00Amin

اسرائيل و آمريكا بشدت در حال سوءاستفاده از اينترنت هستند

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

به گزارش فارس پايگاه اينترنتي آنتي وار در مقاله‌اي به قلم فيليپ جيرالدي مي‌نويسد: خيلي جالب است كه اوباما در سفر به چين نسبت به نظارت دولت اين كشور بر اينترنت انتقاد وارد مي‌كند و از سوي ديگر وزارت امنيت داخلي آمريكا، با تصويب قانوني جديد در مورد جرايم اينترنتي، به دولت اوباما اجازه مي‌دهد تا در بحران‌هاي ملي، كنترل اينترنت را در دست بگيرد.
چگونگي تشخيص "بحران ملي " بر عهده كاخ سفيد است اما سوابق قبلي نشان مي‌دهند، در چنين مواردي كمترين توجهي به حقوق مردم نمي‌شود.
بسياري از كشورها بطور مرتب براي محدودسازي دسترسي به سايت‌هايي كه از نظر آنها مخرب هستند، به نظارت و كنترل بر اينترنت مي‌پردازند اما آيا امكان وقوع اين اتفاقات در آمريكا نيز وجود دارد؟
جواب كاملا مثبت است؛ با قوانين جديد وضع شده، كافي است يك اتفاق ساده تروريستي بوقوع بپيوندد تا دولت مجوز قطع اينترنت را صادر كند.

* دخالت در زندگي خصوصي مردم در غرب به يك واقعيت تبديل شده است

دخالت دولت در زندگي خصوصي مردم، هم اكنون به يك واقعيت تبديل شده، بخصوص در دموكراسي‌هاي غربي كه دولتمردان با داشتن امكانات پيشرفته و نيروهاي آموزش ديده، مي‌توانند به راحتي به تلفن‌ها و رايانه‌ها نفوذ كرده و آنها را كنترل نمايند.
در اروپا و بر اساس قوانين سختگيرانه ضدتروريستي، سازمان‌هاي امنيتي در بسياري از شرايط مي‌توانند بدون داشتن مجوزهاي قضايي به كنترل مكالمات تلفني و مكاتبات ايميلي بپردازند.
در انگلستان، حدود 653 سازمان دولتي كه بسياري از آنها نيز به ارگان‌هاي امنيتي و اطلاعاتي ربطي ندارند، مي‌توانند بدون داشتن دستور قضايي به ريز جزئيات ارتباطات اينترنتي افراد دسترسي داشته باشند.
در آمريكا نيز با تلاش‌هاي پنتاگون گروهي سازماندهي شده‌اند كه با نفوذ در رسانه‌هاي خبري، به ارائه اخبار مثبت در مورد عملكرد دولت و پنتاگون مي‌پردازند.
وزارت خارجه آمريكا هم بيكار ننشسته و از افسران و كارمندان جوان خواسته تا بر روي وبلاگ‌هاي خود به ارائه بحث‌هاي گوناگون در حمايت از دولت بپردازند.
اوباما برخلاف وعده‌هاي انتخاباتي خود نه تنها مانع از استراق سمع و دخالت سازمان‌هاي امنيتي در زندگي خصوصي مردم نشده بلكه در دولت وي اين اقدامات شدت بيشتري نيز يافته‌اند.
بر اساس قانون آژانس امنيت ملي آمريكا (NSA) با نام "قانون ميهن‌دوستي " ارگان‌هاي امنيتي و اطلاعاتي براي دسترسي به اطلاعات افراد مظنون نيازي به اخذ مجوزهاي قضايي ندارند.
يكي از اقداماتي كه بر پايه اين قانون صورت مي‌پذيرد، ارسال "نامه‌هاي امنيتي " براي افراد و شركت‌هاي مختلف و درخواست اطلاعات است.
سال گذشته حدود 35 هزار نامه از اين دست توسط FBI صادر شده است و در يكي از جديدترين آنها براي يك شركت ارائه دهنده خدمات اينترنتي در فيلادلفيا، از مديرعامل خواسته شده بود تا جزئيات تمام پيغام‌هاي ارسال شده در يك روز خاص به همراه اطلاعات دقيق فرستنده شامل شماره كارت اعتباري، شماره بيمه اجتماعي و ... براي FBI ارسال شود.

* جنگ اينترنتي ناشيانه عليه ايران

شايد شما هم متوجه تولد وبلاگ‌ها و سايت‌هاي جديدي در اينترنت شده باشيد كه در اغلب آنها از حمله به ايران حمايت شده و به دفاع از اسرائيل پرداخته مي‌شود.
اين سايت‌ها و وبلاگ‌ها كه اغلب با زبان انگليسي دست و پا شكسته و پر از اشكال نوشته مي‌شوند، بيشتر اوقات بسيار نامنظم عمل مي‌كنند و همگي نشان دهنده تلاشي پشت پرده براي القاي نظري خاص به كاربران اينترنت و محكوم كردن صداهاي مخالف در فضاي مجازي هستند.
رژيم صهيونيستي و آمريكا رهبري پروپاگاندا براي اهداف خاص را در اينترنت بر ‌عهده دارند. البته بسياري از كشورهاي اروپايي از جمله انگليس و آلمان نيز براي جلوگيري از انتشار مطالبي كه از نظر آنها درست نيست، تلاش‌هاي سازمان‌دهي شده‌اي در اينترنت انجام داده‌اند.
شايد برخي فكر كنند حضور و شركت دولت در مباحثات آزاد اينترنتي امر خوبي است و باعث تبادل سالم نظرات مي‌شود اما دولتمردان با سوءاستفاده از اين وضعيت به گسترش اهداف و نظرات خود مي‌پردازند، عملياتي سازماندهي شده كه صاحب‌نظران اتحاد جماهير شوروي در زمان حكومت كمونيست‌ها به آن "agitprop " مي‌گفتند.
تمركز بر روي بحث جنگ، آن هم در اينترنت مي‌تواند نشان دهنده تلاش گسترده دولت آمريكا براي تبليغات و پروپاگاندا و دور كردن افكار عمومي از ساير مسائل مهم سياسي و خارجي باشد.
رژيم صهيونيستي با بهره‌گيري از صنايع ارتباطاتي پيشرفته و نيروهاي متخصص در حال پيگيري اهدافش از طريق اينترنت مي‌باشد.
سازمان‌هاي پر‌نفوذ و لابي‌هايي چون AIPAC نيز در اين راه به آن كمك مي‌كنند.
اسرائيل در زمان حمله به غزه با كاهش محبوبيت شديد در افكار عمومي جهان مواجه شد و به همين دليل از افسران و دانش آموزان جوان خواست تا در وبلاگ‌هاي خود به انتشار مطالب با رويكرد حمايت از اقدامات اين رژيم بپردازند.
به تازگي نيز كابينه اين رژيم با ايجاد جبهه‌اي جهاني به مخالفت با گزارش گلدستون در مورد جنايات رژيم صهيونيستي پرداخته است.
آخرين قربانيان اين جبهه نيز سازمان‌هاي حامي حقوق بشر از جمله ديده‌بان حقوق بشر بوده‌اند. نخست وزير اسرائيل نيز در يكي از سخنراني‌هاي خود از تلاش براي مقابله با سازمان‌هاي حقوق بشر (HRW) پرده برداشت.
كمي بعد از اين سخنان بود كه دفتر نخست وزير رژيم صهيونيستي، ديده‌بان حقوق بشر را به عنوان يكي از سازمان‌هاي مغضوب اين رژيم معرفي كرد. كار به جايي رسيد كه سازمان‌هاي پر نفوذي همچون NGO Monitor كه در بيت‌المقدس قرار دارد و توسط آمريكايي‌هاي ثروتمند حمايت مي‌شود، به انتقاد از ديده‌بان حقوق بشر پرداختند و پس از آن نيز در روزنامه‌هاي پر تيراژي چون وال استريت ژورنال و نيويورك تايمز، با حمايت ايپك حملات و انتقادات زيادي نسبت به HRW به چاپ رسيد.
وزارت خارجه رژيم صهيونيستي به رياست ليبرمن، يك كميته نيمه مخفي با نام "تيم مبارزات اينترنتي " تشكيل داده است. اين كميته به استخدام افراد جوان و مستعد پرداخته و از آنها براي انجام عمليات رواني و تبليغاتي در اينترنت استفاده مي‌كند.
در زبان عبري به پروپاگاندا، Hasbara مي‌گويند و تلاش اسرائيل بر روي اين امر بسيار زياد است. از كاركنان اين كميته خواسته شده در مباحثات اينترنتي شركت كرده و بدون اينكه خود را كارمندان رژيم صهيونيستي اعلام كنند، به حمايت از اقدامات اسرائيل بپردازند.
البته برخي منتقدان معتقدند اين كار مي‌تواند مشكلاتي را هم در پي داشته باشد و بخصوص با توجه به رسوخ اطلاعات سري به رسانه‌ها، تشخيص اخبار صحيح و غيرواقعي بسيار مشكل شده و از اعتماد مخاطبان كاسته مي‌شود.

* تشكيل گروه‌هاي اينترنتي براي حمايت از اقدامات اسرائيل

در دوران جنگ غزه نيز، هزاران نفر از سوي اين كميته به استخدام درآمدند تا به وب سايت‌هاي مختلف رفته و با نظرات خود از اقدامات اسرائيل حمايت كنند.
بسياري از مهاجران جديدي كه از كشورهاي مختلف به سرزمين‌هاي اشغالي رفته‌اند نيز توسط اين كميته جذب شده تا بتوانند با زبان مادري خود، به وب سايت‌هاي غير انگليسي زبان رفته و آنها را به چالش بكشند.
تحت برنامه‌هاي مشابه، رژيم صهيونيستي گروهي تحت عنوان "Give Israel Your United Support " (از اسرائيل حمايت كنيد) با بيش از 50 هزار عضو فعال گردآوري كرده است. اعضاي اين گروه با استفاده از نرم افزار مخصوصي با نام megaphone با هم در ارتباط بوده و با ظهور اولين اظهارات و اخبار ضد اسرائيلي در اينترنت، براي تمام اعضا پيغام فرستاده مي‌شود. سپس اين اعضا با نظرات و كامنت‌هاي خود به سايت مذكور حمله كرده و آن را بمباران مي‌كنند.
تنها در ماه جولاي به 5 هزار نفر از اعضاي اتحاديه جهاني دانش آموزان يهودي اين نرم افزار داده شد.
برخي گزارش‌ها نيز نشان دهنده علاقه گروه‌هاي پروتستان به عضويت در اين برنامه است.
هدف نهايي اين برنامه سازمان‌دهي صدها هزار نفر حامي اسرائيل در سراسر جهان است تا در مواقع مورد نياز به حمايت از اين رژيم در فضاي اينترنت بپردازند.
خطر جدي و واقعي است. بسياري از آمريكايي‌هايي كه مخالف رفتارهاي دولت خود هستند، به اينترنت به عنوان منبع قابل اعتماد اخبار اطمينان مي‌كنند و سايت‌هايي چون "آنتي‌وار " را مرور مي‌كنند.
مشاهده سايت‌هايي كه هر روز هك مي‌شوند و يا فعاليت‌شان محدود مي‌شود، مي‌تواند زنگ خطري براي مردم باشد. شهروندان آمريكايي با درك اين خطر بايد به سياستمداران خود فشار بياورند و به آنها گوشزد نمايند كه ديگر بيش از اين نيازي به مشاوره دولت براي چگونه فكر كردن ندارند و دست دولت بايد از اينترنت كوتاه شود.

لینک
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8811220643

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.