worior

Administrators
  • تعداد محتوا

    8,603
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

  • Days Won

    100

worior آخرین امتیاز شما در روز 3 مهر 1401

worior شما بیشتری مطالب مورد علاقه کاربران را دارید!

اعتبار در انجمن

25,628 نشان بصیرت

درباره worior

  • رتبه حساب کاربری
    ارتشبد

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Interests
    ...،«و در شگفتم از متکبری که دیروز نطفه بود و فردا مردار، امیرالمومنین(ع)»،...

آخرین بازدید کنندگان پروفایل

79,709 نمایش های پروفایل
  1. ربط جمع کردن منافقین آلبانی نشین با توافق هسته ای احتمالی چیه؟ ج: در تمام این سالها بزرگترین کمپین اطلاعاتی، خبرچینی، و ایجاد ضدیت با برنامه هسته ای ایران و توافق با غرب رو همین گروه راه انداخته بودن...
  2. میلیتاری البته و اگر قبول نداری زنگ بزن به روابط عمومی شبکه خبر و یا نیروی دریایی و همین سوالت رو بپرس...
  3. روسیه مقدار زیادی از مهمات وارد شده به اکراین رو پیش از ضد حمله منهدم کرد. ظرفیت زرهی اکراین بدون عملیات هوایی اعم از عملیات(چتر بازی) و لجستیک هوابرد جوابگوی تهاجم نیست و اونها هم روشهای شرقی رو بلد نیستن!!. ولی این نظر شما در اینکه اکراین اگر تهاجم نکنه مجبور به دفاع خواهد شد، کاملا درسته. با این وجود تهاجم ناموفق هم باعث تضعیف و شکسته شدن خطوط روسها نمیشه بلکه ممکنه اونها رو تناور (ضخیم) کنه. در فصل زمستان سنسورها بهتر از تابستان کار میکنند، و روسیه هم فرصت افزودن بر ذخایر موشکی خودش رو پیدا میکنه. در عوض اکراین با درون بازی میتونه تلفات زیادی از پیاده نظام بگیره. برخلاف تصور به نظرم بهترین فصل برای ضد حمله شب های زمستان هست.توان پیاده نظام بشدت کم هست و امکان واکنش مکانیزه مدافع هم بشدت میاد پایین. منتهی باید سختی بسیاری رو تحمل کرد و طراحی مناسبی داشت.
  4. توافق پوتین مربوط به دوره محاصره کیف هست. و به گفته روسها در مارچ 2022 یعنی هفته های اول(کمتر از یک ماه) از شروع جنگ رخ داده. : https://tass.com/politics/1634479 اون موقع هنوز ماریوپل هم به اشغال کامل روسها در نیامده بود(محاصره بود)... روسها در پایان مارچ و از یکم تا هفتم آپریل کاملا عقب نشستن و اینطور به نمایش در آمد که بخاطر ضد حمله اکراینی ها بوده!(اما در واقع توافق بوده و نه ضد حمله)
  5. برآورد افکار عمومی در شبکه های اجتماعی این بوده که لابد جنگی در حوالی کیف رخ داده و یا اینکه مقاومت اکراین باعث شده روسها بسرعت عقب بکشن.. وجود این توافق با اتفاقات اوایل جنگ مثل رها کردن تجهیزات، حرکت سربازان بدون جنگ به داخل شهرها و روستاها و ... همخوانی داره در حالی تصورات این بوده که نبود لجستیک و یا افتادن در محاصره و .. باعث اون اتفاقات شد.
  6. ظاهرا حین حمله سال گذشته(2022) به کیف و محاصره اون، نمایندگان روسیه و اکراین در ترکیه برای صلح توافق میکنند و بعد روسها عقب نشینی میکنند. پوتین توافق مذکور رو امروز به رئیس جمهوری آفریقای جنوبی نشون داد...
  7. 16 می روز بسیار جالبی برای موفقیت های پاتریوت در انهدام موشک های هایپرسونیک (کینژال) روسیه بود: همزمان با حضور Cyril Ramaphosa رئیس جمهوری آفریقای جنوبی، اکراینی ها مدعی شدن که روسها حمله موشکی سنگینی به کیف ترتیب دادن، (شامل 6 کینژال، 9 کروز و تعدادی پهپاد منجمله شاهد 136) و در کنار موج خبری تصاویر زیر رو هم منتشر کردن و مدعی شدن که همه رو منهدم کردن: با این حال اتفاق جالبی رخ داد! و در مصاحبه خبری از سخنگوی رئیس جمهوری آفریقا در مورد این انفجارات و صدای آژیر پرسیدن و چنین جواب داده شد که ایشون هیچ صدایی از انفجار یا آژیر نشنیده: ... از نظر عقلی هم کاملا بعید هست که پوتین در زمان حضور یک رئیس جمهور خارجی که بعد از سفر به اکراین قراره به روسیه بره! چنین حمله ای رو ترتیب بده البته موفق هم نباشه!.
  8. یه سفره ای خرس پهن کرده و تو مهمونی بخور بخورشون شیر هم دعوته. و در آخر هم تهدید خیلی موثری کردن، روسیه ایران رو به سلاح هسته ای مجهز میکنه اگر غرب بخواد اکراین رو مجهز کنه و ..
  9. لئوپارد و برادلی باید موفقیت هایی کسب کنند و بدیهیه که کسب خواهند کرد. اما دلیل موفقیت هایی که ممکنه در آینده ارتش اکراین کسب کنه این تجهیزات نیست. این تجهیزات برای نیرو انگیزه روانی ایجاد میکنند و این انگیزه قوی شانس موفقیت رو افزایش میده. نیرویی که تو لئوپارد و برادلی میشینه و به محیطش تسلط بیشتری داره، حس بهتری داره معمولا بیشتر خطر میکنه! ولی همین انگیزه کسب موفقیت و حس برتری باعث خطر کردن میشه و این رفتار به تلفات و خسارات بیشتر منجر میشه... میدونید روش آمریکایی ها در تک زرهی چیه؟ اونا تو میدون مین و در دشت ها یا جایی که میدونن ممکنه متوقف بشن وارد نمیشن، راه رو به شکل دیگه ای باز میکنند:
  10. طبق بررسی بنده: با توجه به فیلم هاو تصاویری که منتشر شده، چند پلاتون مرکب از لئوپارد و برادلی در حال باز کردن معبری در میدان مین بودن که مورد حمله توپخانه و احتمالا هلیکوپتر قرار میگیرند، بعد از حمله نظمشون از بین میره و در میدان مین پراکنده و منهدم میشن. البته آلمانی ها به شکل سنتی معمولا 5 تانک رو در یک پلاتون بکار میبرن ولی اینا ظاهرا 3 عراده در پلاتون هستن. یک عدد لئوپارد 2a6 حدود 8.5 میلیون دلار و برادلی 5.5 میلیون دلار(رقم برای اکراین) در همین تصویر زیر بیش از 50 میلیون دلار تجهیزات بدون عملکرد خاصی منهدم شدند.
  11. این ایده رو کلا بریز دور و داستان رو از اول بخون: تا دهه 90 . قبل از فروپاشی شوروی، تانک های غربی عمدتا یک رقیب داشتن و اونم لشکرهای زرهی بزرگ روسی بود که شاید بتونن در اروپای شرقی و در زمانی که پشتیبانی هوایی موثری وجود نداره و یا در یک جنگ محدود هسته ای مقاومت کنند. البته آمریکا مسیری نسبتا متفاوت میرفت و نشات گرفته از جنگ ویتنام بود. تا حمله به عراق در 2007-8 که جنگ زمینی دوباره مطرح شد: اما اینبار تهدید عوض شده بود، تهدید دیگه تانک شوروی نبود، حملات انتحاری و بمب های کنار جاده ای و مقاومت در برابر راکت های ضد زره گروه های شورشی بود. از 2008 تا الان عمده تغییرات زرهی در این حوزه است، افزودن به زره، دفاع فعال، و سامانه های هشیاری وضعیت همه برای جنگ نزدیک شهری و رزم در میان غیر نظامیان با تروریستها بود. ولی چون این وضعیت کلا برای تانک مناسب نبود، نقش نفربر رو بیشتر کرد، شاید بیشترین پیشرفت رو در این مدت نفربر ها کردن، حتی امرپ(به عنوان یه پاسخ هزینه ای به مسئله زرهی بود) ... ولی الان تهدید اصلی بالای سرتانک هاست. "پهپادهای شناسایی وتهاجمی، موشک های بسیار پرتعداد و دوربرد هدایت دقیق ضد زره و ..." زرهی بخصوص تانک برای این تهدید اصلا نه طراحی شده و نه برای مقاومت در برابرش آمادگی داره که بخواهید با افزایش در تعداد یا کیفیت های فعلی به چیزی دست پیدا کنید(البته موفقیت هایی توسط تویئتریون و مجلات غربی کشف شده و روشون مانورهای سنگین دادهخواهد شد!)... ولی پاسخ واقعی به تهدید علیه زرهی، شاید از این به بعد!!
  12. در این تصویر فرقی بین برادلی و لئوپارد نیست. فرقی بین زره قوی و ضعیف بین توپ بزرگ و کوچک نیست. هیچ چیزی نمیتونه در برابر آتش توس و گراد یا اسمرچ مقاومت کنه، حمله با بی 52 و یا اف 111 و بمب لیزری بماند: اینا فرصت نکردن حتی گلوله ای شلیک کنند. نه به این خاطر بد هستن، تک زرهی اونم در ستون کشی وسیع به معنی دادن تلفات زیاد هست.(این بلا سر اسراییل آمد، سر روسها آمد و سر اکراینی هم درحال آمدن هست و ربطی به برند تجهیزات نداره) ولی تا زمانی که پای آبرامز مجهز به دفاع فعال به این میدان باز نشه و همین بلا عینا تکرار نشه، همچنان خیلی ها قانع نمیشن که ... آلمان کلا 321 تانک لئوپارد در خدمت داره، و حدود 200 تا هم بصورت انباری: - با توجه به تصویر فوق ترجیح میدید که تعداد کمی تانک های خیلی گران و با کیفیت داشته باشید؟ - یا تعداد خیلی بیشتری تانک ارزان قیمت؟ - یا تعداد خیلی زیادی تانک بسیار پیشرفته و گران؟ اونی که گزینه اول رو انتخاب کنه، سیاستمدار و اقتصاد دانی عاقل هست!! اونی که گزینه دومی رو انتخاب میکنه یک نظامی عاقل هست. و اونی که گزینه آخر رو انتخاب میکنه نه نظامیه و نه سیاستمدار و نه اقتصاد دان! بشدت ترسیده...
  13. وقتی این فجایع رو نگاه میکنیم کلیه هزینه های نظامی و جانی فراموش میشن،.. مثلا این سد چقدر ارزش داشت؟! ماریوپل چقدر قیمتش بود؟ آزوفستال؟ و ...