death-white

wifi چیست ؟

Recommended Posts

wifi مخفف كلمات Wireless Fidelity و در حقيقت يك شبكه بي‌سيم است كه مانند امواج راديو و تلويزيون و سيستم‌هاي تلفن همراه از امواج راديويي استفاده مي‌كند.
برقراري ارتباط با شبكه بي‌سيم شباهت زيادي به يك ارتباط راديويي دو طرفه (مانند بي‌سيم پليس) دارد؛ آنچه رخ مي‌دهد به اين شكل است: يك مبدل بي‌سيم اطلاعات را به سيگنالهاي راديويي ترجمه و آن‌ها را ارسال مي‌كند.

يك روتر (router) بي‌سيم سيگنالها را دريافت، رمزگشايي و به اطلاعات تبديل مي‌كند، حال اين اطلاعات با استفاده از يك اتصال سيمي اترنت به اينترنت فرستاده مي‌شود.

اين فرآيند در جهت معكوس هم كار مي‌كند (آنچه بيشتر كاربران معمولي آن را احساس مي‌كنند) يعني روتر اطلاعات را از اينترنت دريافت، به سيگنال‌هاي راديويي تبديل و براي كامپيوترهايي كه مجهز به سيستم بي‌سيم هستند ارسال مي‌كند.

امواج راديويي كه براي شبكه‌هاي بي‌سيم استفاده مي‌شوند با امواج راديويي به كار رفته در تلفن‌هاي همراه و واكي تاكي‌ها و مانند آن‌ها تفاوتهايي دارد. آن‌ها مي‌توانند امواج راديويي را ارسال و دريافت كنند و از صفر و يك‌ها (اطلاعات ديجيتال) را به امواج راديويي و بالعكس تبديل كنند.

امواج راديوي wifi چند تفاوت قابل توجه با اين امواج راديويي دارند؛ انتقال اطلاعات با استفاده از امواج فركانس بالاي 2.4 گيگاهرتز يا 5 گيگاهرتز صورت مي‌گيرد كه فركانس آن از فركانس امواج راديويي واكي تاكي تلفن‌هاي همراه و تلويزيون به مراتب بالاتر است، البته فركانس بالاتر اجازه حمل اطلاعات بيش‌تري را مي دهد.

آن‌ها از استاندارد 802.11 استفاده مي‌كنند كه با چند چاشني مختلف عرضه مي‌شوند و عبارتند از 802.11a: اطلاعات را با فركانس 5 گيگاهرتز انتقال مي‌دهد و مي‌تواند اطلاعات را حداكثر تا سرعت 54 مگابايت در ثانيه ارسال كند و اثر اعوجاج و تداخل امواج در آن بسيار كم است.

[url=http://www.jahannews.com/vdcbfsb8grhbwzp.uiur.html]منبع[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.