zed

30 نفر از متهمان شبكه‌هاي سازمان‌يافته جنگ سايبري دستگير شدند

Recommended Posts

[align=justify]خبرگزاري فارس:با انجام سلسله اقدامات و عمليات پيچيده امنيتي در حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات، برخي از متهمان و عناصر شبكه‌هاي سازمان‌يافته جنگ سايبري آمريكا شناسايي و 30 نفر از آنها دستگير شدند.

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي دادسراي عمومي و انقلاب تهران، اطلاعيه دادسراي عمومي و انقلاب تهران بدين شرح است:
به اطلاع مردم شريف و عزيز ايران مي‌رساند، با عنايت و نصرت خداوند متعال و تلاش‌هاي بي وقفه و شبانه روزي پاسداران حريم امنيت كشور و فرزندان انقلابي شما ملت غيور، تعدادي از مهم‌ترين شبكه‌هاي سازمان يافته جنگ سايبري آمريكا كه توسط گروههاي ضدانقلاب راه اندازي شده بود، با انجام سلسله اقدامات و عمليات پيچيده امنيتي در حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات، برخي از متهمان و عناصر مرتبط و موثر آن‌ها شناسايي گرديده و 30 نفر از آنها دستگير شدند.
در سال 2006 ميلادي در اجراي طرح بي ثبات سازي ايران كه توسط سازمان سيا تهيه و با اختصاص بودجه چهار صد ميليون دلاري توسط كنگره آمريكا، با دستور بوش ابلاغ و عملياتي شد. راه اندازي نوع جديدي از جنگ اطلاعاتي موسوم به جنگ سايبري در دستور كار دولت آمريكا قرار گرفت كه با استفاده از عوامل گروهك‌هاي ضد انقلاب از جمله منافقين، سلطنت طلبان و برخي گروهك‌هاي ديگر، مورد توجه آمريكايي‌ها قرار گرفت. در اين راستا تاسيس شبكه موسوم به "ايران پراكسي " از جمله مهم‌ترين اقداماتي است كه در اين سال با بودجه بالغ بر 50 ميليون دلار توسط سازمان سيا و تحت پوشش دفتر ‌IBB وزارت امور خارجه آمريكا فعال گرديد.
تخليه بانك‌هاي اطلاعاتي كشور، نفوذ و خرابكاري در سايت‌هاي اينترنتي ايران، مبارزه با فليترينگ در داخل كشور، ايجاد امنيت براي كاربران شبكه مجازي عليه جمهوري اسلامي، ايجاد بستر ارتباط امن تلفني و ديتا براي مصاحبه با راديو فردا، راديو زمانه، شبكه تلويزيوني صداي آمريكا VOA و ساير رسانه‌هاي غربي، در زمره ماموريت‌هاي شبكه ايران پراكسي بود. سازمان سيا با ايجاد اين سروس سايبري، تنها در حوادث اخير با توليد و انتشار بيش از هفتاد ميليون فليتر شكن، جنگ رواني پردامنه‌اي را عليه جمهوري اسلامي سازماندهي كرد. عناصر داخلي اين شبكه كه حقوق ماهيانه قابل توجهي دريافت مي‌كردند، پس از شناسايي و دستگيري، اعتراف نموده‌اند كه نرم افزارهاي فيلترشكن شبكه ايران پراكسي مجهز به قابليت‌هاي تخليه اطلاعات خصوصي و خانوادگي افراد نيز بوده و متاسفانه در حجم وسيعي براي اهداف جاسوسي مورد استفاده قرار گرفته است.
از ديگر اقدامات آمريكا در زمينه راه‌اندازي شبكه پوششي براي منافقين موسوم به فعالان حقوق بشر، مي‌باشد. اين شبكه ابتدا در سال 1384 توسط دو عضو اين گروهك‌ به نام‌هاي صادق نقاش كار و بهروز جاويد تهراني از عناصر دستگير شده در ماجراي هجده تير ماه 1387 تاسيس گرديد و مديريت آن به اعضاي ناشناخته اين گروهك به نام‌هاي كيوان رفيعي، اجمال حسيني و احمد باطبي سپرده شد.
در سال 1387 افراد مذكور با همكاري برخي گروهك‌هاي ضد انقلاب از كشور متواري مي‌گردند و پايگاه هاي اين شبكه را در آمريكا و برخي كشورهاي غربي و يكي از كشورهاي همسايه راه اندازي نموده و سپس از طريق فضاي مجازي، اقدام به عضو گيري در سراسر كشور مي‌كنند و با تمركز بر روي يكي از جريان‌هاي دانشجويي، عناصري از اين جريان به نام‌هاي «س.ح» و «م.پ» را جذب مي‌نمايند.
هم زمان به منظور تسهيل و گسترش فعاليت‌هاي اين شبكه، در اقدامي هماهنگ از سوي برخي از كشورهاي اروپايي، نام گروهك‌ منافقين نيز از ليست گروه‌هاي تروريستي خارج گرديد.
اين شبكه كه برخي از اعضاي آن از پيروان يكي از فرقه‌هاي ضاله هستند، پس از جذب افراد از طريق اينترنت، آنان را براي آموزش به مقر منافقين در عراق و ديگر كشورهاي مورد نظر منتقل مي‌نمودند.
شبكه مذكور پس از وقوع فتنه اخير، تلاش كرد ضمن شبكه سازي گسترده در فضاي مجازي با انتشار اخبار خلاف واقع و كذب، كاربران اينترنتي را تحت پوشش و تاثير خود قرار دهد. همچنين كميته وكلا و خبرگزاري هرانا از ديگر مجموعه‌هاي مرتبط مي باشد كه در يكي از آخرين اقدامات، عناصر اين شبكه و با حمايت‌هاي برخي از كشورهاي اروپايي در نشست موسوم به سازمان‌هاي غير دولتي در ژنو شركت داده و در آستانه نشست پنج به علاوه يك، به ارائه آمار و اطلاعات كذب، اقدام به فضا سازي رواني عليه جمهوري اسلامي نمود.
اين شبكه از طريق برخي عوامل خود، داراي ارتباطات گسترده اي با بالاترين سطوح هيات حاكمه آمريكا است از حمايت دولت مردان آمريكا برخوردار مي‌باشد.
عوامل اصلي اين شبكه، اهداف خود را از طريق برخي كشورهاي غربي از جمله آمريكا به لايه‌هاي مياني و فعال مجموعه منتقل كرده و متاسفانه با جذب و سوء استفاده از كاربرانه ايراني از آنان به عنوان عضو، بهره برداري مي‌نمودند.
اهم اقدامات اين شبكه عبارت است از:
1 - ايجاد شبكه جمع آوري اطلاعات جاسوسي، به ويژه شناسايي دانشمندان هسته‌اي كشور
2 - شناسايي، جذب و سازماندهي ايرانيان خارج از كشور در برخي از كشورها مانند آمريكا، كانادا، آلمان، فرانسه و تركيه
3 - تهيه گزارش به منظور جريان سازي و جنگ رواني عليه نظام جمهوري اسلامي و مقدسات ديني و ارسال آن را به رسانه‌‌هاي خارجي، سازمان‌هاي و نهادهاي حقوق بشر.
4 - برگزاري تجمعات غير قانوني و تشويق به حضور در اغتشاشات پس از انتخابات
5 - انتشار اخبار خلاف واقع از جمله كشته شدن هفتاد و دو نفر در حوادث پس از انتخابات و دستگيري و كشته شدن سعيده پور آقايي تحت عنوان فرزند شهيد.
6 - حمايت خبري و رسانه‌اي از گروهك‌هاي تروريستي ريگي و انجمن پادشاهي
7- انتقال غير قانوني متهمين و افراد مسئله دار به خارج از كشور از طريق گروهك‌هاي ضد انقلاب
8 - انجام اقدامات ايذايي و هكري و نفوذ به سرور‌هاي دولتي در جهت دسترسي غير مجاز به اطلاعات محرمانه كشور جهت ارسال به سروس‌هاي جاسوسي و تكميل بانك اطلاعاتي آنان.
9 - برنامه ريزي براي اختلال در سيستم مديريت شهري و شبكه خدمات رساني از جمله سامانه سوخت رساني به منظور ايجاد نارضايتي مردمي.
10- ايجاد پوشش امنيتي براي ورود به فاز اقدام مسلحانه عليه نظام جمهوري اسلامي
عناصر اصلي اين شبكه در داخل كشور دستگير و براي تعدادي از عناصر خارج از كشور كه در آمريكا به سر مي‌برند، مراتب به پليس بين المللي (اينترپل) جهت اقدامات بعدي اعلام گرديده است.
در پايان از پاسداران حريم امنيت مردم كه با اشراف اطلاعاتي و تسلط كامل اين عوامل و عناصر وابسته و ضد انقلاب را شناسايي و دستگير نموده اند تقدير و تشكر بعمل مي‌آيد.
اهم اقدامات و اقارير متهمين اين شبكه‌ها در اطلاعيه‌هاي بعدي به اطلاع عمومي ملت شريف ايران خواهد رسيد.

لينك خبر : http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8812221429[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
29 سايت متعلق به شبكه جاسوسي آمريكا از سوي تيم رصد سايبري سپاه هك شد.

به گزارش خبرگزاري فارس، در پي انهدام شبكه‌هاي جاسوسي و سازمان يافته جنگ سايبري آمريكا، پاسداران حريم ولايت در تكميل نمايش اقتدار خويش، تعداد 29 سايت متعلق به شبكه جاسوسي مذكور را كه با پوشش دروغين فعالين حقوق بشر فعاليت مي‌كردند منهدم كردند.

البته اقدامات آمريكا در جنگ سايبري گسترده بوده و ممكن است فعاليت‌هاي ديگري نيز براي بازيابي اين سايت‌ها انجام شود.

فهرست سايت‌هاي مذكور بدين شرح است:

EN-HRANA.COM
EN-HRANA.INFO
EN-HRANA.ORG
HRAICP.COM
HRAICP.INFO
HRAICP.NET
HRAICP.ORG
HRAIRAN.INFO
HRA-IRAN.INFO
HRA-IRAN.ORG
HRA-NA.INFO
HRANEWS.INFO
HRA-NEWS.INFO
HRA-NEWS1.INFO
HRA-NEWS2.INFO
HRA-NEWS3.INFO
HRA-NEWS4.INFO
HRA-NEWS5.INFO
K-RAFIEE.INFO
LC-HRA.COM
NEWS-HRA.INFO
RADIO-HRA.INFO
hra-iran.com
hra-news.org
hrairan.org
hra-iran.net
kamangar.info
hra-news.org
bsc-iran.org
گفتني است تيم رصد سايبري سال گذشته همزمان با نزديك شدن به عيد نوروز بسياري از شبكه‌هاي فساد مجازي مضلين را منهدم كرده و با از بين بردن سايت‌هاي فارسي زبان فعال در عرصه فساد و بي‌بندباري هديه نوروزي خود را به مردم مومنان و انقلابي اهدا كردند.

لينك خبر : http://www.tabnak.ir/fa/pages/?cid=90049

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یک منبع آگاه در گفتگوی اختصاصی با «جوان» جزئیاتی درباره فعالیت های برخی از متهمان و عناصر شبکه‌های جنگ سایبری منهدم شده توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد.

یک منبع آگاه در گفتگوی اختصاصی با «جوان» جزئیاتی درباره فعالیت های برخی از متهمان و عناصر شبکه‌های جنگ سایبری منهدم شده توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد.
وی با بیان اینکه این شبکه ها دارای یک سرپل مستقیم فعال در حوزه حقوق بشری بوده اند، اظهارداشت:برای این سرپل ماهیانه 2هزار دلار حقوق در یکی از شعب بانک کشاورزی در ایران واریز می شده است.
این مقام آگاه همچنین به ارتباطات سرپل مزبور در داخل کشور اشاره کرد و از همکاری های نزدیک وی با تعدادی از فعالان جریان های دانشجویی سخن به میان آورد.
وی در این زمینه ازسایت «...» و« ...» به عنوان پایگاه ای رسانه ای این سرپل یاد کرد و گفت که دو تشکل یاد شده حتی دارای لینک مستقیم با سازمان مجاهدین خلق،منافقین بود و تبادل خبری وسیعی با یکدیگر داشته اند.
این منبع آگاه همچنین با تقدیر از پاسداران حریم امنیت کشور تصریح کرد که انهدام بزرگ شبکه های سایبری طی عملیات پیچیده امنیتی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و ظرف مدت یک سال صورت گرفته است.
وی در خاتمه از رونمایی ابعاد پیچیده عملیات یاد شده در روز یکشنبه خبرداد.

لينك خبر : http://www.javanonline.ir/Nsite/FullStory/?Id=115187

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]گزارش فارس از نبرد سايبري سپاه پاسداران با گروههاي فعال در پروژه بي ثبات سازي[/b]
خبرگزاري فارس: پس از كليد خوردن «پروژه بي ثبات سازي ايران» در سال 2006 كه توسط سازمان سيا تهيه و با دستور بوش ابلاغ و عملياتي شد راه اندازي نوع جديدي از جنگ اطلاعاتي موسوم به «نبرد سايبري» در دستور كار دولت آمريكا قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاري فارس ، پروژه بي ثبات سازي سازمان سيا كه با اختصاص بودجه چهارصد ميليون دلاري كنگره آمريكا و با دستور بوش ابلاغ و عملياتي شد راه اندازي نوع جديدي از جنگ اطلاعاتي موسوم به «نبرد سايبري» را با استفاده از عوامل گروهك هاي ضد انقلاب همچون منافقين، سلطنت طلبان، انجمن پادشاهي، فرقه ضاله بهاييت وگروههاي موسوم به حقوق بشري در دستور كار قرار داد.
اين پروژه كه با شبكه سازي گسترده در فضاي مجازي و سايبر كليد خورد ، اهدافي چون جمع آوري اطلاعات، جريان سازي و جنگ رواني عليه نظام جمهوري اسلامي، تاسيس سايت هاي مبتذل، حمايت خبري و رسانه‌اي از گروهك‌هاي تروريستي، اقدامات ايذايي و هكري و نفوذ به سرورهاي دولتي، برنامه‌ريزي براي اخلال در سيستم مديريت شهري از جمله سامانه سوخت رساني و تهييج و تشويق به تجمعات غيرقانوني و اغتشاش در حوادث پس از انتخابات را دنبال مي كرد.

*مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران

يكي از گروهك‌هاي فعال شده در اين پروژه كه مأموريت بي‌ثبات سازي در كشور را همواره دنبال كرده است مجموعه‌اي از گروه‌هاي موسوم به حقوق بشري هستند كه در قالب سه تشكل فعاليت خود را از سال‌هاي گذشته آغاز و پس از تصويب بودجه 400 ميليون دلاري سازمان سيا توسط كنگره، شتاب بيشتري دادند.
يكي از اين مجموعه‌ها، "مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران " است كه فعاليت غير رسمي خود را در سال 84 آغاز و در نوروز سال 85 به صورت رسمي اعلام موجوديت كرد. اين تشكل كه به صورت هرمي فعاليت خود را آغاز كرد توسط كيوان رفيعي، احد باطبي، سيدجمال حسيني، تارا نيازي و سما بهمني تأسيس شد كه پس از مدتي بهزاد مهراني جايگزين سما بهمني در هيأت مديره اين تشكل شد.
اين مجموعه كه بيش از 70 درصد بافت تشكيلاتي آن را فرقه ضاله بهاييت تشكيل مي‌دهد توسط صادق نقاش كار و بهروز جاويد تهراني از عناصر دستگير شده در ماجراي 18 تير 1378، به صورت غيررسمي در سال 1384 كار خود را آغاز كرد . چارت تشكيلاتي آن مجموعه اي متشكل از شوراي مركزي، كادر مركزي، كميته ارتباطي (واحد كارگري، واحد دانشجويي، واحد زنان، واحد كودكان، واحد زندانيان سياسي، واحد اقليت هاي مذهبي، واحد قوميتها، واحد اصناف، واحد بين‌الملل) ،كميته اطلاع رساني (واحد سخنگوي برون مرزي، واحد سخنگوي درون مرزي، واحد روابط عمومي و دبيرخانه)، كميته تبليغ و جذب ، كميته پژوهشي (واحد تحقيقات موضوعي، واحد ترجمه، واحد تحقيق وآموزش، واحد چاپ و انتشار)، كميته اجرايي (واحد فني و واحد اجرايي و تداركات) است كه پيش بيني مي شود اعضاي آن به حدود 500 نفر برسند.
پيش از برگزار انتخابات رياست جمهوري، احمد باطبي عضو شوراي مركزي مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران مذاكراتي را همراه با كيوان رفيعي با تني چند از عوامل گروهك تروريستي منافقين جهت مسلح شدن و اقدام به ترور و به آشوب كشاندن كشور داشته است.
باطبي همچنين در ديدارهايي كه با رزيتا منطقي سخنگوي دفتر لندن انجمن پادشاهي داشته است درباره نحوه عضوگيري و انجام عمليات مشترك تروريستي در داخل ايران مذاكراتي داشته است.
باطبي پس از فرار از كشور، سال گذشته در ديدار با جورج بوش رئيس جمهور سابق ايالات متحده آمريكا، خواستار دريافت كمك‌هاي مالي، اطلاعاتي و حمايت‌هاي امنيتي بيشتر شده بود . پس از اين ديدار بود كه وي به همراه تني چند از اعضاي گروهش ديدارهايي را با ريچارد پرل، ولي رضا نصر و ريچارد هالبروك داشته‌اند.

*كانون مدافعان حقوق بشر

دومين تشكلي كه در قالب NGO و تشكيلات هرمي فعاليت خود را آغاز كرد تشكل «كانون مدافعان حقوق بشر» است كه در سال 1381 توسط شيرين عبادي تأسيس و به ثبت قانوني در داخل كشور و ثبت بين‌المللي رسيد. اعضاي اين كانون را علاوه بر شيرين عبادي، برخي وكلاي دادگستري همچون محمدسيف زاده، محمدعلي دادخواه(وكيل پرونده در اويش گنابادي، عليرضا فيروزي، سورنا هاشمي)، عبدالفتاح سلطاني (از اعضاي هيأت مديره كانون وكلاي دادگستري و وكيل اكبر گنجي، زهرا كاظمي و هاله اسفندياري) ، محمدشريف ،نرگس محمدي (نايب رئيس وسخنگوي كانون) و ژينوس سبحاني (منشي بهايي كانون) تشكيل مي‌دهند. نكته قابل تامل آنكه تعداد قابل توجهي از اعضاي اين مجموعه بهايي مذهب هستند.

*كميته گزارشگران حقوق بشر

سومين تشكل فعال در اين مجموعه «كميته گزارشگران حقوق بشر» است كه در 10 اسفند 1384 توسط چند تن از دانشجويان دفتر تحكيم وحدت تاسيس شد. اين مجموعه داراي شوراي مركزي ده نفره است كه اكثريت اعضاي اين كميته را افراد فرقه ضاله بهاييت تشكيل مي‌دهند. شوراي مركزي اين كميته عبارتند از:
1- سعيد كلانكي
2- شيوا نظرآهاري
3- سعيد جلالي فرد
4- كوهيار گودرزي
5- سعيد حائري
6- پريسا كاكايي
7- مهرداد رحيمي
8- سعيد حبيبي
9- حسام ميثاقي
10- نويد خانجاني
راه اندازي كمپين يك ميليون امضا، القاي تقلب در انتخابات دهم رياست جمهوري، دامن زدن به مطالبات فمنيستي، اهانت به شريعت اسلام و سازماندهي زنان و دانشجويان براي حضور در آشوب هاي پس از انتخابات از جمله اقدامات اين كميته بوده است.
تاسيس شبكه موسوم به "ايران پراكسي " از جمله مهم‌ترين اقداماتي است كه با بودجه بالغ بر 50 ميليون دلار توسط سازمان سيا و تحت پوشش دفتر ‌IBB وزارت امور خارجه آمريكا فعال گرديد.
تخليه بانك‌هاي اطلاعاتي كشور، نفوذ و خرابكاري در سايت‌هاي اينترنتي ايران، مبارزه با فيلترينگ در داخل كشور، ايجاد امنيت براي كاربران شبكه مجازي عليه جمهوري اسلامي، ايجاد بستر ارتباط امن تلفني و ديتا براي مصاحبه با راديو فردا، راديو زمانه، شبكه تلويزيوني صداي آمريكا VOA و ساير رسانه‌هاي غربي، در زمره ماموريت‌هاي شبكه ايران پراكسي بود. سازمان سيا با ايجاد اين سرويس سايبري، تنها در حوادث اخير با توليد و انتشار بيش از 70 ميليون فيلتر شكن، جنگ رواني پردامنه‌اي را عليه جمهوري اسلامي سازماندهي كرد. عناصر داخلي اين شبكه كه حقوق ماهيانه قابل توجهي دريافت مي‌كردند، پس از شناسايي و دستگيري، اعتراف نموده‌اند كه نرم افزارهاي فيلترشكن شبكه ايران پراكسي مجهز به قابليت‌هاي تخليه اطلاعات خصوصي و خانوادگي افراد نيز بوده و متاسفانه در حجم وسيعي براي اهداف جاسوسي مورد استفاده قرار گرفته است.
شبكه مذكور پس از وقوع فتنه اخير، تلاش كرد ضمن شبكه سازي گسترده در فضاي مجازي با انتشار اخبار خلاف واقع و كذب، كاربران اينترنتي را تحت پوشش و تاثير خود قرار دهد. همچنين كميته وكلا و خبرگزاري هرانا از ديگر مجموعه‌هاي مرتبط مي باشد كه در يكي از آخرين اقدامات، عناصر اين شبكه و با حمايت‌هاي برخي از كشورهاي اروپايي در نشست موسوم به سازمان‌هاي غير دولتي در ژنو شركت داده و در آستانه نشست پنج به علاوه يك، به ارائه آمار و اطلاعات كذب، اقدام به فضا سازي رواني عليه جمهوري اسلامي نمود.
اين شبكه از طريق برخي عوامل خود، داراي ارتباطات گسترده اي با بالاترين سطوح هيئت حاكمه آمريكا است از حمايت دولت مردان آمريكا برخوردار مي‌باشد. عوامل اصلي اين شبكه، اهداف خود را از طريق برخي كشورهاي غربي از جمله آمريكا به لايه‌هاي مياني و فعال مجموعه منتقل كرده و متاسفانه با جذب و سوءاستفاده از كاربران ايراني از آنان به عنوان عضو، بهره برداري مي‌نمودند.
در پايان جا دارد از تلاش‌هاي بي وقفه و شبانه روزي پاسداران حريم امنيت كشور و فرزندان انقلابي ملت غيور ايران اسلامي،كه با انجام سلسله اقدامات و عمليات پيچيده امنيتي در حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات، برخي از متهمان و عناصر مرتبط و موثر آن‌ها را شناسايي كرده و 30 نفر از آنها را دستگير كرده اند تقدير و تشكر بعمل آورد.

لينك خبر : http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8812230605

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
کیهان:در سالهاي 1383 و 1384، استقرار گفتمان انقلاب در اركان نظام، باعث افزايش قدرت ملي و قدرت نرم جمهوري اسلامي گرديد. اين تحول از يك سو مناسبات و معادلات منطقه اي و فرامنطقه اي را تحت تأثير قرار داد و از سوي ديگر راهبردهاي نظام سلطه براي تغيير رفتار و تغيير ساختار جمهوري اسلامي را با شكست مواجه ساخت و دشمنان ناگزير به اتخاذ راهبرد «مهار» براي مقابله با نظام اسلامي گرديدند.

در اين راستا طرح «بي ثبات سازي ايران» در سال 2006 ميلادي توسط سازمان سيا تهيه و با اختصاص بودجه 400 ميليون دلاري توسط كنگره آمريكا، با دستور «بوش» ابلاغ و عملياتي شد. بخشي از اين طرح، راه اندازي نوعي جديد از «جنگ اطلاعاتي» موسوم به «جنگ سايبري» بود كه از سال 2006 ميلادي و با بكارگيري گروههاي ضدانقلاب از جمله حزب صهيونيستي بهائيت، منافقين، سلطنت طلبان و برخي گروهك هاي ديگر، مورد توجه ويژه آمريكايي ها قرار گرفت. در اين راستا تأسيس شبكه موسوم به «ايران پراكسي» از مهمترين اقداماتي است كه در اين سال توسط سازمان سيا تحت پوشش دفترIBB، وزارت امورخارجه آمريكا و با بودجه اوليه بالغ بر 50 ميليون دلار انجام شد.

طراحي براي ناامن سازي جامعه
آنچه در طول ماه هاي اخير توسط شبكه هاي سازمان يافته جنگ سايبرنتيك دنبال شده است اجرايي نمودن پروژه سازمان سيا در ناامن سازي اجتماعي و ايجاد اضطراب در مردم با هدف بهره برداري هاي سياسي است. در سلسله اقدامات اطلاعاتي سپاه نمونه هاي بيشماري از اين موضوع كشف و خنثي گرديده است كه از آن جمله مي توان به موردي اشاره كرد كه در ماه هاي اخير و با هدف افزايش دامنه التهابات اجتماعي رخ داد.

در جريان آشوب ها و اغتشاشات تابستان 88، طرحي با محوريت فردي با آي دي raha در فضاي اينترنت منتشر شد كه بسرعت فراگير و موسوم به طرح «خاموشي سبز» بود. يكي از اعضاي شبكه جنگ سايبري به عنوان مبتكر اين طرح- كه خود كارشناس ارشد مطالعات برق و از مديران شركتهاي طرف قرارداد با وزارت نيرو توانير بود- با ارائه راهكارهايي در دو سطح عمومي و خصوصي، قصد داشت تا با انجام اقدامات و مانورهايي در شبكه سراسري توزيع برق به نحوي اخلال و اختلال نمايد. اين اقدامات مي توانست منجر به بروز خاموشي هاي گسترده شده و علاوه بر خسارات جبران ناپذير، تنش اجتماعي گسترده اي را توليد كند. اين فرد در ايميل هايش به ساير همكارانش نيز اعلام كرده بود كه انجام اين طرح و تكرار آن باعث ويراني پايه هاي حكومت مي شود. پس از كشف ابعاد اين موضوع توسط اطلاعات سپاه، به منظور جلوگيري از اجراي طرح، طي سناريويي عمليات نفوذ و اشراف كامل اطلاعاتي صورت گرفته و با استفاده از ظرفيت اين پروژه، با اعضاي شبكه ارتباط صوري برقرار گرديد. در نهايت طي اقدام ضربتي مركز سايبري سپاه مديريت سايت ايجاد شده توسط شبكه مذكور و بانك اطلاعات آن در اختيار مركز بررسي جرائم سازمان يافته سايبري قرار گرفت كه منجر به دستگيري عوامل اصلي شبكه، 15 روز قبل از موعد اجراي اين طرح شوم شد. حلقه تكميلي اين پروژه انجام سلسله اقدامات رواني عليه ساير بخش هاي شبكه بود كه با انتشار اخبار انحرافي روي خروجي سايت و اعلام هشدار به توانير و مديريت توزيع برق كشور، طرح مذكور كاملا بي اثر گرديد و در نتيجه عمليات رواني بعدي در محيط سايتهاي اينترنتي متعلق به سرويس هاي جاسوسي غرب بخصوص سايت بالاترين، اتاق فرمان خارج نشين اين پروژه (كه به سايت مادر جنبش سبز!! شهرت دارد) از تداوم آن صرف نظر نمود.

اشراف كامل اطلاعاتي سپاه بر فضاي سايبر
در بررسي اسناد گوناگون به دست آمده در پرونده مربوط به «جنگ سايبري آمريكا» آنچه به قطع وجود دارد روند روبه تزايد بودجه هاي كلان اختصاص يافته از سوي سازمان سيا براي انجام به اصطلاح كودتاي اينترنتي در ايران در سال گذشته مي باشد. از نظر مأموران سيا زمين اصلي جنگ با نظام جمهوري اسلامي به حوزه سايبر منتقل شده است و هيچ حربه اي به اندازه انجام مستمر عمليات رواني با استفاده از ظرفيت اين فضا به موفقيت راهبردهاي آنها كمك نخواهد كرد. مدل سازمان يافته موسوم به «شبكه سازي» نيز در چنين فضايي به راحتي قابليت تحقق دارد. مركز بررسي جرايم سازمان يافته سايبري با اشراف به روش هاي روزآمد سرويس هاي جاسوسي اقدامات پيچيده اي را در دستور كار خود قرار داد كه از آن جمله اند؛ شناسايي، تحقيقات و بررسي، تعيين مشخصات و مختصات و سرانجام عمل اطلاعاتي و قضايي درباره شبكه اي است كه با استفاده از بستر اينترنتي و پيوند با آمريكا- مشخصاً در رابطه با عوامل سيا- در زمينه هاي مختلف عليه نظام اقدام يا تبليغ نموده است.

طرح جاسوسي موسوم به «مبارزه با سانسور»
سايت اصلي اين گروه، iraniazadcom نام داشته و معروف به «كميته مبارزه با سانسور در جمهوري اسلامي» يا «ايران پروكسي» مي باشد. گستره فعاليت اين شبكه بسيار فراگير بوده و موارد ذيل را شامل مي شده است:

1- توليد و انتشار فيلتر شكن.
2- ميزباني، پشتيباني و تامين امنيت اينترنتي (ثبت دامين، هاستينگ و سكيوريتي) از مجموعه سايت هاي به اصطلاح فعال در زمينه حقوق بشر.
3- استفاده از هكر يا گروه هاي هكري براي حمله به سايت هاي حياتي ارگان هاي دولتي و شخصيت هاي عاليرتبه نظام.
4- انتقال متهمين يا فعالين سياسي به خارج از كشور.

1- توليد و انتشار فيلترشكن
بارزترين و شاخص ترين فعاليت «ايران پروكسي»، توليد فيلترشكن بوده است. اين فيلترشكن ها براي مبارزه با فيلترينگ جمهوري اسلامي كه در خصوص سايت هاي مستهجن، مبتذل، ضد نظام، ضدديني و... اعمال مي شود؛ توليد شده و به كاربران داخلي اجازه دسترسي به سايت هاي مذكور را مي داد. بررسي هاي انجام شده و مستندات فني موجود نشان مي دهد كه در بازه زماني خرداد 87 تا خرداد 88 ده ها ميليون فيلترشكن از سوي اين سايت طراحي و در فضاي وب منتشر شده است.
ايران پروكسي فقط در همين شاخه از فعاليتش، نقش مهمي در انتشار اخبار كذب سايت ها، تلاش براي ناتوان نشان دادن جمهوري اسلامي در كنترل فضاي اينترنت، سهولت دسترسي آشوبگران به شبكه هاي مجازي اجتماعي نظير فيس بوك، فرند فيد و... و هماهنگي هاي آشوبگران با يكديگر از طريق اينترنت ايفا كرده است. جالب اينجاست كه مسئول ايران پروكسي در اوج آشوب هاي خياباني به يكي ديگر از اعضاء گروه اظهار داشت كه: «ما كاري به آشوب نداريم، فقط كار خودمان (توليد آنتي فيلتر) را ادامه مي دهيم.» اين موضوع از پروژه بلند مدت و استراتژيك سازمان سيا براي جنگ نرم عليه نظام اسلامي پرده برمي دارد. چرا كه از منظر گردانندگان اين شبكه موضوع مبارزه محدود به دوران كوتاه آشوب هاي خياباني نيست.

2- ميزباني، پشتيباني و تامين امنيت اينترنتي (ثبت دامين، هاستينگ و سكيوريتي) از مجموعه سايت هاي باصطلاح فعال در زمينه حقوق بشر
كار ويژه اصلي تعريف شده براي اين دسته از سايت ها، انعكاس ناقص يا مخدوش اخبار يا صدور بيانيه هايي در محكوميت جمهوري اسلامي با هدف مخدوش شدن وجهه نظام در عرصه بين المللي يا محكوميت نظام توسط سازمان هاي بين المللي فعال در زمينه حقوق بشر بوده است. از آنجا كه اكثر فعالين و مديران اين سايتها كه از مشهورترين سايتهاي فعال در زمينه به اصطلاح حقوق بشر هستند؛ در داخل كشور ساكنند؛ ايران پروكسي با مديريت مستقيم سازمان سيا، ضمن ميزباني و تامين هاستينگ آنها، تامين امنيت سايت و بانك اطلاعاتي اين سايت ها را نيز به منظور جلوگيري از هك شدن، خطر دانلود پايگاه اطلاعات و شناسايي مديران آنها به عهده داشته است به نحوي كه گردانندگان اين مراكز پيش از رونمايي اقتدار اطلاعاتي سپاه در اين پرونده مدعي بودند كه سرور ايران پروكسي در زمره امن ترين سرورهاي سايت هاي ايران است كه تاكنون از هك و تخريب و نفوذ در امان مانده است!

3-استفاده از هكر يا گروه هاي هكري
تيم ايران پروكسي با استخدام تعدادي از هكرها كه توسط سرشبكه اي با هم مرتبط بوده اند در مرحله نخست، به انجام حملات هكري روي سايت هاي دولتي پرداخته و در گام بعد اينگونه حملات را در رسانه هاي ديجيتالي (سايتها) يا ماهواره اي (مانند راديو فردا) منعكس و آن را نوعي اعتراض به تضييع حقوق بشر در ايران قلمداد مي كردند.

البته در راستاي ماموريت هاي جاسوسي خود به بانك اطلاعاتي اينگونه سايتها دسترسي پيدا كرده و آن را دانلود مي نموده اند. نمونه هايي از اقدامات اين شبكه جاسوسي بدين شرح است:

هك سايت ict، هك سايتهاي آقاي هاشمي رفسنجاني در مجمع تشخيص مصلحت و ايجاد دسترسي روي آن، نفوذ و ايجاد دسترسي روي يكي از ساب دامين هاي وزارت دفاع، هك سايت دانشگاه آزاد، هك سرور افق (متعلق به سپاه)، سپاه نيوز، بسيج نيوز و دانلود كل ديتا بيس (پايگاه داده ها)ي آن و درج پيام هاي موهن روي صفحه اصلي آن، هك سايتهاي انصارنيوز، شبكه خبر و يك ساب دامين دانشگاه شريف و دهها نمونه ديگر. پس از هك شدن تعدادي از سايت هاي فوق، مسئول ايران پروكسي واسطه انجام مصاحبه، سرشبكه تيم هكري با راديو فردا شده و حتي متن مصاحبه را در اختيار هكر مذكور قرار مي دهد. وي تاكيد مي كند كه در مصاحبه گفته شود «هدف اصلي از هك سايت سپاه نيوز و بسيج نيوز و افق، اعتراض به نبود آزادي بيان و آزادي پس از بيان در ايران است.» عامل جاسوسي همچنين به هكر مذكور جهت انجام مصاحبه هايي با راديو اسرائيل و راديو بي بي سي اصرار مي ورزد.

نكته حايز اهميتي كه در اين بخش وجود دارد پرسش مدير سايت و مسئول اقدامات هكري از سرشبكه جاسوسي است كه از طريق تماس تلفني (اسكايپ) از وي در خصوص اهداف آتي سوال كرده است. سرشبكه جاسوسي در پاسخ فرد مذكور تصريح مي دارد:

«جمعي هستند كه بحث مي كنند؛ رصد مي كنند؛ تصميم مي گيرند و به من مي گويند. ما بازوي اجرايي اينها هستيم و تا (كاري را) نگويند نمي توانيم انجام دهيم.»

وي همچنين تاكيد مي كند: «تامين بودجه براي شما (هكرهاي داخل ايران كه در مواقع لزوم بايد سايت هاي پايه و دولتي را هك كنند) خيلي مهم است.»

اگر مي تواني سايت leaderir(پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري) را بزن و جمهوري سبز را (روي آن) بالا ببر. من دنيا رو باهاش مي تركونم... شاهكاره. ميگوئيم جنبش سبز اينكار را كرده و تو بوق و كرنا مي كنيم. منهم 42 ساعته (از كشور) خارجت مي كنم.»

4- دام گستري براي شكار جاسوسان و انتقال متهمين يا فعالين سياسي به خارج از كشور:

ترتيب دادن دام جاسوسي براي استخدام افراد داراي جرايم سياسي و امنيتي در زمره اقدامات اين شبكه بوده است. به عنوان يكي از بارزترين نمونه از «پروسه شكار جاسوس»، مي توان به سير جذب رسمي احمد باطبي در شبكه جاسوسي فوق اشاره كرد. باطبي كه به دليل سوابق مجرمانه امنيتي در زندان به سر مي برد با هماهنگي اين شبكه و در فرجه مرخصي از زندان گريخته و در زمان خروج اوليه از كشور، در منزل مسئول ايران پروكسي در تبريز اقامت نموده است. گروه ايران پروكسي ضمن برقراري پل ارتباطي بين متهمين يا فعالين سياسي با كميسارياي عالي پناهندگان در تركيه، خلاصه مشخصاتي شامل مشخصات فرد مذكور به همراه علت پناهندگي اش - كه عمدتا سابقه دستگيري يا احضار به دلايل امنيتي و همكاري با اراذل و اوباش مي باشد - را به همراه تائيديه فعالين حقوق بشر به آن كميساريا ارسال كرده و موافقت آن كميساريا براي قبول پناهندگي فرد مذكور اخذ مي نمايند. سپس فرد مورد نظر را به صورت غيرقانوني با معرفي به واسطه ها از طريق مرز تركيه - عراق از كشورخارج و نهايتا به تركيه اعزام مي كنند.

حاصل رصد اطلاعاتي مركز بررسي جرايم سازمان يافته سايبري نشان گر آنست كه تمام افراد خارج شده از ايران ابتدا در تركيه اسكان مي يابند ولي همگي آنها به آمريكا نرفته و فقط تعداد معدودي به اروپا يا آمريكا مي روند. در واقع شبكه جاسوسي مذكور پس از بهره برداري تبليغاتي، آنها را به بهانه هاي مختلف در تركيه نگه مي دارند. نكته جالب تر آنكه در اغلب موارد براي اعتمادسازي از طرف خارجي خلاصه مشخصات - رزومه - فرد مورد نظر براي پناهندگي بصورت خيالي تنظيم شده است! از جمله اينكه مسئول ايران پروكسي طي چت با يكي از دوستانش كه بدليل مشكلات مالي از دانشگاه انصراف داده بود اظهار داشته است: «تو فقط در رزومه ات مشخصات شخصي ات را صحيح واردكن و بهمراه يك داستان الكي مانند اينكه چندين بار بخاطر فعاليت براي آزادي بيان بازداشت و بازجويي شدي و شديدا زير فشاري؛ بقيه اش را من درست ميكنم...»

اعضاء تشكيل دهنده:
براساس تحقيقات اطلاعاتي به عمل آمده، برخي از سرگروه هاي شبكه جاسوسي سيا به نام هاي بابك خرمدين، رضا، ديويد، كامران شناسايي شده اند. در يك نماي كلي، بابك خرمدين مسئول گروه و مرتبط با راديو فردا، رضا مدير روبوتهاي فيلتر شكن ها و لينك نمودن برخي ارتباطات مانند مصاحبه با راديو فردا يا بي بي سي يا راديو اسرائيل، ديويد برنامه نويس و طراح سايت و كامران مسئول تامين امنيت سرورها مي باشند. تمام اين گروه از طريق بابك خرمدين با سازمان سيا مرتبط مي باشند و هزينه هاي سخت افزاري اين مجموعه توسط راديو فردا به عنوان واسطه رسمي سازمان سيا پرداخت مي شده است.

بابك خرمدين كيست؟
بابك خرمدين يا بابك بلاگر، نامهاي مستعار «سيدحسين رونقي ملكي»، به اصطلاح فعال دانشجويي در پوشش دفاع از حقوق بشر مي باشد.
وي اهل و ساكن تبريز - ملكان و دانشجوي دانشگاه اراك است. مشاراليه بغير از فعاليت در ايران پروكسي كه به نام كميته مبارزه با سانسور در جمهوري اسلامي معروف شده است. دامنه فعاليت هاي ضد نظام وي به گونه اي بوده است كه در تهيه اكثر بيانيه هاي موسوم به نقض حقوق بشر در جمهوري اسلامي مشاركت داشته است. در همين رابطه، بابك خرمدين با پارك دامنه يا ثبت آنها و در برخي موارد با هاستينگ سايتهاي فعال در زمينه حقوق بشر، از آنها ميزباني و پشتيباني اينترنتي نموده و همزمان بدليل حضور آنها روي سرورهايش، بطور اتوماتيك مسئوليت تامين امنيت آنها در برابر حملات هكري را نيز ايفا مي كرده است.
همچنانكه گفته شد وي مسئوليت كميته مبارزه با سانسور در جمهوري اسلامي يا ايران پروكسي را در اختيار داشته و هزينه سرورهاي اين كميته از سوي راديو فردا به حسابش واريز مي شده است.
بابك خرمدين با استخدام كامران و با استفاده از توانايي هاي وي، مشاراليه را تشويق به هك سايتهاي مختلف دولتي و مشخصا سپاه نيوز، بسيج نيوز، افق، شبكه خبر، انصارنيوز نموده و سپس خودش با كمك رضا، پوشش سنگين خبري به اين حملات هكري داده و بخصوص درباره سپاه نيوز موضوع را از راديو فردا منعكس و آنرا نوعي اعتراض به فقدان حقوق بشر در ايران قلمداد نموده است. وي هكر مذكور و تيم همراهش را به ايجاد دسترسي روي سايتهاي دولتي و دانلود مركز اطلاعات آنها تشويق مي نمايد. مشاراليه بشدت در خصوص هك سايت گرداب حساس بوده و مكررا از هكر تيمش اين را خواسته و حتي در يك نوبت به وي ابراز مي دارد: «هك سايت گرداب، برابره با طغيان تفكرات و فرو ريختن ترس همه!»

براساس اسناد به دست آمده توسط اطلاعات سپاه، آنچه در مقاطع مختلف از سوي سرويس هاي جاسوسي به اين شبكه ابلاغ گرديده است تشويق متهمين يا فعالين سياسي مخالف نظام به خروج از كشور مي باشد. فرآيند خروج از كشور متهمين در ماه هاي اخير بدين شكل بوده است كه رزومه هاي كاري آنها را پس از تائيد، با برقراري ارتباط با «رابط سيا» يا مستقلا به كميسارياي عالي پناهندگان سازمان ملل مستقر در تركيه منتقل نموده سپس فرد مذكور براي خروج غيرقانوني از ايران به واسطه هاي مستقر در كشور تركيه يا عراق معرفي مي شده است.
فعاليت آشكار بابك خرمدين در قبل از انتخابات راه اندازي وبلاگي به نام «آراءشما» به نشاني اينترنتي arayeshomablogspotcom بود. اين وبلاگ كه فقط داراي يك صفحه بود تنها داراي يك نظرسنجي در رابطه با انتخابات رياست جمهوري دهم بود كه با راي دادن به يكي از كانديداهاي اصلاح طلب، صفحه اي حاوي درصد نظرات كاربران نسبت به هر كدام از كانديداها باز مي شد. وي قبل از انتخابات مخفيانه به تهران آمده و با دوستانش در ستاد ونك يكي از نامزدهاي ناكام رياست جمهوري ملاقاتهايي نمود.

لينك خبر : http://www.rajanews.com/detail.asp?id=46582

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در اين بخش هزينه هاي زيادي شده و خوشبختانه موفقيت هاي زيادي هم نصيب اين برادران شده.
در ضمن تعداد زيادي از فعالين فتنه و همچنين تحريك كنندگان در سايتها و انجمنها شناسائي و در حال رصد شدن هستن كه به مرور دستگير خواهند شد.

انشاالله تا اخر فروردين ماه خبرهاي خوبي از دستگيري اين افراد خواهيد شنيد.

مجددا از دوستان عزيز خواهش ميكنم از مطرح كردن مواردي چون شنيده ها و يا توصيف نقاط نظامي محل سكونت و همچنين صحبتهايي كه در جمعهاي خانوادگي رخ ميده چه در فروم و چه در پي ام خودداري كنند. در صورت اثبات مجرميت حكمي مشابه جاسوسي خواهد داشت.

به هيچ وجه دوستي رو ملاك تبادل اطلاعات قرار ندن خواه مخاطبتون ارماني باشه خواه شخص تازه وارد. انشاالله دست اين خائنين به وطن هر چه سريعتر از سر اين كشور كوتاه گردد. انشاالله

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.