tomcatflight

Members
  • تعداد محتوا

    17
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

پست ها ارسال شده توسط tomcatflight


  1. بله دوست عزیز منم این فیلم رو دیدم در فیلم به واضحی دیده میشده توپ روی یک سکوی ثابت حدود 3 گلوله شلیک می کنه و تصویر ناو هم یه ناوچه کلاس سینا یا به احتمال زیاد لاکامبات می باشد  که خودش این توپ رو داره و بارها در طول سالهای خدمتش استفاده کرده احتمالا نوع اصلی ایتالیایی در تصویر موقع شلیک دیده می شه سوال من اینه که چرا روی جماران دماوند یا بایندر یا همین ناوچه های سینا که طی چند سال اخیر به نیروی دریایی ملحق شدن یا به روز رسانی شدن هیچ تصویری نیست ( البته یه تصویر دیگه هم در آپارات هست که نوشته شده ناو جماران و حدود 5یا 6 گلوله شلیک می کنه ) که اونم واضح نیست

    در همه مانورهای دریایی کشورهای دیگه الکی توپ شلیک می کنند بگن شلیک کردیم مانور دادیم کمتر موشک شلیک می کنند ما اینقدر تصویر از شلیک موشک ضد کشتی داریم آمریکایی ها ندارن ( انگار از گلوله توپ برامون ارزون تره ) ولی تصویری در مانورها از شلیک توپ 76  نداریم تو تصاویر قدیمی تر شلیک توپ114 م م ناوهای کلاس الوند رو داریم

     

    البته در فیلم زیر یه صحنه کوتاه از شلیک توپ جماران هست

    https://www.aparat.com/v/SwIW0

    • Upvote 1

  2. یک سوال

    ناوهای دماوند جماران و کلاس بایندر که از توپ فجر 27 استفاده می کنند هیچ تصویری از استفاده از این توپ توی مانورها دیده نمیشه.

    برای فیلم برداری هم شده حداقل چنتا گلوله شلیک می کردند از تست موشک هست ولی از توپ خبری نیست وحتی در هیچ فیلمی ( حداقل من ندیدم ) که لوله به سمتی حرکت کنه در فیلمهای ناوهای الوند سبلان البرز حرکت توپ هست ولی در خصوص فجر 27 هیچ حرکت هم نمی کنه یعنی شکلیک یه گلوله توپ از موشک گرون تره ؟


  3. دوستان از حال روز خارک کسی بعد از تعمیرات خبر داره در چنیدین ماموریت جدید خلیج عدن ناوغایبه در یم برنامه تلوزیونی نشون دادن تعمیر اساسی شده وبه رزمایش سال 95 هم رفته ولی بعدش دیگه خبری ازش نیست 2سال تعمییراتش طول کشید ظاهرا موتور تعویض شده


  4. باتشکر مجدد بابت توضیحاتتون

    این مورد که گذشت انشالله نداجا و وزارت دفاع کار ساخت ناو دوم را سرعت ببخش الان چین شناوی در کلاس ناو دماوند رو 6 ماهه می سازه البته اونا دیگه خیلی سریع هستن من نمی گفم مثل اونا ولی تلاش کنیم به اونا برسیم خودش کلیه

    در جنوب هم ما مدتهاست منتظر سهند هستیم و دیگر شناورها هستیم

     


  5. 4 hours قبل , Commandant گفت:

    سلام

    فریگت دیگه ای در این کلاس چند وقت هست که ساختش در صنایع شهید تمجیدی شروع شده، احتمالا اسم اون رو دماوند خواهند گذاشت.

    ---------

    متاسفانه علت سانحه دماوند هم هنوز به طور قعطی مشخص نشده ولی چیزی که بیان شده این هست که موتورهای شناور به طور همزمان از کار افتادن و یک مقدار هم بدشانسی همراه قضیه بوده چون اگه 200 متر جلو تر یا چند صد متر قبل تر این اتفاق براش میفتاد به این سرنوشت دچار نمیشد.

    این که شاید تصور میشه تلاشی برای نجات دماوند نکردن، تصور غلطی هست. از لحظه های اولیه تیم های مختلفی برای در آوردنش رفتن ولی به خاطر مدل گیر کردن دماوند به هیچ شکلی غیر از بلند کردنش نمیشد از اون جا نجاتش داد چون پاشنه ی دماوند، مخصوصا قسمت سکان لابه لای سنگ ها گیر کرده بود (شناور همراه با موج بالا رفته بود و روی سنگ های موج شکن پایین اومده بود و باعث شد که وسط سنگ ها گرفتار بشه). چند بار تلاش شد با چند یدککش دماوند رو بیرون بکشن (حتی در همون روز اول با دریایی  طوفانی) که به هیچ شکلی حرکت نمیکرد.

    علت شکستگی در سازه هم همین قضیه بود که پاشنه روی سنگ ها قرار داشت ولی زیر سینه ی کشتی خالی بود و در عرض چند روز با موج های شدید سازه ی شناور دچار شکستگی شد.

    برنامه ی تیم نجات هم پرکردن دماوند از توپ های بادی بود که حتی نداجا 160 میلیون تومان توپ برای این کار خرید و نازل هم در صنایع تمجیدی ساخته شد ولی متاسفانه توپ ها یک روز دیر رسید.

    ممنون از توضیحات شما ولی به نظر شما ( البته من کارشناس کشتی نیستم ) از کار افتادن همه موتورها امکان پذیره من در سطی دیگر دلیلم رو عنوان کردم


  6. 2 hours قبل , 123456 گفت:

    توضيحات سخنگوي ارتش در خصوص وضعيت ناو دماوند:
    با توجه به عمق کم آب در محل سانحه که حدود 4 الی 5 متر است، امکان غرق شدن ناوشکن دماوند وجود ندارد و برای جابجایی بلوک های بدنه لازم است قسمت های به هم متصل شده، جدا و برای تعمیر و بازسازی اساسی به کارخانه کشتی سازی منتقل شود. طی 24 ساعت گذشته به علت طوفان شدید و بالا آمدن سطح آب دریا، قسمت روسازه آلومینیومی ناو که به طور کامل تخلیه و برای جابجایی آماده شده بود، به آب افتاده و باقی مانده بدنه شناور، به پهلوی راست قرار گرفته است. پس از بهبود شرایط جوی، در اولین فرصت این بخش از بدنه شناور و سایر قسمت های باقی مانده جدا و به کارخانه منتقل می شود. صرفا بدنه ناوشکن آسیب جدی دیده و هیچ محدودیتی برای احیای مجدد ناوشکن دماوند وجود ندارد و به دلیل بومی بودن تمام بخش های آن با انتقال قطعات جداشده به زودی عملیات احیاء ناوشکن دماوند و بازگشت آن به چرخه عملیات آغاز می شود.

    من نمی خوام بد بین باشم البته من تخصص ندارم ولی من تا حالا هیچ جا ندیدم کشتی را برای تعمیرات قطعه قطعه کنند در تاریخ 12 October 2000 یه قایق پر از مواد منفجره به بدنه ناو uss cole کوبید و حفره بزرگی در بدنه آن به وجود آورد ناو رو سوار یه کشتی دیگه کردن و به آمریکا بردن تعمیرش کردن تیکه تیکه اش نکردن

    کامل گذاشتن روش بردن

    https://en.wikipedia.org/wiki/USS_Cole_bombing

    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f1/USS_Cole_(DDG-67)_Departs.jpg

     

    • Upvote 2
    • Downvote 1

  7. درسته از دوستانی که تخصصی در موارد کشتی دارن خواهش می کنم کمی توضیح در خصوص مواجهه با همچین شرایطی را بدن

    من با سرچ تو اینترنت ایده نگه داشتن ناو به بدنه موج شکن رو دادم در ضمن در مدت چند روز گذشته احتمالا هوای صاف هم داشتیم ولی متاسفانه اقدام به موقع انجام نشده است در سواحل شمال نمونه این احمال کاری را قبلا هم دیدم در ساحل میانکاله یک کشتی به گل نشسته که داخلش به وسیله آتش سوزی از بین رفته است در پیگیری موضوع این کشتی متوجه شدم این کشتی که نامش پژواک می باشد کشتی تحقیقاتی زمین شناسی در بستر دریا می باشد که در اکتشافات نفتی در بستر دریا مورد استفاده قرار می گرفته و قبلا در جنوب ایران فعال بوده و در اواخر دهه 70  از طریق دریای سیاه و کانال ولگا دن به دریای خزر منتقل شده که بتوانن به اکتشافات نفت بپردازن ( لازم به توضیح هست کلا ایران فقط همین یک کشتی را داشت ) بعد حدود چند ماه این کشتی به طرز مشکوکی آتیش میگیره و هیچ کسم برای نجات کشتی تلاشی نمی کنه تا کشتی کاملا از درون از بین می رود و تمام تجهیزات جزقاله می شود و در نهایت با امواج به ساحل می رسد و می شود آرامگاه ابدی آن ( البته چندی پیش خبری اومد که نیروی دریایی در راستای استقرار در بندر امیر آباد این کشتی رو ارزیابی کرده و داشتن طرحی برای بازسازی آن می کشیدن ) من نمی خوام نتیجه گیری کنم ولی چندتا سوال ذهنم رو مشغول کرده در خصوص دماوند عزیز که من خودم برای دیدنش یه روز رو رانندگی کردم تا فقط بتونم از نزدیک و با چشمهای خودم ببینمش و کلی فخر بفروشم به خانواده که این کشتی رو ایرانی ساخته و غرور ملی من ایرانی هست .

    1- چرا دماوند اصلا در اون شرایط قرار بوده در نزدیکی موج شکن لنگر بندازه ؟

    2- ظاهرا موتور از کار افتاده بوده با فرض از کار افتادن موتور که مجبور شده لنگر بندازه که خودش سواله ما از ساختار داخلی آن ونوع موتور آن اطلاع نداریم ولی احتمالا بر اساس اصول که معمولا در شناورهای نظامی رعایت میشه نباید ناو دارای یک موتور باشه و قاعدتا باید دوتا موتور داشته باشه ( تو برخی اسناد 4 موتور بنیان 5 ذکر شده )  که منطقی نیست بگیم هر دو موتور ( یا 4 موتور ) از کار افتاده کما اینکه با یک موتور هم احتمالا میتونسته فاصله مانده را طی کنه ؟

    3-   به فرض که همه این احتمالات شده باشد و ناو به بدنه موج شکن خورده باشد یعنی در بندر انزلی اینقدر یدکش قدرتمند وجود ندارد تا ناو رو بکسل کنند حتی در همون ساعتهای اولیه سریع حتی با اینکه بازم به بدنه موج شکن کشیده بشه ( پاره شدن بدنه بهتر از شکستن اونه ) ؟

    4- طی روزهای بعد هوای مناسب در دریا بوده و باید کار انتقال هرچه زودتر انجام میشد که نشد؟

    5 - ما در انزلی داکت شناور داریم که میتونستن به محل بیارن وفقط ناو رو داخل اون می بردند ؟

    • Upvote 2

  8. اوضاع خیلی بدیه

    چرا اطلاعات بیشتری درج نمیشه متاسفانه جو امنیتی بسیار بدی هست

    این اتفاق ممکنه برای هر کشتی پیش بیاد و یه امر طبیعی هست اگر دریا راحت بود که نمی گفتن مرد دریا

    اطلاع رسانی بسیار ضعیفه خدا کمکشون کنه خدمه روی ناو رو انشالله

    به نظر خدمه به سرعت تمام قسمتهای مختلف ناو و درها رو ایزوله کردن والا تا الان آب به سرعت ناو رو غرق می کرد

    نمیشه با گذاشتن قطعات لاستیکی بزرگ و بادی بین ناو و موج شکن و بستن ناو به موج شکن جلوی ضریه های بیشتر رو گرفت در واقعه ناو رو به موج شکن قفل کنن تا دریا آروم بشه  و بعد بتونن حرکتش بدن اینجوری خدمه رو هم میتونن تخلیه کنن همچنین با جرثقیلی که تو تصاویر پشت موج شکن هست می تونن سلاحها رو باز کنن تا خدای ناکرده تو این وضعیت سلاحها عمل نکنن و حادثه بدتری پیش بیاد

    انشالله کسی از نیروی دریایی اینا رو بخونه

    • Upvote 3

  9. با تشکر از شما و خسته نباشید به شما و خدا قوت

    بله درست می فرمایید من مطلب رو در خصوص زوم والت اشتباه خونده بودم الان دوباره چک کردم دیدم سرعت 30 گره حدود 56 کیلومتر البته وزن بسیار زیاد این شناور هم سرعت بالایی هست ( 14000 تن )

    تشکر بابت پاسخ گویی شما و تکرار این سوال ایا شما از نوع موتورهای دماوند و شیراز و سهند اطلاع دارین

    • Upvote 6

  10. دوست عزیز سلام شکی نیست که وجود توربین و شتابگیری بالا و سرعت بمراتب بهترش میتونه(و تاکید میکنم میتونه)در فرار از موشک و بویژه "اژدر" مفید باشه منتها این همه قضیه نیست وقتی یه ناو ساخته میشه برای هر ماموریت و احتمالش درصد بندی میشه و اولیتهای کنار هم گذاشته میشن یک ناو اونهم از نوع محافظش بیشترین احتمال درگیر شدن با تهاجم رزمی رو داره و بالطبع باید بیشترین توجه به این مورد رو داشته باشه منته، همین ناو ممکنه در طول حیاتش حیتی یکبار هم با تهاجم روبرو نشه(ممکنه ده بار هم روبرو بشه) اما بدون شک و گمان در همه طول عمرش با دریانوردی طولانی روبرو هستش برخلاف تصورتون توانایی دریانوردی طولانی برای شناورهای رزمی(اونهم شناورهای ما) به مراتب حیاتی تر و مهمتر از شناورهای تجاریمونه ساده براتون مثال بزنم کشتی فعلی که بنده در حال خدمت روی اون هستم میتونه از هربندری سوخت بخره و تحویل بگیره منتها شناور رزمی مثه جماران خیر برای شناور تجاری هرجا که پول باشه سوخت هم هست منتها شناور رزمی تابع قوانین سخت تری در این زمینه هستش جماران از سال ساختش تا امروز همیشه با دریانوردی مواجه بوده ولی هنوز با موشک خیر! و ممکنه هم تا روز بازنشستگیش ابدا با موشک مواجه نشه!! هرچند این مورد به هیچ وجه دلیل بر نادیده گرفتن تهدیدات و راه های مقابله با اونها نمیشه بویژه در شناورهای رزمی که قراره نوک پیکان حمله و دفاع ما رو تشکیل بدن و حتی یکبار مواجه با اون تهدیدات میتونه آخرین بارش هم باشه (متاسفانه!!) برای یه شناور ( و در اینجا بصورت تخصصیش جماران) چندین تهدید خارجی و فیزیکی متصوره: 1-موشکهای سطح به سطح 2- پرتابه های دورایستا و هوا به سطح 3- مینهای دریایی 4- اژدرها 5- تهدیدات تروریستی 6- تهدیدات مدرن(لیزر، ای بمبها، پرتابه های الکترو مغناطیس و ..) برای مقابله باهر کدوم از این تهدیدات راهکارهایی هستش که دارای اولویت و اهمیت متفاوتی هم هستن - تهدیدات تروریستی: بودن یا نبودن توربین زیاد مهم نیست و درآخرین درجه اهمیت قرار داره - مینهای دریایی: مهمترین و اصلی ترین فاکتور پیدا کردن و شناسایی اونهاست والا بودن و یا نبودن توربین بدون شناسایی ابدا تاثیر نداره و فرقی بین نفتکش و ناوشکن نیست درصورت شناسایی هم توربین کمترین تاثیر رو داره و فرق زیادی بین توربین و دیزل نیست(نمیگم فرق نیست منتها اونقدرها نیست که بشه بعنوان یه فاکتور تاثیرگذار روی اون حساب باز کرد و براش اهمیت ویزه و خاص قایل شد) -پرتابه های دورایستا و هوا به سطح و - موشکهای سطح به سطح: برای اینگونه تهدیدات مهمترین فاکتور و نخستین دیوار پدافندی بحث شناسایی و رهگیری راداری و در ادامه اون توانایی جنگ الکترونیک، سامانه (و سامانه های) پدافندی با بردهای مختلف، سامانه های پدافندی غیر عامل مثه سامانه های دود زا، چف، فلر و در رتبه آخر مانوربلیتی یگانه یعنی مانور پذیری ناو آخرین حربه برای مقابله در برابر اینگونه تهدیداته میشه گفت با افزایش سرعت، دقت و قدرت مانور اینگونه تهدیدات عملا اهمیت مانور و قدرت مانوری شناور داره کم و کمتر میشه و سایر فاکتورها مثه جنگال و سامانه دفاع پوایی اهمیتشون بیشتر و بیشتر میشه اما همچنان قدرت مانور شناور بعنوان یکی از اخرین راهکارهای دفاعی مطرحه - اژدر ها: اینجا جاییه که قدرت مانور بیشترین نمود رو داره و بیشتر از همه موارد تدافعی و پدافندی دیگه بکار میاد اونهم درصورت تشخیص شلیک اژدر و رهگیری اون هرچند مهمتر از اون، تشخیص و رهگیری اژدره و الا بدون تشخیص و رهگیری یه شناور اگر "سوپرمنوربیلیتی" هم داشته باشه کاری از پیش نمیبره ! منتها امروزه هنوز قابلیت مانورپذیری بالا بعنوان یکی از مهمترین راه های پدافند در برابر اژدر بشمار میره قابل ذکزه که ارتشهای مدرن برای مقابله با ازدر دارن به سمت پدافند عامل و پرتابه های پاد اژدر حرکت میکنن ( جایی که ما هنوز حرکت مشخص نداشتیم) - تهدیدات مدرن: برای مقابله با اونها فعلا فقط باید دست بدرگاه خدا ببریم و دعا کنیم(مانور پذیری و مابقی فاکتورها رو خدابیامرزه) البته هیچکدوم از این حرفها دلیل اصلی برای حذف توربین نبوده و نیست چون میبینیم خیلی از ساخته های مدرن و بروز هنوز توربین دارن یا اصلا توربین موتور اصلیشونه بدون شک اگر امکان تهیه و نصب توربین برای ما میسر و فراهم بود ازش چشم نمیپوشیدیمو حتما ازش استفاده میکردیم اما جایی که موتور دیزلش رو هم بزور وبا هزار دوز و کلک تونستیم تهیه کنیم توربین رو از کجا تهیه کنیم؟ واقعیتش اینه که نتونستیم تهیه کنیم! کسی بهمون نداد در این زمینه تحریمها رو هم نتونستیم دور بزنیم!! هرچند بدون توربین هم میشه به همون سرعت و قدرت مانور و حتی بالاتر از اون هم رسید با موتورهای دیزل(موتورهای قوی تر و گیرباکسهای پیشرفته تر)و ترکیب سامانه پروپالش بهینه و مدرن براحتی میشه مانورهای سریعتر و بهتر از توربین رو هم بدست آورد منتها اون دیزلها و گیرباکسها رو هم ما نداریم نمونه اش شناورهای کوچیکترمون "کلاس سینا" فقط دیزل دارن که با ترکیب قدرت موتور و اندازه کوچیکشون سرعتی به مراتب بیشتر و مانورپذیری بسیار چشمگیرتری دارن البته اونجا کوچک و سبک بودن خودش یک عامل مهم و بسیار تاثیر گذار در مانورپذیر و سرعته منتها همین جماران اگر میتونستیم موتورهایی با فقط 20-30 درصد توان بالاتر فراهم کنیم(توی بازار موجوده منتها به ما ندادن!! در همین اندازه حتی قویترش هم هست!!) اونوقت قدرت مانور و سرعت بالاتری هم به جماران میدادیم، نسبت توان به وزن همونقدر که در تانکها و جنگنده ها مهمه در شناورها هم مهمه! نکته جالبش اینه که اون موتورهای دیزل با داشتن اسپسیفیک فیول کانسامپشن به مراتب پایین تر ضمن دادن سرعت و قدرت بالاتر به شناور برد دریانوردی اونو هم بیشتر میکنن اما چیکار میشه کرد که تحریمیم، دست ما کوتاه و خرما بر نخیل ( امروز دومین باریه که از این ضرب المثل استفاده میکنم!!) توربین ندادن موتورهای بروز و مناسبتر هم ندادن خودمون هم توان ساخت نداریم(دسته کم تا الان نداشتیم آینده رو خدامیدونه) نمیتونستیم که دست رو دست بزاریم و زار نبودن توربین و موتورهای بروز رو بزنیم همین موتورها هم برامون یه شرایط بهینه و تقریبا مطلوبی رو فراهم کردن، چیزی نزدیک به استانداردی که الان خود غربیها هم برای سرعت و مانور شناورهاشون استفاده میکنن شما اگر نیگاهی به سرعت شناورهای جدیتر و بروزتر خود غربیها بندازین میبینین اونها هم بیشینه سرعتشون همون حول و حوش 30 نات هستش و دیگه مثه زمونهای قدیم جنگ جهانی و سالهای پس از اون بدنبال سرعتهای بالاتر نمیرن اونروزها داشتن سرعت بالاتر و قدرت مانور بیشتر یه مزیت بسیار مهم و حیاتی بود منتها با رشد سریع تهدیدات و سرعت و دقت و قدرت مانورشون عملا از اهمیت اون روزهای سرعت و مانور کاسته شده و فاکتورهای دیگه ای جاشو گرفتن، فاکتورهایی که در برخی هاش ما بشدت میلنگیم!! مثه سامانه پدافندی دور برد و دفاع نزدیک(البته برای این آخری بوهای خوبی به مشام میرسه منتها فعلا عملیاتی نشده و باید موند و دید چی بیرون میاد!!) به هر حال توربین ندادن و ما هم بدون توربین جماران و مابقی موجها رو ساختیم و داریم میسازیم! باید به فکر پدافندشون بود، مهمتر از مانور و سرعت، نیاز به جنگال قوی، رادارهای پایدار و توانا و پدافندهای عامل و غیر عامل قابل اطمینان رو باید برآورده کنیم اگر و فقط اگر دوتا سامانه دفاع نزدیک شبیه فلانکس و یا گلکیپر و یا شاهبیتشون "کاشتان ام" روی جماران نصب کنیم ده و بیست برابر بیشتر از اون قدرت مانور و سرعت فدا شده به یگان توانایی پدافند و ایستایی در میدان نبرد رو میدن و اون ایمنی مد نظر شما(و همچنین این حقیر و دیگر دوستان) تامین میشه به امید روزی که همه شناورهامونو در اوج توانایی آفند و پدافند ببینیم چنین بادا

     

    با تشکر از جواب شما من کاملا به اینکه دیگه در جنگهای امروز سرعت شاید درمقابله با تهدیدات سطحی و زیر سطحی قدرت و سرعت کمتر اهمیت یافته موافقم ولی باید دید الان توربین برای سرعت هست نه برای فراز بلکه برای سریعتر رسیدن به منطقه نبرد سریعتر جابجایی نه برای فرار در حال حاظر نسل جدید ناوشکنهای آمریکا که هنوز تو مرحله انتخاب هست می بینید که حداکثر سرعت اونها به 60 تا 70 میرسه دلیل اون سرعت در حظور در منطه نبرده نه جا خالی دادن از موشک یا اژدر اونها رو با تسلیحات دفع می کنه

    البته من در ادامه راهنمایی در خصوص ساخت و شرایط ساخت گفتم مپنا که شما در این خصوص چیزی نفرمودین و حی افسوس ندادن کردین

    و سوالم اگه البته اطلاع داریم ممنون میشم توضیح بدین

    • Upvote 3

  11. با سلام به دوستان خوب

    و تشکر از جوابهای فنی شما

     

    در خصوص توضیحات جناب elo  با توجه تخصص فنی ایشون در خصوص موتور شناور و در جریان بودن از نزدیک ایشون نمی شود ایراد گرفت البته در خصوص توضیح درباره پر مشغله بودن ناو جماران منطقی به نظر می رسه ولی باز در بعد فنی و تست های دریایی آزاد جای ایراد به نیروی دریایی است ولی با توجه به تحقیقات اینجانب در مورد موتورهای دریایی در حال حاظر نیروی دریایی آمریکا پیشرفته ترین نیروی دریایی جهان رو داره این نیروی دریایی نیروی اصلی محرکه تمامی ناوهاش ( به غیر ناوهای اتمی ) توبینهای گازیه و تمام این ناوها دارای مداومت دریانوری بالایی هستن ( حتی نیروی دریایی انگستان هم در نسل جدید ناوهای خودش از موتورهای توربین گازی استفاده می کنه ) ( ناوهای نیروی دریایی چین هم همین طور )  البته بنده به توانایی و پیشرفتهای آمریکا در زمینه توربینهای گازی واقف هستم احتمالا در خصوص ضعفی که درباره توربینهای ناوهای کلاس الوند میفرمایید بیشتربه خاطر قدیمی بودن اونها که تکنولوژی حدود 50 سال گذشته است ظرورت داشتن موتورهای توربینی برای این نسل ناوها اجتناب ناپذیره 

    جناب elo شما که با بچه های نیروی دریایی نزدیک هستین یا احتمالا جز اونا و برای تجربه دریانوردی در ناوگان تجاری مشغول به خدمت میتونین این پیشنهاد رو بفرمایید که در حال حاظر صنایع مپنا توانایی ساخت توربینهای گازی برای نیروگاهای حرارتی تولید می کنه فناوری عملکرد این توربین ها شباهتهای زیادی به توربینهای گازی نصب شده بروی شناورها رو داره ( من قبلا در فرومهای دیگه هم نوشتم در کشور توانایی های زیادی هست اگر بشوداز اونها استفاده بشه سرعت پیشرفت نظامی ایران بسیار بیشتر خواهد بود)  و اگر مشکلی تکنولوژیکی خاصی در تبدیل این توربینها نباشه نیروی دریایی می تونه به یه منبع عالی در تامین نیروی محرکه برای شناورهای خودش برسه

     

    و در آخر یه سوال دیگه اگه ما در تامین موتور جماران اینهمه مشکل داشتیم موتور دماوند تو شمال از کجا اومد موتور سهند یا شیراز چطور ؟

    • Upvote 7

  12. با سلام خدمت دوستان

    من البته تو انجمن شما تازه واردم ولی تو انجمنهای دیگه یه سابقهه کوچیکی دارم منتها دیدم تو انجمن شما تخصصی تر بحث میشه

     

    یه سوال ذهن منو بد به خودش مشغول کرده ناو جماران پیشرفته ترین ناو نیروی دریایی تو جنوب هست و از مدت عملیاتی شدن اون حدود 6 سال میگزره ولی متاسفانه تابحال به ماموریت های پر خطر و طولانی اعزام نشده حتی به ماموریت خلیج عدن هم فکر کنم دو بار اعزام شده که اونم در شرایط آب و هوائی مناسب بوده و در مورد آخر ماموریت مخاطره آمیز آخری ناوگروه 34 که داشت به درگیری با ناوگانهای عربی منجر میشد ما ناو البرز رو اعزام کردیم در ماموریت تنگه مالاگا و چین هم الوند حتی ماموریت دریای سرخ هم الوند که در هوای طوفانی بوده چرا نیروی دریایی ترجیح می ده به جای ارسال ناو سرحال و قبراق جماران به ماموریتها بیشتر جهت تست های بیشتر و اطمینان از عملکرد تجهیزات اون هنوز به ناوهای قدیمی تر اعتماد می کنه حتی ناوهای قدیمی تر بایندر و نقدی .

    ممنون میشم اگه دوستان در این خصوص اطلاع دارن بنویسن

    • Upvote 2