EBRAHIM

تاريخچه شركتهای هواپيما سازی و هليكوپتر سازی اروپایی

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[align=center][size=18][color=red]7.آئرواسپشیال[/color][/size][/align]


[color=darkred]شرکت آئرواسپشیال با اقدام دولت فرانسه در ادغام شرکتهای سود اویشن،نورد اویشن و سرب در اول ژانویه 1970 تشکیل شد. شرکت سوکاتا،شعبه ای از آئرواسپیشیال است که به تولید هواپیماهای سبک میپردازد. اکنون آئرواسپشیال در مورد ساخت هواپیما، هلیکوپتر، موشک و سیستمهای فضایی فعالیت دارد.

فعالیت های عمده: (1995)
تولید انحصاری هواپیماهای تی.بی.ام 700 و خانواده تی بی.(9و10و20و21و200) و اپسیلون و اومگا،مشارکت با شرکت های خارجی در تولید هواپیماهای خانواده ای.تی.آر (42و52و72) و خانواده هواپیماهای ایرباس( 300و310و320و330و340و319و321)، ساخت سیستمهای اویونیکی و تجهیزات آزمون خودکار و شبیه سازها وسخت ابزار ها، ساخت انحصاری هلیکوپتر های خانواده اس.اس(332 و 350و 355 و 365 و532و550 و 555و 565)،مشارکت با شرکتهای خارجی در تولید هلیکوپتر های ئی.سی135 و بی.او105 و بی.کی117 و تایگر،فعالیت برای ساخت موشکهای فضایی آریان و انواع ماهواره ها،تولید انواع موشکهای نظامی(اریکس ، میلان رولاند ،آستر ، پولفم ، اگزوسه و...)

امکانات: (1995)
38.500 نفر نیروی کار انسانی( شامل 14.000 نفر در زمینه بازرگانی هواپیما[size=7](مفخور!)[/size] )
[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
داداش ابی از تاپیک زیبات خیلی ممنون.
اولین بار اینجا سر میزنم! شاید باور نکنی اما اسم 2 تا از کمپانی هارو تا الان نشنیده بودم! icon_cheesygrin
به اطلاعاتم افزوده شد. مرسی icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkred]صلوات...!
بالاخره یکی اومد یه چیزی گفتicon_cheesygrin
مسعود جان متاسفانه اینجور مطالب مفیدی طرفدار نداره...الان حدود 3 روزه تاپیک رو اسکروله 300 تا بیننده هم به زور داشته... at_wits'_end_new!
فعلا دیگه قسمتهای بعدی رو که تاریخچه شرکت های آسیایی و امریکای لاتینه رو نمیذارم تا یکم آب از آسیاب بیفته...چون زحمتش زیاده فایده هم نداره... تاریخ شرکت های فوکر و ای.تی.آر و دورنیر و بریتیش آئرواسپیس و دو سه تا شرکت دیگه رو هم میذارم قال غزیه رو بکنیم...
بریم بچسبیم به همون پست های خبری... icon_cheesygrin icon_cheesygrin
.
فعلا شب خوش
[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
رپتور عزيز سلام

تاريخچه شركتها رو خوندم. منم با چند تا از اين شركتها اشنا نبودم. شايد همه ما اطلاعاتي از ميراژ داشته باشيم ولي شركت توليد كننده هرگز.

نكته قابل توجه در تمامي اين شركتها اينه كه ريشه تمام هواپيماها و تجربيات ساختش برميگرده به حضور مهندسين الماني كه مدتها در مراكز تحقيقاتي المان نازي مشغول طراحي و ساخت بودند.
گاهي فكر ميكنم اگر هيتلر و جنگ دوم جهاني نبود صنايع نظامي ما بطور كل در كجا قرار داشت.

موفق باشي

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center][size=18][color=red]8.بریتیش آئرواسپیس[/color][/size][/align]

[color=darkred]شرکت بریتیش آئرواسپیس در 1977 از ادغام شرکت هواپیمایی انگلیسی،شرکت هاوکرسیدلی،،وشرکت اسکاتیشن اویش به وجود آمد. توضیح خاص دیگری ندارم...با عرض پوزش

فعالیتهای عمده: (1995)
تولید هواپیماهای آر.ج.(70،85،100،115) و هواپیماهای 146 و ای.تی.پی،تولید سیستمهای الکترونیکی برای امور دفاعی و فعالیتهای فضایی،توسعه جنگنده یوروفایتر 200 با مشارکت شرکتهای داسا و کاسا، تولید مشترک هواپیماهای تورنادو و هاوک و گاس هاوک و هاریر و گریپن (با همکاری ساب)، تولید موتورهای راکتی، مشارکت در تولید هواپیماهای ایرباس با تولید بال هواپیما،تولید سیستم های شبیه ساز (سمیلاتور)

امکانات: (1995)
حدود 48.000 نفر نیروی انسانی
[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b][color=darkblue]تقریبا این تاپیک رو فراموش کرده بودم،یه نگاهی به بخش تاریخ انداختم،دیدم که تاپیک نصف کاره است...بزودی کاملش میکنم...بدرود[/color][/b]

[size=18][b][align=center][color=red]9.فوکر[/color][/align][/b][/size]

[color=darkblue]آنتونی فوکر در 1895 ‏در خانواده ای هلندی به دنیا آمد. اوکه به پروازکردن علاقه وافری داشت، در 1911 ‏کواهی نامه خلبانی را از دسازمان هوانوردی آلمان دریافت گرد، فوکر که توانایی قابل توجهی در پرواز دادن هواپماها داشت، اعتباری عمومی به دست آورد و در 1912 دشرکت هواپیما سازی فوکر را تاسیس کرد. پشنهادهای اولیه فوکر برای فروش هواپما به کشورهای انگلستان،فرانسه،روسه و حتی خود هلند بی نتیجه بود. ولی به دلیل تقاضای روزافزون آلمانیها، فوکر کارخانه اش را در خاک آلمان مستقر کرد و طی جنک جهانی اول، هواپماهای جنگی برای المانیها تولید کرد.

آنتونی فوکر
[align=center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/Aircra3.gif[/img]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/Bundesarchiv_Bild_146-1979-081-34A%2C_Anthony_Fokker.jpg[/img]
[/align]

فوکر دی_ 7 ‏جنگنده ای بود که قابلیتهایش چنان توجه همگان را جلب کرد که حتی نامش در شرایط متارکه جنک ذکر شد. پس از پایان جنک جهانی اول، همانند بسیاری از دیگر سازندکان هو اپما، فوکر در زمینه ترابری هوایی هم طرحهایی را مطرح کرد که در دهه های 1925 ‏و 1935 ‏در اروپا و آسیا به طور وسیعی به کار کرفته شدند. فوکر در خاک ایالات متحده امریگا هم شعبه ای برپا کرد و در دوره سالهای 927ا _ 1933 ‏هواپماهای حمل ونقل هوایی متعددی برای استفاده داخلی آن کشور عرضه کرد، چنان که اغلب خطوط هوایی معتبر امریکایی، محصولات فوکر را به خدمت گرفتند. با این حال، وقوع سانحه ای برای یکی از هواپیماهای ساخت فوکر،که به کشته شدن مربی مشهور فوتبال ایالات متحده انجامید، فعالیتهای فوکر را مختل کرد. هرچند علت این سانحه،آثفتگی شدید هوا برروی سطح بالها بود، و ربطی به طراحی بال نداشت ، تحریک افکار عمومی داخلی باعث شد که فوکر مجبور به کناره گیری از فعالیت حرفه ای در ایالات متحده شود.
فوکر 100 در بسیاری از خطوط هوایی دنیا در حال فعالیت است.
[align=center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/FOKKER100.jpg[/img]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/Fokker100Tails.jpg[/img][/align]

به فاصله دو روز مانده به کریسمی سال 939‏1 ، یعنی چند ماه پس از شروع جنگ جهانی دوم ، فوکر درگذشت. این واقعه برای شرکت فوکر،که از نیمأ دهه 1930 ‏دچار شکلات شدید مالی هم شده بود، واقعه ای غیرمنتظره و ناگوار بود. وقتی که جنک پایان یافت، تسلط نازیهای المانی هم بر فعالیتهای کار خانه فوکر از بین رفت، اما همن تحقیقات موجود هم نابود شده بود. شرکت فوکر با جمع آوری دوباره اطلاعات ، قرارداد هایی را برای تامین هواپماهای جنگنده و اموزشی نظامی با کشورهای مختلف منعقد کرد، اما تدریجا آشکار شد که برای بقا در صحنه رقابتهای جهانی، زمینه فعالیت هواپیما های غیر نظامی مناسب تر است.با حمایتهای جدی دولت هلند، شرکت فوکر حیاتی دوباره یافت و هواپیمای فوکر 27 ‏(فرند شیپ) را در 1955 ‏عرضه کرد. فرندشیپ در بین هواپیماهای ترابری توربوپراپ، فروش موفقی داشت و تولیدش حتی تا سالهای 1986 ‏هم ادامه یافت. پس از فرندشیپ ، فوکر اولین هواپیمای جت منطقه ای جهان، یعنی فوکر 68 را عرضه کرد.هرچند هواپیماهای ساخت فوکر،هواپیماهای ایمن و کارآمدی بودند،کم توجهی طراحان آنها به جنبه های اقتصادی،به همراه کمبود سرمایه گذاری برای رقابت با شرکت های معتبر جهانی،باعث ورشکسته شدن شرکت فوکر در نیمه دوم دهه 1990 شد.

فوکر 27
[align=center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/XY-AEO.jpg[/img][/align]

[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام به برادر بيش فعّالمون ٬ جناب رپتور عزيز! آقا داري مي تركوني مواظب باش به خودت آسيب نزني؟! نگرانتم! من اگر خودم اين همه اطلاعات يك جا داشتم باور كن «كله پا» مي شدم! :lol:
واقعاً زحمت مي كشي ٬ خدا اجرت بده! ممنون ٬ دستت درد نكنه! همچنان منتظر مطالب ارزشمند و پر بارت هستيم...

راستي آقا سعيد پست ما كو؟! دقيقاً بعد از پست خودتون ٬ پس از معرفي شركت آگوستا يه قلم فرسايي(=كيبورد فرسايي!!) كرده بوديم ها!؟ :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.