aminor

شكار 12 جاسوس سيا ضربه سنگين نيروهاي امنيتي ايران و حزب الله به آمريكا

Recommended Posts

شبكه آمريكايي «اي.بي.سي» نيوز در گزارشي اعلام كرد كه 12 جاسوس عضو سازمان سيا در لبنان و ايران توسط دستگاه هاي اطلاعاتي اين كشورها و حزب الله لبنان دستگير شده اند.
براساس اين گزارش برخي مقامات اطلاعاتي كه خواستند نامشان فاش نشود در مصاحبه با اي بي سي گفتند سيا اين جاسوسان را براي فعاليت در دو شبكه جاسوسي جداگانه براي جاسوسي در مورد ايران و همچنين در مورد جنبش حزب الله لبنان در لبنان به كار گرفته بود.
اي بي سي نيوز در ادامه گزارش خود افزود: اين مقامات اطلاعاتي، بازداشت اين جاسوسان را ضربه اي مهم به فعاليت هاي جاسوسي سيا اعلام كردند و گفتند از آن نگرانند كه ايران اين عوامل را اعدام كند. جي كارني سخنگوي كاخ سفيد از اظهارنظر درباره اين مسائل اطلاعاتي خودداري كرد.
دسترسي به مقامات سيا نيز براي دريافت اظهارنظر آنها هنوز فراهم نشده است.
در همين رابطه، راديو فردا وابسته به سازمان جاسوسي آمريكا (سيا) نيز در گزارشي اذعان كرد: چهار مقام كنوني و پيشين آمريكايي به رسانه هاي خبري آمريكا گفتند در شش ماه اخير دهها جاسوس سازمان اطلاعات مركزي آمريكا (سي آي اي) در ايران و لبنان دستگير شده اند.
گزارشگر راديو فردا افزود: اين چهار مقام كه با سازمان هاي اطلاعاتي آمريكا در ارتباط هستند به شبكه اي بي سي گفتند كه اين جاسوسان در قبال دريافت پول از سازمان سي آي اي درباره ايران و حزب الله لبنان خبرهاي مهم تهيه مي كردند.
گزارشگر راديو فردا در ادامه گفت: اين چهار مقام كنوني و پيشين آمريكا به شبكه تلويزيوني اي بي سي گفتند كه بخش زيادي از مطالبي كه چندي پيش در گزارش هاي رسانه هاي ايران و حزب الله لبنان درباره كشف دو شبكه جاسوسي ذكر شد واقعيت دارد.
گزارشگر راديو فردا افزود: وزارت اطلاعات ايران در اواخر ارديبهشت ماه سال جاري اعلام كرد كه با شناسايي شبكه پيچيده جاسوسي و خرابكاري وابسته به سازمان جاسوسي آمريكا اين شبكه را متلاشي و تعداد سي تن از جاسوسان آمريكا را بازداشت كرده است.
در بيانيه اي كه روابط عمومي وزارت اطلاعات در اين مورد منتشر كرد همچنين گفته شده بود كه براي فريب سرويس اطلاعاتي آمريكا، ايران تعدادي جاسوس دو جانبه به كار گرفته است و با خنثي كردن تهاجم سنگين اطلاعاتي سازمان اطلاعات مركزي آمريكا، 42 تن از افسران اطلاعاتي و عملياتي آن سازمان را در كشورهاي مختلف شناسايي كرده است.
وزير اطلاعات در خصوص حوزه فعاليت اين تعداد از «جاسوسان» گفته بود كه شماري از آنها از مديران دولتي بودند و «اينها بيشتر قصد داشتند در بخش هسته اي، نفت و گاز، وزارت نيرو و به ويژه نرم افزارهاي تشكيلات ها و ارگان ها كار كنند كه موفق نشدند.»
مقام هاي آمريكايي اما به شبكه اي بي سي گفتند افرادي كه تلويزيون ايران در آن تاريخ آنها را به عنوان جاسوس آمريكا نشان داد از جاسوس هاي آمريكايي نبودند اما ويدئويي كه از وب سايت هاي مورد استفاده سازمان سيا در اين برنامه نشان داده شد صحت داشت.
يكي از اين مقام ها از دست رفتن «تعداد نامشخصي از جاسوس ها» را طي شش ماه گذشته در ايران و لبنان تاييد كرد و افزود: «بسياري از ريسك ها به نتيجه موفقيت آميز مي رسند ولي برخي هم به شكست هاي موقت منجر مي شوند.»
براساس اين گزارش سيدحسن نصرالله، دبيركل حزب الله لبنان، و از متحدان ايران تير ماه گفت كه سازمان سياي آمريكا «به خاطر اسرائيل» جاسوساني را به گروه او رخنه داده است.
به گزارش اي بي سي، «رابرت بئر»، از مقام هاي ارشد پيشين در سازمان سيا كه در بيروت، مستقر بوده در اين باره به اين شبكه خبري گفت: «زماني كه يك نفر، يك منبع را از دست مي دهيم اين امر معمولاً يك عقب نشيني در جاسوسي را به همراه دارد.»
وي افزود: «اما وقتي كه در تهران يا در بيروت يك ايستگاه كامل را از دست بدهيم اين يك فاجعه خواهد بود و چنين چيزي نبايد اتفاق بيفتد.»
به گفته رابرت بئر، حزب الله لبنان چندي پيش موفق شد با به كارگيري جاسوس هاي دوطرفه به يك حلقه جاسوسي نفوذ كند و دست كم بيش از 10 نفر را دستگير كرد.
روز دوشنبه خبرگزاري آسوشيتدپرس در مطلبي اختصاصي به نقل از مقامات اطلاعاتي آمريكا اعلام كرده بود كه بازداشت جاسوسان سازمان سيا در لبنان به دست نيروهاي حزب الله افتضاحي بزرگ براي آمريكا و سرويس هاي امنيتي آن به شمار مي رود.
در همين رابطه رويترز، ديروز در مطلبي با اشاره به اين مطلب مي نويسد: در يك شكست و عقب نشيني جدي براي سرويس اطلاعاتي آمريكا، حزب الله لبنان موفق به شناسايي و بازداشت عوامل سازمان سيا در لبنان شد كه نشان دهنده اقتدار حزب الله است.
اين خبرگزاري در ادامه با «باب بير» از افسران ارشد سابق سيا در ارتباط با افتضاح به بار آمده در لبنان گفتگو كرده است. باب بير كه نوشته هاي او سبب لو رفتن برخي عمليات هاي سيا در هاليوود شد در مورد حزب الله مي گويد: توان ضد جاسوسي حزب الله لبنان واقعاً بالا است و نبايد آنها را دست كم گرفت.
اين مقام سابق آمريكايي در ادامه افزود: نيروهاي اطلاعاتي ايران و حزب الله لبنان از بهترين نيروهاي ضداطلاعاتي در جهان هستند.
روزنامه ديلي استار نيز در مطلبي با عنوان «با بازداشت جاسوسان توسط حزب الله، سيا در لبنان تخريب شد» مي نويسد: بازداشت چند عامل سازمان سيا در لبنان به دست نيروهاي حزب الله كه در اوايل سال جاري ميلادي انجام شد موجب شد كه عملياتهاي مخفي آمريكا در لبنان به طور چشمگيري كاهش يابد چون اقدام حزب الله شبكه جاسوسي سيا در اين كشور را منهدم كرده بود.
روزنامه «سالت ليك تريبون» نيز در گزارشي نوشت: انهدام شبكه جاسوسي سيا در لبنان سبب شده تا آمريكا ديگر نتواند اطلاعات مناسبي درباره فعاليت گروههاي مختلف حاضر در لبنان داشته باشد از همين رو مي توان گفت كه سازمان سيا كه زماني از آن به عنوان بهترين سرويس جاسوسي جهان ياد مي شد ديگر آن قدرت سابق خود را ندارد.
شبكه خبري سي .ان.ان نيز در گزارشي اعلام كرد: حزب الله لبنان توانسته شبكه جاسوسي سيا در اين كشور را كشف كند. حزب الله براي كشف اين شبكه از روشهاي مختلفي استفاده كرده كه يكي از آنها همكاري با شركتهاي مخابراتي براي در اختيار داشتن مكالمات مشكوك است.
سايت «يا لبنان» نيز در مطلبي مي نويسد: بازداشت جاسوسان سيا در لبنان سبب شده تا آمريكا درباره موفقيت ساير عملياتهاي خود در خاورميانه بيم داشته باشد.
اين سايت از بازداشت جاسوسان آمريكايي به عنوان شكستي فاحش براي ايالات متحده ياد كرده و مي نويسد: در يك شكست قابل توجه براي آمريكا در خاورميانه دو جاسوس سازمان سيا در لبنان و تعدادي نيز در ايران بازداشت شده اند و اكنون مقامات اطلاعاتي آمريكا از آن بيم دارند كه بيروت و تهران قصد محاكمه اين افراد را داشته باشند.
روزنامه انگليسي گاردين نيز با اشاره به اين خبر اينگونه عنوان كرد كه اشتباهات فاحش سيا، جاسوسان اين سازمان را در معرض اعدام قرار داده است.
روزنامه انگليسي ديلي ميل هم در واكنش در گزارشي اينگونه عنوان كرد: «فكر نمي كنيم ديگر آنها را دوباره ببينيم، دهها جاسوس سيا كه در ايران و لبنان دستگير شده اند، احتمالا اعدام مي شوند.»
اين روزنامه انگليسي در ادامه اين گزارش، دستگيري اين جاسوسان توسط ايران و حزب الله را ضربه اي به تلاش آمريكا براي تعقيب ايران و حزب الله قلمداد كرد.
خبرگزاري فرانسه نيز با اشاره به خبر دستگيري اين جاسوسان آمريكايي اعلام كرد كه پيشتر به مقامات سيا هشدار داده شده بود كه جاسوسان آنها آسيب پذير هستند و در معرض خطر شناسايي قرار دارند.
خبر دستگيري جاسوسان سازمان سيا در لبنان و ايران از ديد رسانه هاي صهيونيستي پنهان نماند و آنها نيز به توان اطلاعات ايران و حزب الله لبنان اذعان كردند.
روزنامه صهيونيستي يديعوت آحارونوت نيز اينگونه عنوان كرد: «وحشت سيا: واحد مبارزه با جاسوسي حزب الله» و اينگونه ادامه داد كه حزب الله به واسطه كمك هاي ايران، هم اكنون توانسته است خائنين را تعقيب و شناسايي كند.
اين روزنامه اسرائيلي سپس ادامه داد كه حزب الله با استفاده از جديدترين دستگاههاي ارتباطي توانسته به شناسايي جاسوسان سيا بپردازد.
روزنامه هاآرتص نيز همچون ديگر روزنامه هاي صهيونيستي، دستگيري اين جاسوسان را ضربه سنگيني براي سيا خواند و ايران را در كمك به دستگيري اين جاسوسان سهيم دانست و نوشت كه حزب الله با استفاده از كمك هاي ايران و فناوري برتر موفق به دستگيري اين جاسوسان شده است.
روزنامه روسي راشاتودي نيز عنوان كرد كه «حلقه سيا در لبنان و ايران منهدم شد» و اينگونه ادامه داد كه در حالي كه سرنوشت اين جاسوسان سيا مشخص نيست، آنچه مشخص است اين است كه اين رخداد نتايج و پيامد خوشايندي براي جامعه اطلاعاتي آمريكا نخواهد داشت.
شبكه روسي ريانووستي نيز با منعكس كردن اين خبر اينگونه نوشت كه به اعتقاد بسياري از منابع، منحل شدن حلقه جاسوسي سيا در ايران و لبنان، نتيجه عدم توانمندي جامعه اطلاعاتي آمريكا است.
تحليلگران سياسي معتقدند كه خبر دستگيري جاسوسان آمريكايي در ايران و لبنان پاسخي روشن از سوي جريان مقاومت در منطقه به تهديدات آمريكا و رژيم صهيونيستي است.


[url="http://www.kayhannews.ir/900902/2.htm"]http://www.kayhannews.ir/900902/2.htm[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.