zed

روايت پزشك نروژي از حضور در جنگ 22 روزه

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[align=justify]يك پزشك نروژي كه مسئول يكي از بنيادهاي كمك به لبنان و فلسطين است از خاطرات خود از حضور دوساله‌اش در غزه از جمله جنگ 22 روزه اين شهر با رژيم صهيونيستي سخن گفت.
به گزارش فارس اريك فوسه در يك نشست خبري كه عصر امروز در انستيتو پاستور ايران برگزار ‌شد اظهار داشت: وقتي در سال 2008 به غزه رفتم رژيم صهيونيستي شروع به بمبگذاري كرده بود و با توجه به اينكه آن موقع هنگام كريسمس نيز بود به علت زياد بودن بمبها و نبود غذا مردم در جايي جمع شده بودند و براي دريافت نان رايگان صف طولاني داشتند.
وي افزود: در اين زمان فقر و بيماري در آنجا زياد شد به طوري كه حتي جيمي كارتر، عليه رژيم صهيونيستي صحبت كرد كه چرا اين قدر حملات مردم غزه شدت دارد.
وي تصريح كرد: وقتي حمله در سال 2008 به مردم غزه آغاز شد رژيم صهيونيستي طي چند ساعت 200 تن بمب بر سر مردم ريختند و تمام پليس‌ها را كشتند. بيشتر ساختمان‌هاي اصلي شهر را نابود كردند در حالي كه از نظر قانون ژنو حق كشتن پليس وجود نداشت اما آنها اين قانون را زيرپا گذاشتند.
وي ادامه داد: بيمارستان شفا در غزه كه بزرگترين بيمارستان غزه بود و داراي 350 تخت، 400 پزشك و 300 پرستار بود تمام پنجره‌هايش تخريب شد. به مساجد 80 بمب زدند و اوضاع فجيعي را شاهد بوديم.
فوسه ادامه داد: صهيونيست‌ها همه افرادي را كه به نوعي با حقوق بشر كار مي‌كردند بيرون كرده بود تا به نوعي برنامه خود را كه همان بمبگذاري در بيمارستان شفا بود را اجرا كند و هنگام بمبگذاري خارجي‌ها درون بيمارستان نباشند.
وي ادامه داد: وضعيت در آن چند روز به گونه‌اي بود كه حتي آمبولانس‌ها براي انتقال مجروحان به بيمارستان‌هاي كوچك نمي‌توانستند بروند چرا كه مورد هدف بمبگذاري قرار مي‌گرفتند و صليب سرخ و سازمان ملل نيز اعلام كرد كه ما كاري نمي‌كنيم. 60 درصد مجروحان حادثه مي‌توانستند زنده بمانند كه براي كمك به آنها حتي از راهروهاي بيمارستان نيز استفاده كرديم اما مابقي آنها متأسفانه از بين رفتند.
اين متخصص قلب و عروق ادامه داد: در روز شنبه سوم ژانويه 2009 اسرائيلي‌ها وارد شهر شدند و بمب‌هاي آنها نيز تغيير كرد. اولين بمب‌هاي آنها مساجد را هدف قرار داد كه اولين آنها مسجد ابراهيم بود كه هنگام قرائت نماز مورد هدف بمب‌هاي اسراييلي‌ها قرار گرفت و بعد از آن شروع به هدف قرار دادن مدارس كردند كه 40 نفر از دانش آموزان را زخمي كردند.
وي گفت: يكي از خانواده‌هاي ساكن در غزه به نام خانواده سامومي در جنوب غزه، در بالاي كوهي زندگي مي‌كردند كه اسرائيلي‌ها پس از ورود به خانه پدر خانواده را كشتند و بعد همه آنها را در خانه ديگري جمع كردند و متأسفانه روز بعد به آن خانه خمپاره زدند. آنها روي ديوارهاي شهر نوشته بودند غزه ما آمده‌ايم اينجا تا همه تان را بكشيم.
اين متخصص قلب و عروق خاطرنشان كرد: 27 عمل جراحي را طي دو روز به كمك يك پزشك ديگر در غزه انجام داديم. بر اساس گزارش‌هاي سازمان ملل هزار و 430 نفر كشته وجود داشت كه 430 نفر آنها بچه و 210 نفر آنها را زنان تشكيل مي‌دادند. 14هزار خانه از بين رفته بود و 50 هزار نفر خانه نداشتند. ما تنها اروپايي حاضر در آنجا بوديم.
فوسه خاطرنشان كرد: هم اكنون ناراحت هستم كه چرا همه دنيا سكوت كردند و پزشكان هم سكوت كردند و من هرجا مي‌روم اين موضوع را به همه مي‌گويم. سال 2010 مصر مرز خود را بست البته آمريكا به مصر پول مي‌داد كه تونل‌ها و مرزهاي خود را ببندد و الان هم ديوار مي‌كشند حمله به غزه براي فلسطيني‌ها سنگين بود اما براي اسراييلي‌ها سنگين تر.
وي گفت: 28 بيمارستان در غزه وجود دارد كه برخي از اين بيمارستان‌ها كوچك و تخصصي هستند آنها اجازه نمي‌دهند كه كسي اطراف غزه بيايد، غزه را مانند زندان درست كردند. ما با بيمارستاني در بيت المقدس همكاري داشتيم اما چون بيت المقدس را هم جزء اسرائيل كردند نمي‌توانستيم آنجا برويم و آنها اجازه نمي‌دهند مادر باردار در اين بيمارستان فرزند خود را به دنيا بياورد.
وي گفت: آنها چون مقاومت حماس را در غزه ديدند همه مرزهاي زميني هوايي و دريايي را گرفتند و بعد گفتند كه ما به غزه وارد نشده‌ايم لذا مسئول هيچ موضوعي در غزه نيستيم.
وي افزود: همه اين كارشكني‌ها زير نظر آمريكاست. چرا كه اسراييل مهمترين كليد امور خارجه اين كشور است.
وي افزود: من اين صحبت‌ها را در بسياري از كشورها از جمله خود نروژ انجام دادم كه خيلي از مردم ناراحت شدند كه چرا دنيا در مقابل اين موضوع مهم سكوت كرده است.

لينك خبر : http://www.jahannews.com/vdcjtvevvuqe8xz.fsfu.html[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.