قالب وردپرس پوسته وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس قالب وردپرس

معرفی AR های High end آمریکا ( شاه سلاح ها )

در این مقاله قصد دارم تا با کیفیت ترین و بهترین سلاح هایی که بر پایه پلتفرم AR ساخته شده اند رو معرفی و اندکی تحلیل کنم سلاح هایی که بالاترین تطبیق رو با بدن و فیزیک سربازان خواهند داشت و بهترین تاکتیک های کار با سلاح انفرادی بر پایه اون ها ابداء شده .

شاه سلاح ها ، قسمت اول : LWRC IC-SPR ENHANCED

IC-SPR.jpg

شاید با نگاه اول به یاد M16 / M4  ارتش آمریکا بیوفتین و بگین خب با یه اسلحه ی تکراری طرفیم ، باید بگم که سخت در اشتباهین !

سلاح IC-SPR یکی از سنگ تموم های کمپانی LWRC هست که در اون بهترین و کاربردی ترین ویژگی های ممکن برای یک سلاح هجومی / کاربین در نظر گرفته شده و با بهترین متریال و کیفیت ممکن ساخته شده ، اصلا باید بگم که اسم کمپانی  LWRC با کیفیت عجین شده . در ادامه این سلاح رو معرفی و به ویژگی هاش اشاره می کنم …

thumb_IC-SPR____.jpg

 

 (IC-Enhanced (Individual Carbine

این سلاح توسط کمپانی LWRC برای شرکت در برنامه سلاح کاربین انفرادی ارتش آمریکا به منظور دست یافتن به بالاترین عملکرد ممکن توسعه داده شد .متریال بکار گرفته شده بالاترین کیفیت ممکن را دارا و سلاح بر پایه سیستم انحصاری خود تنظیم کننده “self-regulating” پیستون کورس کوتاه می باشد. آلیاژ بکار گفته شده در سلاح اکثرا در صنایع هوافضا کاربرد دارند و تحت فرآیند کیفی بسیار بالا ساخته شده اند. تمامی تولیدات این کمپانی به قابلیت اطمینان پذیری بالا ، سهولت نگهداری و تعمیرات معروف هستند.
طراحی فوقانی این سلاح شامل ریل یکپارچه تقویت شده می باشد که وزن کمتر به همراه مقاومت بالاتری راه برای کاربران به ارمغان آورده است و به آن ها این اجازه را میدهد تجهیزات جانبی خود را به راحتی در هر جایی که مورد نظرشان است وصل کنند.

SPR_____1.png

یکی از ویژگی های بسیار مهم و کاربردی IC-Enhanced ، برخورداری از رسیور پایینی تماما تطبیقی برای استفاده از هر دو دست می باشد. این رسیور که تحت عنوان ambidextrous lower receiver معروف است این امکان را برای تیرانداز های حرفه ای فراهم می کند تا به راحتی بتوانند با هر دو دست اقدام به تعویض خشاب ( رها سازی خشاب با هر دو دست ) ،  قفل ، ریلیز یا رها سازی بولت اسلحه توسط هر دو دست نمایند ، برگه ناظم آتش نیز از نوع پیشرفته است و  در هر دو سمت تعبیه شده . همچنین گلنگدن این سلاح نیز از نوع ambidextrous ( تطبیق پذیر با هر دو دست ) می باشد . ماشه سلاح نیز تقویت شده و عملکرد آن بسیار نرم و نقطه برگشت به مراتب بهتری را دارا می باشد.

SPR_____3.png  SPR_____2.png

 

تصویر گلنگدن این سلاح

thumb_SPR_____4.jpg

سلاح IC-Enhanced از یک بلوک گازی با قابلیت تنظیم دوگانه و عملکرد متفاوت برخودار است . شامل تنظیمات normal و suppressed می باشد.
در حالت suppressed سیستم با کاهش فشار گاز وارده به پیستون عملکرد روان و نرمی را در شلیک های ممتد به ارمغان می آورد.

تصویر بلوک گاز سلاح : 
thumb_piston.png

 

لازم به ذکر است که این سلاح به راحتی قابلیت نصب سرنیزه ، نارنجک انداز و شاتگان تطبیق پذیر M26 را دارا می باشد.
یکی دیگر از ویژگی های بسیار مهم این سلاح لوله ی آن می باشد !
لوله ی شیار دار مارپیچی این سلاح “cold Hammer Forged spiral fluted barrel” بسیار با کیفیت بوده و از 20 درصد وزن سبک تر در برابر لوله معمولی با طول یکسان برخوردار است . این لوله که با افزایش سطح تماس خود با هوا از زمان خنک شدن سریع تری برخوردار است به راحتی می تواند تا شلیک 20 هزار گلوله  را تضمین کند ( طول عمر بالای لوله )

حمال بولت سلاح نیز توسط Nickel-boron پوشش داده شده است که مقاومت بی نظیری در برابر خوردگی و سایش نشان می دهد و در صورت چرب بودن تمام وقت مشکلی برایش پیش نمی آید.

تصویر حمال بولت : 

thumb_243.jpg

 

سلاح IC-Enhanced در رنگ های متفاوت قهوه ای ، سبز زیتونی ، خاکی و مشکی به همراه سایت آهنی تا شونده هدفگیری Skirmish ، گیریپ یا قبضه Magpul® MOE ، شعله پوش 4-Prong ارائه می شود که هر کدام دارای ویژگی های مثبت زیادی برخوردار هستند …
بنده لیست ویژگی های این سلاح را به زبان لاتین برای شما دوستان علاقه مند قرار میدم تا خودتون با سرچ کردنشون ، در موردشون مطالعه کنین

  • LWRCI™ ADJUSTABLE COMPACT STOCK
  • LWRCI™ HIGH EFFICIENCY FLASH HIDER
  • LWRCI™ SKIRMISH™ BACK UP IRON SIGHTS
  • LWRCI™ ENHANCED FIRE CONTROL GROUP
  • LWRCI™ AMBIDEXTROUS SLING MOUNT
  • LWRCI™ 9” USER-CONFIGURABLE RAIL SYSTEM
  • LWRCI™ AMBIDEXTROUS CHARGING HANDLE
  • FULLY AMBIDEXTROUS LOWER RECEIVER
  • LWRCI™ SPIRAL FLUTED NICORR TREATED BARREL
  • ADJUSTABLE 2-POSITION GAS BLOCK
  • MAGPUL® MOE+® GRIP
  • COMES WITH PICITANY RAIL SECTIONS FOR ATTACHMENTSدر آخر باید بگم که تصور شما از یک سلاح با کیفیت با اورگنومی بالا چیه ؟
    این سلاح قادر هست تا تمامی نیاز های شما رو پاسخ بده … اصلا صحبت پلتفرم های دیگه نیست ، به هیچ عنوان پلتفرم سلاحی مثل کلاش ، جی 36 یا خود حضرت اسکار رو نمیشه با این مقایسه کرد … حتی HK 416/17 هم در قسمت رسیور پایین دچار ضعف در مقابل این سلاح هست !
    به نظر خودم این دست از سلاح ها و تعدادی دیگه که در ادامه خدمت شما معرفی می کنم فقط و فقط به درد نیروهای نخبه و ویژه ی نظامی ، اساتیدی مثل تراویس هیلی و تیرانداز های بسیار حرفه ای غیر نظامی میخوره … چون که هزینه ی تمام شده ی بسیار بالایی در مقابل سلاح های دیگه داره

 

 

 

شاه سلاح ها ، قسمت دوم : BCM Jack Carbine     

 

01.jpg

 

شرکت BCM : Bravo Company Manufacturing در ساخت این سلاح همانند شاه سلاح های دیگر خود از بالاترین استاندارد های ممکن استفاده و سلاحی به غایت زیبا و با کیفیت را روانه بازار کرده است.

JACK CARBINE

thumb_02~0.jpg

 

این سلاح با استاندارد Mil-Spec و ظاهری کاملا ساده و کاربردی که دارای رنگ منحصر به فرد Disruptive Grey است می تواند هر کسی را مجذوب خودش کند.

تفاوتی ظاهری زیادی در رسیور های بالا و پایین با استاندارد AR دیده نمی شود که نشان از تعهد بالای تراویس هیلی و تیمش به این پلتفرم و استاندارد اولیه ی آن دارد ، اما در قسمت روپوش لوله شاهد یک ریل سیستم کاملا ماژولار هستیم که رگه هایی از طراحی روپوش سلاح HK 416 در آن دیده می شود. این روپوش طولی برابر با 10 اینچ یا 25.4 سانتی متر دارد و بنا بر استاندارد HSP بهترین طول ممکن handguard  برای رسیدن به حداکثر ارگنومی ممکن در هنگام دست گرفتن سلاح و کنترل لگد اسلحه می باشد .

این سیستم ریلی ویژه در قسمت بالایی دارای ریل 1913 سراسری و در قسمت های دیگر با بلوک های ریلی کوچک همراه است و شخصی سازی بسیار بالایی را برای کاربر به ارمغان می آورد زیرا که این بلوک ها قابلیت اتصال در کل طول روپوش را دارند و تیرانداز طبق سلیقه ی خود قادر به نصب آن در قسمت های مختلف روپوش می باشد.

thumb_06.jpg thumb_10~1.jpg

 

لوله ی 14.5 اینچی سلاح که بر اساس استاندارد نظامی ساخته شده از مقاومت و دقت بسیار بالایی برخوردار است . این لوله قابلیت شلیک تمامی گلوله های 5.56 با گرین های مختلف را دارا می باشد. سلاح بر پایه سیستم فشار مستقیم گاز با طول متوسط است که در این سیستم گاز حاصل از انفجار باروت مستقیما به درون رسیور بالایی و حمال گلندگدن تزریق می شود. ( از نقاط ضعف سلاح استفاده از سیستم گازی قدیمی AR )
اما به هر حال تیراندازان حرفه ای با شاه سلاح های خود نزدیک به 10هزار شلیک را بدون هیچ نظافتی به ثبت رسانده اند …

در انتهای لوله شاهد یک سرکوبگر(compensator) ویژه هستیم که  ساخته ی خود شرکت BCM است و عمل کاهش صدا ، آتش دهانه و لگد را به بهترین نحو انجام می دهد .

 

thumb_05.jpg thumb_0000014.jpg thumb_000013.jpg thumb_00012.jpg

 

jack carbine از گلنگدن ، قبضه و سایت های نشانه روی ساخته شده توسط خود شرکت BCM استفاده می کند.گلندگدن این سلاح دارای یک قسمت اضافه جهت افزایش ارگنومی و دسترسی آسان تر کاربر به آن می باشد .قبضه ی سلاح با کمی تغییر زاویه نسبت به قبضه های دیگر همراه است که تاثیر مثبتی در کنترل بهتر سلاح داشته سایت نشانه روی نیز از نوع تاشونده و دارای دو  روزنه دید کوچک و بزرگ برای مسافت های مختلف است

166.jpg

 

به ظاهر گلنگدن دقت کنین

thumb_03~0.jpg

 

ماشه سلاح نیز عملکرد نرم و سریعی دارد اما با این حال قابلیت اطمینان و کیفیت ماشه های استاندارد نظامی را دارا می باشد

thumb_07.jpg

 

قنداق سلاح نیز باکیفیت ، سبک و کوتاه است و از قابلیت کاهش لگد سلاح بهره می برد و با توجه به زاویه نرم و مناسبی که در قسمت نشست گونه دارد راحتی بالایی را برای تیرانداز فراهم می کند و همچنین دارای حفره جهت نصب بند حمایل تاکتیکی نیز می باشد.

thumb_11~1.jpgthumb_08.jpg

 

اسلحه  به درخواست HSP  به صورت پیشفرض دارای یک چراغ قوه ی تاکتیکی در مکانی با زاویه ی ای خاص هست که طبق استراتژی رزم شبانه این گروه بهترین و سریع ترین دسترسی را به این سخت افزار فراهم می کند.

thumb_09~0.jpg

 

و آخر نیز Jack carbin به آرم HSP و اسم اسلحه به صورت لیزری تزیین شده که زیبایی خاصی به سلاح بخشیده است …

thumb_12~0.jpg  thumb_04~0.jpg

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *