excahlibur

Members
  • تعداد محتوا

    40
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

اعتبار در انجمن

81

2 دنبال کنندگان

درباره excahlibur

  • رتبه حساب کاربری
    سرباز یکم

آخرین بازدید کنندگان پروفایل

بلوک آخرین بازدید کننده ها غیر فعال شده است و به دیگر کاربران نشان داده نمیشود.

  1. این آقا بهتره ذکر هم بکنه منظور از نظارت چی بوده. احتمالا منظور از نظارت این میشه که معدود افراد منتخب از پژوهشگاه فضایی (به همراه سپاه و سازمان فضایی) رو فرستاده بودن برای آموزش، روسا اجازه نمیدادن مدلهای دینامیکی ماهواره رو ببینن چه برسه به مدل کیفی و پروازی (( ماهواره اصلی که بماند.)) در مورد پروسه اجراش هم خیلی درخشان بود. نزدیک به 100 نفر از پژوهشگاه فضایی و پژوهشکده های تابعش (سازمان فضایی رو نمیدونم چند نفر بودن) رو برای انتقال به پروژه خیام ثبت نام میکنن و قرار بود که طی دو دوره 45 روزه ببرن روسیه برای آموزش. آخر سر روسیه شد اطراف تهران.
  2. همونطوری که قبلا خودتون گفتین، با داشتن یه دیپلماسی فعال، هوشمند و عقلانی و همچنین استفاده از کارشناسان خبره اقتصادی و در اینجا وزارت دفاع و نیروی هوایی در وزارت امورخارجه و به دور از موضعگیریها و اندرکنشهای احساسی میشه یه کارای درست و حسابی برای نیروی هوایی انجام داد.
  3. با توجه به نوسانات شدید قیمت دلار و بحث تحریم شدید برای تهیه قطعات خاص قسمت اعظم بودجه یه پروژه رو تهیه قطعات شامل میشه. به طور مثال میگم برای تهیه یه سری حسگر با استانداردهای بین‌المللی و تحویل دهی بعد از سال 99، تویه متن قرارداد دلار رو 45000 تومن با دولت حساب میکنن.
  4. باسلام یه سری غلط ریز داره. به نظرم هم فونت توضیحات عوض بشه باعث روان تر شدن خوانش میشه.
  5. اگه دیر نشده محور 1 انتخاب میشه. نیروی زرهی نداریم و چون نیروهای پیاده مهاجم رزم شهری دیدن به نظرم به عنوان نیروهای تمام کننده برای فتح شهر، این محور مناسبتر هست.
  6. قبلا یه عکس اینفوگرافیک از ناوگروه دیده بودم که علاوه بر کشتی های بالا شامل کشتی لجستیک پشتیبانی شامل سوخت و آذوقه، کشتی های کشف مین و زیرسطحی‌های تهاجمی هم هست.
  7. موردی که خود آمریکاییا بهش حساسیت زیادی نشون دادن تو رسانه ها بحث مداومت این برنامه هست. به نظرم اگه این حرکت ارسال نفت کش بخواد ادامه پیدا کنه امریکا واکنش نشون میده. اما برای این دوره 5 تا نفت کش احتمالش میتونه کم باشه
  8. - به جز منابعی که داخل ویکیپدیا مبنی بر انتقال یاخونت از طریق سوریه به ایران انتقال پیدا کرده، منابع دیگه ای هم وجود داره؟ چون تا اونجاییکه یادمه ایران برای به دست آوردن سیستم دفاع ساحلی باستیون بر مبنای همین یاخونت بعد برجام اظهار علاقه کرده بود. - طراحی پلتفرم مشترکی که بتونه مدلهای مختلفی از موشکها رو برای پرتاب عمودی ساپورت کنه هم به نظر میاد خودش یک گلوگاه مهم باشه. به طوریکه اگه اشتباه نکنم نیروی دریایی فرانسه از مدل امریکایی استفاده کرده. مگر اینکه از چین یه سری انتقال فناوری داشته باشیم که این مورد هم شاملش باشه.
  9. ناهید 1 بدون رانشگر هست. ناهید2 با رانشگر گاز گرم و پارس1 هم با رانشگر گاز سرد. وزن ناهید1 هم اگه اشتباه نکنم 80 کیلو هست حدودا
  10. قیمت این هواپیما براساس ویکی 160 میلیون دلار هست در حالیکه آنتونوف 124 رو 70 تا 100 میلیون دلار زده و مشخصات روی کاغذ آنتونوف یک سروگردن از این هواپیما بالاتره. در مورد C17 گلوب مستر هم با قیمت 216 میلیون دلار و مشخصات بالاتر و فناوری آمریکایی که امتحانش رو تو خیلی از کشورا پس داده حرفی نمیزنم. حالا این هواپیما چرا اینقدر گرونه و ارزش خرید رو داره برا کشوری؟؟
  11. به نظرم به عنوان تراستر جهت کنترل وضعیت در فاز ترمینال استفاده میشه. مثل divert thruster سامانه تاد
  12. سازمان فضایی الان زرنگ شده. ماهواره ظفر 1و2 درکار نیست. ظفر 1 مدل کیفی ماهواره بوده که خود سازمان برای این پرتاب در نظر گرفته بوده. ماهواره ظفر2 هم مدل پروازی (مدل اصلی) ماهواره هست. ماهواره واقعیه ظفر همین ظفر به اصطلاح 2 هست.
  13. اندازه برحسب فوت ft هست
  14. با سلام تشکر از ارائه مطلبتون. متاسفانه ترجمه ارائه شده برای انتقال مطلب و فهم اون ضعیف است. در صورت امکان ویرایش بشه