ColonelShak

فیلم درگیری تن به تن سربازان اسرائیلی با 2 شبه نظامی حماس

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

قابلی نداشت دوستان - یک نکته ای که قابل توجه بود تو این فیلم عدم توانایی نشان دادن سربازان حماس توسط هواپیمای بدون سرنشین اسرائیلی بود . حماسی ها که نزدیک سایه ها و لابه لای بوته ها بودند براحتی توسط چشم این هواپیما قابل شناسایی نبودند ! دوستان نظری ندارند ؟

از این میشه این نکته رو گرفت که عوامل طبیعی محیط نظیر شاخ و برگ درختان و گیاهان بسیار به استتار سرباز می تونه کمک کنه حتی در برابر چشم های حرارتی و مدرن دشمن !!! یک فیلمی از عملیات تعدادی از سربازان طالبان بر ضد یک مقر امریکایی در افغانستان دیدم که در ابتدای عملیات نیروها برای شناسایی رفتند که موقعیت انها لو رفت و صدای ملخ هواپیماهای بدون سرنشین امریکایی بر بالای سر اینها می اومد ! سربازان طالبان برای استتار از تکه های خار و گیاهان کوه استفاده کردند !!!!!

تصاویر مربوطه :


[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/afghan_camo.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_afghan_camo.jpg[/img][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/afghan_camo_%281%29.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_afghan_camo_%281%29.jpg[/img][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/afghan_camo_%282%29.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_afghan_camo_%282%29.jpg[/img][/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به طور کلی ، محیطی که دارای ناهمواری و پوشش گیاهی باشه از دشت باز که در ایران هم کم نداریم بهتره ! تجربه عراق و افغانستان نشان داد که ما خیلی باید کوهستان هامون رو تجهیز کنیم برای دفاع و استفاده در موقع جنگ . در عین حال کاشتن هر نوع گیاه مقاوم به بی آبی در کویرها و مناطق باز هم خیلی کمک میکنه به دفاع از مناطق کویری !
تأکید من روی گیاه کاکتوس هست ! چون یه منبع آب برای چریک ها و یک مانع طبیعی برای جلوگیری از هلی برن نیرو برای دشمن و همچنین مانعی برای هدف گیری راحت هر نوع ادوات دشمن است .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
البته کاکتوس فکر نکنم تو شرایط ایران به عمل بیاد . گزینه خوب می تونه گیاهانی شبیه گز ( در جاده نیشابور به سبزوار ) هم جلوگیری از فرسیایش خاک می کنه هم استتار بسیار خوب و عالی برای نیروهای عمل کننده فراهم می کنه .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ایران یه مملکت 4 فصله ! یعنی در یک زمان 4 فصل رو داری ! انشا الله که میشه کاکتوس کاشت ! اگر هم به گیری برخوردیم ، با اصلاح نباتی و مهندسی ژنتیک میشه درستش کرد ! خلاصه کار نشد نداره

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]یک مانع طبیعی برای جلوگیری از هلی برن نیرو برای دشمن[/quote]

خوب اگر بخواهیم سر این موضوع به کاکتوس توجه کنیم مطمئنا به کاکتوسی به ارتفاع حداقل2.5 متر نیاز داریم . در ثانی نیروهای دشمن براحتی از قابلیت پیاده کردن نیرو توسط طناب کمک می گیرند . کاکتوس استتار خوبی برای سربازان فراهم نمی کنه و نیروی دشمن براحتی می تونه با یک راکت باران کوچک فضای خوبی برای هلی بوردن ایجاد کنه . گزینه خوب گیاهانی نظیر گز است . هم به اب احتیاج ندارند هم پوشش عالی برای استتار و اختفا به نیروهای خودی می دهند !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام

من كليپ رو ديدم ! اگر چه تشخيص اينكه كي به كيه خيلي سخته و بيشتر چند سايه جابجا ميشه و انفجار و تيراندازي !

ولي گفتم اينواينجا بزارم بزارم ببينم بقيه چي مي گن
به روح شهداي حماس سلام و صلوات مي فرستيم و از ته دل سرباز هاي اسرائيلي رو لعن و نفرين مي كنيم . خدا عذابشون رو بيشتر كنه .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آقای کلونل ! تأکید من بر یک گیاه ، نقیض حرف شما نیست ! میتونیم هم کاکتوس بکاریم و هم درختچه گز !
کاکتوس منافع زیادی داره
1- منبع آب برای نیروی چریک
2- درختی خاردار است و به هر صورت برای هلیبرن مشکل زا است
3- دید را در منطقه باز کم میکند . ( ولو یه ذره )
4- استتار بسیار خوبی برای دیدبانی است . ( به دلایل امنیتی نمیتونم توضیح بدم )

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]- استتار بسیار خوبی برای دیدبانی است . ( به دلایل امنیتی نمیتونم توضیح بدم )[/quote]

این دلایل امنیتی شما رو من نمی دونم ! ولی میشه اینطوری فرض کرد که از تنه ی اون میشه براحتی برای دیده بانی استفاده نمود . لابد تنه ی سوراخ شده و خالی شده . :confused: :( .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.