mahdifly

Members
  • تعداد محتوا

    203
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

پست ها ارسال شده توسط mahdifly


  1. قاهر دروغ بزرگی بود که به خورد ملت دادند
    کشوری که توانایی ساخت جنگنده ی نسل دوم رو هم نداره و بزرگترین دست اوردش نصب بال وی شکل روی اف 5 هستش چطور ممکنه یه شبه جنگنده ی نسل 5 !!! طراحی کنه و بسازه ؟؟؟
    ما تکنولوژی ساخت موتور و بخش اعظمی از قطعات و آلیاژهای حساس رو نداشته و نداریم !!!
    قاهر فقط یه ماکت قشنگ بود برای گول زدن مردم.
    این لینک رو ببینید
    http://defence.pk/threads/f313-ghaher-mock-up-to-how-extend-was-acceptable.235057
     
    جالب اینجاست که استیک یک جنگنده ی نسل 5 همون استیک هواپیمای ملخدار آموزشی دهه 60 هستش پیلاتوس پی سی 7 !!!که از سال 1983 حدود 35 فروندش وارد ایران شده !!!

    من نمي دونم چرا اين پروژه متوقف شده فعلا فقط ميدونم كه از قاهر واقعي نه اون ماكت دو مدل ازمايشي ساخته شد ولي هنوز تو شوك هستم كه چي شده هنوز

  2. چرا فكر مي كنيد كه عربستان مي تونه خودشو با با بمب اتم تجهيز كنه ولي ايران نه؟مخصوصا الان ك روسيه به سمت سئول و توكيو متمايل شده و كره شمالي يك دوست تمام عيار مي خواد يعني نفوذ ما در كره كمتر از نفوذ اعراب در پاكستانه؟
    • Upvote 2

  3. اولین موضوعی که وزیر دفاع روسیه به ایران اومده این بوده که ایران رو برای اتشبس راضی کنه چون طبق گفته های چند روز پیش کری گفته بود روسیه باید هم ایران و هم سوریه رو برای اتشبس راضی کنه و دومین دلیل حضور وزیر دفاع روسیه در تهران (اینجور که من از یک منبع شنیدم) دریافت بعضی اطلاعات از فناوری امریکایی ها :winking: که در اختیار ایران هست در عوض قسمتی از تجهیزات جدیده البته فعلا در حد مذاکره هست.

    • Upvote 2

  4. به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه از نیویورک، شرکت هواپیماسازی بوئینگ اعلام کرد از دولت باراک اوباما مجوز گرفته است با شرکت های هواپیمایی ایرانی تماس برقرار کند.

    با وجود باقیماندن بخش زیادی از مجازات های اقتصادی آمریکا علیه تهران، شرکت بوئینگ مستقر در شیکاگو در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد « ما برای ارزیابی نیازهای خطوط هواپیمایی ایرانی به هواپیما، مجوز درخواست و دریافت کردیم».

    شرکت هواپیماسازی بوئینگ همچنین تصریح کرد این مجوز که گستره آن محدود است، به بوئینگ اجازه می دهد با شرکت های حمل و نقل هوایی ایرانی که آمریکا آنها را به رسمیت می شناسد، وارد گفتگو شود.

    با وجود این، بوئینگ خاطر نشان کرد با توجه به باقیماندن بخش اساسی مجازات های اقتصادی آمریکا ضد ایران، اوضاع در منطقه پیچیده است و بدون وقفه متحول می شود.

    دولت اوباما در اواسط ژانویه مجازات های مرتبط با برنامه هسته ای تهران را لغو کرد اما مجازات هایی را که به علت نقض حقوق بشر و تروریسم علیه ایران برقرار کرده بود، حفظ کرده است.

    این «مجازات های اساسی» آمریکایی ها را از هر گونه سرمایه گذاری مرتبط با ایران ممنوع می کند. آمریکا در سال 1996 صنعت حمل و نقل هوایی ایران را تحریم و شرکت های هواپیماسازی غربی را از فروش هواپیما و قطعات یدکی به شرکت های ایرانی منع کرد.
    http://www.yjc.ir/fa/news/5506679/بوئینگ-مجوز-مذاکره-با-ایران-را-از-واشینگتن-گرفت
    • Upvote 2

  5. اگه صنایع عرضه می داشت و صاعقه و آذرخش رو به حد اف 20 تایگرشارک می رسوند ، اینقدر مشکل نداشتیم ....


    صنايع دفاعي ما عرضه رو داره ولي همه چيز به توانايي بستگي نداره طراحي اف ٢٠ براي دهه ٨٠ الي ٩٠ بود و بودجه اين تحقيقات ١/٢ميليارد دلار بود حالا بنظر شما ما چقدر هزينه براي باز طراحي اف ٥ به صاعقه كرديم !!!!؟؟؟؟ در واقع صاعقه نسبت به بودجه اي كه داشته يك شاهكار بوده!!!
    • Upvote 4
    • Downvote 1

  6. بالاخره نظر عضو اصلی شورای امنیت که 3 کشور اروپائی هم باهاش همراه هستن مشخص شد! با این حساب حداقل تا پنج سال آینده دریافت تعداد بالای سوخو احتمالا ممکن نیست! تو پنج سال هم اتفاقات زیادی ممکنه رخ بده که برجام هم به تبع اونها میتونه تحت تاثیر قرار بگیره!http://www.mashreghnews.ir/fa/news/537358/واشنگتنفروش-جنگنده‌-به-ایران-نقض-قطعنامه-است


    درسته خريد جنگنده نقص برجامه اما خريد تكنولوژي نه!!!
    • Upvote 3

  7. سردار سرتیپ سید مسعود جزایری سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در گفت و گو با خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره احتمال فروش برخی جنگنده‌های کلاس یاک و سوخو اظهار داشت: مقدمات برخی تبادل‌ها در زمینه تجهیزاتی با طرف روس انجام شده و صحبت‌های خوبی صورت گرفته است.  
     
    وی ادامه داد:هیچ مانعی بر سر راه قراردادهای نظامی تهران مسکو وجود ندارد.  
     
    گفتنی است اخیرا مطالبی در رسانه‌های خارجی درباره فروش تجهیزات نظامی فدراسیون روسیه به جمهوری اسلامی ایران مطرح شده است.  

     


  8. با توجه به اینکه نیروی دریایی به صورت ناو گروه حرکت میکنه و متشکل از یک یا دو ناو جنگی و یک ناو لجستیک رسانی

    حالا سوال من اینه که اگر یک کشتی کانتینر بر معمولی رو بگیریم و روش اس 400 و تور ام  مستقر کنیم و با این ناو گروه ها بفرستیم این  مشکل پدافند دریاپایه حل میشه یا نه؟

    اولا گرفتن اس 400 خودش یه بحث جداس ولی اگر ساخت یک پدافند دریاپایه به این اسونی بود مطمئن باشید این کار انجام می شد


  9. من فکر میکنم برای کوتاه مدت یک تعداد سوخو 30  از نیروی  هوایی روسیه اجاره کنیم.با خلبان روسی و حقوق مکفی.سپس خلبانان خودمون که از آموزش برگشتند هدایت این سوخوها را بدست بگیرند سپس زمان تحویل سوخوهای نو که رسید اینهارو پس بفرستیم


    يني تو اين مدت اين نيروي هوايي ما نمي تونه كاري بكنه در برابر عوامل خارجي كه بريم پول اضافي بديم؟؟؟فكر نمي كنم منطقي باشه

  10. روز دوشنبه ایگور کوروتچنکو، مدیر مرکز تحلیل تجارت جهانی تسليحاتی در مصاحبه با خبرگزاری «ریا نووستی» گفت که ایران در حوزه همکاری نظامی و فنی علاقه مند به ساخت سیستم جامع گسترده پدافند هوایی با کمک فدراسیون روسیه است و این مسئله احتمالا یکی از موضوعات اصلی در مذاکرات آتی وزیردفاع ایران با همتایان روس باشد.

    به گفته کوروتچنکو، ایران نه تنها به خرید سامانه های پدافند هوایی روسیه بلکه به ساخت سیستم جامع گسترده پدافند هوایی در خاک کشور خود علاقمند شده است.

    کارشناس تاکید کرد که ایران نیز تمایل به ساخت «سیستم مدرن کنترل و مدیریت رفت و آمد هوایی در حریم هوایی خود» دارد. کوروتچنکو در این خصوص افزود: «روسیه می تواند این فن آوری ها را برای ایران تحویل دهد»

    *************************


    احتمالا برای ارتقای باورکمک خواستن

     

    *******************************


    مقامات ایران می خواهند دستکم هشت میلیارد دلار تجهیزات نظامی و تسلیحات ساخت روسیه را خریداری کنند.
    به گزارش روزنامه "کومرسانت"(Kommersant)، در روز سه شنبه با ساتناد به منابعی در سیستم همکاری های فناوری نظامی روسیه، قرار است در جریان بازدید دو روزه حسین دهقان، وزیر دفاع ایران از مسکئو که روز دوشنبه شروع می شود، تعدادی از معاملات کلیدی تسلیحاتی دو کشور به میزان محسوسی به پیش برده شود.
    به نوشته روزنامه روسی "کومرسانت"، تهران فهرست تجهیزات نظامی و تسلیحات مورد نیاز خود را به مسکو ارائه داده و در حال حاضر وزارت دفاع، دولت و کرملین در حال مطالعه این فهرست هستند.
    به گفته یکی از منابع "کومرسانت"، سخت بر سر مجموعه قرارداد هایی به مبلغ دستکم هشت میلیارد دلار است.


     

    • Upvote 2

  11. شما به چی میگی شکست یه وقت یکی هدفش اینه دکتراش رو از MIT بگیره میره استنفورد!! این براش شکسته!!!!

     

    یه وقت یکی دکتری دانشگاه آزاد قبول میشه دیگه خدا رو بنده نیست!!!

    فکر کنم شکست رو برای F35 از این دید بشه بررسی کرد.

    اگرچه اگر ما درست مدیریت میکردیم منابعمون رو و مسئولین عالم به علم روز و بیغرض داشتیم نسل 6 جنگنده هم چیزی نیس، که نشه ضدش رو ساخت اونم بصورت عملیاتی و عالی.

    دوستان منو با منفیاشون منو مورد لطف قرار دادند icon_cheesygrin ولی منظور من این نبود که مدیریت ما عالیه نه بحث چیز دیگس گفتن ما میتونیم جلوی اف 35 رو تو اسمون خودمون بگیریم من میگم چرا نگیریم fi_lone_ranger حتی اگر برترین جنگنده رو داشته باشی تنها 75 درصد در اسمون برتری داره چون اف35 هم کامل رادارگریز نیست


    به دلیل شباهات های زیاد سوخو30 و سوخو35 یکی از دوستان لطف کنه تفاوت های این دو هواپیما رو البته به جز تفاوت در طراحی بدنه ذکر کنه

    داده نمایی اول برای سوخو30 و دومی برای سوخو 35

    http://uupload.ir/files/azpy_1166578.png

    http://uupload.ir/files/83ke_457125.png

    • Upvote 7
    • Downvote 1

  12. مطمئنین میشه با سوخو 30 و پشتیبانی زمینی و موشک های برد بلند و قوی جلوی ورود f35 رو گرفت و حتی منهدمش کرد؟! نمیشه این پول رو روی تعمیر و ارتقا f14 ها بزاریم و از اونها استفاده کنیم؟


    اف٣٥ هيولا نيست كه خوده آمريكا هم ميدونه ي شكست بوده ولي برعكس ما اونا انقد در تبليغات قدرتمند هستند كه همه فكر مي كنند اف ٣٥ خداي اسمان هاست
    • Upvote 11
    • Downvote 16

  13. سردار حسین دهقان، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران اوائل هفته آینده برای دیدار با سرگی شایگو وزیر دفاع روسیه وارد مسکو می شود.

    به گزارش خبرگزاری "تاس"، سفارت ایران در روسیه این خبر را تایید کرد و گفت قرار است سردار حسین دهقان در مسکو با سرکی شویگو همتای روسی خود دیدار و گفتگو کند.
    به گزارش خبرگزاری "تاس"، مذاکرات وزیران دفاع روسیه و ایران برای سه شنبه 16 فوریه برنامه ریزی شده است.



    http://ir.sputniknews.com/world/20160210/1194006.html#ixzz3zmqF4GHW

  14. سفر مقامات دولتی به فرانسه هم انجام شد و از رافال و میراژ و سایر قراردادهای نظامی خبری نشد!
    خیلی از این اخباری که در رسانه های خارجی منتشر و در رسانه های داخلی بهشون پر و بال داده میشه ، در واقع بخشی از یک عملیات روانی گسترده بعد از برجام هستن! نمونه اش همین خبر تمایل ایران به خرید رافال (و خیلی اقلام دیگر روسی و چینی مشمول تحریم 5 ساله تسلیحاتی) در بخش نظامی و سوق دادن شرکت ها و برندهای مطرح در سطح بین اللملی به سمت ایران در بعد اقتصادی! یکی از اهداف اینکار (غیر از تغییر آرا مردم و تثبیت آرا موافق) ، تحت تاثیر قرار دادن ذهنیات و تفکر مردم هست! در شرایطی که بعد از اجرای برجام ، مردم کاهش نرخ ارز و کالاهای مصرفی رو مشاهده نمیکنن!
    بالاخره اگر روزی مردم تاثیر این قرارداد رو در زندگی خودشون و وضعیت کشور (خصوصا امنیت و رفاه) مشاهده نکنن ، این قرارداد به راحتی میتونه در طی یکی دو سال آینده به سرنوشت توافق سعدآباد دچار بشه!

     

    فکر نمی کنم هیچ تحلیل گر اقتصادی بگه که بشه وضع کشور جهان سومی که دچار تحریم بوده میشه تو دو سه سال درست بشه در ضمن قرار نیست تا قطعی نشدن مذاکرات حرفی زده بشه چون تجهیزات نظامی پژو یا ایرباس نیست

    • Upvote 2