mahdi7243

ارتش و حماسه حاج عمران

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

بمناسبت سالگرد عمليات غرورآفرين كربلاي 7 و حماسه هاي لشكر 64 پياده اروميه در اين عمليات
در پي پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي ايران به رهبري حضرت امام خميني (ره ) جهانخواران شرق و غرب كه حركت و عملكرد ارتش را در انقلاب مشاهده نمودند و ارتش را يكي از مدافغان اصلي انقلاب ديدند درصدد دسيسه و شيطنت عليه ارتش برآمدند و شعارهاي متفاوتي در جهت تضعيف روحيه و حتي انحلال ارتش سردادند و در اين راه از هيچ كوششي دريغ نكردند و حتي جنگ مسلحانه ترتيب داده و غائله گنبد و كردستان را پيش كشيدند تا با اين حركتها بتوانند از يك طرف ارتش را درگير كنند و از طرف ديگر انقلاب نوپاي اسلامي را ساقط نمايند. از آنجائيكه بدنه ارتش مومن و اسلامي بود فرزندان غيور و دلاور ارتش از اصول خود دست نكشيدند و همچنان با كمترين امكانات بيشترين هجمه هاي دشمنان را دفع و با ايثار و نثار بهترين جوانان و كاركنان خود به پاسداري از انقلاب اسلامي برخاستند و تمامي توطئه هاي دشمنان را در نطفه خفه كردند.
از اين رو بود كه حضرت امام (ره ) در پيام تاريخي خود (29 فروردين ) را روز ارتش نام گذاري نمودند و ملت و مسئولين نظام را موظف به حمايت از ارتش كردند. با اين پيام تاريخي و جان بخش رزمندگان پرتوان ارتش » آرامش و قوت قلب پيدا كردند و با قدرت هرچه تمام تر در برابر توطئه هاي ضدانقلاب و اشرار مفسد ايستادند و تا آخرين قطره خون پاك خود اجازه ندادند در كشور اسلامي ناامني حاكم شود. يكي از مناطقي كه در معرض خطر انواع توطئه ها و دسيسه هاي استكبار جهاني و عوامل دست نشانده آنان قرار گرفته استان آذربايجانغربي به لحاظ قرارگرفتن در مسير ترانزيت اروپا و هم مرزي با كشورهاي عراق تركيه و شوروي سابق بود. اين استان از بدو پيروزي انقلاب اسلامي مركز تاخت وتاز اشرار و ضدانقلاب از خدا بي خبر بود كه تحت عناوين مختلف هر كدام به استعداد حداقل 100 نفر در منطقه حضور داشتند و امنيت و آسايش مردم را مختل كرده بودند.
لشگر 64 پياده اروميه مستقر در اين استان از بدو پيروزي انقلاب با استعانت از كمكهاي خداوندي و با ايثار و شجاعت در برابر اين دشمنان ايستاد و در همان ابتدا به پاكسازي محورهاي استان پرداخت و شهرهاي مهاباد سردشت تكاب شاهيندژ نقده پيرانشهر و محورهاي مواصلاتي را به سرعت پاكسازي و شهرها را از لوث ضدانقلاب پاك و آرامش و آسايش را به اين شهرها برگرداند.
توانمندان سرافراز لشگر 64 اروميه علاوه بر پاكسازي مناطق استان همزمان با هجوم ددمنشان بعثي به ميهن اسلامي بلافاصله در مرزهاي جمهوري اسلامي مستقر و با تمام وجود در دو جبهه داخلي و خارجي با قدرت و بدون هيچگونه ضعفي به پاسداري از مرزهاي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران پرداخت و اجازه هيچگونه تعدي و تجاوز به دشمنان را نداد و در اين راه رشادتهاي وصف ناپذيري نيز از خود نشان داد و عملياتهاي بزگي همچون : والفجر 2 قادر نصر 9 عمليات بزرگ سه كاينان و عمليات غرورآفرين كربلاي 7 را در متن خاك عراق انجام داد . بطوريكه عمليات كربلاي 7 در جهان و در بين مسئولين نظام بازتاب خاصي پيدا كرد و حضرت امام خميني (ره ) در اين عمليات با فرمانده عمليات تماس تلفني برقرار كرده و فرمودند : شما با اين عملتان قلب مرا خشنود ساختيد.
اين عمليات بزرگ سند زنده اي از دلاوريها و رشادتهاي توانمندان لشكر 64 پياده اروميه است كه در گراميداشت سالروز آن فرصت مغتنم دانسته و گوشه هايي از اين عمليات ظفرمند به امت قهرمان و شهيدپرور ايران اسلامي تقديم مي شود.
طرح عمليات : فصل سرما در سال 1365 آغاز و منطقه عملياتي حاج عمران و كليه محورهاي مواصلاتي و تداركاتي پشت خطوط دفاعي در بعضي از مناطق تا 9 متر از برف پوشيده و سوز و سرماي زمستاني همراه با كولاك به همه جا حاكم گشته و شرايط جوي طوري بود كه آنان اجراي هرگونه عمليات را از نيروها سلب نموده بود. با اين اوضاع و احوال رزمندگان لشكر 64 پياده اروميه جهت نشان دادن توان رزمي خود به دشمن زبون حفظ آبرو و شرافت سربازي و گشودن اوراق رزين ديگري در تاريخ امت اسلامي و انتقام خون عزيزاني كه در بمبارانهاي شهرهاي كشور جان خود را مظلومانه از دست داده و به شهادت نايل آمده بودند و با الهام گرفتن از قدرت لايزال الهي عملياتي را با عنوان كربلاي 7 طرح ريزي كردند .
اهداف عمليات :
1 ـ نشان دادن توان رزمي دلاوران اسلام
2 ـ انهدام ماشين جنگي دشمن
3 ـ تصرف ارتفاعات استراتژيك منطقه
4 ـ تسلط بر محور حاج عمران به رواندوز .
5 ـ ايجاد تسهيلات لازم براي ادامه نبرد مبارزين عراق در شمال .
6 ـ انتقام خون شهداي شهرهاي بمباران شده توسط رژيم بعثي عراق
منطقه جغرافيايي حاج عمران :
پادگان حاج عمران در 15 كيلومتري غرب شهرستان پيرانشهر و در 150 كيلومتري شرق شهر اربيل عراق واقع گرديده است . اين پادگان به منظور كنترل محور رواندوز به پيرانشهر ساخته شده و نيروهاي مستقر در آن كه عمدتا از نيروهاي زبده عراقي به شمار مي رفتند به منظور كنترل محور رواندوز به پيرانشهر مستقر تا بتوانند در كمترين زمان ممكن ارتفاعات شرق به مرز ايران و عراق و محور فوق الذكر را كنترل نمايند. در اين منطقه ارتفاعات حساس و استراتژيكي وجود دارد كه براي دشمن اين امكان را مي داد كه كليه تحركات را در كاسه حاج عمران كنترل و زير ديد مستقيم خود قرار دهد. ازجمله اين ارتفاعات تپه شهدا ارتفاع 2519 ارتفاعات نصر ارتفاعات گردمند و واراس هستند كه با طرح عمليات كربلاي 7 توسط دلاورمردان ارتش اسلام اين مناطق و ارتفاعات از دست دشمن خارج و تحركات دشمن در ديد و تيررس رزمندگان قرار گرفته و از بمباران شهرهاي مرزي ايران توسط مزدوران جلوگيري شد.
مشخصات عمليات :
نام عمليات : كربلاي 7
زمان و رمز عمليات : ساعت 1 دقيقه بامداد 65 12 13 با رمز مبارك (يا مولاي متقيان )
محل عمليات : منطقه عمومي حاج عمران در شمال غربي كشور
دستاوردهاي عمليات :
1 ـ تصرف ارتفاعات استراتژيك گردمند تپه سرخي يال كله اسبي ارتفاعات مهم و حساس 2519 و تسلط بر شهرهاي چومان مصطفي كاورت ناوپردان كام استرن و در تيررس قراردادن تجمع و محل استقرار نيروهاي دشمن بعثي .
2 ـ كشته و زخمي شدن 3000 نفر و تعداد 279 نفر اسير
3 ـ انهدام چندين دستگاه تانك نفربر و خودرو و آسيب كلي حدود 12 گردان پياده
بازتاب عمليات كربلاي 7 در مطبوعات
خوشتر آن باشد كه سر دلبران
گفته آيد در حديث ديگران
اجراي عمليات غرورآفرين كربلاي 7 و پيروزيهاي بدست آمده توسط دلاورمردان ارتش اسلام علاوه بر اينكه در مطبوعات داخلي بازتاب مطلوب داشته و تيترهاي بزرگ صفحه اول روزنامه ها در تاريخ 65 12 14 به اين عمليات اختصاص يافته بود در مطبوعات خارجي نيز انعكاس و بازتاب به سزايي داشته ازجمله خبرنگاران عكاسان و فيلمبردان كشورهاي آمريكا انگليس ژاپن كانادا نروژ سوئد فنلاند و فرانسه از فتوحات مردان پرتوان لشگر 64 نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران در مناطق آزادشده حاج عمران فيلم عكس و گزارش تهيه كردند.
اروميه ـ خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي
تهيه و تنظيم با همكاري روابط عمومي لشكر 64 پياده اروميه
http://www.jomhourieslami.com/1382/13821221/13821221_jomhori_islami_10_jebheh_va_jang.HTML#awal_titr

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.