Recommended Posts

[color=red]
یک فرمانده گارد ریاست جمهوری یمن کشته شد[/color]

منابع رسمی و قبایلی یمن نیز اعلام کردند: افراد مسلح قبایلی در حمله به یکی از پایگاههای نیروهای گارد ریاست جمهوری در شمال صنعا یک سرتیپ را کشتند و سی نظامی دیگر را بازداشت کردند.

وزارت دفاع یمن اعلام کرد: سرتیپ عبدالله الکلیبی فرمانده لشکر شصت و سه گارد ریاست جمهوری در حمله قبایل نشینان به پایگاهی در منطقه " نهم " در شصت کیلومتری شمال صنعا کشته شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه از صنعا ، منابع رسمی و قبایلی یمن نیز اعلام کردند: افراد مسلح قبایلی در حمله به یکی از پایگاههای نیروهای گارد ریاست جمهوری در شمال صنعا یک سرتیپ را کشتند و سی نظامی دیگر را بازداشت کردند.

از طرف دیگر منابع قبایلی اعلام کردند در حمله شب گذشته چهار فرد مسلح قبایلی کشته و بیست نفر دیگر زخمی شدند.

این منابع افزودند افراد مسلح قبایلی که مخالف رئیس جمهور یمن هستند هنگام عقب نشینی از این پایگاه سی نظامی را گروگان گرفتند و با خود بردند.

گارد ریاست جمهوری یمن که فرماندهی آن را " احمد النجل " فرزند بزرگ صالح برعهده دارد پنج پایگاه در منطقه " نهم" دارد.

http://www.tabnak.ir/fa/news/193011/%DB%8C%DA%A9-%D9%81%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%AF%D9%87-%DA%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF-%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D8%AC%D9%85%D9%87%D9%88%D8%B1%DB%8C-%DB%8C%D9%85%D9%86-%DA%A9%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D8%B4%D8%AF


[color=darkblue]
استقبال ایران از انجام اصلاحات در سوریه[/color]

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران ،گفت :از اجرای اصلاحات در سوریه استقبال می كنیم و آنرا در راستای تقویت مقاومت می دانیم.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران علی اكبر صالحی و ولید المعلم در دیداری كه در حاشیه شصت و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شد، آخرین تحولات مربوط به سوریه، اوضاع منطقه و روابط تهران – دمشق را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
ولید المعلم در این دیدار آخرین وضعیت سوریه و اصلاحات مهمی كه توسط بشار اسد اعلام شده ودر دست پیگیری است را تشریح كرد.

وی با اشاره به انتخابات آینده پارلمان، شوراهای شهر و موضوع فعالیت احزاب جدید اظهار داشت : تا هفته گذشته 18 تشكل جدید درخواست اعلام موجودیت كردند.اما فشارهای غرب به سوریه بدون توجه به اصلاحات، با توجه به انگیزه ها و اغراض سیاسی آنها در حال افزایش است.
وی همچنین افزود : این در حالی است كه افراد مسلح نه تنها پلیس و نیروهای امنیت بلكه مردم عادی را نیز مورد حمله و آسیب قرار می دند.
صالحی نیز در این دیدار از اجرای اصلاحات و تعیین زمان انتخابات در سوریه در فوریه استقبال و آنرا را در راستای تقویت مقاومت توصیف كرد.
وی از استانداردهای دوگانه كشورهای غربی در مواجهه با تحولات منطقه خاورمیانه انتقاد و از دخالت خارجی ها به عنوان عامل بی ثباتی یاد كرد.

http://political.yjc.ir/NewsDesc.aspx?newsid=517904


[color=darkred]خروج بالگردهای انگلیسی از لیبی[/color]

دولت انگلیس از توافق با ناتو برای خارج کردن 5 بالگرد آپاچی خود از لیبی خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، ژنرال "نیک باب" سخنگوی نظامی ارتش انگلیس اظهار داشت: با توجه به وضعیت فعلی لیبی، انگلیس با پیمان آتلانتیک شمالی برای خروج بالگردهای نظامی به توافق رسیدند.

عملیات این بالگردها که روی ناو هواپیمابر "اچ ام اس اوشن" مستقر هستند، از ژوئن گذشته در سواحل لیبی آغاز شد.

این سخنگوی نظامی انگلیس افزود: این بالگردها تا دیروز یکشنبه به ماموریت خود ادامه داده و چند هدف را در شهر سرت (زادگاه قذافی) بمباران کردند.

چهارشنبه گذشته لیام فاکس وزیر دفاع انگلیس، با اعلام تحقق پیشرفتهای نظامی در لیبی، تاکید کرد 4 بالگرد یورو فایتر و 3 بالگرد آپاچی از لیبی باز می گردند.

در همان روز، پیمان ناتو ماموریت خود را در لیبی برای 3 ماه دیگر تمدید کرد.

از 28 عضو ناتو، فقط 7 کشور در عملیات نظامی علیه لیبی مشارکت دارند. این کشورها عبارتند از: ایتالیا، آمریکا، فرانسه، انگلیس، کانادا، دانمارک، و بلژیک.

http://fa.alalam.ir/news/232104

[color=red]جدول ضرب ![/color]

گفت: چند پزشك ايراني با ارسال يك نامه سرگشاده براي بشار اسد از وي خواسته اند به سوگند پزشكي خود توجه كند و به خواسته معترضان تن بدهد.
گفتم: ولي يكي از خواسته هاي اعلام شده معترضان، خروج سوريه از محور مقاومت و پيوستن به ديكتاتورهاي عرب براي سازش با اسرائيل است.
گفت: چه عرض كنم؟!
گفتم: معترضاني كه تعداد آنها در مقايسه با حاميان بشار اسد بسيار اندك و كم شمار است در سايت هاي خود از همراهي سوريه با حزب الله لبنان و حماس و ايران به عنوان «خيانت به آرمان اعراب»! ياد كرده اند.
گفت: باز هم چه عرض كنم؟! رژيم آل سعود هم تاكنون 20 ميليارد دلار به معترضان كمك مالي كرده و بعد از افشاي ماجرا فقط ميزان اين كمك مالي را كمتر از 20 ميليارد دانسته است!
گفتم: آمريكا و اسرائيل و اتحاديه اروپا و ديكتاتورهاي عرب كه با همه توان به سركوب خيزش هاي اسلامي منطقه مشغولند، از جريان اعتراضي در سوريه به شدت و آشكارا حمايت مي كنند.
گفت: حالا چرا اين چند پزشك عليه قتل عام مردم مظلوم بحرين و از جمله كشتار ده ها پزشك و پرستار بحريني توسط رژيم هاي آل سعود و آل خليفه بيانيه نداده اند؟!
گفتم: چه عرض كنم؟! از شخصي پرسيدند دو، دوتا چندتا ميشه؟ طرف يك كمي فكر كرد و بعد گفت؛ ميخواي بخري يا ميخواي بفروشي؟!

http://www.kayhannews.ir/900705/2.htm

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
aminor ممنون.
ولی لیست این پزشکان مدافع حقوق بشر رو دیدین .من رو یاد اون نامه مجلسی ها به غرب می اندازن.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=18]آیا سرانجام اردوغان موضع اصولی ایران را فهمید؟[/size]

[color=red]اردوغان: احمدی نژاد گفت 20 بار به بشار اسد تذکر دادم[/color]



رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه گفته است: محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور ایران در دیداری که با او داشته، گفته که «بیش از بیست بار به بشار اسد، رئیس‌جمهور گفته‌ام كه گرفتن سلاح مقابل مردم كار درستي نيست؛ اما بشار اسد چون توقع نداشت اين حرف‌ها را از من بشنود، براي همين هم خيلي ناراحت شد».

به گزارش «تابناک»، خبرگزاری «دی اچ ای» ترکیه گزارش داده که رجب طيب اردوغان در بازگشت از سفر نيويورك، به پرسش‌های خبرنگاران در هواپيما پاسخ داده و در این مصاحبه از نزديكي ديدگاه كشورش با احمدي‌نژاد در زمينه سوريه سخن گفته و از رفتارهاي بشار اسد انتقاد كرده است.

اردوغان همچنين با اشاره به گفت‌وگوی مستقيم با احمدي‌نژاد درباره سوريه گفته است: «موضع امروز نسبت به گذشته بسیار بهتر شده است. به آنها گفتم كه سوريه از رفتارها و مواضع شما جسارت مي‌گيرد. احمدي‌نژاد هم گفت: بيش از بيست بار به اسد تذكر دادم كه گرفتن سلاح مقابل مردم، كار درستي نيست و چون اسد توقع نداشت، اين حرف‌ها را از من بشنود، براي همين هم خيلي ناراحت شد؛ اين مسأله نشان مي‌دهد كه موضع‌ ايران نسبت به سوريه، بسيار بهتر از گذشته است».

[color=red]بنابراین، نخست‌وزیر ترکیه در حالی از مواضع ایران و مخالفت ایران با سرکوب مردم در سوریه به راه‌های گوناگون سخن می‌گوید که جمهوری اسلامی ایران از همان آغاز، در عین تأکید بر ضرورت حمایت از سوریه به عنوان خط مقدم جبهه مقاومت در برابر تجاوز خارجی و مقابله با فتنه‌گران مزدور خارجی، همواره خواستار ایجاد اصلاحات مدنی در سوریه و کمک به مردم این کشور برای دستیابی به حقوق حقه‌شان بوده است.

در واقع، ایران افزون بر نگرانی از تجاوز و حمله غربی‌ها به کشور سوریه، همواره نسبت به فعالیت کشورهایی همچون عربستان و ترکیه ـ که قاچاقی به سوریه سلاح وارد می‌کردند و تظاهرات مدنی مردم این کشور را به سمت یک آشوب نظامی داخلی می‌کشانند ـ ابراز نگرانی کرده است؛ دو ملاحظه‌ای که هنوز هم هست؛ بنابراین، اگر ترکیه خود را پشتیبان مردم سوریه می‌داند، باید نسبت به نخستین دغدغه ایران حساس بوده و از دخالت غیر مستقیم در سوریه از راه فرستادن سلاح به این کشور جلوگیری کند.[/color]

اردوغان همچنین درباره مسأله تروريست و همكاري كشورش با ايران گفته است: «در اين باره من بر این باورم که زمينه‌هاي همكاري نظامي و اطلاعاتي وجود دارد و ما مي‌توانيم به همراه هم به مقابله با «پ.ك.ك» و «پژاك» بپردازيم».

نخست‌وزير تركيه در پاسخ به این پرسش كه آيا گمان نمي‌كنيد تروريست‌هاي «پ.ك.ك» با رژيم سوريه و اسد در ارتباط باشند، گفت: «من امروز به اين مسأله معتقدم نيستم. در گذشته ما، روي اين مسأله بسيار تلاش كرديم. آنها تروريست‌هايي را كه دستگير مي‌كردند، به ما تحويل مي‌دادند؛ اما ممكن است در آينده، ترويست‌ها از فضاي پدید آمده در سوريه بهره برده و به آنجا نقل مكان كنند. اگر اين اتفاق رخ دهد، براي هر دو طرف خطراتي دارد».

http://www.tabnak.ir/fa/news/193203/%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D9%88%D8%BA%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%AD%D9%85%D8%AF%DB%8C-%D9%86%DA%98%D8%A7%D8%AF-%DA%AF%D9%81%D8%AA-20-%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D8%A8%D9%87-%D8%A8%D8%B4%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AF-%D8%AA%D8%B0%DA%A9%D8%B1-%D8%AF%D8%A7%D8%AF%D9%85


[color=red]بيانيه سازمان بسيج جامعه پزشكي كشور در واكنش به حركت كور عده اي از پزشكان فتنه گر[/color]

بسيج جامعه پزشكي كشور در واكنش به اقدام عده قليلي از پزشكان فتنه گر در حمايت از آشوبگران و دنباله هاي خارجي آنها در سوريه و سكوت در مقابل جنايات رژيم هاي آل سعود و آل خليفه در بحرين و يمن بيانيه اي صادر كرد.
متن بيانيه به اين شرح است:
«در هفته دفاع مقدس و در حالي كه تلاقي هفته دفاع مقدس با گسترش موج گسترده بيداري اسلامي در منطقه، شور و غرور اسلامي را در دل ها صد چندان كرده است و ملت مسلمان ايران به عنوان طلايه دار و الهام بخش اين حركت عظيم، به خود مي بالند، عده اي از عناصر فتنه گر و بي بصيرت كه طشت رسوايي آنان در همگامي با استكبار جهاني از بام بر افتاده است، در حركتي ذليلانه، مذبوحانه و كور، تحت عنوان جمعي از پزشكان ايراني كمر به خدمت اربابان خود بسته اند. اگرچه خدمت خائنانه آنان به دشمنان ملت و اسلام موضوعي جديد نيست، اما لكه دار كردن نام مقدس جامعه پزشكي كشور و سوءاستفاده از اين عنوان كه در روزهاي حماسه و خون دفاع مقدس خوش درخشيده، موضوعي تاسف بار و تامل برانگيز است!
افرادي چون رضا خاتمي و مصطفي معين و اگر حس انسان دوستي و پزشك بودنشان به درد آمده است و اگر در اين مدعا صادقند در روزهايي كه حكومت آل خليفه بر خلاف تمامي كنوانسيون هاي بين المللي پزشكان، پرستاران و كادر درماني بحرين را شكنجه و به زندان مي افكند و بيمارستان سلمانيه را با حضور تانك ها به يك مركز نظامي تبديل كرد و از مداواي مجروحان در بيمارستان ممانعت به عمل مي آورد، كجا بودند؟!
اين مدعيان دروغين رسوا شده در روزگاري كه كادر جامعه پزشكي ما در مقابل سفارت بحرين، در حمايت از اخراج گسترده پزشكان بحريني دست به تجمع زده بود، كجا بودند؟!
اين مدعيان خوش خدمت كه حركات و بيانات خائنانه برخي از آن ها در فتنه 88 هنوز در اذهان باقي است و مايه شرم جامعه پزشكي كشور مي باشد، آن روز كه 7000 نفر از پزشكان و اساتيد برجسته علوم پزشكي كشور بيانيه حمايت از مردم مظلوم و پزشكان بحريني را امضا نمودند، كجا بودند؟!
آيا اين حركت رياكارانه و برخورد دوگانه با مسائل منطقه و تبعيت محض از سياست هاي آمريكا، دليل كافي بر آلت دست بودن آن ها نيست؟!
آيا اين سياسي كاران بي بصيرت كه به ناحق لباس مقدس پزشكي را بر تن نموده اند و پس از مدت ها خواب خرگوشي، نگران سوگندنامه پزشكي آقاي بشار اسد شده اند، كشتار وحشيانه مردم بحرين، يمن و ساير ملل اسلامي را نديده اند؟!
ما ضمن تقبيح اين حركت شرم آور، تبعيت آشكار و محض عده اي به اصطلاح پزشك را از سياست هاي دوگانه آمريكايي - صهيونيستي در منطقه محكوم نموده و اعلام مي داريم خيل عظيم جامعه پزشكي كشور و اساتيد متعهد، دلسوز، عالم و فرهيخته دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور از اينگونه حركت هاي نوكرانه و مذبوحانه مبري هستند و حمايت همه جانبه خود را از خيزش عظيم اسلامي و مردم مظلوم كشورهاي بحرين، يمن، مصر، ليبي، تونس و اعلام كرده اند و مي كنند.
سازمان بسيج جامعه پزشكي كشور

http://kayhannews.ir/900705/14.HTM#other1403


[size=18]کشف سلاح در درعا[/size]


منابع آگاه از کشف مقادير زيادي سلاح و مهمات در استان درعا در جنوب غرب سوريه خبر دادند.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا به نقل از خبرگزاري سوريه ،اين سلاح ها و مهمات که در بشکه هاي پلاستيکي و ظرف هاي آب معدني نگهداري مي شد در خانه اي در مرکز شهرک نصيب در مرزهاي سوريه با اردن کشف شد.
ازسوي ديگر واحدهاي گشتي ارتش سوريه صبح ديروز بمبي 15کيلويي را در ميداني در شهر رياضيه نزديک دانشگاه درعا کشف کردند .
همچنين يک دستگاه خودرو حامل مقادير زيادي سلاح از جمله سلاح هاي اسراييلي و مهمات در استان حمص توقيف شد .
به گفته منابع آگاه درپي تعقيب گروه هاي مسلح تروريست در استان حمص ،تعدادي از تروريست ها دستگير شدند و تحقيقات براي دستگيري ديگر تروريست هاي وابسته به آنها ادامه دارد.

http://www.sana.sy/servers/gallery/201109/20110926-180226_h.jpg

http://www.sana.sy/servers/gallery/201109/20110926-180146.jpg
ترور يك استاد دانشگاه
پايگاه اينترنتي `سوريالان` گزارش داد: دكتر `علي عقيل` معاون رييس دانشكده مهندسي معماري دانشگاه `البعث` در `حمص` در مركز سوريه و 160 كيلومتري شمال دمشق ترور شد.
هنوز جزييات اين اين ترور مشخص نشده است

http://www.aryanews.com/Lct/fa-ir/News/20110927/20110927161910547.htm

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خیلی جالبه واقعا!!!
توی بحرین رسما به بیمارستانها حمله کردند و دکترها رو زدند و بردند و کشتند و محروم کردند و به جاشون نظامیان رو مسئول بیمارستان کردند صداشون درنیومد! حالا نگران سوریه شدند!
حتی بی بی سی هم بعضا اعتراف میکنه سوریه مثل بقیه کشورها نیست و دمشق آرومه و بشار اسد هم طرفدارای خاص خودشو داره
ولی خب معمولا مزدوران از اربابان تندروتر میشن

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=18]سرنگونی یک هواپیما بدست مبارزان یمنی[/size]


جنگجويان قبايلي يمن يک هواپيماي نظامي رژيم عبدالله صالح را در نقطه ارحاب واقع در شرق صنعا، پايتخت اين کشور سرنگون کردند.


به گزارش منابع محلي، اين هواپيما در روز چهارشنبه (6 مهر) در منطقه ارحاب سرنگون شده است.

وزارت دفاع يمن سقوط اين هواپيما تائيد اما از ذکر هرگونه جزئياتي درباره آن خودداري کرد.

در همين حال، نيروهاي نظامي يمن در همين منطقه دو تن از معترضانضددولتي را کشته و چندين تن ديگر را مجروح کردند.

اين درحالي است که اعتراضات ضد رژيم صالح هم­چنان ادامه دارد و معترضان مورد سرکوب شديد نيروهاي دولتي قرار دارند.

برپايه اين گزارش، در صنعا نيز انفجار بمبي مقر اصلي نيروهاي امنيتي را هدف قرار داد؛ بسياري بر اين باورند که اين انفجار در پاسخ به سرکوب و کشته­هاي اخير انجام شده است.

معترضان ضددولتي يمن نيز تظاهراتي ميليوني در روز چهارشنبه را وعده داده­اند.

از ماه ژانويه سال جاري ميلادي معترضان با برپايي تجمعات ضددولتي پايان سه دهه حکومت علي عبدالل صالح را خواستار شده­اند

http://www.presstv.ir/detail.fa/201610.html

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
گفتم که دوستان لیست این پزشکان رو ببینید متوجه میشید همه از جبهه به اصطلاح .....طلب هستن.و چقدر از این نامه های ذلیلانه به غرب نوشتن که بیاین ما رو آزاد کنین و.... حالا شدن دلسوز پیمان و قسم پزشکی خودشون .عجبا از این همه رو.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=red]انتقاد امام جمعه شیعیان استانبول از اردوغان[/color]

«شیخ صلاح‌الدین اوزگوندوز» در خطبه‏‌های نماز جمعه گذشته استانبول، سیاست مقامات ترکیه در قبال سوریه را مورد انتقاد قرار داد.

خبرگزاری اهل بیت، به نقل از این روحانی بلندپایه شیعه ترک درباره سیاست‌های جدید دولتمردان ترکیه آورده است: «نخست وزیر و وزیر امور خارجه کشورمان، افرادی فهیم هستند؛ اما اقدامات دولتمردان ما درباره سوریه، در میان دشمنان امپریالیسم و نیز در جامعه شیعیان جهان ناخوشایند است.

به گزارش «تابناک»، اوزگوندوز گفته است: «اگر در سوریه سنگ‌ها از جای خودشان تغییر کنند، در ترکیه هم تغییر خواهند کرد. اگر جغرافیای منطقه عوض شود و نقشه‌ها و مرزها عوض شوند، مشکلات و اختلافات میان یک و نیم میلیارد مسلمان بروز خواهد کرد و در نتیجه، امپریالیست‏‌ها و صهیونیست‏‌ها سود خواهند برد».

امام جمعه شیعیان استانبول همچنین با هشدار نسبت به نقشه‏‌های استعمار گفت: «آنها قرن‌هاست که ثروت‏‌های ما را غارت کرده‏اند. الان هم می‌ خواهند میان ما مشکلات ایجاد کنند و دوباره به خواسته‌های خود برسند. آقای اردوغان و آقای داود اوغلو نیز ناآگاه و بی ‏اعتقاد به این خطرات نیستند. آنها بی‌‏ عقل هم نیستند و به نظر من، می‏خواهند با این مانورها، فشارهای داخلی و خارجی را برطرف سازند.

شیخ «صلاح‌الدین اوزگوندوز» سپس با مخاطب قرار دادن رجب طیب اروغان گفت: «نخست‏ وزیر محترم در مراسم عاشورای ما شرکت کرد و سپس به عراق رفت و در آنجا حرم امام علی (ع) را زیارت و با آیت‌الله سیستانی دیدار کرد و با این کارها، محبتی را در جهان شیعه به دست آورد.

وی اینک می‏تواند با پشتوانه این محبت، بدون جا به جا شدن سنگ‏‌ها و با میل مردم منطقه، مسایل بحرین و سوریه را در کنار هم بررسی و حل کند؛ وی این گونه در میان مسلمانان محبوب‏تر می‏شود».

وی افزود: «دولتی که 50 درصد مردم ترکیه به آن رأی داده‏‌اند، جز این رفتار نمی ‏کند؛ بنابراین، حتما در پشت پرده سیاست‏، بازی‌‏هایی خوابیده است و این‌ها مانور سیاسی است برای برطرف کردن این بازی‏‌ها. من در ایران گفتم که این بازی‌ها از طرف صهیونیست‌ها و امپریالیست‌ها ساخته شده و برای شکستن این نقشه‏‌ها، ایران هم باید به ترکیه کمک کند.

[color=red]در همین حال، گزارش‌های ارسالی خبرنگار «تابناک» که هم‌اکنون در سوریه است، حکایت از آن دارد که افکار عمومی این کشور هم به دخالت خارجی در آشوب‌های این کشور معترف هستند.

در این باره در گفت‌وگویی که خبرنگار «تابناک» با یکی از شهروندان سوری داشته، وی گفته است: خارجي‌ها نمي‌خواهند كشور ما آرام و حكومت سوريه پايدار باشد، ولی مردم اين حكومت را دوست دارند و تنها كمي از اوضاع ناراضي هستند و اصلاحات مي‌خواهند؛ اما با سقوط حكومت سوريه مخالفند به جز اقليت بسيار كم كه در شهرهاي مرزي سوريه‌اند و توسط كشورهاي همسايه مانند تركيه و نيز كشورهاي غربي به ویژه آمريكا حمايت و تحريك مي‌شوند. آنها بيشتر در شهرهايي مانند «حمص و درعا» هستند، ولی ديگر شهرها به ویژه دمشق همان گونه كه مي‌بينيد، كاملا آرام است؛ البته بی‌گمان، نيروهاي امنيتي مراقب اوضاع و شهر هستند، ولی به طور نامحسوس.[/color]

گفتنی است، در همین حال، کشورهای غربی عضو شورای امنیت هم که تاکنون نتوانسته‌اند قطعنامه‌ای دال بر تحریم سوریه در سازمان ملل تصویب کنند، پیش‌نویس قطعنامه خود درباره سوریه را تغییر داده و به جای «تحریم سوریه» از «تهدید به تحریم سوریه» سخن گفته‌اند

http://www.tabnak.ir/fa/news/193526/%D8%A7%D9%86%D8%AA%D9%82%D8%A7%D8%AF-%D9%88-%D8%AA%D9%88%D8%B5%DB%8C%D9%87-%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%AC%D9%85%D8%B9%D9%87-%D8%B4%DB%8C%D8%B9%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%D8%A8%D9%88%D9%84-%D8%A8%D9%87-%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D9%88%D8%BA%D8%A7%D9%86

[size=18]بشار: بحران پایان یافت[/size]


تاکید رئیس جمهوری سوریه بر پایان بحران این کشور، تشکیل کمیته عالی انتخابات، دیدارهای ولید المعلم با چند مقام خارجی و تاکید مردم سوریه بر شکست توطئه های خارجی از مهمترین تحولات این کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه العرب آنلاین و خبرگزاری سوریه، دفتر "سلیم الحص" نخست وزیر اسبق لبنان با صدور بیانیه ای درباره محور دیدار وی با "بشار اسد" رئیس جمهوری سوریه بیان کرد: محور گفتگوها بحران سوریه و سپری شدن آن بود.

در این بیانیه آمده است : اسد به الحص تاکید کرده است که تحولات دردناک پایان یافته و ثبات به شهرهای سوریه بازگشته است و مقامات بر اوضاع مسلط هستند.

به گفته الحص، بشار اسد خاطر نشان کرده است سوریه حامی ثبات لبنان است.

خبر دیگر اینکه رئیس جمهوری سوریه با صدر حکمی دستور تشکیل کمیته عالی انتخابات را صادر کرد.

از سوی دیگر "ولید المعلم" وزیر امور خارجه سوریه در حاشیه برپایی نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با وزیران خارجه ایران، برزیل، دبیر کل اتحادیه عرب و دبیرکل سازمان ملل متحد دیدار کرد.

در این دیدارها ولید معلم ضمن تشریح اوضاع سوریه و اصلاحات سیاسی و اقتصادی انجام شده به آنها توضیح داد: سوریه در زمینه های سیاسی، رسانه ای و اقتصادی با فشارهای زیادی ربرو شده است.

وی با بیان اینکه "هدف این فشارها تضعیف سوریه است" خاطر نشان کرد : گفتگوهای ملی فراگیری با حضور همه اقشار مردمی در استانهای مختلف سوریه در جریان است که مخالفان هم در آن حضور دارند و کنگره ملی نیز به زودی برگزار می شود.

معلم تصریح کرد: مجازاتهای اعمال شده علیه سوریه از جانب آمریکا و اتحادیه اروپا تاثیر منفی بر منافع ملت سوریه دارد و سوریه قصد دارد بسته اصلاحاتی را که رئیس جمهوری اعلام کرده است، مطابق برنامه زمانی مشخص اجرا کند.

وی در دیدار با "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه از مواضع این کشور در قبال سوریه و تلاشهای منفی کشورهای غربی قدردانی کرد.

لاوروف هم بر تمایل کشورش بر حمایت از ثبات سوریه و حمایت از اصلاحات آن تاکید و از کنگره گفتگوهای ملی که قرار است برگزار شود تمجید کرد و از مخالفان خواست که در آن مشارکت داشته باشند.

وزیر امور خارجه روسیه گفت : از دخالت در امور سوریه و تحریم اقتصادی این کشور باید پرهیز کرد، زیرا به نفع ثبات منطقه نیست.

"نبیل العربی" دبیر کل اتحادیه عرب نیز بر حمایت از سوریه برای خروج از بن بست کنونی تاکید و با دخالت خارجی در امور سوریه مخالفت کرد.

"آنتونیو باتریوتا" وزیر امور خارجه برزیل هم ضمن تمجید از اصلاحات انجام شده در سوریه ابراز امیدواری کرد که ثبات هر چه سریعتر به کشور بازگردد.

معلم در دیدار با بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد ضمن تشریح اقدامات تروریستها در کشتار مردم سوریه از مجامع جهانی خواست که مانع حمایت مالی و تسلیحاتی از گروههای تروریستی شوند.

وزیر امور خارجه سوریه تاکید کرد: دبیرکل سازمان ملل متحد باید نقش مثبتی در تحقق امنیت و ثبات در منطقه ایفا کند و مانع اتخاذ تدابیری شود که خشونت را دامن می زند.

"بان کی مون" نیز ضمن مهم دانستن تحقق امنیت و ثبات در سوریه و نقش محوری این کشور در منطقه از آمادگی خود برای ایفای نقش مثبت در عرصه بین المللی خبر داد.

خبر دیگر اینکه مردم سوریه اجساد افرادی را که در حمله گروههای مسلح کشته شده بودند، تشییع کردند، خانواده های این افراد بر تعقیب و مجازات کسانی که ثبات و امنیت سوریه را هدف قرار داده اند، تاکید کردند.

آنها با اشاره به افزایش توطئه ها علیه سوریه و حاکمیت آن اعلام کردند که این کشور سربلند از بحران بیرون خواهد آمد.

http://www.tabnak.ir/fa/news/193612/%D8%A8%D8%B4%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AF-%D8%A8%D8%AD%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D8%A7-%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86-%DB%8C%D8%A7%D9%81%D8%AA%D9%87-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%AA




[color=red]فرودگاه لیبی توسط گروهی مسلح تصرف شد[/color]

سرویس بین الملل - یکی از فرماندهان دولت انتقالی می گوید که مشغول مذاکره با یکی از بزرگان شهر سرت درباره امکان برقراری آتش بس است.با وجود استقرار دولت انتقالی در پایتخت لیبی، شهرهای سرت و بنی ولید همچنان در اختیار وفاداران به معمر قذافی است.

به گزارش تابناک ، نیروهای نظامی دولت انتقالی لیبی می گویند وارد شهر سرت، زادگاه معمر قذافی شده اند و این شهر در آستانه سقوط قرار دارد.
تک تیراندازهای وفادار به معمر قذافی در اطراف میدانهای اصلی شهر سرت مستقر شده اند و به طرف نیروهای دولت انتقالی تیراندازی می کنند.

کیلومترها آن سوتر از سرت در حالی که طرابلس در دست دولت انتقالی است، یک گروه مسلح هفتصد نفره به نام «گردان زنتان» کنترل فرودگاه بین المللی پایتخت لیبی را در اختیار گرفته است.

شماری از اهالی طرابلس می گویند شبه نظامیانی که کنترل مکانهایی مانند فرودگاه طرابلس را در دست گرفته اند هدفشان اعمال فشار در خلا قدرت موجود است.


http://www.tabnak.ir/fa/news/193525/%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%84%DB%8C%D8%A8%DB%8C-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B7-%DA%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%DB%8C-%D9%85%D8%B3%D9%84%D8%AD-%D8%AA%D8%B5%D8%B1%D9%81-%D8%B4%D8%AF



[size=24] کشته شدن فرمانده انقلابیون لیبی در بنی ولید[/size]



فرمانده انقلابیون لیبی در جبهه شمالی شهر "بنی ولید" کشته شد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "عبدالله کنیشل" نماینده انقلابیون در مذاکرات، امروز با اعلام این خبر تاکید کرد: "ضو الصالحین الجدک" شامگاه دیروز هنگام عزیمت به منطقه درگیری ها در بنی ولید، بر اثر اصابت موشک به خودرو وی کشته شد".

بر اساس این گزراش، ضو صالحین الجدک از فرماندهان ارشد عملیاتی انقلابیون لیبی بود.

الجدک اصالتا اهل بنی ولید بود که 18 سال را در زندانهای رژیم قذافی سپری کرد

http://fa.alalam.ir/news/232814

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=red]پذیرایی از سفیر آمریکا در دمشق[/color]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم به نقل از خبرگزاری رویترز، منابع دیپلماتیک این برخورد اعتراضی مردم سوریه با سفیر آمریکا را مورد تایید قرار دادند.

مردم سوریه در حالی به سفیر آمریکا و دیگر دیپلمات های آمریکایی مقیم دمشق با سنگ و گوجه فرنگی حمله کرده بودند که سرگرم دیدار با برخی مخالفان نظام سوریه و تحریک و تشویق آنان به ادامه اقدامات علیه نظام سوریه بودند.

شاهدان عینی گفته اند که در این حمله به دو خودروی سفارت آمریکا در سوریه صدمه هایی وارد شده و همچنان سفیر و دیپلمات های آمریکایی درمحل ملاقات با مخالفان نظام سوریه حضور دارند و مردم معترض حاضر به ترک این محل نیستند.

مسيحيان سوريه نیز چند روز قبل در اعتراض به اقدامات مداخله جویانه پاريس عليه دولت بشاراسد، "اريك شواليه " سفير فرانسه را با پرتاب تخم مرغ گنديده، از كليسای المريميه در دمشق بيرون كردند.

همچنين اسقف كليساي صليب مقدس در دمشق چند ماه پيش، مانع ورود رابرت فورد سفير آمريكا و اريك شواليه سفير فرانسه به اين كليسا شده بود.


http://fa.alalam.ir/news/233264

[color=red]سفر رییس مجلس سوریه به ایران[/color]


ايرنا به نقل سفارت جمهوري اسلامي ايران در دمشق، محمود الابرش رييس مجلس سوريه روز شنبه (نهم مهر 90) در راس يك هيات از نمايندگان اين مجلس به تهران سفر مي كند.

هدف از اين سفر شركت در پنجمين كنفرانس حمايت از انتفاضه فلسطين است كه روزهاي شنبه و يكشنبه هفته آينده (يكم و دوم اكتبر 2011 ميلادي) به ميزباني مجلس شوراي اسلامي در تهران برگزار مي ‌شود.

' بدرالدين حسن قربي' ، ' محمد برمو ' ، ' عبدالرزاق عيسي ' و ' راما عزيز ' از نمايندگان مجلس سوريه ، چهار عضو هيات همراه رييس مجلس سوريه در جريان سفر به تهران هستند.
سفر الابرش به تهران روز دوشنبه پايان مي يابد.

وي آخرين بار 17 دي ماه 1389 از ايران ديدن كرده بود.

در اين كنفرانس مزبور شمار زيادي از روسا و نمايندگان مجالس، دبيران كل و نمايندگان سازمان هاي منطقه اي و بين المللي، فعالان سياسي، فرهنگي و ديني از خاورميانه، جهان، رهبران گروه ها، نيروها، شخصيت هاي فلسطيني، نمايندگان سازمان ها و انجمن هاي غيردولتي پشتيبان حقوق مردم فلسطين شركت دارند.

'علي لاريجاني ' رئيس مجلس شوراي اسلامي دوشنبه گذشته در نشست خبري خود در ارتباط با اين كنفرانس گفت : در شرايط فعلي كه وضعيت خاصي بر اوضاع فلسطين حاكم است و حكومت خودگردان فلسطين درصدد شناسايي بين ‌المللي دولت فلسطين در سازمان ملل متحد است ، توقعات بيشتري از ملت ‌هاي مسلمان براي دفاع از ملت فلسطين را مي‌ طلبد.

لاريجاني هدف از برگزاري اين كنفرانس را صيانت از حقوق مردم فلسطين و دفاع از روش مبارزه آنها كه به عنوان مقاومت برگزيده‌ اند ، عنوان كرد.

وي شعار اصلي اين كنفرانس را ' فلسطين براي فلسطينيان و تاثيراتي كه انقلاب ‌هاي منطقه بر موضوع دفاع از مردم فلسطين دارد' عنوان كرد.

اين كنفرانس با حضور هيات ‌هايي از پارلمان ‌هاي كشورهاي اسلامي و شخصيت ‌هاي برجسته سياسي و فرهنگي كشورهاي مختلف برگزار مي شود.

http://jahannews.com/vdcdnj0f9yt0jo6.2a2y.html

[color=red]برای چندمین بار اعلام شد: موسی ابراهیم دستگیر شد[/color]

فرماندهان عملیاتی انقلابیون لیبی از دستگیری سخنگوی رژیم قذافی خارج از شهر سرت خبر دادند.

به گزارش روز جمعه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "مصطفی بن دردف" از گردان الزنتان اظهار داشت: مبارزان در مصراته در تماس با ما اعلام کردند که موسی ابراهیم را دستگیر کرده اند.

"محمد المریمی" از فرماندهان عملیاتی نیز اظهار داشت: مبارزان مصراته موسی ابراهیم را هنگام خروج از سرت دستگیر کردند.

http://fa.alalam.ir/news/233584

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=red]کشته شدن 7 سرباز سوری[/color]

يک مقام سوريه‌اي اعلام کرد، دست کم 7 سرباز و نيروي امنيتي اين کشور در درگيري‌ها با گروه‌هاي تروريستي در شهر الرستن، مرکز استان حمص کشته شدند.


خبرگزاري رسمي سوريه (سانا) به نقل از يک سخنگوي ارتش اين کشور گزارش داد، در اين درگيري‌ها همچنين 32 سرباز زخمي شدند که طبق گزارش‌ها در ميان آن‌ها 9 افسر وجود دارد.

اين مقام نظامي همچنين افزود، تعدادي از تروريست‌ها نيز در اين درگيري‌ها کشته شدند.

وي تصريح کرد: "در يک عمليات معين در شهر الرستن، يگان‌هاي نظامي با موفقيت وظايف خود را انجام داده و تعدادي از اعضاي گروه‌هاي مسلح را دستگير کرده و همچنين سلاح‌ها، مواد منفجره و مهمات مختلفي را ضبط کردند."

اين سخنگو در ادامه خاطر نشان کرد: "اعضاي ارتش در حال تعقيب گروه‌هاي تروريستي هستند تا امنيت و ثبات را براي شهر الرستن و ساکنان آن مجددا فراهم کنند."

وي همچنين ضد تکذيب شايعات مبني بر بمباران شهر الرستن توسط جنگنده‌هاي سوريه‌اي، اظهار داشت، اين‌ها تلاش‌هايي هدفدار براي ترغيب دخالت خارجي در امور داخلي سوريه است.

از سوي ديگر، برخي گروه‎ها ادعا کردند، نيروهاي امنيتي 7 نفر را در شهرهاي حمص و الرستن در اواخر روز پنج شنبه و اوايل روز جمعه (8 مهر، 30 سپتامبر) کشتند.

بر پايه اين گزارش، کشور سوريه از اواسط ماه مارس صحنه ناآرامي‌هايي است و صدها نفر از جمله نيروهاي امنيتي در جريان خشونت‌ها در اين کشور کشته شده‌اند.

در حالي که مخالفان دولت سوريه و کشورهاي غربي نيروهاي امنيتي اين کشور را عامل کشتار در اين کشور عنوان مي‌کنند، دولت سوريه با بيان اين‎که قانون‎شکنان، خرابکاران و گروه‌هاي تروريستي مسلح مقصر خشونت‌ها در اين کشور هستند، تاکيد دارد، ناآرامي‌ها در سوريه، از خارج از اين کشور طراحي مي‌شود.

http://www.sana.sy/servers/gallery/201109/20110928-191652_h372193.jpg

http://www.sana.sy/servers/gallery/201109/20110928-191642.jpg

http://www.sana.sy/servers/gallery/201109/20110928-180057_h372103.jpg

کشتن کودکان توسط تروریستها
http://www.sana.sy/servers/gallery/201109/20110929-234726_h.jpg

تصاویر انداختن اجساد مردم ونیروهای امنیتی سوری به رودخانه المعاصی
http://www.sana.sy/servers/gallery/201109/20110930-142429.jpg

افراد مسلح در میان تظاهرات کنندهگان
http://www.sana.sy/servers/gallery/201109/20110930-142515_h372564.jpg

اگه اشتباه نکنم تصویر زیر متعلق به کشف سلاح از جمله موشک[color=red] دوش پرتاب[/color] (در متن خبر از کبرا نام برده شده) از گروهای مسلح است
http://www.sana.sy/servers/gallery/201110/20111001-004629_h.jpg


http://www.sana.sy/servers/gallery/201109/20110930-142452.jpg

http://www.sana.sy/servers/gallery/201109/20110927-194252_h.jpg


منبع

http://www.presstv.ir/detail.fa/202050.html





[color=red]
حمل پرچم 2300 متري در حمايت از اصلاحات بشاراسد[/color]

صدها هزار سوري باحمل پرچم2300 متري بر ضرورت ايستادگي در مقابل توطئه هاي خارجي تاكيد كردند.
به گزارش خبرگزاري سوري «سانا»، صدها هزار سوري از ساكنان استان «طرطوس» حمايت خود را از اصلاحات فراگير در سوريه اعلام و هرگونه دخالت خارجي در كشورشان را محكوم كردند.تظاهركنندگان با سر دادن شعارهايي عليه دخالت آمريكا، اسرائيل، اتحاديه اروپا و ديگر كشورهاي عربي منطقه، هزاران بالون كه به رنگ پرچم سوريه رنگ آميزي شده بود در آسمان رها كردند.
همچنين هزاران قايق در سواحل طرطوس و جزيره ارواد به آب انداخته شد.
شركت كنندگان در اين مراسم خواستار مداخله نكردن بيگانگان و محكوم كردن اقدام گروه هاي تروريستي از جانب سازمان هاي بين المللي شدند.
حاضران در اين مراسم تاكيد كردند كه وطنشان را دوست دارند و خاضر نيستند كه با اقدام گروه هاي مسلح به آشوب كشيده شود.
http://www.sana.sy/servers/gallery/201109/20110929-234159_h.jpg
منبع
http://www.kayhannews.ir/900709/16.htm

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=red]تاسیس شورای مخالفان سوریه در ترکیه[/color]

مخالفان نظام سوریه از تاسیس شورایی در ترکیه، برای متحد کردن همه طیف های سیاسی مخالف خبر دادند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "برهان غلیون" با اعلام بیانیه تاسیس این شورا، تاکید کرد که این بیانیه "چارچوبی یکپارچه" را برای مخالفان نظام سوریه تشکیل می دهد.

وی هدف اصلی این شورا را براندزای کامل نظام سوریه عنوان کرد و گفت: این شورا بروی همه سوری ها باز است.

http://www.tabnak.ir/fa/news/194381/%D8%AA%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D8%B3-%D8%B4%D9%88%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%AE%D8%A7%D9%84%D9%81%D8%A7%D9%86-%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D8%B1%DA%A9%DB%8C%D9%87


[color=red]تروریستهای حامی غرب فرزند مفتی ارشد سوریه راکشتند[/color]


افراد مسلح در کمینی در منطقه بین حلب-دمشق، فرزند مفتی سوریه و یک همراه وی را که در حمایت از نظام سوریه و وحدت مردم این کشور موضع گرفته بود، ترور کردند.

به گزارش فارس، رسانه‌های سوریه از ترور «ساریه احمد بدرالدین حسون» فرزند شیخ احمد بدرالدین حسون مفتی سوریه خبر دادند.

پدر ساریه، مفتی سوریه در ناامنی‌های هفت ماه اخیر سوریه با حمایت از نظام سوریه تاکید کرده بود که دست‌های کشورهای بیگانه در پشت پرده ناآرامی‌های سوریه است.

افراد مسلح وابسته به گروهک‌های تروریستی روز گذشته در کمینی که در جاده حلب-دمشق (در نزدیکی منطقه سراقب) اجرا شد، ساریه حسون را به قتل رساندند.

گروهک‌های مسلح در سوریه که از جانب کشورهای غربی حمایت می‌شوند و چندی پیش نیز سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که اصلا عجیب نیست مخالفان سوریه اکنون دست به سلاح ببرند، از ماه مارس گذشته در برخی از شهرهای سوریه فعال شدند تا امنیت این کشور را بر هم بزنند.

به گزارش رسانه‌های سوری، ساریه بسرعت به بیمارستان دولتی ادلب منتقل شد و کادر پزشکی حلب چند عمل جراحی روی وی انجام دادند اما گلوله به کبد، قلب و ریه وی اصلابت کرده بود و وی به هنگام عمل جراحی درگذشت.

در این حمله تروریستی، دکتر محمد عمر استاد دانشگاه حلب (بخش تاریخ) نیز که همراه فرزند مفتی سوریه بود، جان خود را از دست داد.

روز گذشته همچنین گروهک‌های مسلح با یک بسته انفجاری یک قطار باربری را در شمال‌غرب سوریه دچار حادثه کردند که در این حمله تروریستی، راهبر قطار و معاون وی بشدت زخمی شدند.

مسئولان سوری اعلام کردند که گروهک‌های مسلح قصد داشتند قطار مسافربری را هدف بگیرند که موفق به این کار نشدند.


http://www.tabnak.ir/fa/news/194415/%D8%AA%D8%B1%D9%88%D8%B1-%D9%81%D8%B1%D8%B2%D9%86%D8%AF-%D9%85%D9%81%D8%AA%DB%8C-%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D8%AF-%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%87


[color=red]
ژرژ مالبرونو در یادداشتی در روزنامه لوفیگارو از تاسیس قریب الوقوع دو شبکه تلویزیونی خبری جدید در خاورمیانه خبر داد[/color].

به گزارش واحد مرکزی خبر پایگاه اینترنتی روزنامه لوفیگارو فرانسه نوشت: در حالی که مدیر عامل شبکه الجزیره به دلایلی که هنوز مشخص نشده است اخیرا جای خود را به داماد امیر قطر داد، فضای رسانه های تصویری در خاورمیانه به شدت در حال تحول است. قرار است دو شبکه تلویزیونی جدید تا پایان سال جاری میلادی در این منطقه راه اندازی شود.

اولین شبکه، شبکه المیادین (اشاره به میدان های پایتخت های کشورهای عربی که نماد انقلاب در این کشورها هستند) است که غسان بن جدو خبرنگار سابق الجزیره در لبنان تا بهار گذشته و سامی کلیب ،تهیه کننده، آن را در بیروت تاسیس خواهند کرد.

کلیب در فرانسه نیز سابقه فعالیت رسانه ای دارد که در این بین می توان به همکاری وی با رادیو بین المللی فرانسه اشاره کرد. بنا بر آنچه گفته شده است، المیادین شبکه خبری بیست و چهار ساعته خواهد بود که هدف از تاسیس آن پایان دادن به تبلیغات (به دور از واقعیت) شبکه الجزیره است.

از یک سال پیش، شبکه الجزیره که مقر آن در دوحه قطر است خبرهای انقلاب های عربی را پوشش می دهد و در برخی از موارد درباره اخبار این حوادث اغراق کرده است.

شبکه دوم که مقر آن نیز در بیروت خواهد بود به احمد چلبی سیاستمدار عراقی تعلق دارد. چلبی همان فردی است که در حمله امریکا به عراق در سال دو هزار و سه برای سرنگون کردن عراق نقش مهمی داشت.

این شبکه بویژه اخبار ایران، عراق، سوریه و ترکیه را پوشش خواهد داد. چلبی، به عنوان فردی که در گذشته مورد حفاظت پنتاگون بود، برای ایجاد منطقه بزرگ تبادل آزاد در خاورمیانه تلاش می کند

http://www.tabnak.ir/fa/news/194363/%D8%BA%D8%B3%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D9%86-%D8%AC%D8%AF%D9%88-%D8%A8%D9%87-%D8%AC%D9%86%DA%AF-%D8%A7%D9%84%D8%AC%D8%B2%DB%8C%D8%B1%D9%87-%D9%85%DB%8C-%D8%B1%D9%88%D8%AF
[color=red]
.................
خبرهای مربوط به تظاهرات در کشورهای عربی را فقط در اینجا ارسال کنید.
sina12152000[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=18]اعتراض سوریها به تشکیل نشست مخالفان در استانبول[/size]

به گزارش دوشنبه شبکه العالم ، مردم سوريه اعلام تشکيل شوراي ملي از سوي مخالفان سوري را گامي درجهت اجراي طرح هاي خارجي ها دانستند که با مردم و نظام سوريه خصومت دارند.

همچنين مخالفان سوري در داخل کشور اعلام کردند که اغلب شرکت کنندگان در نشست هاي استانبول ، به نوعي خواهان دخالت خارجي ها در امور داخلي سوريه هستند.

نشست مخالفان سوري دراستانبول ترکيه با هدف تشديد اختلاف نظر در مواضع ميان گروه هاي معارض سوريه در داخل و خارج از کشور و دامن به آشوب ها صورت مي گيرد.

مخالفان سوري در داخل کشور نتايج حاصله از اين نشست را رد کردند همان گونه که از ابتدا هم با مشارکت دراين نشست ها مخالف و معتقدند بودند که اين نشست ها به استفاده از سلاح و نيز فراهم کردن زمينه دخالت خارجي ها در امور داخلي سوريه منجر مي شود.

" بسام حسين" مخالف سوري در داخل کشور در مصاحبه با شبکه العالم گفت: نشست هاي استانبول نشست نيست ، بلکه توطئه هايي عليه مردم سوريه است.

وي از مخالفان سوري در خارج از کشور خواست که در سياست هاي خود تجديدنظر کرده و روابط خود را با مردم سوريه تقويت کنند.

به اعتقاد ناظران ، محکوم کردن نشست استانبول از سوي مردم سوريه و مخالفت با نتايج آن ، نه تنها به دليل تلاش هاي آشکار براي فتنه انگيزي در داخل سوريه است ، بلکه به علت پافشاري اين طرف ها بر اجراي راهکارهاي مشکوک خارجي با وجود فاش شدن جزييات آن است که ثابت شده است هدف از آن ضربه زدن به مواضع سوريه درمقاومت دربرابر طرح استعماري عليه کل منطقه است.

"محي الدين محمد" کارشناس مسايل سياسي سوريه در گفت وگو با شبکه العالم تصريح کرد: شرکت کنندگان درنشست استانبول و نشست هاي سابق نماينده مردم سوريه در اين نشست ها نيستند و حتي دستان برخي از آنان به خون سوري ها آغشته است.

وي تاکيد کرد: توطئه چيني اين گروه و کمک گرفتن آن از خارجي ها و دعوت به دخالت در امور داخلي سوريه ، براي همه سوري ها معلوم شده است.

کارشناس مسايل سياسي سوري افزود: پرواضح است که مردم سوريه از جمله مخالفان در داخل اين کشور ، تاکيد دارند که در سوريه جايي براي خشونت ، طايفه گري و دخالت خارجي وجود ندارد.

تصاویر کشف محموله بزرگ تسلیحاتی در مرز سوریه وترکیه
http://www.sana.sy/servers/gallery/201110/20111003-213925_h.jpg

تصاویر کشته شدگان غیر نظامی در حمله اشرار مسلح
http://www.sana.sy/servers/gallery/201110/20111001-200329_h372798.jpg

تصویر حمله به قطار باربری
http://www.sana.sy/servers/gallery/201110/20111002-161813_h372943.jpg

[size=18]فیلم انفجار بمب در حال خنثی سازی در سوریه وکشته شدن 3 نفر[/size]
http://iribws2.iribnews.ir/Media/TV/top/365.wmv

منبع

http://fa.alalam.ir/news/236214


[color=red]دست پنهان اطلاعات قطر درسوریه[/color]

به گزارش روز دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، در این گزارش، نام ها و اطلاعات فراواني درباره عوامل پشت پرده حوادث سوریه منتشر شده است. اين اطلاعات شامل افرادي است که با سرویس های اطلاعاتی برخی از کشورهای همسایه سوریه همکاری داشته اند.

در اين فهرست نام کشورها، بازرگانان و شخصيت هاي صاحب نفوذ و متمولی ديده مي شود.

نکته مهم در این اطلاعات چگونگي برگزاری تظاهرات ساختگی از مساجد با هدف تصوير برداري از آنها و ارسال اين تصاوير به شبکه الجزيره قطر مي باشد.

هدف از فعالیت این شبکه مخفی ايجاد فتنه داخلي و جنگ مذهبي در سوريه؛ و از همه مهمتر جدا کردن شمال سوريه از جنوب آن است.

در این مقاله که تحت عنوان "شبکه هاي مخفيانه مقاومت اینترنتی در سوريه" در یک روزنامه فرانسوی چاپ شده است، شخصيت محوري شهروندی سوري مقيم سوئد به نام "فداء السيد" است که شبکه الجزيره قطر زمينه مسافرت وي به دوحه را فراهم کرده است.

فدا السید با ساخت يک پايگاه اینترنتی به نام انقلاب سوريه، شبکه ای از مخبران را در داخل سوريه تشکیل می دهد؛ وی تلفن هاي همراه پيشرفته را در اختيار آنها قرار داده است. رابط ميان وي و شبکه مخبران يک جوان سوري به نام " رامي نخله " مي باشد که در آپارتمانی در منطقه الاشرفيه بيروت ساکن است.

عامل اجراي اين پروژه و ارسال تلفن هاي همراه شخصي به نام "اسامه المنجد" است که تجهيزات لازم را به طور مخفيانه وارد سوريه کرده است.

به نوشته اين روزنامه المنجد از سال 2005 در لندن زندگي مي کند؛ و تاکتيک مبارزه مسالمت آميز را آموخته، و چند ماه قبل از آغاز ناآرامي هاي اخير نشست هايي را براي دهها شهروند سوري برگزار کرده است.

این دوره هاي آموزشي توسط المنجد بیشتر در اردن و ترکیه برگزار شده است؛ و این افراد آموزش دیده که خود را مدافعان حقوق بشر معرفی می کنند، پیش از آغاز ناآرامی ها در سوریه تجهيزات ارتباطي بسيار پيشرفته اي را دريافت کرده اند.

به نوشته اين روزنامه، اسامه المنجد می گوید در ماه فوريه و به دنبال سقوط زين العابدين بن علي در تونس؛ به همراه دوستانش تجهيزات تماس ماهواره اي، تلفن هاي همراه هوشمند و رایانه های پیشرفته وارد سوریه کرده اند.

اسامه المنجد می گوید: "در اواخر ماه فوريه و دقيقا سه هفته قبل از آغاز ناآرامي ها در سوريه شبکه اي تحت عنوان "شبکه شام" را در آمريکا تأسيس کرديم ".

منجد می افزاید : تجهیزات مورد نیاز به صورت مخفيانه از طريق فرودگاهها و مرز اردن، لبنان و ترکيه وارد سوريه شد؛ و در این زمینه شخصي به نام " فراس الاتاسي" مقيم رياض که مسئوليت شبکه حمص را به عهده داشته، با آنها همکاری می کرده است.

این مقاله می افزاید شخصي به نام "عمرو" که در پاریس ساکن بود تصاویر تهیه شده را از همکارانش در بانیاس دریافت می کرد، و این تصاویر را در اختیار شبکه الجزیره قطر قرار می داد؛ عمرو که به گفته المنجد پزشکی ثروتمند است برای این کار دستگاه های تلفن همراه ماهواره ای در اختیار همکارانش در شهر بانیاس سوریه قرار داده بود.

اين روزنامه مي افزايد: در سالهاي اخير دهها مخالف سوری در زمينه چگونگي حفظ اطلاعات در خارج از سوریه آموزش ديده اند و شماري از نهادهاي غربي دوره هاي آموزشي را در کشورهاي همسايه به طور کاملا مخفيانه اي برگزار کرده اند.

براي نمونه در اردن سازمان ايرلندي "فرانت لاین" که يک سازمان غير دولتي است درباره چگونگي حذف اطلاعات از دور، و تبادل ايميل به طور مخفيانه به افراد آموزش مي داد، که رامي نخله رابط شبکه مخبران سوری در بیروت در فوريه سال 2010 يک دوره آموزشي در اين زمينه در امريکا گذرانده است.

بزرگترین هدف این شبکه برگزاری یک تظاهرات چند صدهزار نفری همانند آنچه در میدان التحریر قاهره در جریان انقلاب مصر اتفاق افتاد، ذکر شده است

http://fa.alalam.ir/sites/default/files/fa-alalam1317649421.jpg


http://fa.alalam.ir/news/236264

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
معمر قذافی، رهبر برکنار شده لیبی از مردم این کشور خواسته است به خیابان ها بیایند و به صورت میلیونی علیه رهبران شورای ملی انتقالی تظاهرات کنند.
آقای قذافی در یک پیام صوتی که از شبکه تلویزیونی الرای در سوریه پخش شد، گفت شرایط زندگی برای مردم لیبی "غیرقابل" تحمل شده است.

سرهنگ قذافی در پیام خود با کیفیت پایینی ضبط شده بود، گفت: "از مردم لیبی، زن و مرد، می خواهم که به طور میلیونی به میدان ها و خیابان ها همه شهرها بریزند."
او افزود: "به طور مسالمت آمیز بروید ... شجاع باشید، قیام کنید، به خیابان ها بروید، پرچم های سبزمان را به اهتزاز در آورید."
طرابلس، پایتخت لیبی در ۲۳ اوت به دست مخالفان مسلح سرهنگ قذافی افتاد و او از آن زمان از شبکه الرای برای پخش پیام های صوتی خود استفاده کرده است.
آخرین پیام او در بیستم سپتامبر از شبکه الرای پخش شد.

آقای قذافی در پیام جدید خود وجاهت قانونی دولت انتقالی را زیر سوال برد. او گفت: "اینها چگونه مشروعیت پیدا کردند؟ آیا مردم لیبی آنها را انتخاب کردند؟ آیا مردم لیبی آنها را منصوب کردند؟"
سرهنگ قذافی خطاب به مردم لیبی گفت: "از هیچ کس هراس نداشته باشید. شما مردم (این سرزمین) هستید. حق با شماست. شما مردم برحق این سرزمین هستید."
او همچنین به کشورهای منطقه که شورای ملی انتقالی را در لیبی به رسمیت شناخته اند، هشدار داد که آمادگی جایگزینی دولت های خود به وسیله شورای منصوب شده به وسیله کشورهای غربی باشند.
پیام آقای قذافی در حالی پخش شد که هواداران او به مقاومت سرسختانه در شهر سرت، زادگاه سرهنگ قذافی ادامه می دهند.
محل اختفای آقای قذافی مشخص نیست.

سرت که 360 کیلومتری شرق طرابلس قرار دارد، یکی از آخرین سنگرهای هواداران سرهنگ قذافی است.
به گفته یکی از فرماندهان دولت انتقالی، نیروهای مسلح شورای ملی انتقالی با اجرای یک عملیات گازانبری سعی دارند ارتباط یک گروه از هواداران سرهنگ قذافی را با بقیه آنها قطع کنند.
همزمان، غیرنظامیانی که از سرت فرار کرده اند از بمباران مناطق مسکونی به وسیله ناتو و نیروهای شورای ملی انتقالی شکایت کرده اند.
ناتو گفته است از پایان هفته گذشته عملیاتی در سرت انجام نداده و از هیچ کدام از طرفین درگیری جانبداری نکرده است.
از سوی دیگر، گزارش ها بیانگر اعزام یک واحد هزار نفری از نیروهای مسلح شورای ملی انتقالی برای پایان دادن به مقاومت هواداران رهبر مخلوع لیبی در شهر بنی ولید است.

[quote]http://www.bbc.co.uk/persian/world/2011/10/111006_u02_gaddafi_libya_message.shtml[/quote]




[size=18][color=blue]نامزدهای ریاست جمهوری مصر خواستار انتقال قدرت از شورای نظامی حاکم شدند[/color][/size]
شش نفر از نامزدهای ریاست جمهوری مصر، از دولت نظامی این کشورخواسته اند تا انتخابات را در ماه آوریل سال آینده برگزار کند.
مطابق با برنامه زمانی تعیین شده، شورای نظامی حاکم احتمالا تا اواخر سال ۲۰۱۲ میلادی، یعنی حدود یکسال دیگر قدرت را در اختیار خواهد داشت.

این کاندیداهای ریاست جمهوری همچنین درخواست کرده اند که دوره برگزاری انتخابات پارلمانی کوتاهتر شود. درحال حاضر قرار است انتخابات پارلمانی و سنا از ۲۸ ماه نوامبر سال جاری تا ۱۱مارس سال آینده ادامه یابد.
محمد حسین طنطاوی، رئیس شورای نظامی حاکم مصر، شایعات منتشر شده در این خصوص که قرار است ارتش کاندیدایی را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری معرفی کند را رد کرده است.

گمانه زنی درباره شرکت نظامیان در انتخابات ریاست جمهوری زمانی شدت گرفت که وزیر دفاع پیشین این کشور در لباسی غیرنظامی اخیرا در مرکز قاهره دیده شده است. اما آقای طنطاوی گفته است که این شایعات ارزش آن را ندارد که به آن توجه شود.
درخواست از شورای نظامی حاکم برای انتقال قدرت در حالی صورت گرفته که انتقادات از مقامات این شورا افزایش یافته است. در ابتدا قرار بود این شورا پس از دوره ای شش ماهه قدرت را واگذار کند.

آقای طنطاوی روز گذشته ( ۵ اکتبر) گفت که شورای نظامی هیچ علاقه ای ندارد که برای مدتی طولانی قدرت را در اختیار داشته باشد، اما تا زمان انجام تعهداتی که وعده آن را هنگام کسب قدرت داده بود، از قدرت کناره گیری نخواهد کرد.

[quote]http://www.bbc.co.uk/persian/world/2011/10/111006_l31_egypt_militaryruler.shtml[/quote]





[size=18][color=blue]رای گیری یونسکو برای عضویت کامل فلسطینی‌ها[/color][/size]
هیات اجرایی یونسکو، نهاد آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد، موافقت کرده است که تقاضای فلسطینی‌ها برای عضویت کامل در این نهاد را به رای اعضا بگذارد.
۴۰ عضو از میان پنجاه و هشت عضو این هیات، به پیش نویس قطعنامه فلسطینی ها برای عضویت رای مثبت داده اند، آمریکا و سه کشور دیگر به این پیش نویس رای منفی داده و نمایندگان ۱۴ کشور هم رای ممتنع داده‌اند.

درخواست فلسطینی‌ها برای عضویت در یونسکو، در پایان ماه جاری به رای ۱۹۳ کشور عضو این نهاد گذاشته خواهد شد.
ارائه این پیشنهاد گام دیگری است از طرف دیپلمات‌های فلسطینی برای به رسمیت شناخته شدن کشور مستقل فلسطین.
اما تلاش‌های آنها با مخالفت شدید آمریکا، اسرائیل و فرانسه روبرو شده است که می گویند فقط از راه مذاکره مستقیم با اسرائیل می‌توان به یک کشور مستقل فلسطینی رسید.
هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا، تصمیم هیات اجرایی یونسکو برای به جلو بردن درخواست فلسطینی‌ها را "توجیه‌ناپذیر" خواند.

خانم کلینتون گفت: "من مصرانه از هیات اجرایی یونسکو می خواهم که پیش از به رای گذاشتن درخواست فلسطینی ها دوباره در مورد این کار فکر کنند چون هر گونه تصمیمی در مورد آینده یک کشور فلسطینی باید در سازمان ملل متحد اتخاذ شود و نه در یکی از گروه های وابسته به این سازمان."

فلسطینی ها از سال ۱۹۷۴ دارای وضعیت ناظر در سازمان ملل متحد هستند.
در حال حاضر آمریکا ۲۲ درصد هزینه یونسکو را تامین می کند، اما این نگرانی مطرح است که در صورت تصویب درخواست فلسطینی‌ها برای عضویت کامل در یونسکو، آمریکا میزان کمک‌های مالی خود را کاهش دهد.
[quote]
http://www.bbc.co.uk/persian/world/2011/10/111006_l32_unesco_palestinian_membership.shtml[/quote]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
وزارت کشور عربستان سعودی با انتشار بیانیه ای از مجروح شدن ۱۴ نفر در جریان درگیری ها در شهر عوامیه در استان قطیف درشرق این کشورخبر داده است.

براساس این گزارش گفته شده که نا آرامی های روز دوشنبه ( سوم اکتبر) در شهر قطیف به تحریک یک کشور خارجی صورت گرفته ، البته جزییاتی در این باره ارائه نشده است.

اقلیت شیعه در شرق عربستان ساکن هستند و این منطقه در اوایل سال جاری صحنه اعتراضاتی بوده است.
به گزارش رسانه های دولتی هشت نفر از نیروهای امنیتی هم در جریان این درگیری ها مجروح شدند.
عربستان نگران سرایت ناآرامی های منطقه به این کشور به خصوص به مناطق شیعه نشین همجوار با بحرین است که بیشتر ذخایر نفت خام این کشور را در خود جای داده است.

پیشترمقام‌های عربستان گفته بودند نیروهای امنیتی از ابزارهای لازم برای مقابله با تلاش های اخلال گرایانه در نظم عمومی استفاده خواهند کرد.
وزارت کشور عربستان هم گفته است راهپیمایی و تحصن، مغایر با شریعت اسلامی و ارزش ها و سنت های این کشور است.
در عربستان سعودی ۱۰ تا ۱۵ درصد جمعیت شیعه هستند و مدت هاست شکایت دارند که به عنوان شهروند دسته دوم با آنها رفتار می شود.
بخش عمده مردم عربستان، وهابی هستند و شیعیان در این کشور به رسمیت شناخته نمی شوند.
ملک عبدالله، پادشاه عربستان طی این سال ها، تلاش کرده تا شکیبایی و تسامح مذهبی بیشتری را در کشور اشاعه دهد.

عربستان سعودی یکی از بزرگ‌ترین تولید کنند‌گان نفت است و کنترل بیش از یک پنجم منابع نفت ‌خام دنیا را در اختیار دارد و بروز ناآرامی در این کشور می تواند به آشفتگی در بازار نفت منجر شود.
عربستان یکی از متحدان کلیدی غرب به خصوص آمریکا در منطقه است.

[quote]http://www.bbc.co.uk/persian/world/2011/10/111004_l31-suadi_protests.shtml[/quote]




[size=18][color=blue]محاکمه مجدد ۲۰ نفر در بحرین به اتهام شرکت در اعتراضات ضد دولتی[/color][/size]
دولت بحرین دستور محاکمه مجدد ۲۰ نفر از کادر پزشکی آن کشور را در دادگاهی غیرنظامی داده است. این افراد متهم هستند که در اعتراضات ضد دولتی شرکت کرده اند.
هفته پیش "دادگاه سلامت ملی" که یک دادگاه ویژه نظامی است، این افراد را به زندان هایی تا ۱۵ سال زندان محکوم کرد.

محاکمه دهها پزشک و پرستار بحرینی که معترضان مجروح را درجریان نا آرامی های ماههای اخیر بحرین مداوا کرده بودند باعث واکنش مجامع بین المللی شده است.
مجمع جهانی پزشکان این محاکمه ها را غیرقابل قبول دانسته و سازمان عفو بین الملل اتهامات وارده به این افراد را مضحک توصیف کرده است.
در همین حال دادگاه امنیتی ۱۹ نفر دیگر را هم به دلیل شرکت در اعتراضاتی علیه حکومت بحرین به زندان محکوم کرد.
براساس حکم این دادگاه، ۱۳ نفر به پنج سال حبس و شش نفر دیگر هم هرکدام به یک سال حبس محکوم شدند.
در روزهای گذشته علیرغم اعتراضات گروههای حقوق بشری، دادگاه امنیتی حدود ۸۰ نفر از فعالان بحرینی را به زندان هایی طویل المدت محکوم کرده است.

از فوریه سال جاری، یعنی حدود هفت ماه پیش، بحرین صحنه اعتراضاتی علیه دولت حاکم بوده است.
در بیانیه ای که روز گذشته ( ۵ اکتبر) توسط دادستان کل منتشر شد، اداره دادستانی حکم "دادگاه سلامت ملی "را در مورد پرونده کادر پزشکی بررسی کرده و نتیجه گرفته که لازم است این پرونده در بالاترین دادگاه غیرنظامی مورد بررسی مجدد قرار بگیرد.
از ماه مارس که حکومت بحرین از کشورهای همسایه خود، عمدتا عربستان و امارات متحده عربی، برای سرکوب معترضان کمک نظامی گرفت، صدها تن از مخالفان دولت بازداشت شده اند.

بیش از ۲۰ تن در جریان سرکوب تظاهرات ضد دولتی ماه های اخیر در بحرین کشته شده اند و چهار نفر هم در حالی که در بازداشت پلیس بودند جان باختند.
دو نفر دیگر به اتهام دست داشتن در ناآرامی ها به اعدام محکوم شده اند.
مخالفان دولت بحرین می گویند بازداشتیان پیش از محاکمه شکنجه شده بوده اند.


[quote]http://www.bbc.co.uk/persian/world/2011/10/111006_l31_bahrain_medics.shtml[/quote]




[size=18]
[color=blue]سازمان ملل متحد آمار کشته ها در سوریه را ۲۹۰۰ نفر برآورد کرد[/color][/size]
بر اساس برآوردهای سازمان ملل متحد، شمار افرادی که در جریان اعتراضات ضد دولتی در سوریه تاکنون کشته شده اند به بیش از ۲۹۰۰ نفر رسیده است.
روپرت کالویل از سخنگویان کمیساریای عالی سازمان ملل در امور حقوق بشر گفته است این رقم شمار افرادی را که در جریان این اعتراضات از ماه مارس گذشته ناپدید شده اند، شامل نمی شود.

این آمار از سوی سازمان ملل در حالی منتشر شده که فعالان ضد دولتی نسبت به وقوع درگیری های مسلحانه در کشور هشدار داده اند.
سازمان ملل در گزارش قبلی خود آمار کشته های نا آرامی های اخیر در سوریه را ۲۷۰۰ نفر اعلام کرده بود، آماری که مکررا از سوی دولت بشار اسد رد شده است.
قرار است فردا (جمعه ۷ اکتبر) شورای حقوق بشر سازمان ملل آمار کشته های سوریه را مورد بررسی قرار دهد. این اقدام بخشی از بررسی هایی است که منظما از سوی سازمان ملل در مورد اعضای این نهاد بین المللی انجام می شود.
انتظار می رود در جریان نشست فردا آمریکا و سایر کشورهای غربی آن چه را که آنها بیرحمی سوریه درقبال معترضین ضد دولتی نامیده اند، محکوم کنند.

دفتر سازمان ملل در امور حقوق بشر که در ژنو مستقر است ماه گذشته کمیته بین المللی را با هدف تحقیق در مورد جنایات اعمال شده علیه بشریت آغاز کرد.
سرگئو پین هیرو، که ریاست این کمیته سه نفری را برعهده دارد در هفته جاری با هیاتی بلندپایه از مقامات سوری در ژنو دیدار کرد. از جمله اهداف این دیدارکسب مجوز ورود به سوریه بود.
قرار است کمیته تحقیق پس از جمع آوری شواهد لازم گزارشی را در پایان ماه نوامبر منتشر کند.

در همین حال رضوان زیده یکی از فعالان در تبعید سوری گفته است که از زمان آغاز اعتراضات در این کشور، دولت ۳۰ هزار نفر را دستگیر کرده است.


[quote]http://www.bbc.co.uk/persian/world/2011/10/111006_l31_syria_deathtoll.shtml[/quote]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=18]زنده شدن مردها در سوریه[/size]


به گزارش مشرق، مهر به نقل از رویترز نوشت: "سازمان عفو بین الملل یک ماه پیش در گزارشی ادعا کرده بود" زینب الحسینی" بانوی 18 ساله سوری در جریان خشونتها و اعتراضات کشته شده است.
در این گزارش ادعا شده بود که این زن سوری در زندانهای سوریه کشته شده و خانواده اش جسدش را مثله شده پیدا کرده اند. عفو بین الملل در آن گزارش ادعا کرده بود که صورت این زن کاملا از بین رفته و پوست بدنش کنده شده است.

اما "زینب الحسینی" شب گذشته (سه شنبه) در گفتگو با تلویزیون سوریه با نشان دادن کارت شناسایی خود به دوربین اظهار داشت : من همچنان زنده هستم و خبر مرگم برای سوء استفاده بیگانگان منتشر شده است.

وی افزود: امروز نزد پلیس سوریه آمدم تا حقیقت را بگویم. من بر خلاف اعلام شبکه های ماهواره ای زنده هستم.

خبرگزاری سوریه(سانا) نیز با پوشش این خبر، شبکه های ماهواره ای خارجی و رسانه های بیگانه را به جوسازی علیه نظام دمشق متهم کردند.

خاطر نشان می شود جوسازی گسترده رسانه های غربی همگام با رسانه های مغرض عربی به ویژه العربیه و الجزیره علیه سوریه با پخش خبرهای دروغ و ساختگی و بزرگنمایی حوادث این کشور و دامن زدن به ناآرامی ها با هدف بی ثبات کردن سوریه و در نهایت سرنگونی نظام این کشور که در جبهه حامیان مقاومت و مخالف سازش قرار دارد، همچنان ادامه دارد.


http://www.mashreghnews.ir/fa/news/70521/%D8%A7%D9%81%D8%B4%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%B1%D9%88%D8%BA-%D8%B9%D9%81%D9%88-%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%84%D9%84-%D8%B9%D9%84%DB%8C%D9%87-%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%87

[color=red]شادی سوریها از وتوی قطعنامه[/color]


به گزارش شبکه خبري العالم، روسيه و چين، دو عضو دايم شوراي امنيت، به پيش‌نويس قطعنامه‌اي که ناآرامي‌ها در سوريه را محکوم و حکومت بشار اسد را تحريم مي‌کرد، راي مخالف دادند و از تصويب آن جلوگيري کردند.

اين پيش نويس مورد حمايت آمريکا، انگليس و فرانسه، حدود ساعت شش و نيم عصر سه شنبه به وقت محلي در نيويورک (صبح چهارشنبه به وقت تهران) به راي گذاشته شد و 9عضو شوراي امنيت به آن راي موافق دادند. با اين وجود، دو راي مخالف روسيه و چين، مانع از تصويب آن شد.

به دبنال اين امر محافل سياسي و مردمي درسوريه از اقدام روسيه و چين به عنوان دو عضو دايم شوراي امنيت سازمان ملل در استفاده از حق وتو براي جلوگيري از تصويب پيش‌نويس قطعنامه مورد نظر کشورهاي غربي در مورد سوريه استقبال کردند.

محافل سياسي و مردمي سوريه شکست کشورهاي غربي در صدور قطعنامه عليه دمشق را پيام اطميناني درخصوص اعاده برقراري نوعي توازن درنظام جهاني و آنرا يک پيروزي براي کشورشان دانستند.

"احمد علي محمد" نماينده مجلس سوريه پنجشنبه درگفت وگو با شبکه خبري العالم، از وضعيت سوريه به عنوان يک معادله پيچيده ياد کرد و اظهار داشت: غربي ها تلاش کردند تا با مشروعيت بخشيدن به هجمه هاي دشمنان عليه سوريه که در درجه اول به نفع اسراييل بود ، دمشق را درانزوا قرار دهند اما دراين کار موفق نشدند.

وي از روسيه و چين به علت استفاده از حق وتوي خود در شوراي امنيت تشکر کرد و گفت: اين کشورها موضع درستي در قبال سوريه اتخاذ کردند و اين موضع گيري ، دربردارنده اين پيام براي جامعه بين الملل است که موضع سوريه در زمينه حل مسايل داخلي ثابت است.

"مصطفى المقداد" معاون رييس اتحاديه روزنامه نگاران سوري نيز در گفت وگو با العالم تصريح کرد: اين نخستين بار است که پيروزي حق بر باطل در اين مجال آشکار مي شود و افکار عمومي سوريه بر رويکرد آمريکايي ضد سوري پيروز مي شود و بر همگان آشکار شد که ادعاي نماينده آمريکا در جلسه شوراي امنيت ، ادعايي بي اساس بود. 

http://fa.alalam.ir/news/237314
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.