nasirirani

!!AMD Radeon HD 6000

Recommended Posts

طبق اخبار منتشر شده از سایت معتبر Nordic Hardware و به رغم اینکه تنها دو هفته از عرضه ی کارتهای گرافيکی سری AMD Radeon HD 5000 می گذرد، کمپانی ATI-AMD اعلام کرده است که ساخت نسل بعدی پردازشگر های گرافيکی خود يعنی سری AMD Radeon HD 6000 را به اتمام رسانده و نمونه های اوليه را به کمپانی های توسعه دهنده بازی های کامپيوتری جهت بهينه سازی Game Engine ها ارسال کرده است، بر طبق برنامه زمانی AMD قرار است اين کارت ها در ربع سوم سال 2010 میلادی به بازار عرضه شوند.

لازم به ذکر است قبل از عرضه این کارتها، اکثر اعضای خانواده AMD Radeon HD 5000 عرضه خواهند شد بطوری که Juniper و Hemlock برای اواخر همین ماه (اکتبر) برنامه ریزی شده و کارتهای سری Ceder و Redwood نیز که در رده Low-End و ارزان قیمت جای می گیرند در اوایل سال 2010 معرفی خواهند شد. بدلیل اینکه هنوز زمان زیادی به انتشار کارتهای نسل بعدی ATI باقی مانده لذا مشخصات دقیقی از آنها در دسترس نیست اما به نظر می رسد اين سری جديد با هدف رقابت با خانواده NVIDIA GF100 (نسل جدید پردازشگر های گرافيکی NVIDIA) به بازار عرضه شوند.

جالب است بدانيد در ليست Device های پشتيبانی شونده توسط نرم افزار Catalyst اسم رمز های جدیدی به چشم می خورد که مربوط به اسم درختان (اسامی رمز استفاده شده برای سری AMD Radeon HD 5000) نیست، این اسامی جدید که Cozumel ،Ibiza و Kauai می باشند نام های سه جزیره هستند و احتمال می رود مربوط به هسته های High-End و Mainstream از سری AMD Radeon HD 6000 باشند.

از سوی دیگر آنطور که گفته شده شرکت Global Foundries در حال کار بر روی میکروچیپ های 28 نانومتری بعنوان پردازشگر های گرافيکی جديد AMD است البته Global Foundries ادعا کرده که این میکروچیپ ها در پایان سال 2010 آماده خواهند شد لذا ممکن است عرضه ی نسل بعدی کارتهای گرافيکی AMD کمی دیرتر از ربع سوم 2010 اتفاق بيفتد. گفتنی است کمپانی TSMC شریک تجاری NVIDIA وعده ارایه چیپست های 28 نانومتری در اواخر ربع دوم سال 2010 را به کاربران داده است.

منبع:Nordic Hardware

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.