتتون

    • Upvote 3

  5. بسم الله الرحمن الرحیم

     

     

    شمال حمص:
    ارتش سوریه اخیرا در عملیات محدودی که در جنوب حماه و شمال حمص داشت، موفق شد کنترل چند شهرک و روستا مانند رمیلیه و دیرالفردیس رو بدون درگیری و از طریق ریش سفیدی و پادرمیانی بزرگان اون مناطق در طرد گروههای مسلح به دست بگیره. راهی که در مورد حر بنفسه و بعضی مناطق دیگه شمال حمص که ترکیب جمعیتی ترکمن در اونها بیشتر هست (به دلیل حمایت از سوی دولت ترکیه) مورد پذیرش قرار نگرفت. هفته پیش ارتش توسط بالگرد اخطاریه هایی مبنی بر طرد مسلحین تا 4 فوریه (دیشب) و تسلیم شهرها به ارتش روی تمام شهرها و روستاهای شمال حمص ریخت. (اخطاریه در تصویر)

     

    60lmyh.jpg

     

     

    به هر صورت مسلحین از هیچ یک از مناطق خارج نشدند و راس ساعت 12 دیشب، جنگنده های روس شروع به بمباران گسترده ی مناطق کردند. قاعدتا این مناطق هم مانند شمال حلب شاهد سیل آوارگانی خواهد بود که از ترس بمباران به سمت مناطق امن مهاجرت می کنند.

     

    به نقل از پیچ تحولات جهان اسلام

    من نمی دونم اینا دقیقا چی پیش خودشون فکر می کنن. مثله اینکه خیلی دوست دارن شهر و روستا شون با خاک یکسان و آواره شن . اون از اهالی مهین که با داعش زد و بند کردن و شهرشون رو دو دستی دادن اخرش مجبور شدن فرار کنن و اواره شن شهرشون هم داغون شد این اینا اینجوری . چی بگم والا

    • Upvote 1

  6. برخلاف آنچه که پیش بینی میشد ، امروز مناطق اطراف نبل و الزهرا روز به مراتب آرام تری رو نسبت به روزهای گذشته سپری کرد و میکنه ..
    تنها پیشروی صورت گرفته تصرف روستای زیاره و خریبه توسط کردها بود .
    امروز هم روستاهای رتیان ، بیانون و حیان در جنوب خط تماس و مسقان ، کفرنایا و کفین در شمال خط تماس توسط توپخانه ها هدف قرار گرفتند .
    یکی از حرکت های قابل توجه امروز قطع مسیر زمینی مایر-کفین توسط آتش نیروهای مقاومت بود ؛ از طرف دیگه و آنچه که منبع میدانی به ما گفت ، مسلحین از کفرنایا عقب نشینی کردند و به نظر میرسه این روستا تقریبا خالی از مسلحین باشه ..

    پس از شکستن محاصره شاید خیلی ها اتنظار داشتند که پیشروی های آتی هرچه سریعتر در محور جنوبی در رتیان و بیانون حاصل بشه ولی دیدیم که تا این لحظه اینطور نشد و برعکس در محور شمالی ، کردها با حرکتی غافلگیرانه و با پشتیبانی هوایی روس ها دو روستای بهم چسبیده رو تصرف کردند .
    و
    قطع مسیر امداد روستای مایر توسط نیروهای مقاومت نشان داد که نیروها به محور شمالی علاقه مند هستند .
    خوشبختانه در حال حاضر وضعیت خطوط تماس به گونه ای هست که دست فرماندهان میدانی و اتاق عملیات برای پیشبرد اهداف و تاکتیک باز هست و این قابل دسترس بودن گزینه ها ،تمرکز و قدرت پیش بینی مسلحین رو بدشت کاهش داده .

    با توجه به پیشروی امروز کردها یکی از فرضیه ها پیش رو این هست که کردها با رصد مسیر دیر جمال و نیروهای مقاومت ضمن بسته نگه داشتن راه امداد مایر، انقدر به کفین و کفرنایا فشار وارد کنند که یا مسلحین از شدت آتش از این مناطق عقب نشینی  کنند و یا با پیشروی زمینی به سوی این روستاها  مسلحین مجبور به عقب نشینی بشوند و خط امدادی وسیع تر و قابل اتکا تر برای شهرکهای نبل و الزهرا مهیا کنند .

    پ.ن : خبرهایی از آزادسازی مایر توسط مخالفین منتشر شده که توسط منابع میدانی ما در شهرکها تایید نمیشه ولی این احتمال زیاد هست که مسلحین بخواهند با استفاده از تاریکی شب از مایر عقب نشینی کنند /.

    نقشه با کیفیت : http://www.mediafire.com/convkey/714c/big2t8ub5qthujfzg.jpg

     

     

    با این اوصاف احرص ، مسقان و کفین هم باید خالی از سکنه باشه


  7. نیروهای کرد روستاهای خریبه و زیاره رو در شمال مایر تصرف کردن . اوضاع داره جالب میشه . تروریستا تو مایر از سه جهت محاصره شدن  raised_eyebrow . فقط مونده الان داعش هم  تو شمال حلب فشار بیاره بهشون فک کنم می پوکن

    • Upvote 3

  8. خدا رو شکر این چند روز خوب دارن پیشروی میکنن، به نظر شما چه اتفاقی افتاده که نیروها نسبت به قبل به خوبی حالت تهاجمی گرفتن دارن پیشروی میکنن ؟

    شرایط با دفعه قبل خیلی فرق داره . علاوه بر پشتیبانی هوایی فوق العاده روسیه با هواپیماهای پیشرفته ، پیشروی های متحدین در حلب جنوبی و به خصوص منطقه خان طومان و فشاری که به راشدین و خان عسل میارن باعث شده عده زیادی از نیروهای تروریست به خصوص ازبک و چچنی و ترکستانی که نقش یگان ویژه رو براشون بازی می کنه در این جبهه حضور نداشته باشن ، دفعه قبل همین ها بودن که پاتک ناجوری تو این منطقه زدن . در ضمن پیشروی داعش در شمال حلب  باعث شده که جبهه مقابل در اون منطقه بجای سه جهت در دو جهت باشه. و مهمترین تفاوت قطعا تجربه است

    • Upvote 3

  9. چرا خبری کذب علیه حماس منتشر شد؟!

    خبر ارسال پیام تسلیت حماس برای مرگ زهران علوش کذب است و معلوم نیست توسط کدام منبع در حال نشر است!

    در سایت اصلی حماس چنین بیانیه ای وجود ندارد و با جستجویی ساده مشخص میشود که انتساب این خبر به جنبش مقاومت اسلامی حماس، کذب است.
    لازم به ذکر است که جنبش حماس شاخه سوریه، هیچ سایت مستقلی نیز ندارد

    آدرس سایت رسمی حماس:
    hamas. PS

    دروغ پردازی و فوتوشاپ کاری یک عده مزدور است
    آخرین بیانیه ای که حماس صادر کرده مربوط به تاریخ 21 دسامبر و در مورد گذرگاه رفح است.

    تلاش جهت تخریب حماس آن هم در شرایطی که این جنبش در بحبوحه انتفاضه سوم و درحال ترمیم روابط خود و نزدیک شدن به ایران است، کار گروه هایی است که به دنبال فتنه انگیزی و تفرقه بین محور مقاومت ضد صهیونیستی هستند.

    حسین مرتضی گزارشگر و خبرنگار العالم رو به عنوان یک منبع قبول دارید ؟ ایشون منتشر کردن 

    • Upvote 2
    • Downvote 2

  10. ارتش سوریه تونسته ارتفاع 489.5 رو بعد از تصرف ارتفاع 465.5 به کنترل خودش در بیاره این ارتفاع در شمال لاذقیه و شرق روستای عطیره قرار داره و فقط 1.5 کیلومتر با روستای الصراف که از معابر اصلی ورود و خروج مسلحان تروریست از ترکیه هست فاصله داره 

    • Upvote 6