soldier

7 هزار شهيد هنوز برنگشته‌اند

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

یكي از فرماندهان 8 سال دفاع مقدس:
7 هزار شهيد هنوز برنگشته‌اند

خبرگزاري فارس: يكي از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس گفت: هنوز پيكر 7 هزار و 300 شهيد دفاع مقدس مفقود است.
به گزارش خبرگزاري فارس از رشت، حسين كاجي، شنبه شب در جمع دانشجويان و دانشگاهيان در مركز آموزشي الزهرا اظهار داشت: بازماندگان جنگ وظيفه انتقال پيام شهدا به ديگر قشرهاي جامعه را دارند.
وي با بيان اينكه طبق قوانين همه كشورهاي دنيا بايد براي هر شهيد 10 اثر باقي گذاشته شود، افزود: اگر براي هر شهيد حداقل 10 اثر ايجاد كنيم كه در جامعه مشهود باشد، نسل جديد نيز بيشتر با اهداف و افكار آنها آشنا مي‌شود.
كاجي خاطرنشان كرد: اگر تعداد شهداي جنگ تحميلي را بر عدد روزهاي جنگ تقسيم كنيم عدد 72 به دست مي‌آيد كه نشان دهنده حادثه كربلا است.
فرماندن دوران دفاع مقدس با بيان اينكه هر كس در سفر راهيان نور به اندازه ظرفيت و معرفت خود برداشت مي‌كند، تصريح كرد: مناطق جنگي يادآور 2 هزار و 888 شبانه روز آتش و خون است به طوري كه وقتي مردم در خانه‌هاي خود مشغول استراحت بودند جوانان در آتش و خون دست و پنجه نرم مي‌كردند.
به گفته وي در مواقعي آتش‌سوزي در خط مقدم به حدي بود كه از رزمندگان جز پلاك و استخوان چيزي باقي نمي‌ماند.
كاجي با اشاره به اينكه هنوز 7 هزار و 300 شهيد مفقود است، گفت: بايد آن‌قدر اين مطالب تكرار شود تا تمام ذهن‌ها و افكار خفته را بيدار كرد.
اين فرمانده دوران دفاع مقدس، سفر راهيان نور را شهيدشناسي دانست و افزود: از فاطمه (س) و پيامبر اكرم (ص) آموختيم كه بايد براي شهدا گريه كنيم و يادواره بگيريم.
وي ادامه داد: تمام ائمه (ع) ما را در ارج گذاشتن از شهدا تشويق مي‌كنند و اين به دليل مقام شامخ شهيد است.
كاجي با بيان اينكه هنوز نتوانسته‌ايم شهدا را به خوبي بشناسيم و به نسل جديد معرفي كنيم، خاطرنشان كرد: شهدا بر ما حق دارند و در آخرت شفاعت ما را مي‌كنند.
فرمانده دوران دفاع مقدس با ذكر خاطراتي از راهيان نور اظهار داشت: هنوز مادراني هستند كه به دنبال فرزندان خود مي‌گردند و شب‌ها درب منزل‌شان را به اميد بازگشت آنها باز مي‌گذارند.
به گفته وي كساني كه به دنبال دوستي با شهدا هستند حتماً شهدا از آنها دستگيري مي‌كنند.
كاجي با اشاره به كرامت‌هاي والاي شهدا گفت: به فرموده امام راحل جنگ كراماتي داشت و شهدا ستارگاني هستند كه منحرفان جامعه و گمشدگان مي‌توانند با توسل به آنها راه و مسير خود را پيدا كنند.
فرمانده دوران دفاع مقدس تصريح كرد: مردم زيادي از بيشتر نقاط دنيا در اين سرزمين‌ها خود را يافته‌اند و شهدا را به عنوان منبع غني معنويت پيدا كرده‌اند.
وي با تاكيد بر اينكه جنگ هنوز تمام نشده و ادامه دارد، گفت: شكل جنگ تنها تغيير كرده و براي شناخت تاكتيك‌هاي آن بايد بصيرت داشت.

منبع:خبر گزاری فارس http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8903081687

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.