00Amin

شبکه ملی اینترنت امسال راه اندازی می شود

Recommended Posts

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینكه شبكه ملی اینترنت كشور امسال به بهره برداری می رسد ، گفت: این شبكه در استان های كرمان و قم راه اندازی شده و در دیگر استان ها نیز به زودی راه اندازی می شود.
رضا تقی پور ، پهنای باند زیاد را از ویژگی های این شبكه اینترنتی برشمرد و افزود: با بهره برداری از این شبكه ، تمام خدمات تجاری ، اداری و سلامت در كشور با اینترنت انجام خواهد شد.

ويژگي اصلي شبكه ملي اينترنت، دسترسي با سرعت بالا به اينترنت براي كليه شهروندان ايراني است، اظهار كرد: با آماده شدن شبكه ملي اينترنت كليه زيرساخت‌هاي خدماتي و الكترونيكي در طول برنامه پنجم توسعه تحت پوشش قرار خواهد گرفت.

وی تاكید كرد؛ تا پایان برنامه پنجم توسعه ، صددرصد خدمات دستگاه های دولتی و 70 درصد خدمات دولت به مردم با اینترنت انجام می شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین با اشاره به اینكه سیم كارت های اپراتور همراه سوم كشور نیز تا پایان امسال واگذار می شود، افزود: پروانه فعالیت اپراتور همراه سوم از اول اردیبهشت برای یك شركت ایرانی صادر شده است كه این شركت می تواند 49 درصد از سهام خود را به شركت خارجی واگذار كند.

لینک
http://www.irinn.ir/Default.aspx?TabId=15&nid=183105

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
الحمد الله
بالاخره اینترنت ملی هم داره اماده می شه اما کاشکی بیشتر در این مورد از لحاظ فنی از وزیر سوال می شد تا ما نکات کامل رو می فهمیدیم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.