cobra1996

Members
  • تعداد محتوا

    46
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

اعتبار در انجمن

36

3 دنبال کنندگان

درباره cobra1996

  • رتبه حساب کاربری
    سرباز یکم

آخرین بازدید کنندگان پروفایل

بلوک آخرین بازدید کننده ها غیر فعال شده است و به دیگر کاربران نشان داده نمیشود.

  1. رنگ سیاه بر طبق روال قدیم ، مخصوص هوابرد بود اما با فرماندهی جدید نزاجا به طور کلی تمام روتین های پوششی منجمله رنگ کلاه بره و نوع لباس استتار افسران کادر تغییر و تحول پیدا کرد اما تغییری بی اساس. استفاده از کلاه بره در رزمایش ها بیشتر انسان را یاد یک سری حسرت های جوانی فرماندهان می اندازد، که ای کاش ما هم در قدیم، عضوی از نیرو مخصوص یا حتی هوابرد بودیم.یا استفاده از لباس طرح woodland برای افسران کادر همزمان با شروع فرماندهی جدید نزاجا،عقب گردی تاریخی بود که از لباس طرح IRANIAN DESERT DPM به طرح قدیمی تر و نامناسب تر Woodland انجام شد.بحث لباس استتار نیروی های نظامی، بحث مهمی هست که متاسفانه بیشتر زمان ها در کشور ما بر اساس علم و منطق انتخاب صورت نمیگیرد. البته ۲ رنگ کلاه بره دیگر هم در کشور استفاده میشود: ۱-آبی آسمانی (کم رنگ) که مخصوص یگان UN کشور هست. ۲-رنک مارون(زرشکی) که بر سر تعدادی از اساتید آموزش کشور از جمله اساتید مرکز پیاده شیراز دیده میشود.
  2. فکر میکنم ۴ تا از ۵ تاgps شون رو خاموش کردن فقط آخری که در مدیترانه بود مختصات میداد به طور کلی بعد از تنگه باب المندب خاموش کردن باید دید برای رسید به بنادر ونزوئلا چه برنامه ای دارن؟ به شخصه خیلی دوست دارم این محموله ها برسن به ونزوئلا حال آمریکایی ها رو ببینم یه سوأل که برام پیش اومده اینا این اولین بار ما داریم محموله بنزین میبریم یا قبلأ هم بوده حالا همه فهمیدن؟
  3. به نظر میرسه که پرتابگر های موشک ضد هوایی محراب که در جلوی پل فرماندهی ناوچه سهند بوده باز شده. شاید بشه حدس زد که بخوان سیلوی موشک های عمود پرتاب را در این فضا قرار بدن. به خاطر تفاوت هایی که در طراحی سهند به خصوص در ناحیه پل فرماندهی وجود داره احتمال میره که از قبل در فکر نصب سیستم موشک های عمود پرتاب در این فضا بوده باشند. حداقل امید میره که این موضوع را در نظر گرفته باشند که قدرت آتش ناوچه به صورت محسوسی بهبود پیدا کنه. عکس ها مربوط به نماهنگ اخیر نداجا میباشد http://uupload.ir/files/pi4c_1r.jpeg http://uupload.ir/files/e7uj_2r.jpeg ------------------------------------------------------------------------------------------------------ دوستانی که اکانت گالری دارند لطفا زحمت انتقال عکس ها را بکشند.
  4. عمده مشکلات سیستم های روسی که در اختیار کشورهای دیگر هست حاصل عدم آموزش مناسب مستشاران روس و عدم پشتیبانی مناسب شرکت های سازنده هست مگر نه تسلیحات روسی به خصوص تسلیحات پدافند هوایی (جدید فضایی) حداقل برابری کامل و حتی برتری نسبی به همتایان غربی خودشون دارند(البته برتری در حوزه پدافند هوایی وجود داره) قطعا نقش آموزش و استفاده بهینه از تسلیحات درجه اهمیت حتی به مراتب بیشتر از وجود خود تسلیحات داره.
  5. از نکات بارزی که در این گزارش هست اشاره به قابلیت شلیک موشک سطح به سطح از سیلوهای شلیک موشک عمودی هست جای شکرش باقی هست که برای این موضوع مهم تدارک دیدن و قابلیت آتش سطح به سطح ناو در کنار قابلیت دفاع هوایی هر دو افزایش چشم گیری خواهند داشت بی صبرانه منتظره رونمایی از دماوند۲ و دنا هستیم .
  6. با این حجم تجهیزات و لجستیک که ترکیه فراهم کرده برای منطقه شاید بهترین حرکت تثبیت مناطق بازپس گرفته شده باشه. دقیقا سخن درستی هست . تا الان اعلام شده ترکیه با شلیک راکت اندازهای T-122 Sakarya داره مواضع ارتش سوریه رو میزنه امیداورم پشتیبانی هوایی روسیه ادامه داشته باشه . هر چند خیلی بعید میدونم روسیه با ترکیه وارد درگیری مستقیم بشه. نمیدونم به نیروی هوایی سوریه دیگه باید امیدی داشت یا نه ؟ ولی اگر پیشروی بیشتر صورت بگیره احتمال محاصره و تکرار برنامه های قبلی هست
  7. البته ارتفاع ۲۵۰۰ متری از سطح دریا یا ۱۵۰۰ متری از سطح زمین با توجه به این که در نظر بگیریم هدف کروز تشخیص داده شده و در انتهای پروفایل پروازی خودش برای اصابت به هدف بوده دلیلی برای انجام شلیک نیست . تا آن جایی که به یاد دارم کروز (از جمله تاماهاک) حداقل در نزدیکی هدف با توجه به داشتن پروفایل پروازی مختلط در نزدیکی سطح زمین (۳۰-۵۰) متری پرواز میکنه.
  8. این سوالی ذهنم رو درگیر کرده ارتفاع پروازی کروز معمولا بین ۳۰-۵۰ متر (مانند تاماهاک) هست . حال هواپیما در حال اوجگیری بوده در ۲۵۰۰ متری از سطح دریا و با احتساب ارتفاع فرودگاه ۱۰۰۰ متر از سطح دریا یعنی در واقع ۱۵۰۰ متری از سطح زمین بوده؟
  9. خودرو تکاور کدومه ؟ تولید انبوه شده یا نه؟ اگر کسی دیده یک عکس قرار بدین ما هم ببینیم
  10. cobra1996

    اخبار برتر نظامی

    در کل وجود گروه های پیشتاز و واکنش سریع در همه ی زمینه ها لازم وکارامد هست وباید در کشور ما هم بهش توجه بشه
  11. پس هوابرد کجاست ؟ فکر کنم اونم هم کلاهشون مشکی هست کلاه کرم یا خاکی مال کدوم نیرو هست؟ ایا ما کلاه قرمز یا مارون هم داریم؟اگه داریم مال کدوم یگان هست
  12. کلنل جان استتار مولتي كم تو ايران گير مياد؟
  13. اگر عكسي هست كه سربازا با جليقه ضد گلوله در رژه امسال هستند لطفا بذارين