mhm

Members
  • تعداد محتوا

    286
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

پست ها ارسال شده توسط mhm


  1. شب گذشته (28ژانویه 2024) یمنی‌ها شکار با ارزشی داشتند. کشتی USS Lewis B. Puller (ESB-3) که در خلیج عدن هدف گرفته شد ارزش پشتیبانی-لجستیکی بالایی برای ایالات متحده دارد. البته با ارزش‌تر از شکار کشتی، اشراف اطلاعاتی در منطقه مدار 10 درجه هست که نظامیست‌های امریکایی و انگلیسی را شگفت‌زده و البته دست به عصا کرده است.
    LBP2.jpg
    LBP3.jpg


    LBP1.jpg

    • Like 3
    • Upvote 9

  2. با توجه به اعلام انگلیس مبنی بر استفاده از 4 فروند تایفون نیروی هوایی سلطنتی از پایگاه هوایی آکروتیری قبرس، در حمله به منطقه شمالغربی یمن (نزدیک مرز عربستان) و تأکید بر سوختگیری هوایی توسط تانکر وویجر نیروی هوایی سلطنتی و بیانیه سریع عربستان که بطور ضمنی عدم حمایت از حمله و برائت از آن را اعلان می‌دارد گمانه‌هایی مبنی بر دخالت عربستان در این باره را ایجاد می‌کند.

    • Like 2
    • Upvote 1

  3. 22 hours قبل , MR9 گفت:

    عضو دومای ایالتی، فرمانده سابق ارتش 58، سپهبد ذخیره، آندری گورولف: "مشکل همه دروغ است""من کاملاً با رمضان قدیروف در این بخش موافقم. مشکل این نیست که فرمانده گروه منطقه نظامی مرکزی وضعیت را به درستی ارزیابی نکرده است. مشکل به طور کلی دروغ است، گزارش یک وضعیت خوب. این سیستم از بالا به بالا می رود.

     

    22 hours قبل , MR9 گفت:

    در هر ارتشی بخشی از اون ارتش "موظف" هست که با تبلیغات روحیه ملی سربازان و مردمش رو بالا ببره ... حالا شما باید مستندهایی داشته باشید که نشون بده فرماندهان ارشد هم خودشان گول تبلیغات معمول خودشان را خوردند...

     

    22 hours قبل , MR9 گفت:

    گفتن حرف هایی که بطور غیر واقعی قدرت خودتان را بالاتر نشان بدهید ... امری معمول هست برادر ... اینکه فرماندهان ارشد به توهم برسند و مانند یک فرد معمولی به تصویری کاذب برسند و حرکتی نظامی را طراحی کنند بر اساس آن توهم مقداری خودش غیر واقعی هست

     

    22 hours قبل , MR9 گفت:

    اتفاقا پروپاگاندا در نیروهای نظامی زیاد دیده میشه خصوصا در صحبت های فرماندهان نظامی

     

    پایگاه خبری اینترسپت: اینطور به نظر می رسد که مقام های آمریکایی تا حد زیادی نسبت به ناکامی ها و شکست های اطلاعاتی خود در چارچوب جنگ اوکراین بی اعتنا هستند. در این رابطه به طور خاص می توان به اشتباهات فاحش این نهادِ اطلاعاتی در ابتدای جنگ اوکراین اشاره کرد. وقتی این جنگ آغاز شد، مقام های اطلاعاتی آمریکایی به کاخ سفید گفتند که سرنوشت جنگ ظرف چند روز به نفع روسیه رقم خواهد خورد. جالب اینکه تحلیل های مقام های ارشد اطلاعاتی آمریکایی مبتنی بر این مساله بود که در بهترین حالت، نیروهای بازمانده اوکراینی خواهند توانست نوعی جنگ چریکی را علیه روسیه مدیریت کنند. حتی سازمان سیا طرح و برنامه های خاصی را تدوین کرده بود تا پس از پیروزی برق آسای روسیه، نوعی جنگ را در داخل خاک اوکراین علیه روس ها راهبری کند. آمریکایی ها در آن زمان تاکید داشتند که کیِف پایتخت اوکراین به سرعت سقوط می کند(نهایتا ظرف یک یا دو هفته).

    ----------------------------------------------------------------

    عنوان مقاله «اینترسپت»: CIA فکر می کرد پوتین به سرعت اوکراین را فتح خواهد کرد. چرا آنها اینقدر اشتباه برآورد کردند؟

    این تیتر را کافی است این چنین بخوانیم: پوتین باید قانع شود که می‌تواند اوکراین را به سرعت فتح کند.

     

    سیر حوادث جنگ در اوکراین (برای نمونه عملیات VDV در گوستومل)، تله‌ی نهادهای اطلاعاتی امریکا را تقریباً قطعی می‌سازد که به خطای تصمیم‌سازی -نه تصمیم‌سازی خطا- منجر شد که عده‌ای از آن «دروغ»، تعدادی  «پروپاگاندا»، برخی «توهم» و دیگرانی «برآورد اشتباه» و... تعبیر می‌کنند. «عملیات ویژه‌ی نظامی» روسیه در اوکراین نتیجه‌ی همین خطای تصمیم‌سازی است. روسها می‌بایست با ظرفیت و آمادگیِ «جنگ تمام عیار نظامی»، «عملیات ویژه‌ی نظامی»شان را در اوکراین انجام می‌دادند، اما برعکس (خطای تصمیم‌سازی) عمل کردند. امریکاییها موفق شدند «کینگ کونگ» ناتو را «میمون اوکراین» به روسها نمایش دهند و روسها دوست داشتند آن را باور کنند. مشابه این راهبرد بارها -طی دو دهه‌ی اخیر- برای حمله ایالات متحده به ایران اتخاذ شده بود اما همیشه سر بزنگاه به شکلی عجیب جریان بازی عوض شد.

    اکنون، آیا «پرسش» زیر معتبر است؟ یا ما وارد دوره‌ی Somme شده‌ایم؟

    آیا روسیه زمان کافی برای تبدیل «عملیات ویژه‌ی نظامی» به «جنگ تمام عیار» دارد؟ 

     

     

    Ukrain-War28w29.jpg

     

    پی‌نوشت 1: جملاتی که از دوستان نقل قول شد همه در این راستا است و این جمع‌بندی برای  شفاف‌سازی این بزنگاه مهم تاریخی است.

    پی‌نوشت 2: به نظر می‌آید بزرگ‌ترین خسارتی که روس‌ها متحمل شده‌اند، «زمان» است.

     

     

    مقاله‌ی اصلی

    ترجمه‌ی مقاله

    • Like 2
    • Upvote 10
    • Downvote 1

  4. 1 hour قبل , arminheidari گفت:

    خبر بسیار خوبی هست بویژه بحث افزایش کمیت و بکارگیری بیشتر عملیاتی این پهپاد ها

    اینکه پهپاد در تبلیغات و پژوهش باشد یک حرف است اینکه بره در خط مقدم برخورد حرف دیگر 

     

    در مورد زیردریایی اینکه ایران در این زمینه حرکت کرده است بسیار خوب هست 

    ولی انتظار اینه که پهپاد از زیردریایی لانچ بشه ( از زیر آب ) و زیردریایی در زیرآب اون رو کنترل کنه 

    این اولین گام هست 

     

    و گام های بعد بحث ریکاوری و بازیابی پهپاد هست بویژه بازیابی و انتقال به زیر آب 

     

    ----------------------

    انشاالله به زودی حضور پهپاد رو در درگیری ها هوا به هوا و داگ فایت مشاهده کنیم

     

     

    اگر بخواهیم مشابهتی برقرار سازیم و ارزش سرمایه گذاری و فعالیت در پهپادها رو متوجه بشیم در حال حاضر در دهه 40 -50 میلادی هواپیماهای جنگنده برای پهپادها هستیم. مطمئنا زمان رسیدن به دوران اوج و طلایی طراحی جنگنده های کلاسیک (دهه 70 م) در پهپادها کمتر خواهد بود و هر جنگی که رخ دهد این دوران رو کوتاهتر می نماید.

    • Like 4
    • Upvote 7

  5. نمر داره از همون تاکتیک های معروفش در حماء استفاده میکنه.اگر فردا روز کوکب رو هم خالی کرد تعجب نکنید.واقعا عاشق این صبرش هستم.انقدر تلفات میگیره از دشمن و تلفات نمیده که وحوش مجبور به عقب نشینی میشن.
    در مورد دیرالزور هم یه نکته جالب تو تصاویره،دقیقا سطح هماهنگی با ارباب رو ببینید که اون همه زرهی رو پای صحنه آورده بودن و منتظر حمله امریکا به جبل ثرده بودن،اگر حالا با چارتا انغماسی حمله میکردن به مواضع ارتش یه چیزی اما این تدارکات کاملا نشون میده که از قبل آماده بودن و خیالشونم راحت بوده که بمباران نمیشن.
    نکته جالب تر اینه که جنگنده های روسی هم برای اینکه برخورد ناخواسته ای با امریکاییا نداشته باشن تو آسمان منطقه نبودن.یعنی همه چی آماده بود.

    طبق هماهنگی امریکاییها با روسها، قرار بر بمباران داعش در این ناحیه بود و طبق تنسیق همه منتظر بودند، اما امریکا طوری رفتار کرد که ارتش سوریه رو بمباران تمام عیار کرد و تا جایی که زمان داشتند تا رسیدن هواپیماهای روسی بمباران رو با آ-10 ادامه دادند و حرامزادگی و بدعهدیشون رو به همه ثابت کردند و این مسئله روسهارو به شدت عصبانی کرده

    • Upvote 8
    • Downvote 1



  6. به نظرتون داعش قبل از ترک نیروگاه اونو منهدم می کنه؟

    همون سیاست زمین سوخته.

     

    حتما درصد موفقیت بالایی برای این پلن اوروبروس بوده که نیروهای نمر دارن اون رو اجرا می کنند و بعد از بازپسگیری فرودگاه کویرس، مستقیم سراغ فتح نیروگاه برق نرفتند.

     

    open-ouroboros.jpg   >>>>>   close-ouroboros.jpg

    • Upvote 5

  7. خروج مسلحین از منطقه  الوعرحمص از امروز شروع شده . 800 نفر اولین گروه هستند این این منطقه رو به مقصد حماه یا ادلب ترک میکنند . گفته شده بخش اعظمی از این افراد غیر نظامی هستن یا بهتر بگیم از بستگان افراد مسلح اند که بعد از ماهها محاصر کامل  وشکست چندین دور گفتگو سرانجام مجبور شدن این منطقه رو ترک کنند . مطمئن باشید مسلحین در این منطقه چون امیدی نداشتن تن به این قراداد بستن   همانطور چون در زبدانی امیدی نداشتن و یا در مضایا یا در غوطه غربی و شرقی. حمص ودرعا اولین مراکز استان بودن که نبردهای مسلحانه رو به صورت گسترده شروع کردن  وحمص هم اولین مرکز استان میشه که به صورت کامل از مسلحین پاکسازی میشه . رقم افراد مسلح فعال  در منطقه الوعر از 2 هزار هست تا 6 هزار  به نظرم خودم مسلحین فعال در منطقه نزدیک 3هزار هستن .

     

     

    حالا ممکنه گفته شه اگه این افراد وارد حماه یا ادلب شن مخالفین قویتر میشن  .بله 3 هزار نفر نیروی کمی نیست  درصد زیادیشون جذب جیش الفتح میشن  و احتملا  از همونجا برن جنوب حلب بجنگند اما توجه کنید  نیروهای ارتشی زیادی هم مشغول محاصره الوعر بودن  که در مقابل اونها هم  آزاد میشن  وسوریها میتونند اونها رو در جاهای دیگه  استفاده کنند   شهر حمص هم هست که کامل پاکسازی شده

     

    اما مهمترین نکته مثبت اینه که هزار نفر غیر نظامی از درد ورنج هاشون کاسته میشه هر چند ممکنه بنده و یا خیلی از دوستان از نظر اونها دشمن تلقی شیم

    جمله ای که با قرمز بولد شده، اخلاق مکتب حسینی و خمینی است که قله انسانیت و اخلاق است و دست پروردگان این مکتب در هر خرقه ای می درخشند... درود بر شما

    • Upvote 13

  8. پوتین قانون تحریم های اقتصادی علیه ترکیه را تصویب کرد

     

    برخی از مفاد این قانون که تاکنون منتشر شده بشرح زیر است:

     

    - دولت روسیه موظف به تشدید کنترل و نظارت بر محموله ها و کالاهای ترکیه چه از طریق دریایی ، چه زمینی و چه هوایی است

    - آژانس های توریستی موظف هستند از برگزاری تورهای به مقصد ترکیه ممانعت کنند

    - دولت روسیه موظف است تدابیر لازم برای ممنوعیت پروازهای چارتر بین روسیه و ترکیه را اجرا نماید

    - کارفرمایان روسی موظف هستند از 1 ژانویه استخدام شهروندان ترکیه را متوقف کنند

    - تفاهم نامه روسیه و ترکیه در مورد سفرهای بین دو کشور ملغی اعلام میشود

    - فعالیت شرکت های ترکیه در روسیه محدود میشود

    - واردات محصولات مشخصی از ترکیه به روسیه محدود میشود

     

    این مفاد بروز میشود...

     

    http://www.interfax.com/news.asp

     

     

    حالا موشک هسته ای نه ، اما احتمال استفاده از چمدان های هسته ای (RA-115) که غیرقابل ردگیری به روسیه باشه بعید نیست

    این اقدامات بیانگر درج غیر رسمی ترکیه بعنوان کشور متخاصم از سوی روسیه هست و این خیلی معنادار هست. مختصر اینکه کشوری مثل روسیه هیچگاه از روی هوس و احساسات اقدام به تلقی کشور همسایه و مهم ترکیه بعنوان دشمن نمی کنه مگر اینکه سلسله اقدامات-نه یک اقدام- خطرناکی در سطوح مختلف امنیتی از طرف ترکیه بر علیه روسیه انجام گرفته باشه که روسیه را ناگزیر از اتخاذ چنین سیاستی نموده است

    • Upvote 2

  9. این اقدام ترکیه نه یک امر تصادفی بلکه کاملا برنامه ریزی شده هست. ترکیه و اردوغان چنان عنود و لجباز هست که می خواهد تا آخر ماجرا پیش برود(همانطور که آل سعود می رود) و امریکا هم مانع این کار نخواهد شد. این اقدام آشکارا تحریک آمیز و در ادامه هماهنگ شده بود که خلبانها زنده نمانند و نمایش تحقیرآمیز و مذلت باری را علیه روسیه به اجرا گذارند تا پوتین تحت فشار قرار گیرد و مجبور به واکنش شده و عملا ناتو و روسیه در مقابل هم قرار گیرند و ترکیه بتواند در این تقابل به توازن قبل از ورود روسیه به شمال سوریه بازگردد که فی الحال به شدت به ضرر ترکیه هست. اما روسیه وارد این  بازی ترکها نخواهد شد و از بی رغبتی ناتو نیز اطلاع داشته و با رعایت قوانین بین المللی به لحاظ نظامی فشار بیشتری به شمال سوریه وارد خواهد کرد تا ترکها درد بیشتری را حس کنند. البته با توجه به تجربه ما از ترکیه در قضیه سوریه، ترکها اقدامات به مراتب بدتری را برای تحریک روسها انجام خواهند داد که به هرشکل پای ناتو و بازیگران دیگری را به منظور حفظ توازن به بازی ابلهانه شان وارد کنند و این حماقت آنها ممکن است حتی به جنگی گسترده یا فروپاشی عملی پیمان ناتو بینجامد... اینکه صحبت می شود بحران سوریه آغاز تغییر معالم جهان است حرف بیراهی نیست و هر چه جلوتر می رویم امور بیشتری آشکار می شود.. البته سهم صهیونیست ها محفوظ است

    • Upvote 11

  10. شهر الشدادي در حال حاضر در اختیار داعش هست و این فیلم مربوط به سقوط این شهر بدست جبهة النصرة در زمستان 2013 در نبرد با ارتش سوریه هست. جبهة النصرة در حال حاضر در شعاع 300 کیلومتری این منطقه نیز حضور ندارد و بیش از یکسال است که کل منطقه شرقی سوریه را به نفع داعش رها ساخته و البته بسیاری از نیروهای جبهة النصرة در این منطقه به داعش پیوسته اند

    • Upvote 2

  11. era_923, on 19 Sept 2015 - 10:24 AM, said:

    خودروی یک خنزیر در ادلب:
    "حتی اگر انگشت شست پایم هم شیعه باشد، آن را میبرم و جلوی سگان میندازم"

    CPIk0hrUsAAywHI.jpg

    ببینید مردم فوعه با چه حرام زاده هایی طرف هستند. بعید میدونم کسی حلال زاده باشه و همچین حرفی بزنه.

     

    این نقل قول ابتدا بدین صورت"لو كان اصبع قدمي ایراني لقطعته ورميته للكلاب" و منسوب به صدام ملعون در جنگ هشت ساله برای تهییچ اعراب و در راستای جنگ قادسیه افسانه ای -البته به زعم خود- بود و بعد از سقوط صدام و تبدیل بعثی ها به تکفیریها این جمله نیز متناسب با وضعیت جنگ طائفه ای در بین تکفیریها و معارضین متعصب بدین شکل تغییر یافت.

     

    پ.ن: اصل این جمله و ریشه آن هم که خود بعثی ها از جای دیگری برداشته اند داستان مفصلی دارد که دوستانی که تاریخ حزب بعث را خوانده باشند احتمالا متوجه آن خواهند شد و برای اینکه کج فهمی ایجاد نکند در اینجا از ذکر آن خودداری می کنم

    • Upvote 6

  12. مقاله خوبی است، پیشنهاد میکنم بعنوان یک جمع بندی و نقشه کلی دوستان مطالعه کنند.

     

    تازه می خواهند داعش را نابود کنند

    خودداری ائتلاف به اصطلاح بین المللی از دعوت ایران – روسیه – سوریه – کردهای عراق و گروه های مبارز بر علیه داعش در کنفرانس پاریس این سوال را پیش می کشد که هدف این ائتلاف چیست؟

    مخصوصا که کشورهایی در این ائتلاف حضور دارند که خود موسسین و حامیان داعش به حساب می آیند. اگر آنهایی که واقعا با داعش مقابله می کنند در کنفرانس نباشند پس کنفرانس چه هدفی را دنبال می کند؟

    من فقط می خواهم قطعات معما را بصورت یک پازل که می توانید قطعات آن را در اکثر اخبار پیدا کنید،  کنار هم بگذارم و اینبار اجازه دهم خودتان تحلیل کنید.

     خانم هیلاری کلینتون وزیر خارجه اسبق ایالات متحده در کتاب خاطرات خود اعتراف کرده که ایالات متحده داعش را ساخته.

     

     ایالات متحده و همپیمانان اوروپایی اش از تسلیح دولت عراق و تحویل سلاح های پیشرفته خریداری شده توسط این کشور خودداری می کنند. وبه بهانه تحریم تسلیحاتی ایران و روسیه  اجازه نمی دهند دولت عراق از این دو کشور اسلحه تحویل بگیرد وحتی تهدید می کنند که در صورت تحویل گرفتن این تسلیحات آنها را منهدم کنند. در همین حین انواع و اقسام سلاح های پیشرفته از طریق همپیمان آنها ترکیه (یکی محموله های آن که در محموله های سازمان اطلاعات ارتش ترکیه بود توسط پلیس این کشور هفته گذشته کشف شد که افسران پلیس مربوطه بازداشت و روانه زندان شدند) در اختیار داعش قرار می گیرد.

     

     تروریست های داعش از 85 کشور دنیا (طبق اعلام مقامات رسمی سازمان ملل) و از طریق ترکیه (عضو رسمی ناتو) و همپیمان مهم ایالات متحده وارد سوریه و عراق می شوند. از 85 کشور جهان به سوریه می آیند تا سوری ها را از دست رئیس جمهوری منتخب خود آزاد کنند و یک دولت اسلامی دیگر در این کشور تشکیل دهند!

     

     عربهای حوزه خلیج فارس انواع و اقسام کمک های مالی و تسلیحاتی را در اختیار داعش و گروه های تکفیری از لیبی گرفته تا سوریه و عراق و افغانستان تامین می کنند.

     

     داعش نفت خود را از طریق ترکیه و اردن (دیگر همپیمان ایالات متحده) صادر می کند. پول آن نقدا به دلار به حساب های داعش در بانک های اوروپایی واریز می گردد و زمانی که هیچ کس در جهان نمی تواند دلاری بدون اطلاع وزارت خزانه داری ایالات متحده جابجا کند ملیون ها دلار داعش براحتی جابجا می گردد.

     

     نیروهای آمریکایی یک عملیات نظامی در مرکز حکومت داعش انجام می دهند و یکی از مخالفان خود را ترور می کنند و همسر او را اسیر می کنند و سپس بدون حتی یک زخمی از آنجا خارج می شوند! اما نمی توانند به دیگر رهبران داعش آسیب برسانند- حتی از طریق بمباران دوربرد هوایی!

     

     داعش انواع و اقسام آثار باستانی سوریه و عراق را از طریق ترکیه و اردن به دلالان آمریکایی و اوروپایی می فروشد و هیچ کس رد این دلالان را نمی تواند پیدا کند.

     

     وقتی نیروهای داعش در محاصره می باشند به یکباره هواپیماهای آمریکایی و ناشناس غذا و دارو و ...

     

     هواپیماها و ماهواره های آن چند هزار نیرو و صدها نفربر که در عراق و سوریه جا به جا می شوند را نمی بینند اما وقتی که نیروهای عراقی در حال آماده شدن برای حمله به داعش می باشند کل رسانه های غربی ریز به ریز اطلاعات مربوطه را پخش می کنند تا داعشی ها خبردار شوند از کجا و چه تعداد نیرو قرار است به آنها حمله کنند.

     

     پس از تلاش های عدیده ارتش عراق موفق می شود 80 عدد موشک میلان فرانسوی برای مقابله با ماشین جنگی داعش به دست آورد و بعد متوجه می شوند که داعشی ها در مقابل صدها موشک تاو آمریکایی در اختیار دارند. در حالی که موشک های تاو خریداری شده توسط ارتش عراق به جای تحویل به این ارتش در اختیار مستشارین آمریکایی قرار می گیرد تا هر وقت صلاح دانستند به تعداد صلاح دید در اختیار ارتش عراق قرار دهند.

     

     وقتی ارتش عراق با زحمت خیلی زیاد اقدام به تجهیز نیرو و تامین تجهیزات می نماید بلا فاصله داعشی ها به مکان ذخیره تجهیزات حمله ور می شوند یا آنها را غارت می کنند و یا نابود و بعد مشخص می شود اطلاعات مکان ذخیره این تسلیحات به اشتباه از طریق آمریکایی درز یافته.

     

     وقتی نیروهای ارتش و بسیج مردمی عراق در حال پیشروی در مقابل داعش می باشند به یکباره توسط هواپیماهای ائتلاف غربی بمباران می شوند و بعد اعلام می شود که این نیروها به اشتباه بمباران شده اند.

     

     هر وقت بسیج مردمی که از گروه های مختلف شیعه — سنی — مسیحی و ایزدی تشکیل شده پیشروی می کنند به یکباره رسانه های وابستگان به ائتلاف به اصطلاح مبارزه با داعش دلواپس بهم خوردن ترکیب جمعیتی عراق می شوند و به فکر حق و حقوق اهل تسنن می افتند. هیچ وقت هم به فکر صدها هزار عرب سنی عراقی که توسط داعش از خانه و کاشانه فراری شده اند و یا کشته شده اند و یا مورد انواع و اقسام تجاوز و رفتار های غیر انسانی قرار گرفته شده اند نیستند.

     

     در حالی که ائتلاف عربستان بر علیه یمن روزانه صدها سورتی پرواز وبمباران هوایی بر علیه این کشور انجام می دهد ائتلاف مبارزه با داعش با التماس ارتش عراق در الرمادی فقط 30 سورتی پرواز انجام می دهند و بعد می گویند به دلیل نا مشخص بودن اهداف امکان هیچ بمباران قابل توجهی انجام نمی باشد.

     

     هفته گذشته چند خلبان نظامی آمریکایی اعتراف می کنند که طبق دستورات مجاز به بمباران تجمعات مشاهده شده داعش نبوده اند و فقط مجاز بودند که اهداف از پیش تعیین شده را و آن هم در صورت اطمینان از امکان بمباران دقیق هدف مورد حمله قرار دهند.

     

     آمریکایی ها اعلام می کنند که جنگ با داعش چند سال بطول می انجامد. اما مشخص نیست این جنگ از طرف ائتلاف آنها چه زمانی قرار است شروع شود.

     

    من سعی کردم چند نکته پازل که در یک مقاله جا می شود را کنار هم بگذارم اما قطعا با یک جستجوی ساده در اخبار می توانید صدها قطعه دیگر نیز پیدا کنید.

    حال با چیدن همین چند قطعه پازل فکر می کنید این ائتلاف واقعا تصمیم دارد با داعش بجنگد و آن را نابود کند.

     

    به قلم عماد آبشناس

    لینک منبع

     

    • Upvote 11

  13. عذراً يا أهل الشام، لقد كان أسود الجهاد عازمون أن تفطروا أيام رمضان في القرداحة ولكن لم نكن نتوقع هذه الطعنة النجلاء في خاصرتنا

     

    عبدالله محیسنی یکی از وعاظ و فرماندهان ارشد جبهه النصرة با ارسال پیام فوق در تویتر وعده افطار در قرداحة ( روستا پدری بشار اسد) در استان لاذقیه داد...!

     

    از این متن اینطور بر میاد که المحیسنی ضمن عذرخواهی از مردم سوریه منظورش اینه که اگر خنجر از پشت غیر متوقع -به زعم خود- نامردان داعش نبود، مسلحین جبهة النصرة ماه رمضان در قرداحه(زادگاه بشار اسد) افطار می کردند ... این توئیت -با فرض صحت آن- نشان از (کم)عمق اطلاعات راهبردی امثال المحیسنی و بزرگان جبهة النصرة و نقش طراحان اصلی نبردها را می دهد.

    • Upvote 2

  14. چرا حزب الله مدتی هست نبرد القلمون رو متوقف کرده؟
    باید این غده سرطانی رو برداشت.همون زمان که که شهرهای بزرگ قلمون یکی یکی توسط حزب الله فتح میشد باید این مناطق هم پاکسازی میشد.
    مادامی که مرزهای سوریه امن نشه جنگ بی فایده است.یکی رو میکشی ده تا از لبنان و ترکیه و اردن میان.
    بزرگترین اشتباه ارتش سوریه همین بود.باید به جای شهر ها مرز ها رو کنترل میکرد و بعد میرفت سراغ شهر ها.
    الان حداقل اگر مرز لبنان امن بشه میشه کلی نیروی ارتش رو فرستاد به سمت درعا یا ادلب.

     

    حزب الله طبق نقشه از پیش تعیین شده غالب کوهستانهای شرقی لبنان+غربی سوریه را پاکسازی کرده و در حال حاضر به ارتفاعات عرسال رسیده و آن را محاصره کرده است. عرسال و ارتفاعات آن(می توانید بر روی نقشه ببینید) همانند فلوجه منبع و شهر تکفیری پروری است که دروازه اصلی ورود سلاح و انتحاری به لبنان از سوریه و بالعکس هست و گروگانگیری ها و حملات به ارتش لبنان از داخل آن انجام می گیرد. عرسال تکفیری و تروریست پرور طبق قواعد بازی داخل لبنان تحت حمایت جریان المستقبل و سعودی است. حزب الله برای پاکسازی آن نیازمند توافق داخلی و به اصلاح تنسیق سیاسی است. در سخنرانی اخیر سید حسن نصرالله ایشان اعلام کرد که ملت و مقاومت لبنان اجازه ادامه وضع کنونی عرسال را نمیدهند و جریان 14 مارس سریعتر اعلام موضع نماید و تکلیف خود را با تروریست های عرسال مشخص نمایند. توقف حاصل نتیجه این مسئله است. یک چیزی شبیه مسئله عملیات تکریت در عراق.

    • Upvote 4

  15. الان یه هفته است گارد ملی اینها داره حرکت میکنه به سمت مرز یمن، تا حالا دو دور باید عربستان رو دور زده باشند..

    جرئت حمله زمینی ندارند چرا هی خبر پخش میکنند باو..

    دلیل ارسال گارد ملی( و در اصلا دور کردن آن از ریاض) که اساسا برای حفظ امنیت داخلی عربستان است و نه امنیت مرزها، ترس از جناح مخالف جنگ سعودیها از جمله متعب بن عبدالله فرمانده گارد ملی است که ملک سلمان و دار و دسته اش ترس از شورش و تکرار کودتا دارند

    • Upvote 4



  16. اين جمله بستن تنگه عدن واقعا از شما بعيد بود دوست من ما يه 4 تا نفت كش تو خليج فارس اتيش زديم ديديم چطوري پوستمون رو كندن حالا اين توصيه رو ب دوستانمون نبايد بكنيم عملا ميشه گسترش جنگ دنيا مياد ميزنه نسل حوثي ها رو بر ميداره اصلا تهديدش هم زشته راه هاي معقولتري هم هست حوثي ها بايد تا ميتونن از دشمنانشون كم كنن نه اينكه بهشون اضافه كنن ! در مورد ارتش هاي عربي ما كاري به ساختار اون ها نداريم همون نيرو هواييشون برا جمع كردن داستان حوثي ها كاملا كافيه در ضمن ما هيچ تواني در حوثي ها نميبينيم كه بتونه اسيبي به رياض برسونه چطور ميتونه پايتخت عربستان رو از اون فاصله تهديد كنه اگه قرار به دخالت ما باشه كه ديديم وقتي بحرين سپر جزيره رفت ما خيلي شيك و مجلسي نشستيم گوشه رينگ فحش داديم  و هيچ كاري نكرديم چ برسه به حوثي ها اون ور دنيا! در مورد نبرد هم شير هم تو خونش شير هست عملا اين انصارالله هستن كه ميخوان پيشروي كنن و بيان تا عدن و اگه نتونن كم كم قدرت سياسيشون هم كم رنگ ميشه ! در مورد جناب صالح داستان خيلي واضح صالح ارتش رو داره مياد دولت رو با كمك حوثي ها ميگيره پسرش رو ميكنه رئيس جمهور  بعد با ارتش ميزنه حوثي ها را با خاك كوچه يكي ميكنه‌! قبلا هم اين كار رو كرده باز هم اينكار رو ميكنه ! همه هم ازش حمايت ميكنن !!

    حوثی ها این توان را در رزمایش اخیرشان در مرزهای مشترک با عربستان به سعودیها نشان دادند(فقط خبر رزمایش در رسانه ها منتشر شد) که آل سعود در حال حاضر خط هوایی از پاکستان به عربستان برای انتقال نیرو برقرار کرده است و رزمایش صمصام سعودیها یک مانور منفعلانه است. در همین راستا اخبار دخالت نظامی سپر جزیره در یمن هم صرفا یک اقدام تدافعی از سوی طرف مقابل است. اصولا در توازن قوای منطقه "قوات الدرع الجزیرة" محاسبه نمی شوند. در برهه فعلی بندر الحدیدة و فرودگاه صنعا نقش کلیدی برای انقلابیون یمن ایفا میکنند و هر آنچه که بایستی بدان ها منتقل می شود. از جمله برخی تسلیحات از خط تولید خارج شده ما که چندی پیش اعلام شد :winking: ... در حال حاضر به لحاظ سیاسی اولویت اول محور مقاومت یمن هست که هیئت های یمنی بسیاری بین تهران و صنعا در تردد هستند که اخبار بسیار کمی برای عدم حساسیت، رسانه ای می شود. همین علامه شهید "المحطوري" دقیقا پس از بازگشت از ایران ترور شدند. سخنرانی غرای ایشان بعنوان رئیس هیئت یمنی در کنفرانس پنجم حمایت از انتفاضه فلسطین در سال 2011 در سالن اجلاس سران در تهران فراموش ناشدنی است. (دانلود سخنرانی)                     ا

     

    03~2.jpg

     

    از غرایب روزگار ترور علامه المحطوری در دومین سالگرد ترور علامة البوطی در دمشق است

    • Upvote 5

  17. العالم فارسی سخنانی منسوب به خاویر اسپینوزا رو منتشر کرده که خوندنش خالی از لطف نیست نکات جالبی رو ذکر کرده

     

    "خاوير اسپينوزا" تبعه اسپانیایی که پیشتر گروگان داعش بود و توانست از دست این گروه تروریستی نجات پیدا کند؛ در گزارشی در روزنامه "تایمز" جزئیات تازه ای درباره برخورد وحشتناک داعش با گروگان ها بیان کرده است

     

    به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به گفته اسپینوزا، عناصر داعش با گروگان هایی که درصدد فرار می آمدند بسیار بی رحمانه برخورد می کردند. چهار گروگان غربی درصدد فرار بودند که موفق نشدند. "جیمز فولی" خبرنگار آمریکایی که ماه اگوست 2014 سرش را قطع کردند، "جان کانتالی" تبعه انگلیسی که همچنان گروگان داعش است، "نیکولاس هنین" که آوریل 2014 آزاد شد و "دانیال رای" خبرنگاری که در ماه ژوئن آزاد شده از جمله این گروگان ها بودند که نتوانستند موفق به فرار شوند.وی گفت: فولی و کانتالی دو بار درصدد فرار برآمدند که هر دو بار نیز موفق نشدند و به همین دلیل هفته ها تحت شکنجه بودند . یکی از انواع شکنجه ها غرق مصنوعی یا همان توهم غرق شدن بود که نیروهای آمریکایی در زندان گوانتانامو استفاده می کردند . ( دقیقأ همون بلایی که قبلأ سرشون می آوردن رو دارن روی گروگان ها پیاده می کنن در واقع نوعی از عقده گشایی )

     

    به گفته وی، دانیال رای، یک بار توانست فرار کند، اما بار دیگر به دام افتاد و چند روز از سقف آویزان شد و دست و پاهایش با زنجیر به شدت بسته شد به گونه ای که استخوان های او دیده می شد و چند روز نیز او را گرسنه و تشنه نگه داشتند . وی افزود: به مدت سه ماه به آنها اجازه حمام ندادند، به گونه ای که بدن آنها مانند خوک بو می داد . دیدی فرانسوا گروگان آزاد شده فرانسوی نیز اعلام کرد که به شدت و به صورت سازمان یافته شکنجه می شد و او را گرسنه نگه می داشتند. "فدریکو موتکا" و "دیوید هاینس" دو نیروی امدادگر ایتالیایی نیز که در قالب یک جمعیت خیریه فعالیت می کردند اعلام کردند که به شدت آنها را گرسنه نگه داشتند و در روز فقط چهار یا پنج حبه زیتون به آنها داده می شد . گروگان سابق ایتالیایی تأکید کرده است که به گروگان ها لباس های نارنجی رنگ مانند لباس زندانیان گوانتانامو داده بودند که باید می پوشیدند و  آنها را با اعداد مشخص می کردند و به جای صدا زدن نامشان شماره اعدادشان را صدا می زدند و هنگام حضور عناصر داعش نیز باید خم می شدند و دستانشان را روی دیوار می گذاشتند .

     

     

    برادر بحث عقده گشایی مطرح نیست؛ در واقع همان شکنجه گران و و صاحبان گوانتانامو با ماسک داعش و به نام این پشمالوهای تکفیری بدبخت دارند این نمایش کثیف را اجرا می کنند. این اسلوب شکنجه، جلوه های ویژه تصویری خیره کننده خلبان سوزی، پیشرفت برق آسا در موصل و صلاح الدین، شکست چهار ماهه کوبانی، نمایش تخریب آثار باستانی، حمله ها و کمین ها علیه دقیقا نقاط ضعف نیروهای مقاومت (دوستان مشرف به امور نظامی مطلع اند که در یک جبهه چند صد کیلومتری، شناسایی و حمله به نقاط ضعف یک ارتش نیاز به قدرت بالای شناسایی و شنود و مخابرات دارد که در عراق غیر جمهوری اسلامی واضح است که چه طرفی این توان را دارد) و بسیار امور دیگر باید صورت مسئله را روشن سازد. خلاصه کلام پروژه داعش از ظرفیت فکری تمام تکفیریها در کل تاریخ به توان تک تکشون بالاتر هست. بنابراین با فهم حجم مسئله با آن برخورد کنیم

    • Upvote 2