00Amin

آخرین جزئیات اینترنت ملی

Recommended Posts

معاون آموزش و پژوهش و امور بین‌الملل وزارت ارتباطات با تاكید بر اینكه شبكه ملی اینترنت تا پایان برنامه پنجم توسعه عرضه خواهد شد گفت: ‌راه اندازی شبكه ملی اینترنت و بحث فیلترینگ دو مقوله متفاوت است كه سیاستگذاری در حوزه فیلترینگ ربطی به این وزارتخانه ندارد.
دكتر مهدی اخوان با بیان این مطلب افزود: راه اندازی شبكه ملی اینترنت در لایحه برنامه پنجم توسعه دیده شده است كه بر این اساس قرار است سرعت دسترسی مشتركان به خدمات اینترنت افزایش یابد به طوری كه مشتركان خانگی با سرعت اینترنت 12 كیلو بیت در ثانیه به اینترنت دسترسی یابند.
وی افزایش دسترسی به اینترنت را از اهداف راه اندازی این شبكه دانست و تاكید كرد:‌ راه اندازی این شبكه نیاز به زیرساختهای زیادی دارد كه از آن جمله می توان به انتقال هاستینگ از خارج به داخل كشور اشاره كرد.
اخوان اظهار داشت: كاربران ایرانی برای دسترسی به سایتهای فارسی زبان كه در داخل كشور راه اندازی شده اند لازم است تا درخواست بین‌المللی خود را صادر كنند و این به معنای ایجاد ترافیك بین‌المللی است كه برای كشور هزینه های زیادی تولید می كند ولی با راه‌اندازی شبكه ملی اینترنت علاوه بر كاهش ترافیك بین‌المللی كاربران قادر خواهند بود با سرعت مناسب به اینترنت دسترسی یابند.
معاون آموزش و پژوهش وزارت ICT در خصوص فیلترینگ جی میل و پست الكترونیكی اظهار داشت:‌ راه اندازی شبكه ملی اینترنت و بحث فیلترینگ دو مقوله بی ربط و متفاوت است. بحث فیلترینگ سیاست گذاری های خاص خود را دارد كه مربوط به حوزه ما نمی‌شود.
اخوان ارائه اینترنت پرسرعت در داخل كشور را از وظایف این وزارتخانه ذكر كرد و ادامه داد: دولت طبق تاكیدات رئیس جمهور تا پایان برنامه پنجم باید خدمات خود را به صورت الكترونیكی ارائه دهد و بر كسی پوشیده نیست كه عرضه خدمات به صورت الكترونیكی در صرفه جویی هزینه ها نقش بسزایی دارد.
وی در خصوص ضرب الاجل ارائه خدمات اینترنت ملی یادآور شد:‌ طبق برنامه پنجم توسعه عرضه خدمات این شبكه باید تا پایان برنامه پنجم محقق شود ولی طبق دستوری كه اخیراً از سوی رئیس جمهور صادر شده است باید همه ارگانها و سازمانها بسیج شوند تا هرچه زودتر خدمات این شبكه برای كاربران ارائه شود.

لینک
http://www.telna.ir/News/6375/Default.aspx

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.