Recommended Posts

رئیس شورای ملی انتقالی لیبی:
اسلام منبع قانون گذاری در لیبی خواهد بود

خبرگزاری فارس: رئیس شورای ملی انتقالی لیبی اعلام کرد که قوانین اسلامی منبع قانون گذاری در لیبی جدید خواهد بود.
خبرگزاری فارس: اسلام منبع قانون گذاری در لیبی خواهد بود

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، "مصطفی عبدالجلیل" رئیس مجلس ملی انتقالی لیبی اعلام کرد که "قوانین اسلام" محور اساسی قانون گذاری در لیبی خواهد بود.

عبدالجلیل که در برابر هزاران نفر از شهروندان لیبی که در جشن آزادسازی این کشور حضور داشتند، سخن می گفت، افزود: ما به عنوان کشوری اسلامی، قوانین اسلامی را منبع اساسی قانون گزاری قرار می دهیم و به همین دلیل هر قانونی که با اصول قوانین اسلامی در تضاد باشد مردود است.

مقامات شورای ملی انتقالی لیبی در اواسط ماه سپتامبر اعلام کرده بودند که اسلام منبع اساسی قانون گزاری در لیبی خواهد بود و تمام ایدئولوژی های جانبی را مردود کردند.

مصطفی عبدالجلیل از گشایش بانک های اسلامی در لیبی خبر داد و گفت: نیتی پاک برای ایجاد قوانین بانکداری وجود دارد که از آن جمله تلاش داریم بانک های اسلامی بدون ربا و بدون سود پیشاپیش را بر اساس تعالیم اسلامی ایجاد کنیم.

وی گفت: این ربا است که باعث ایجاد بیماری و ایجاد کینه بین مردم می شود.

عبدالجلیل همچنین از مردم خواست که خوشحالی خود در آزادسازی لیبی را با تکبیر و سجود اعلام کنند و از شلیک گلوله جلوگیری کنند.

رئیس شورای ملی انتقالی لیبی برای تمام شهدای لیبی که منتظر دیدن این روز بودند طلب رحمت کرد و گفت که آنها را در بهشت‌های برین با پیغمبران و شهدا می بیند.

[url=http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900801001369]منبع[/url]

[color=red]ادغام شد
rezat1980[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=green][size=18]گردهم‌آيي سوري‌ها در حمايت از بشار اسد [/size][/color]


راهپيمايي ميليوني مردم سوريه با عنوان "درخت خانواده سوريه" در حمايت از بشار اسد و نظام حاكم در مناطق مختلف اين كشور برگزار شد.

به گزارش «ايسنا» به نقل از تلويزيون رسمي سوريه، ساكنان دمشق نيز در كنار مردم شهرهاي ديگر سوريه در تجمعي ميليوني براي شركت در كارناوالي با عنوان "درخت خانواده سوريه" از ساعات اوليه صبح امروز در ميدان الامويين اين شهر گردهم آمد‌ند.

اين كارناوال با شعار "زنده باد وطن و رهبرش" و نيز "ملت سوريه يك خانواده هستند" برگزار ‌شد و در آن شركت كنندگان با تاكيد بر ضرورت وحدت ملي خواستار پايان يافتن ناآرامي‌ها شدند.

بنابر اين گزارش تظاهرات و گرد‌هم‌آيي‌هاي ميليوني ديگري نيز در بقيه استان‌هاي سوريه از جمله استان الحسكة آغاز شد و تظاهركنندگان در آن خواستار وحدت و عدم دخالت بيگانگان در امور داخلي سوريه شدند.

عکس

http://38.74.1.150/Multimedia%5Cpics%5C1390%5C8%5Cworld%5C149.jpg

http://www.tabnak.ir/fa/news/199922/%DA%AF%D8%B1%D8%AF%D9%87%D9%85%E2%80%8C%D8%A2%D9%8A%D9%8A-%D8%B3%D9%88%D8%B1%D9%8A%E2%80%8C%D9%87%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D8%AD%D9%85%D8%A7%D9%8A%D8%AA-%D8%A7%D8%B2-%D8%A8%D8%B4%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AF

[color=blue]کشته شدن 7 نیروی امنیتی سوری بدست اشرار [/color]


در حمله گروهي مسلح به نيروهاي امنيتي سوريه، هفت نيروي امنيتي از جمله يك افسر كشته شدند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبکه خبري العالم به نقل از خبرگزاري فرانسه، ديده بان حقوق بشر سوريه روز چهارشنبه اعلام کرد: ظاهرا اين حمله توسط گروهي از نظاميان جدا شده از ارتش سوريه عليه نيروهاي امنيتي اين كشور صورت گرفته است.

ديده بان حقوق بشر سوريه با انتشار بيانيه اي گفت: مردان مسلح كه گفته مي شود از اعضاي جدا شده از ارتش اين كشور هستند، كاروان نيروهاي امنيتي سوريه را در شمال غرب اين كشور مورد حمله قرار دادند كه در جريان اين حمله علاوه بر كشته شدن 7 تن از نيروهاي امنيتي سوري، ده ها تن ديگر نيز زخمي شدند.

در اين بيانيه آمده است: اين حمله در دروازه ورودي شهر معارت النومان واقع در استان عدليب سوريه اتفاق افتاد.

بر اساس اين گزارش، حمله به نيروهاي امنيتي سوريه ساعت 13 به وقت محلي اتفاق افتاد و صداي تيراندازي تا ساعت ها در محل به گوش مي رسيد.

ديده بان حقوق بشر سوريه همچنين از حملات ديگري عليه نيروهاي امنيتي سوريه در استان عدليب و استان حمص در مركز اين کشور خبر داده است. 

http://fa.alalam.ir/news/245424
[color=red]
تحریم کالاهای ترکی وکاهش شدید گردشگران سوری در ترکیه[/color]


مردم شهر حلب سوريه در محكوميت دخالت هاي دولت تركيه در برابر بحران سوريه انواع كالاهاي ساخت تركيه را تحريم كردند.
روزنامه الوطن با چاپ اين خبر نوشت: سفر گردشگران سوري به تركيه نيز 90درصد كاهش پيدا كرده و شهروندان سوري علاقه اي به سفر به تركيه ندارند

http://www.kayhannews.ir/900804/16.htm
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
وزير دفاع آمريکا اعلام کرد: باوجود سرنگونی رژیم معمر قذافی دیکتاتور پیشین لیبی، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی "ناتو" قصد ترک این کشور را ندارد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبکه خبري العالم، "لئون پانه تا" در کنفرانس مطبوعاتي در "توکيو" پايتخت ژاپن گفت: با وجود کشته شدن قذافي و اعلام آزادي کامل ليبي از سوي شوراي انتقالي، ناتو ممکن است با سرعت مورد انتظار به عمليات خود پايان ندهد.

وی افزود: "در حال حاضر شوراي ملي انتقالي به ادامه حضور نيروهاي ناتو علاقمند است".

پانه تا تصریح کرد: امروز اظهارات متعددي از طرف برخي رهبران کنوني ليبي شنیدم و آنها از ناتو مي خواستند مدت ماموريت خود در لیبی را در اين مرحله انتقالي تمديد کنند زيرا شوراي انتقالي در اين مرحله به دنبال ساختن پايه هاي حکومت خود در ليبي است اما در هر صورت، تصميم گيري درباره ادامه حضور در ليبي به ناتو مربوط مي شود.

وزير دفاع آمريکا از نقشه کاخ سفید برای همکاری نظامی گسترده با ارتش لیبی خبر داد و گفت: آمريکا تلاش مي کند تا روابط خود با ارتش ليبي را در بلند مدت بهبود بخشد.

وزير دفاع آمريکا در حالي اين اظهارات را ايراد کرد که پيش از اين "جيمز استافريديس" فرمانده کل نيروهاي ناتو توصيه کرده بود که در 31 ماه اکتبر جاري عمليات نيروهاي ناتو در ليبي پايان يابد که اين توصيه با موافقت کلي وزيران ناتو مواجه شده بود


http://fa.alalam.ir/news/245514
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=18][color=green]
حضور بیگانگان در میان اشرار بازداشت شده[/color][/size]

دمشق (العالم)ـ يک نماينده مجلس سوريه با اشاره به اينکه عناصري وابسته به کشورهاي بيگانه و عربي در ميان افراد مسلح دستگير شدند، گفتگو با مخالفان در خارج از خاک سوريه را غير ممکن دانست.

خالد عبود دبير مجلس " الشعب " سوريه روز پنجشنبه در گفتگو با شبکه خبري العالم ، بر مخالفت خود با هرگونه گفتگو بين نظام و مخالفان در خارج سوريه تاکيد کرد و از مخالفان خواست تا به سوريه بيايند و به نظام اعتماد کنند و در کشور با نظام گفتگو کنند.

عبود با بيان اين که برخي عناصر وابسته به کشورهاي بيگانه و عربي در ميان افراد مسلح دستگير شدند، اظهار داشت: نيروهاي نظام توانستند جلوي دست يافتن افراد مسلح به عرصه اي جغرافيايي براي فعاليت را بگيرند.

وي گفت: حاکميت و وطن پرستي مستلزم آن است که گفتگو در داخل سوريه و نه در خارج آن صورت گيرد ؛ مگر اينکه کشور ناامن باشد. قانون احزاب و قانون انتخابات جديد موجب خواهد شد تا مخالفان براي خود در داخل کشور عرصه اي براي فعاليت بيابند.

وي افزود: اتحاديه عرب نماينده رويکرد قومي عربي نيست بلکه ابزاري براي سوء استفاده غرب است به طوري که غرب از اين اتحاديه در ليبي بهره برداري کرد.

عبود گفت: اتحاديه عرب در حالي در ليبي عليه حکومت معمر قذافي وارد عمل شد که در حمايت از انقلاب مردم بحرين هيچ نقشي ايفا نکرد و آنچه که اينک از اتحاديه عرب خواسته مي شود، آن است که نقشي در سوريه ايفا کند ولي در قبال يمن هيچ موضعي اتخاذ نمي کند.

دبير مجلس الشعب سوريه از مخالفان خواست تا با طرح هاي گفت وگو در خارج سوريه مخالفت کنند و به دمشق بيايند و با اعتماد به نظام گفت وگوها را اداره کنند. بويژه که نظام مجموعه اي از سازوکارها را ايجاد کرده که زمينه فعاليت معقول مخالفان را تامين مي کند.

وي با انتقاد از خوداري مخالفان براي محکوميت اقدامات گروه هاي مسلحي که نيروهاي امنيتي و ارتش را به قتل مي رسانند، گفت: بي شک خشونت خشونت مي آورد و نبايد با اين افراد مسلح گفت وگو کرد بلکه گفت وگو بايد با کساني که خواهان آن هستند ، صورت بگيرد.

http://fa.alalam.ir/news/246014

[color=blue][size=18]حمایت گسترده از اسد در استان لاذقیه[/size][/color]


استان لاذقيه سوريه روز پنجشنبه صحنه راهپيمايي گسترده در حمايت از بشار اسد رئيس جمهوری و روند اصلاحات اين کشور بود.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، شرکت کنندگان در اين راهپيمايي بر مخالفت خود با هر گونه مداخله خارجي در مسائل داخلي سوريه تاکید کرده و خواستار حفظ وحدت ملي و همبستگي داخلي در کشور شدند.

راهپيمايان به توطئه کنندگان بر ضد سوريه هشدار دادند و بر ضرورت فرصت ندادن به آنان براي رسيدن به اهدافشان تاکيد کردند.

شهرهاي دمشق پايتخت و الحسکه در شمال شرقي سوريه نيز روز چهارشنبه شاهد راهپيمايي گسترده مردمي در حمايت از اصلاحات و مخالفت با مداخله خارجي بود.


عکس ها
عکس سلا ح های کشف شده از اشرار
http://www.sana.sy/servers/gallery/201110/20111027-211530_h378139.jpg

http://www.sana.sy/servers/gallery/201110/20111027-211727.jpg
عکس های راهپیمایی
http://www.sana.sy/servers/gallery/201110/20111027-220909.jpg
http://www.sana.sy/servers/gallery/201110/20111027-145554.jpg
http://www.sana.sy/servers/gallery/201110/20111027-134716.jpg
http://www.sana.sy/servers/gallery/201110/20111027-152546.jpg
http://www.sana.sy/servers/gallery/201110/20111027-134531.jpg
http://www.sana.sy/servers/gallery/201110/20111027-203900.jpg
http://www.sana.sy/servers/gallery/201110/20111027-202441.jpg
http://www.sana.sy/servers/gallery/201110/20111027-203825.jpg
منبع عکس ها= خبرگزاری سانا

منبع خبر
http://fa.alalam.ir/news/246194
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=red]تداوم درگيري هاي خونين در شهرهاي يمن[/color]

رژيم علي عبدالله صالح در سايه حمايت هاي عربستان و سكوت مجامع بين المللي همچنان به قتل عام مردم يمن ادامه مي دهد.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از شبكه خبري الجزيره، بر اثر بمباران شديد مناطقي از صنعا پايتخت يمن دست كم 22 نفر كشته و ده ها نفر زخمي شدند.
هدف نظاميان علي عبدالله صالح از به راه انداختن حمام خون در صنعا، كشتن اعضاي قبيله حاشد است كه از مخالفان اصلي ديكتاتور يمن به حساب مي آيند.
شبكه خبري الجزيره تصاويري از اين بمباران و درگيري ها در يمن پخش كرد كه در آن زخمي ها كنار خيابان افتاده بودند و شدت تيراندازي و بمباران به حدي بود كه كادر پزشكي امكان امدادرساني نداشتند.
برخي از آمبولانس ها نيز با مجروحان هدف بمباران قرار گرفتند نيروي هوايي يمن همچنين مناطقي از شهر تعز را بمباران و تعداد زيادي را مجروح كرد.
اين در حالي است كه معترضان ضد رژيم همچنان به اعتراضات خود ادامه مي دهند و با آمدن به خيابان ها صداي اعتراض خود را به گوش جهانيان مي رسانند.
مردم يمن در شعارهاي خود خواستار سرنگوني فوري علي عبدالله صالح و كوتاه شدن دست بيگانگان از كشورشان هستند.
علي عبدالله صالح تلاش دارد با كمك عربستان و شوراي همكاري خليج فارس از مجازات نجات پيدا كند ولي مردم يمن تاكيد دارند كه عبدالله صالح بايد محاكمه و اعدام شود.
از سوي ديگر، قرار است دبيركل شوراي همكاري و فرستاده ويژه سازمان ملل به صنعا بروند و از علي عبدالله صالح بخواهند كه طرح شوراي همكاري خليج فارس را براي كناره گيري از قدرت امضا كند.
يك مقام امنيتي يمن اعلام كرد كه يك فرمانده ارشد پليس يمن روز گذشته بر اثر انفجار خودرو بمب گذاري شده در جنوب اين كشور كشته شد.
در اين انفجار كه در شهر بندري عدن در جنوب اين كشور رخ داد دو مقام ديگر پليس نيز زخمي شدند.


[color=green]جمعه آينده ،تظاهرات سراسري عليه دولت جديد در اردن[/color]


شهروندان اردني در اعتراض به كابينه جديد اين كشور روز جمعه در سراسر كشور تظاهرات برگزار خواهند كرد.
جنبش جوانان و مردمي اردن اعلام كرد در اعتراض به اعلام اسامي اعضاي كابينه جديد اردن در سراسر استان هاي كشور تظاهرات سراسري تحت عنوان «تشكر از اينكه ما را درك نكرديد» برگزار خواهند كرد.
سخنگوي جنبش جوانان و مردمي اردن گفت، متاسفانه دولت جديد اردن و اعضاي كابينه شهروندان را نااميد كردند چرا كه پست ها كاملا موروثي و مخالف رضايت شهروندان است.
وي تاكيد كرد: تغييرات صورت گرفته كاملا ظاهري است و هيچ تغييري در روش مديريتي كشور صورت نگرفته است.
سخنگوي جنبش جوانان همچنين از حكومت خواست به خواست ملت احترام بگذارد و هرچه سريع تر به مطالبات آنان پاسخ دهد.
به گزارش خبرگزاري فارس «علي ابوسكر» رئيس مجلس شوراي حزب جبهه عمل اسلامي اردن (شاخه سياسي اخوان المسلمين) پيرامون تركيب كابينه جديد اين كشور گفت: تركيب كابينه جديد به هيچ وجه پاسخگوي نيازها و مطالبات شهروندان نيست و ما انتظار دولتي را داشتيم كه متناسب با واقعيت موجود در كشور باشد.
وي افزود: اسلامگرايان اردن قصد پيش داوري در مورد كابينه جديد را ندارند ولي پيشينه برخي از اعضاي كابينه بيانگر ضعف دولت جديد است.
اين رهبر اسلامگراي اردن افزود: بايد يك اراده قوي در كشور به منظور انجام اصلاحات وجود داشته باشد تا بتواند بار ديگر اعتماد ملت را جلب كند.
«زكي بني ارشيد» رئيس اداره سياسي جبهه عمل اسلامي اردن نيز در همين زمينه گفت: دولت خصاونه همان سخنان معروف بخيت را در زمينه داشتن اختيار كامل تكرار مي كند ولي چه كسي گفته كه دولت اردن تصميم گيرنده است؟
وي افزود: يكي از دلايل مشاركت نكردن اسلامگرايان اردن در دولت كنوني نيز همين مسئله بود كه نخست وزير پيشنهادات مطرح شده در زمينه تحقق اصلاحات را نپذيرفت.
كميته عالي احزاب مخالف دولت اردن نيز بلافاصله پس از اعلام تركيب كابينه جديد اردن اعلام كرد كه كابينه جديد فضاي مثبتي را كه مي توانست در كشور شكل گيرد به كلي از بين برد.
اين كميته افزود: دولت كنوني به هيچ وجه توانايي اداره كشور و خروج از بحران را ندارد.
گفتني است پس از گذشت 10 ماه از آغاز اعتراضات مردمي در اردن عبدالله دوم پادشاه اين كشور معروف نجيت نخست وزير سابق اردن را بركنار و عون خصاونه رئيس اسبق دربار پادشاهي را به عنوان جانشين وي تعيين كرد.

[color=green]
دبيركل حزب نهضت اسلامي تونس مامور تشكيل كابينه شد[/color]

با اعلام نتايج نهايي انتخابات مجلس ملي مؤسسان و پيروزي حزب نهضت اسلامي، دبيركل اين حزب مامور تشكيل دولت آينده شد.
به گزارش ايسنا، براساس اعلام كميسيون عالي مستقل انتخابات «تونس» حزب نهضت اسلامي (النهضه) به رهبري «راشد الغنوشي» با كسب 90 كرسي از 217كرسي مجلس ملي مؤسسان و در نتيجه بدست آوردن 41/47 درصد آرا، عهده دار تشكيل دولت آينده در تونس شد.
براساس نتايج آرا، حزب كنگره براي جمهوري چپگراي تونس به رياست «المنصف المرزوقي» با 30 كرسي (82/13) و حزب دموكراسي براي كار و آزادي به رياست مصطفي بن جعفر با 21 كرسي (68/9) درصد آرا در جايگاه دوم و سوم قرار گرفتند.
در همين حال با اعلام پيروزي رسمي حزب نهضت اسلامي، هزاران تن از طرفداران اين حزب با تجمع در مقابل مقر آن در شهر تونس، مراسم جشن و سرور برگزار و بر هويت اسلامي و مردمي انقلاب تونس تأكيد كردند.
راشد الغنوشي رهبر حزب «النهضه» روز پنجشنبه پس از اعلام نتايج انتخابات بر اصل گفت وگو و تعامل با ساير احزاب و گروه ها براي تشكيل دولت ائتلافي تاكيد كرد و گفت: حزب نهضت اسلامي بر شيوه گفت وگو و نفي خشونت، در تمام اشكال آن تاكيد كرد.
رهبر اسلامگراي تونس با اشاره به جايگاه زنان در تونس جديد تصريح كرد: از بين 49 زن عضو مجلس مؤسسان 42 تن از آنان عضو حزب نهضت اسلامي هستند.
در همين حال «حمادي الجبالي» دبيركل حزب نهضت اسلامي اعلام كرد كه حزب متبوعش، وي را به عنوان كانديداي نخست وزيري تعيين كرده است.
خبرگزاري رسمي تونس نيز به نقل از الجبالي اعلام كرد كه نامزدي وي به علت اينكه دبيركل حزب پيروز در تمام نظام هاي دموكراتيك جهان رياست دولت را بر عهده خواهد داشت، امري بديهي به شمار مي رود.
از سوي ديگر، راشد الغنوشي رهبر حزب نهضت اسلامي روز پنجشنبه از تمايل خود براي واگذاري پست رياست جمهوري به «الباجي قائد السبيسي» خبر داد در حالي كه منصف المرزوقي و مصطفي بن جعفر رؤساي احزاب چپ گراي معتدل كنگره و تجمع دموكراتيك از گزينه هاي ديگر براي تصدي اين پست هستند.
[color=darkred]در همين حال پس از لغو آراي حزب «العريضه الشعبيه» (فهرست مردمي) به دليل وابستگي رئيس آن به رژيم سابق و ابهام در منابع مالي تبليغات انتخابات، هزاران تن از طرفداران آن در شهر «سيدي بوزيد» به خيابان ها ريختند و با پليس و نيروهاي امنيتي درگير شدند.
دولت تونس نيز با اعزام نيروهاي كمكي به منطقه، در شهر سيدي بوزيد مقررات منع رفت و آمد شبانه را اعلام كرد.
شهر سيدي بوزيد كه خاستگاه انقلاب تونس است در مركز اين كشور قرار دارد و جزو مناطق كمترتوسعه يافته به شمار مي رود[/color]


http://www.kayhannews.ir/900807/16.htm
[color=blue][size=18]
حمایت ترکیه از اشرار مسلح در سوریه[/size][/color]

روزنامه نیویورک تایمز فاش کرد: دولت ترکیه از افراد مسلحی که علیه نظام سوریه دست به حملات مسلحانه می زنند؛ حمایت می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، نیویورک تایمز نوشت: ترکیه به افراد مسلح و افراد فراری از ارتش سوریه پناه می دهد.

این روزنامه افزود: ترکیه همچنین به این افراد مسلح اجازه می دهد که از طریق مرز به اجرای حملات علیه سوریه بزنند.

درهمین حال، خبرگزاری سوریه گزارش داد که تعدادی از نیروهای حافظ امنیت بدست افراد مسلح در استان "حماه" این کشور زخمی شده اند.
تصاویر کشف سلاح و مهمات از 15 تروریست بازداشت شده در حمص
http://www.sana.sy/servers/gallery/201110/20111028-223641.jpg

http://www.sana.sy/servers/gallery/201110/20111029-010828.jpg

http://www.sana.sy/servers/gallery/201110/20111028-224557.jpg


http://fa.alalam.ir/news/246734
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=18][color=green]بشار اسد: سوريه خط قرمز است [/color][/size]

رئيس جمهوري سوريه با هشدار نسبت به مداخله بيگانگان در امور داخلي كشورش گفت كه هرگونه ايجاد مشكل در سوريه مي‌تواند منجر به متزلزل شدن تمام منطقه شود.

به گزارش ايسنا بشار اسد، رئيس جمهوري سوريه در گفت‌وگو با روزنامه ساندي تلگراف عنوان داشت: هرگونه مداخله كشورهاي غربي عليه نظام حاكم در سوريه باعث به وجود آمدن افغانستان جديد مي‌شود.

وي در ادامه افزود: كشورهاي غربي بدون شك به اعمال فشار خود ادامه خواهند داد اما بايد بدانند كه شرايط سياسي و تاريخي در سوريه كاملا با كشورهايي نظير تونس،‌ مصر و يمن متفاوت است.

اسد همچنين عنوان داشت: سوريه در حال حاضر نقطه مركزي منطقه و خط گسل است.سوريه يك خط قرمز به شمار مي‌آيد. بازي با سوريه مي‌تواند به بوجود آمدن زلزله واقعي در كل منطقه بينجامد. آيا غرب مي‌خواهد افغانستان جديدي در خاورميانه ببيند؟ يا اينكه مي‌خواهد نمونه‌ها و الگوهاي متعددي از كشور افغانستان در خاورميانه بوجود آيد.

اسد همچنين عنوان داشت: هرگونه مشكلي در سوريه مي‌تواند تمام منطقه را به آتش بكشد چنانچه طرح تجزيه سوريه وجود داشته باشد، اين مساله مي‌تواند تمام منطقه را تجزيه كند.
[color=red]
رئيس جمهوري سوريه در ادامه افزود: نيروهاي سوري در برخورد با بحران اين كشور بويژه در آغاز آن دچار برخي اشتباهات شدند. در حال حاضر كساني كه از سوي نيروهاي سوري مورد هدف قرار مي‌گيرند تروريست‌ هستند.[/color]

اسد همچنين عنوان داشت: نيروهاي پليس سوريه در خيابان‌هاي اين كشور حضور ندارند بلكه فقط ارتش حضور دارد. ارتش تنها نيرويي است كه براي مبارزه با اعضاي القاعده آموزش ديده و در حال حاضر با آنها مبارزه مي‌كند.

رئيس جمهوري سوريه در ادامه افزود: من با بهار عربي به صورت كاملا متفاوتي نسبت به ديگر رهبران عرب برخورد كردم. ما مانند برخي از دولت‌هاي عربي راه دشمني را در برخورد با بهار عربي در پيش نگرفتيم. بلكه بعد از شش روز از آغاز بحران اعلام كرديم كه اصلاحات انجام مي‌دهيم. اما بسياري از مردم در اين اصلاحات شك كردند و عنوان داشتند كه اين اصلاحات به مثابه آرامبخش است. اما آنها از زمان آغاز اجراي اصلاحات از نظام حاكم حمايت كردند و اين مساله باعث شد تا روند برگزاري تظاهرات كاهش يابد.

[color=red]رئيس جمهوري سوريه در ادامه افزود: روند اصلاحات كند و آرام نيست. اين روند نياز به بررسي‌هاي بيشتري دارد. مشكل ما امضاي قوانين جديد نيست چرا كه امضاي هر قانون تنها 15 ثانيه وقت مي‌برد اما بايد اين قوانين با جامعه سوريه هماهنگ باشد وگرنه باعث بوجود آمدن شكاف مي‌شود.

وي همچنين عنوان داشت: جامعه سوريه جامعه‌اي پيچيده است شورشي كه ما اكنون با ان روبرو هستيم چالش ميان سكولارها و اسلام‌گرايان است. ما از دهه 50 تاكنون با گروه اخوان المسلمين در سوريه مبارزه مي‌كنيم و همچنان نيز به مبارزه خود ادامه مي‌دهيم.
[/color]

http://www.tabnak.ir/fa/news/200676/%D8%A8%D8%B4%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AF-%D8%B3%D9%88%D8%B1%D9%8A%D9%87-%D8%AE%D8%B7-%D9%82%D8%B1%D9%85%D8%B2-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

[color=green]شهر تعز در کنترل انقلابیون یمن[/color]

خبرنگار شبکه العالم در شهر "تعز" اعلام کرد، نیروهای وابسته به جوانان انقلابی یمن مناطقی از این شهر را تحت کنترل گرفته اند.

بر اساس این گزارش، انقلابیون یمنی توانستند چند منطقه را تحت کنترل خود در آورند.

انقلابیون همچنین با محاصره پایگاه نظامی "خالد" در این شهر، از ورود خودروهای نظامی این پایگاه به داخل شهر جلوگیری کردند.

گزارشها از شهر تعز همچنین حاکیست انقلابیون شماری از فرماندهان پایگاه خالد را دستگیر کرده اند.

http://fa.alalam.ir/news/247164
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=red][size=18] اسد :سوريه به مثابه محل تلاقي دو گسل جغرافيايي است [/size][/color]

رئيس جمهوري سوريه با تاكيد بر اينكه تحريم‌هاي غرب عليه سوريه تاثيري بر مواضع اين كشور نخواهد داشت از قاچاق سلاح‌هاي كشورهاي مختلف از جمله رژيم صهيونيستي به سوريه براي انجام اقدامات تروريستي خبر داد.

به گزارش ايسنا بشار اسد، رئيس جمهوري سوريه در گفت‌وگو با شبكه يك تلويزيون روسيه عنوان داشت: سوريه كشوري است كه جايگاه ويژه‌اي از لحاظ جغرافيايي، سياسي، تاريخي و ديگر ابعاد دارد.

وي در ادامه افزود: سوريه به مثابه محل تلاقي دو گسل جغرافيايي است كه باعث به وجود آمدن زلزله‌هاي بزرگ مي‌شود و هرگونه تلاش براي به لرزه درآوردن اين گسل‌ها باعث بوجود آمدن زلزله بسيار بزرگي مي‌شود كه به تمام منطقه آسيب مي‌زند.

اسد همچنين عنوان داشت: اين زلزله مسافت‌هاي بسيار دور را نيز تحت تاثير قرار مي‌دهد و اگر خاورميانه بلرزد، تمام جهان خواهد لرزيد.

وي در ادامه افزود: هرگونه طرح و نقشه‌اي در اين زمينه و تدوين سناريوهاي مختلف مي‌تواند تاوان و هزينه سنگيني را كه خارج از تحمل جهان است، بدنبال داشته باشد.

اسد همچنين عنوان داشت: معتقديم كه روسيه نسبت به خطرات مداخله بيگانگان در سوريه آگاه است و به همين دليل نقش مهمي را در عرصه بين‌المللي در زمينه سوريه ايفا مي‌كند. آخرين اقدام روسيه در اين زمينه وتوي قطعنامه عليه سوريه در شوراي امنيت بود. سوريه به موضع روسيه در قبال خود اعتماد دارد و معتقد است كه مسئولان روسي همچنان از سوريه حمايت مي‌كنند چرا كه دفاع از سوريه به معني دفاع از ثبات در سراسر جهان است.

اسد همچنين عنوان داشت: مسئولان سوريه با گروه‌ها و نيروهايي داخلي كه از قبل وجود داشتند و يا اخيرا در طي بحران سوريه بوجود آمده‌اند تعامل مي‌كنند. چرا كه اين گروه‌ها مهم هستند.

وي در ادامه افزود: ملت سوريه با مداخله بيگانگان كاملا مخالف است. آنچه كه بايد صورت پذيرد انجام گفت‌وگو است چرا كه اين مساله به دستيابي به راهكارهايي براي تحقق ثبات در هر كشوري خواهد انجاميد.

اسد همچنين عنوان داشت: تحريم‌هاي كشورهاي غربي عليه سوريه به ملت سوريه لطمه وارد مي‌كند اما مطمئن باشيد كه سوريه را در تنگنا قرار نمي‌دهد چرا كه اين كشور از طريق توليدات خود زندگي مي‌كند و همچنين اين توليدات را به خارج از كشور صادر مي‌كند. بنابراين مي‌تواند با اين تحريم‌ها رو به رو شود.

وي در ادامه افزود: اطلاعات بدست آمده از طريق بازجويي تروريست‌هاي دستگير شده در سوريه نشان مي‌دهد كه از كشورهاي همسايه سلاح به داخل سوريه قاچاق مي‌شود و برخي از افراد از اين روند حمايت مالي مي‌كنند. آنها در كشورهاي منطقه حضور دارند و عمليات قاچاق سلاح را از همان‌جا هدايت مي‌كنند.

رئيس جمهوري سوريه همچنين عنوان داشت: متوقف ساختن اين روند بسيار دشوار است. ما مطمئن هستيم كه اين سلاح‌ها از كشورها همسايه به سوريه قاچاق مي‌شود و برخي از كشورها خواهان مسلح كردن مخالفان در سوريه هستند.

اسد در ادامه افزود: ما ادعاهايي در خصوص احتمال حمله غرب به سوريه مي‌شنويم. اين ادعاها در زمان بحران بوجود آمده ميان سوريه و برخي از كشورهاي غربي طي دهه‌هاي گذشته اوج گرفته است. هدف از اين اقدامات اعمال فشار بر سوريه براي تغيير مواضع سياسي اين كشور است. ما در سوريه همه احتمالات را در نظر مي‌گيريم حتي اگر مساله حمله كشورهاي غربي به سوريه مطرح باشد. زماني كه كشور در معرض تهديد نظامي و يا امنيتي قرار گيرد مساله توازن قوا اصلا مهم نيست. اگرچه ما كشوري كوچك هستيم و دشمن ما بزرگ است، اما بايد از كشور خود در برابر آنها دفاع كنيم.

اسد در ادامه افزود: زماني كه احزاب مختلف وجود داشته باشند و انتخابات پارلماني و محلي بعد از مدتي برگزار شود مشخص مي‌شود كه چه كسي از مخالفان نماينده مردم است. ما با همگان همكاري مي‌كنيم. انجام هرگونه مذاكره نياز به حضور دو طرف دارد و در ابتدا بايد اصول مشخصي براي انجام اين مذاكرات تعيين شود. آيا گروه‌هايي كه مي‌خواهيم با آنها به عنوان مخالفان مذاكره كنيم از سوي ملت سوريه حمايت مي‌شوند و يا آنها جايگاهي در ميان مردم دارند؟ آيا آنها گروه‌هايي هستند كه در خارج از كشور از سوي كشورهاي بيگانه بوجود آمده‌اند و خواهان مداخله بيگانگان و حمايت از تروريسم هستند؟

رئيس جمهوري سوريه همچنين عنوان داشت: در خصوص شوراي مخالفان سوريه در استانبول بايد بگويم كه چيز زيادي از اين شورا نمي‌دانم و تا زماني كه مردم اهميتي به اين شورا ندهند ما نيز توجهي به آنها نمي‌كنيم.

وي در ادامه افزود: ما از ديرباز با كشورهاي غربي رابطه داشتيم اين در حالي است كه كشورهاي غربي از جمله فرانسه و انگليس به عنوان اشغالگر در خاورميانه حضور داشتند.

بسياري از كشورهاي جهان با سوريه روابط خوبي دارند. غرب تنها گزينه پيش روي ما نيست. روابط ميان سوريه و روسيه بعد از سال 2005 به سرعت رو به بهبود رفت.

اسد همچنين عنوان داشت: سوريه مانند ليبي نيست. كشور ما از لحاظ ساختار جمعيتي، سياسي، تاريخي و جغرافيايي با ليبي تفاوت دارد. بنابراين نمي‌توان سناريويي كه براي ليبي پياده كردند براي ما نيز اجرا كنند. زيرا براي كشورهاي غربي بسيار هزينه‌بردار خواهد بود.

وي در ادامه افزود: امروزه شاهد شهادت صدها تن از نيروهاي ارتش و پليس هستيم. چه كسي آنها را كشته‌ است. آيا آنها در تظاهرات مسالمت آميز كشته شدند و يا اينكه توسط افراد مسلح كشته‌ شده‌اند؟ با گذشت زمان بسياري از چيزها مشخص شده است و ملت سوريه نيز نسبت به واقعيت‌هايي كه در كشورشان طي ماه‌هاي اخير روي داده، آگاه شده‌اند. ما در دو ماه اخير از رسانه‌هاي بيگانه خواسته‌ايم تا به سوريه بياييند و از نزديك مسائل را ببينند.

اسد همچنين عنوان داشت: رسانه‌هاي غربي به طور كلي همواره جانبدارانه عمل مي‌كنند و اين مساله نه تنها در بحران‌ها بلكه در شرايط عادي نيز خود را نشان مي‌دهد. رسانه‌هاي غربي تصور نادرستي از مسائل دارند و برداشت آنها از واقعيت‌ها سطحي است. برخي از آنها در راستاي اهداف سياسي كشورها در قبال منطقه عمل مي‌كنند.

وي در ادامه افزود: ما معتقديم كه رويكرد سياسي درحال حاضر رويكردي رسانه‌اي است بنابراين ما بايد نقشه‌هاي بيگانگان را عليه سوريه افشا كنيم.

اسد همچنين عنوان داشت: در ميان سلاح‌هايي كه به سوريه قاچاق مي‌شود سلاح‌هاي ساخت اسرائيل نيز وجود دارد ما نمي‌توانيم منبع صدور اين سلاح‌ها را مشخص كنيم. نمي دانيم كه آيا واقعا از اسرائيل مي آيد و يا اينكه كشور ديگري آنها را قاچاق مي‌كند. اما مطمئنيم كه بمب‌هاي اسرائيلي به سوريه قاچاق مي‌شود و در اماكني غير نظامي كار گذاشته مي‌شود.


http://www.tabnak.ir/fa/news/200907/%D8%A8%D8%B4%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AF-%D8%B3%D9%88%D8%B1%D9%8A%D9%87-%D8%A8%D9%87-%D8%B1%D9%88%D8%B3%D9%8A%D9%87-%D8%A7%D8%B9%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%AF-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF



[color=green]تظاهرات صدها هزار نفری مردم شهر سویدا در حمایت از "بشار اسد"[/color]

خبرگزاری فارس: صدها هزار نفر از مردم شهر سویدا سوریه امروز در تظاهراتی گسترده حمایت خود را از "بشار اسد" اعلام کردند.
خبرگزاری فارس: تظاهرات صدها هزار نفری مردم شهر سویدا در حمایت از "بشار اسد"

به گزارش خبرنگار اعزامی فارس به دمشق، صدها هزار نفر از مردم شهر سویدا سوریه امروز در تظاهراتی گسترده حمایت خود را از "بشار اسد" اعلام کردند.

این تظاهرات با عنوان "حمایت از اصلاحات و رد هرگونه دخالت خارجی در امور داخلی سوریه" از صبح امروز شروع و هم اکنون تا لحظه مخابره خبر نیز ادامه دارد.

صدها هزار نفر از جوانان، دانشجویان و دانش‌آموزان، زنان و مردان و شخصیت‌های برجسته سیاسی شهر سویدا از ساعات اولیه صبح امروز یکشنبه با در دست داشتن تصاویری از بشار اسد و پرچم سوریه در یکی از میادین اصلی شهر سویدا تجمع کرده و در حمایت از رئیس جمهور سوریه شعارهایی سر دادند.

از نکات قابل توجه در این راهپیمایی برافراشتن پرچم حزب‌الله، پرچم فلسطین و پرچم روسیه در کنار پرچم سوریه بود.

مردم شهر سویدا با فریادهای بلند خطاب به معارضین خارجی اعلام کردند: "هرگونه دخالت خارجی در امور داخلی سوریه را محکوم می‌کنیم و ملت سوریه با تمام قوا در کنار بشار اسد خواهد ماند."

در این تظاهرات پرچم بزرگی از سوریه به طول بیش از 50 متر بر روی دستان تظاهرات کنندگان حمل شد.

این تظاهرات در حالی برگزار شد که مردم شهرهای لاذغیه، حلب، حسکه و دمشق با برپایی تظاهرات‌های میلیونی حمایت خود را از بشار اسد و نظام سوریه اعلام کردند.

شهر سویدا در نزدیکی شهر درعا واقع شده که نقطه آغاز بحران و کانون فتنه در تحولات اخیر سوریه بوده است.
عکس
http://www.sana.sy/servers/gallery/201110/20111030-125119.jpg
http://www.sana.sy/servers/gallery/201110/20111030-122252.jpg
http://www.sana.sy/servers/gallery/201110/20111030-123020_h378715.jpg
http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1390/08/04/13900804173657_PhotoA.jpg

ویدیو

http://www.sana.sy/section.html?&req=videonews&newlang=ara

منبع خبر
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900808001171
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=red]پاسخ دیپلماتیک سوریه به اتحادیه عرب[/color]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، كميته وزارتي اتحاديه عرب كه در دوحه، پايتخت قطر براي بررسي تحولات سوريه و ارايه راهكارهاي جديد براي برون‌رفت از بحران اين كشور تشكيل شده بود، بيشتر تحت تاثير تهديدات اخير بشار اسد بود. اعراب كه دو هفته به سوريه فرصت داده بودند تا براي بررسي ناآرامي‌هاي اين كشور كميته وزارتي عربي را بپذيرد و اين فرصت روز يكشنبه به پايان مي‌رسيد، نشستي را با حضور وليد المعلم، وزير امور خارجه سوريه در دمشق برگزار كردند.

يوسف بن علوي وزير خارجه عمان، مراد مدلسي وزير خارجه الجزاير، علي احمد كرتي وزير خارجه سودان، محمد كامل عمرو وزير خارجه مصر و احمد بن حلي معاون دبيركل اتحاديه عرب در اين جلسه حضور داشتند و از سوريه خواستند تا نيروهاي ارتش را از شهرها عقب كشيده و بلافاصله گفت‌وگوها با مخالفان را شروع كند. قرار بود دمشق روز گذشته به اين درخواست اتحاديه عرب پاسخ دهد كه بر اساس گزارش منابع خبری مستقل، هیات سوری بدون آنکه بخواهد توضیح بیشتری در مورد مواضع خود بدهد و یا اظهارنظری کند، دوحه را ترک کرد.

پيش از اين رييس‌جمهور سوريه در مصاحبه با هفته‌نامه انگليسي ساندي تلگراف گفته بود كه ارتش اين كشور در حال نبرد با القاعده است و بر اساس اين قاعده، آنها به هيچ عنوان شهرهاي ناآرام را ترك نخواهند كرد. چرا كه بر اساس گفته‌هاي اسد نظاميان سوري در حال مبارزه با تروريسم هستند.

درباره تقاضا براي شروع مذاكره با مخالفان هم هنوز مشكلات بسياري بر سر اين راه وجود دارد. دولت دمشق مخالفان خارجي را به رسميت نمي‌شناسد و آنگونه كه اسد به روزنامه ديلي‌تلگراف چاپ انگليس گفته است مخالفان خارجي – همان مجلس ملي – بايد ابتدا برادري خود را اثبات كرده و بعد ادعاي ميراث كنند. اسد در پاسخ به اين سوال كه ديدگاه شما درباره مخالفان خارجي چيست تاكيد كرده آنها بايد ابتدا ثابت كنند كه نماينده مردم داخل سوريه هستند – كه اين مساله بسيار سخت است – و بعد از آن هم وي ترجيح مي‌دهد به جاي اين موضوع، وقت خود را صرف مسائل جدي‌تر و مهم‌تر كند. با توجه به اين دو موضع‌گيري مشخص است كه موضع سوريه درباره خواسته‌هاي اتحاديه عرب چيزي بيشتر از يك «نه» بزرگ نيست.

رسانه‌هاي عربي روز گذشته مذاكرات صورت گرفته در دوحه را بسيار صريح و جدي توصيف كرده‌اند و سفر وليد المعلم به همراه شاگرد هشيارش كه معاونت وي را هم بر عهده دارد، نشان داد كه او بايد مواضع خيلي مهمي اتخاذ كند.

فيصل مقداد يكي از مهم‌ترين طراحان و استراتژيست‌هاي سوري است كه به باور برخي سياست خارجي كشورش را طراحي مي‌كند. به نوشته روزنامه القدس العربي، حمد بن جاسم نخست‌وزير و وزير امورخارجه قطر در اين نشست به اسد هشدار داده است كه اگر وي خشونت‌ها را متوقف نكند و دچار دور باطل شود، عواقب وخيمي پيامد سوريه خواهد شد! البته به نوشته برخي روزنامه‌هاي عربي، پاسخ سوريه چه مثبت باشد و چه منفي، اتحاديه عرب روز چهارشنبه بار ديگر در مقر خود در قاهره تشكيل جلسه خواهد داد تا پاسخ سوريه را بررسي كنند.

http://fa.alalam.ir/news/247954


[size=18][color=green]ورود سربازان سوری به داخل لبنان [/color][/size]


فرماندهی ارتش لبنان بر ادامه مأموریت خود در کنترل دقیق مناطق هم مرز با سوریه برای جلوگیری از ورود افراد مسلح تاکید کرد.

خبرنگار شبکه العالم در بیروت گزارش داد، ارتش لبنان در بیانیه ای در واکنش به خبرهای منتشر شده مبنی بر ورود نیروهای نظامی سوری به خاک لبنان برای تعقیب فراری ها، تاکید کرد: یگانهای ارتش طبق دستورالعمل مسئولان سیاسی کشور، در صورت هرگونه نفوذ، وارد عمل می شوند.

دراین بیانیه آمده است: ارتش لبنان با سوریه در صورت لزوم در چارچوب توافق نامه های دو کشور هماهنگی های لازم را بعمل می آورد، تا برای حفظ امنیت و ثبات، هرگونه خلل امنیتی در مرزهای مشترک حل شود

http://fa.alalam.ir/news/247764

[color=red]

[size=24]حزب الله: در صورت تجاوز به سوريه ساكت نخواهيم نشست[/color][/size]


عضو برجسته حزب الله لبنان تاكيد كرد كه تجاوز به سوريه تجاوز به محور مقاومت است و حزب الله در قبال آن دست بسته نخواهد ماند.
«طراد حماده» عضو برجسته حزب الله و وزيركار در كابينه فواد سينيوره اظهار داشت، حكومت سوريه توانايي انجام اصلاحات و برآوردن تمامي خواسته هاي مردمي را دارد و احتياجي به دخالت بيگانگان نيست.
وي افزود، هر نوع تجاوز به سوريه تجاوز به كشورهاي محور مقاومت است و حزب الله دست بسته نخواهد ماند.
اين عضو برجسته حزب الله در مورد دادگاه بين المللي ترور رفيق حريري نيز گفت، هدف اين دادگاه زير سؤال بردن حزب الله و مقاومت است و حزب الله هيچ اهميتي براي اين دادگاه و اتهاماتش قائل نيست.
سمير قنطار باسابقه ترين زنداني آزاد شده از چنگال صهيونيستي نيز تاكيد كرد بيشتر مردم سوريه از نظام كنوني اين كشور حمايت مي كنند و تحركات فعلي استعمارگران عليه اين كشور براي تضعيف محور مقاومت است.
وي افزود، سوريه با وجود اين كه از چند سال پيش تحت محاصره و تحريم است در خط مقاومت قرار دارد و در مقابل همه فشارهاي آمريكا از جمله فشار نظامي مقاومت كرده است.
اين در حالي است كه كميته وزارتي عربي در اقدامي هماهنگ با غرب به بشار اسد رئيس جمهور سوريه پيامي فوري ارسال كرد و به دولت دمشق تا پايان وقت روز گذشته مهلت داد تا به خواسته هاي مردم اين كشور و مخالفان توجه كند و به خشونت ها پايان دهد.
از سوي ديگر، نماينده سوريه در سازمان ملل با انتقاد شديد از موضع جانبدارانه سازمان ملل تاكيد كرد بان كي مون با تحريف واقعيت ها در گزارش هاي خود سوريه را هدف قرار داده است.
همچنين بشار اسد درباره موضع روسيه در حمايت از سوريه گفت، اين حمايت مسكو فقط دفاع از سوريه نيست بلكه دفاع از ثبات جهان است. بشار اسد پيشتر تهديد كرده بود چنانچه به سوريه حمله نظامي شود خاورميانه به آتش كشيده خواهد شد.
بيش از 1000نفر از شيوخ قبايل و سرشناسان سوريه با حمايت از نظام كشور و رد دخالت هاي خارجي اعلام كردند كه قبايل آنان 50درصد جمعيت سوريه را تشكيل مي دهند و بشار اسد خط قرمز آنان به شمار مي رود.
اين شيوخ تاكيد كردند كه از اصلاحات كامل و فراگير بشار اسد حمايت مي كنند.
از سوي ديگر روزنامه گاردين نوشت، يكي از مسئولان ناتو اعلام كرد كه در صورت ادامه بحران سوريه ناتو منطقه پرواز ممنوع در سوريه ايجاد خواهد كرد.
خبر ديگر اينكه دبير كل ناتو كه روز گذشته به ليبي سفر كرده است در اظهاراتي تأكيد كرد: ايجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوريه دور از ذهن است.به گزارش ايران ديپلماتيك به نقل از العربيه آندرس فوگ راسموسن در اظهاراتي تأكيد كرد: برقراري منطقه پرواز ممنوع بر فراز ليبي در دستور كار نيست.اين سخنان پس از آن اظهار شد كه شايعاتي مبني بر حمله ناتو به سوريه مطرح شده بود و همچنين برخي مخالفان دولت سوريه خواستار ايجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوريه مشابه آنچه در ليبي رخ داده بود، شده بودند.


http://www.kayhannews.ir/900810/16.htm
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
عکس ها حوادث سوریه
راهپیمایی حمایت از اسد واصلاحات در الرقه
http://www.sana.sy/servers/gallery/201111/20111102-115548_h379442.jpg
http://www.sana.sy/servers/gallery/201111/20111102-120018.jpg

اشرار بازداشت شده
http://www.sana.sy/servers/gallery/201111/20111101-204708_h379322.jpg
http://www.sana.sy/servers/gallery/201110/20111031-200411_h379078.jpg
http://www.sana.sy/servers/gallery/201110/20111029-230028.jpg
http://www.sana.sy/servers/gallery/201110/20111029-230110.jpg
http://www.sana.sy/servers/gallery/201110/20111029-230350.jpg
http://www.sana.sy/servers/gallery/201110/20111025-223328_h377879.jpg
http://www.sana.sy/servers/gallery/201110/20111025-223740.jpg
http://www.sana.sy/servers/gallery/201110/20111025-223711.jpg

کشتن سه خواهر بدست اشرار
http://www.sana.sy/servers/gallery/201110/20111019-232231_h376506.jpg

مصاحبه تلوزیون سوریه با برادن کشته شدگان
http://www.sana.sy/servers/gallery/201110/20111019-232207.jpg

کشتن غیر نظامیان بدست اشرار وبرعکس نشان دادن حوادث توسط الجزیره
http://www.sana.sy/servers/gallery/201110/20111022-010758_h377011.jpg
http://www.sana.sy/servers/gallery/201110/20111022-011608.jpg

کشف سلاح
http://www.sana.sy/servers/gallery/201110/20111018-191847_h376380.jpg
http://www.sana.sy/servers/gallery/201110/20111019-195133.jpg

حمله به امبولانس توسط اشرار
http://www.sana.sy/servers/gallery/201110/20111031-030006_h378903.jpg

[color=green][size=18]تظاهرات گسترده سوری ها در حمایت از اسد[/size][/color]


به گزارش ایران دیپلماتیک صدها هزار نفر از مردم سوریه در حمایت از بشار اسد رئیس جمهور این کشور در شهر دیر الزور واقع در شرق سوریه تظاهرات کرده‎اند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از پرس تی وی، تظاهرکنندگان روز سه شنبه (10 ابان، 1 نوامبر) در حالی که پرچم سوریه و تصاویری از بشار اسد رئیس جمهور این کشور را در دست داشتند، از دولت سوریه حمایت کردند.
تظاهرکنندگان همچنین دخالت‌های خارجی در کشور خود را محکوم کردند.
این در حالی است که شهروندان سوریه‌ای همچنین روز چهارشنبه (4 آبان) با برپایی راه‌پیمایی در شهر دمشق، پایتخت این کشور ضمن حمایت از بشار اسد خواستار وحدت ملی شدند.
صدها هزار نفر از حامیان دولت سوریه با حمل پرچم این کشور و تصاویر بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، در میدان اومیه شهر دمشق گرد هم آمدند تا حمایت خود را از وی نشان دهند.
شرکت‌کنندگان فریاد می‌زدند "ما بشار اسد را می‌خواهیم."

http://irdiplomatic.com/view-8508-%D8%AA%D8%B8%D8%A7%D9%87%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AF.html

[size=24][color=green]
خط قرمز قبایل سوریه[/color][/size]
بیش از هزار نفر از شیوخ قبایل و سرشناسان سوریه با حمایت از نظام کشور خود و با رد دخالت‌های خارجی، اعلام کردند که قبایل آنان 50 درصد جمعیت سوریه است و بشار اسد خط قرمز آنان به شمار می‌رود.


یک هزار و 200 نفر از شیوخ و سرشناسان قبایل مختلف سوریه، حمایت خود را از حاکمیت سوریه و نظام این کشور اعلام کردند.

در حالی که حملات رسانه‌ای و سیاسی غربی و برخی رسانه‌های منطقه مانند الجزیره قطر و رسانه‌های سعودی، به بشار اسد و نظام سوریه شدت گرفته است، شیوخ قبایل سوری تاکید کردند که از اصلاحات کامل و فراگیر بشار اسد رئیس جمهوری کشورشان حمایت می‌کنند.

به دستور بشار اسد تاکنون قانون فوق‌العاده در این کشور لغو، و قوانین انتخابات، احزاب و رسانه‌ها اصلاح شده است و قانون اساسی این کشور نیز در دست اصلاحات ریشه‌ای است.

به گزارش رسانه‌های سوری، سخنرانان در هشتمین همایش شیوخ و سرشناسان قبایل و طوایف سوری که دیروز در حلب دومین شهر مهم و بزرگ سوریه برگزار شد، تاکید کردند که آنان با قبایل خود ۵۰ درصد جامعه سوریه هستند و بشار اسد خط قرمز آنان است.

بشار اسد روز گذشته در گفت‌وگو با نشریه ساندی‌تلگراف خطاب به کشورهای غربی هشدار داده بود که در صورت بازی با خاک سوریه، منطقه دچار زلزله خواهد شد.

http://irdiplomatic.com/view-8497-%D9%82%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D9%84-%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%87-%D8%A8%D8%B4%D8%A7%D8%B1%20%D8%A7%D8%B3%D8%AF.html


[color=green]مزدوران بلاروسی در خدمت دیکتاتور لیبی![/color]
برخی رسانه‌های بلاروس از حضور 30 مزدور تک تیرانداز بلاروسی در حمایت از رژیم قذافی در لیبی خبر دادند.

به گزارش ایسنا ظاهرا این تک تیراندازان حرفه‌ای با سلاح‌های پیشرفه اسنایپر مسئولیت حفاظت از برخی مقامات بلندپایه رژیم قذافی از جمله سرهنگ را برعهده داشتند.

گفته شده که 10 نفر از این تک تیراندازان در نبردهای انقلابیون لیبی با طرفداران قذافی کشته شده‌اند.

هر چند اعلام شده که برخی از مقامات دولت موقت لیبی، وجود مزدوران خارجی در این کشور را تائید کرده‌اند؛ اما امروز سخنگوی وزارت امور خارجه بلاروس این اخبار را رد کرد.

آندره ساوینیخ خبر منتشر شده درخصوص بازداشت تک تیراندازان بلاروسی درلیبی را مضحک خواند و تاکید کرد، هیچ نیروی نظامی از بلاروس در لیبی وجود ندارد.

http://www.irdiplomacy.ir/fa/news/32/bodyView/17570/%D9%85%D8%B2%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A7%D9%86.%D8%A8%D9%84%D8%A7%D8%B1%D9%88%D8%B3%DB%8C.%D8%AF%D8%B1.%D8%AE%D8%AF%D9%85%D8%AA.%D8%AF%DB%8C%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%AA%D9%88%D8%B1.%D9%84%DB%8C%D8%A8%DB%8C!.html


[size=18][color=green]آغاز راهپیمایی ده‌هاهزار نفری در شمال سوریه برای حمایت از اسد[/color][/size]

خبرگزاری فارس: ده‌ها هزار نفر از اقشار مختلف مردم پس از راهپمایی میلیونی دمشق و دیگر شهرها، در شمال این کشور به خیابان‌ها آمدند تا از نظام کشور خود و رئیس جمهوری آن در مقابل دخالت‌های بیگانگان حمایت کنند.
خبرگزاری فارس: آغاز راهپیمایی ده‌هاهزار نفری در شمال سوریه برای حمایت از اسد

به گزارش فارس، رسانه‌های سوریه دقایقی پیش از آغاز حرکت مردمی در استان «الرقه» در حمایت از کشور و رئیس جمهوری خود خبر دادند.

بنا بر اعلام رسانه‌های سوریه، ده‌ها هزار نفر از اهالی استان الرقه راهپیمایی خود در حمایت از اصلاحات سیاسی اجتماعی بشار اسد را آغاز کردند.

الرقه استانی با حدود یک میلیون جمعیت، در مرکز شمال سوریه و در کنار رود فرات و در دویست کیلومتری شهر بزرگ و مهم حلب قرار دارد.

در روزهای گذشته نیز تجمع میلیونی مردم دمشق و تجمع ده‌ها هزار نفری مردم حسکه سوریه نیز در حمایت از بشار اسد و اصلاحات وی برگزار شده بود.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900811000568

[size=24]

[color=green]آخرین گزارش ها از اوضاع شهر حمص در مركز سوریه[/color][/size]

دمشق– یك مقام مسوول در شهر 'حمص' گفت : شهر حمص در مركز سوریه شاهد حركت طبیعی و زندگی مردم در روز است و با فرا رسیدن شب و كمتر شدن حضور گشتی های امنیتی ، زمینه برای فعالیت های گروه های مسلح و اجرای اقدامات تروریستی آنها فراهم می شود.


وی كه اظهاراتش روز چهارشنبه در پایگاه اینترنتی ' سوریه الان' منتشر شد ، افزود: افراد مسلح در جریان یكی از اقدامات خود با حمله به یك خودرو در مسیر حمص به روستای 'جب عباس' ، 11 نفر از سرنشینان این خودرو را پیاده كرده و آنان را تیرباران كرده اند.

افراد مسلح همچنین مدارس شهر حمص را مورد حمله قرار داده و با تیراندازی های پراكنده مانع ورود دانش آموزان به مدارس می شوند.

یك مقام امنیتی نیز در حمص گفت: افراد مسلح یك سرهنگ بازنشسته ارتش را در این شهر ربوده و به سوی پسرش كه سعی داشت مانع اقدام آنان شود ، تیراندازی كرده و وی را كشته اند.

همچنین افراد مسلح یك افسر دیگر را در منطقه بیاضه شهر حمص ربوده و پس از چند ساعت وی را كشتند.

این افراد در اقدامی دیگر یك خودرو تاكسی به همراه راننده آن و نیز شخصی را در نزدیكی بانك مركزی شهر حضور داشت ، ربوده و به مكان نامعلومی انتقال دادند.

یك خودروی حامل مرزبانان سوری نیز در حمص از سوی افراد مسلح مورد حمله قرار گرفت كه در جریان آن 7 نفر از سرنشنیان خودرو زخمی شدند كه حال یك نفر از آنان بسیار وخیم است .

افراد مسلح همچنین به یك خودرو گشتی نیروهای امنیتی نیز در منطقه 'حوله' در حمص تیراندازی كرده و دو نفر از سرنشینان آن را كشته و دو تن دیگر را زخمی كردند.

استان حمص در وسط سوریه با 41 هزار كیلومتر وسعت بزرگ ترین استان این كشور از نظر مساحت می باشد و سومین استان سوریه از نظر جمعیت به حساب می آید.

این استان از غرب با لبنان و از شرق با عراق و اردن همسایه است .

هر چند اكثریت مردم این استان را اهل سنت تشكیل می دهند اما تعداد قابل توجهی از پیروان مذاهب دیگر از جمله شیعیان، ارمنی ها و مسیحیان ارتدوكس نیز در این استان حضور دارند.

پایگاه اینترنتی 'سیریا نیوز' نیز امروز از كشته و زخمی شدن شمار زیادی از افراد سوری در روز گذشته در جریان ناآرامی ها در شهرهای مختلف سوریه خبر داد.

بر اساس این گزارش، با تیراندازی افراد مسلح در كمینی بسوی افراد عادی در شهر ' ادلب ' در شمال غرب سوریه یك نفر كشته شد.

در منطقه 'دوما' از توابع استان ریف دمشق در نزدیك دمشق نیز یك جوان بر اثر شدت جراحت حمله افراد مسلح كشته شد.

خبرها همچنین حاكی از كشته شدن یك نفر در شهر دیرالزور در شمال شرق سوریه در جریان حملات افراد مسلح است.

این شهر روز گذشته شاهد برگزاری راهپیمایی در حمایت از اصلاحات بود.

برخی از شهرهای سوریه از اواخر اسفند ماه سال گذشته (اواسط مارس) شاهد اعتراض و اقدام های خشونت آمیز افراد مسلح است كه تاكنون به كشته شدن شمار زیادی از غیرنظامیان، نیروهای امنیتی و ارتش منجر شده است

http://www.irna.ir/Foreign/News/30643311/%D8%A2%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D9%86-%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%B4-%D9%87%D8%A7-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D9%88%D8%B6%D8%A7%D8%B9-%D8%B4%D9%87%D8%B1-%D8%AD%D9%85%D8%B5-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%B1%D9%83%D8%B2-%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%87/%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%AC%D9%8A/



[size=18][color=red]
كشته شدن خطرناك ترين تامين كننده سلاح در مركز سوريه[/color][/size]

دمشق - يك منبع آگاه در سوريه از كشته شدن 'محمد برهان الشعار' تروريست سوري خبر داد كه از خطرناك ترين و مهم ترين تامين كنندگان سلاح در برخي محله هاي شهر 'حمص' در مركز سوريه بود.

اين منبع در اظهاراتي كه در شماره روز سه شنبه روزنامه ' الوطن ' چاپ دمشق منتشر شد ، افزود: الشعار حين درگيري در حي البياضه كه 5 روز قبل به وقوع پيوست، مجروح شده بود.

وي ادامه داد : الشعار به دنبال زخمي شدن در يكي از بيمارستان هاي حمص با نام مستعار 'احمد المسدي' تحت درمان قرار گرفت تا اين كه پس از مرگش شناسايي شد.

شهر حمص در هفته هاي اخير شاهد ناارامي و درگيري بين افراد مسلح و نيروهاي ارتش و امنيتي سوريه است.

بر پايه اين گزارش ، يك پليس در حمص نيز كه دو روز قبل به ضرب گلوله افراد مسلح مجروح شده بود بر اثر شدت جراحات وارده درگذشت.

الوطن همچنين اعلام كرد سه نفر از نيروهاي پليس به ضرب گلوله افراد مسلح در حي الخالديه و سوق الحشيش در حمص كشته شدند.

افراد مسلح يك كمك مهندس را حين عزيمت از روستاي جبورين به حمص به قتل رسانده و در حي البياضه حمص نيز يك شهروند و همسرش را كشتند.

بر پايه اين گزارش، گروه هاي تروريست مسلح همچنين 6 نفر از جمله چند كارمند را در حمص ربودند.

يكي از اهالي روستاي قسرايا در حمص نيز كه چند روز قبل ربوده شده بود، روز گذشته آزاد شد.

بيمارستان ملي حمص نيز اعلام كرد كه اخيرا 9 جسد به اين بيمارستان منتقل شده است.

شهرهاي سوريه از اواخر اسفند ماه (15 مارس 2011 ) تاكنون، شاهد تظاهرات عمدتا در روز جمعه براي به اصطلاح آزادي و شعارهاي سياسي ضد نظام است كه تاكنون در آن صدها نفر از غيرنظاميان، نيروهاي ارتش و امنيتي كشته شدند.

مقام هاي سوريه، گروه هاي تروريست مسلح را به سوء استفاده از تظاهرات و تيراندازي به سوي غيرنظاميان، نيروهاي ارتش، امنيتي و پليس متهم مي كنند.

ارتش سوريه در مناطق مختلف براي سركوب گروه هاي مزبور وارد عمل شده است.

مقام هاي سوريه اعلام كرده اند كه شمار نيروهاي ارتش، امنيتي و پليس كه تاكنون به ضرب گلوله گروه هاي تروريست مسلح از ابتداي رويدادهاي سوريه كشته شده اند، يك هزار و صد نفر است.



[color=blue]انقلابيون ليبي با هم درگير شدند[/color]
تهران - شبكه خبري الجزيره قطر روز سه شنبه اعلام كرد روز گذشته ميان انقلابيون ليبي در بيمارستان طرابلس درگيري مسلحانه به وقوع پيوست.

به گزارش گروه ترجمه اخبار ايرنا، الجزيره به نقل از روزنامه انگليسي ديلي تلگراف اعلام كرد اين درگيري مسلحانه نگراني از وجود سلاح در بين هزاران تن از انقلابيون ليبي را براي دولت موقت به منظور استقرار قانون و نظم در اين كشور به وجود آورده است.

اين گزارش مي افزايد درگيري از آنجا شروع شد كه نگهبانان بيمارستان از ورود دو تن از انقلابيون الزنتان از گردان طرابلس كه قصد داشتند يكي از طرفداران نظام ساقط شده قذافي را كه زخمي شده و در بيمارستان تحت مداوا قرار گرفته بود به قتل برسانند ، جلوگيري كردند.

اين درگيريها موجب كشته شدن دو تن از انقلابيون و زخمي شدن 7 تن از آنان گرديد.

درگيري و تيراندازي از سوي انقلابيون ليبي موجب شد پزشكان و پرستاران از بيمارستان فرار كنند و در نتيجه اين اقدامات دو پيرمرد كه در بخش قلب بيمارستان بستري بودند در نتيجه شدت درگيريها كه از ساعت يك بعد از نيمه شب تا صبح روز سه شنبه ادامه داشت ، فوت كردند.

ديلي تلگراف نوشت كه اين درگيريها موجب فشار بيشتر بر شوراي انتقالي شد تا سلاح هايي را كه در دست انقلابيون است جمع آوري كنند .

اين روزنامه (با اشاره تلويحي به نقش ناتو در حفظ امنيت ليبي) نوشت اين درگيريها در حالي رخ داده كه نيروهاي ناتو اعلام كردند ماموريت نظامي شان در ليبي به پايان رسيده است.

اين درحالي است كه سازمان ديده بان حقوق بشر نيز در گزارشي اعلام كرد كه ساكنان روستاي تاورگا كه نزديك به 30 هزار تن هستند در معرض قتل و اخراج به دليل طرفداري از معمر قذافي (كه به دست افراد مسلح كشته شد) قرار دارند.

محمد حمزه يكي از انقلابيون ليبي به روزنامه ديلي تلگراف گفت كه ساكنان طرابلس از وقوع درگيريهاي ديگر نگرانند و اين انتظار وجود دارد كه اين درگيريها بار ديگر براي انتقام گيري انجام شود.

پيتر كول كارشناس امور ليبي در گروه بحرانهاي بين المللي در همين رابطه گفت كه اختلاف بين انقلابيون در شهرها هنوز حل نشده است و اين مساله خطري براي امنيت ليبي به شمار مي رود و به اين معني است كه شوراي انتقالي نياز به فعاليت فراوان براي وحدت انقلابيون دارد.

http://www.irna.ir/News/30642081/%D8%A7%D9%86%D9%82%D9%84%D8%A7%D8%A8%D9%8A%D9%88%D9%86-%D9%84%D9%8A%D8%A8%D9%8A-%D8%A8%D8%A7-%D9%87%D9%85-%D8%AF%D8%B1%DA%AF%D9%8A%D8%B1-%D8%B4%D8%AF%D9%86%D8%AF/%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%AC%D9%8A/
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=18][color=green] حسنين هيكل: در سوريه انقلاب نمي شود هدف تهران است نه دمشق[/color]
[/size]
انديشمند معروف مصري اعلام كرد كه بي شك طرح هايي براي سرنگون كردن نظام سوريه وجود دارد كه سازمان هاي اطلاعاتي تركيه، اردن و اسرائيل نيز در آن حضور دارند اما همه با هدف ضربه زدن به ايران است.
«محمد حسنين هيكل» تاريخ نگار و انديشمند معروف مصري در برنامه اي در شبكه تلويزيوني الجزيره، اعلام كرد كه غربي ها دو طرح براي سرنگون كردن سوريه و هدف گرفتن ايران دارند.
هيكل تاكيد كرد، از آنجا كه ايران داراي نفوذ و قدرت در سوريه است، بنابراين طرحي براي سرنگون كردن سوريه آماده كرده اند تا ايران را تضعيف سپس ايران را نيز بزنند.
پايگاه خبري شبكه المنار لبنان با انتشار اين خبر تاكيد كرد كه آنچه حسنين هيكل بيان مي كند براساس مستندات و اطلاعات است و سخنان وي تحليل نيست زيرا وي مردي نزديك به مراكز تصميم ساز است چه در جهان عرب چه در غرب.
اين انديشمند مصري مانند بسياري از ديپلمات هاي غربي كه پيش از اين فاش كرده بودند، تاكيد كرد كه عناصر اطلاعاتي تركيه، اسرائيل و اردن در مناطق اعتراض آميز سوريه حضور دارند و شايد حمايت لجستيكي نيز مي كنند. هيكل در ادامه از نحوه اطلاع رساني الجزيره درخصوص تحولات سوريه بشدت انتقاد و تاكيد كرد كه الجزيره با بي طرفي اين كار را نمي كند بلكه «تحريك» نيز مي كند.

http://www.kayhannews.ir/900812/14.HTM



[size=24][color=green]روسيه: اجازه نمي دهيم فاجعه ليبي در سوريه تكرار شود[/color][/size]

وزير خارجه روسيه تاكيد كرد كه كشورش هرگز اجازه نخواهد داد فاجعه ليبي در سوريه تكرار شود.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، سرگئي لاوروف در حاشيه نخستين همايش مذاكرات استراتژيك ميان شوراي همكاري خليج فارس و روسيه در ابوظبي گفت كه كشورش هرگز اجازه نخواهد داد وقايع ليبي در سوريه تكرار شود و روسيه در اين مورد از هيچ اقدامي فروگذار نخواهد كرد.
وزيرخارجه روسيه از مخالفان نظام سوريه خواست با دولت مذاكره و مسائل كشورشان را حل وفصل كنند.
لاوروف تاكيد كرد، مسكو هرگز اجازه انزواي بين المللي سوريه را نخواهد داد و اگر اتفاق منفي براي سوريه بيفتد بسياري از كشورهاي منطقه متحمل خسارت ها و عواقب بحران سوريه خواهند شد.
فيصل المقداد معاون وزيرخارجه سوريه نيز طي اظهاراتي اعلام كرد كه كشورش تحت فشار شديد خارجي است چون سياست هاي آمريكا را نمي پذيرد.
وي افزود، بسياري از سازمان ها و نهادهاي بين المللي به دليل قضاوت در مورد سوريه براساس شايعات اعتبار خود را از دست داده اند.
المقداد گفت، سوريه ده ها شهروند و بيش از 1200 نيروي ارتش خود را در درگيري با گروهك هاي تروريستي از دست داده اما اين سازمان ها حقايق سوريه را نمي بينند.
وي تاكيد كرد، افراد مسلح در سوريه از خارج حمايت مي شوند و سلاح ها و تجهيزات آنان از مرزهاي تركيه، لبنان و عراق وارد كشور مي شود.
اين اظهارات در حالي صورت مي گيرد كه تلويزيون رسمي سوريه اعلام كرد كه دمشق با كميته وزيران اتحاديه عرب درباره نسخه نهايي طرح اين اتحاديه به توافق رسيده مفاد آن به طور رسمي امروز اعلام مي شود.
به گزارش خبرگزاري العالم، خبرگزاري رسمي سوريه (سانا) و تلويزيون رسمي اين كشور اعلام كردند كه قرار است نشستي ميان سوريه و نمايندگان اتحاديه عرب در قاهره صورت گيرد تا درباره طرح اتحاديه عرب توافق نهايي صورت گيرد و در اين رابطه بيانيه اي منتشر شود.

http://www.kayhannews.ir/900812/16.htm
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=24][color=green]تظاهرات 200 هزار نفری در طرطوس در حمایت از اسد[/color][/size]

خبرگزاري فارس: در ادامه تظاهرات مردم شهرهاي سوريه با پرچمي بزرگ از كشور خود، اينبار مردم شهر طرطوس با حمل پرچمي به طول 60 متر بر همبستگي خود با دولت اين كشور تاكيد كردند.
تظاهرات 200هزارنفري مردم طرطوس سوريه در حمايت از اسد

به گزارش فارس، خبرگزاري رسمي سوريه (سانا) از برگزاري راهپيمايي 200 هزار نفري مردم شهر طرطوس در حمايت از نظام اين كشور خبر داد.

خبرگزاري سوريه اعلام كرد كه «با مشاركت بيش از 200 هزار نفر از شهروندان، شهر طرطوس، ديروز (پنجشنبه) شاهد راهپيمايي گسترده‌اي با حضور اقشار مختلف جامعه بود».

سانا افزود: مردم بر وحدت ملي و حفظ ثبات و امنيت كشور تاكيد و از اصلاحات فراگير در كشور كه بشار اسد رئيس جمهوري آن را آغاز كرده است، حمايت كردند.

بنا بر اين گزارش، مردم در پايان راهپيمايي با قرائت بيانيه‌اي اعلام كردند كه سوريه با اتحاد و رهبري و ارتش خود از اين مرحله دشوار قوي‌تر خارج خواهد شد.

در اين بيانيه مداخلات خارجي و خبرهاي غيرواقعي بسياري از رسانه‌ها عليه سوريه محكوم شده است.

روز چهارشنبه نيز مردم شهر دمشق و اطراف آن در راهپيمايي‌اي صدها هزار نفري با حمل بزرگ‌ترين پرچم اين كشور به طول 2 هزار و 300 متر، همبستگي خود را با نظام اين كشور اعلام كردند.

عکس (منبع سانا)
http://www.sana.sy/servers/gallery/201111/20111103-152703_h379666.jpg
http://www.sana.sy/servers/gallery/201111/20111103-181828.jpg
http://www.sana.sy/servers/gallery/201111/20111103-181842.jpg
http://www.sana.sy/servers/gallery/201111/20111103-182003.jpg
http://www.sana.sy/servers/gallery/201111/20111103-182020.jpg
http://www.sana.sy/servers/gallery/201111/20111103-142326.jpg
http://www.sana.sy/servers/gallery/201111/20111103-143059.jpg
http://www.sana.sy/servers/gallery/201111/20111103-142705.jpg


منبع
http://khabarfarsi.com/ext/657736

[color=green]ايران از مواضع سوريه در قبال ابتكار عمل عربي استقبال كرد[/color]

دمشق - 'محمدرضا رئوف شيباني ' سفير جمهوري اسلامي ايران در سوريه روز پنجشنبه از مواضع سوريه در قبال ابتكار عمل عربي براي حل بحران سوريه استقبال كرد.

به گزارش خبرنگار ايرنا در دمشق ، وي در ديدارهاي جداگانه با خانم ' نجاح العطار ' معاون فرهنگي رييس جمهوري سوريه و ' محمد سعيد بخيتان ' معاون دبير كل حزب بعث سوريه با اعلام اين مطلب افزود: اراده و اعلام آمادگي سوريه براي آغاز گفت و گوهاي ملي مناسب ترين راه براي عبور از مرحله حساس كنوني است.

سفير ايران در سوريه با اشاره به اين كه تهران آماده است تا در اين چارچوب از ظرفيت هاي خود براي خدمت به ملت و رهبران سياسي سوريه استفاده كند، بر حمايت هاي جمهوري اسلامي ايران از سوريه براي عبور از شرايط حساس كنوني تاكيد كرد.

شيباني با تاكيد بر روابط راهبردي و اثرگذار تهران - دمشق در طول 30 سال گذشته ، تصريح كرد : ايران در اين مرحله نيز همكاري موثر و توانمندي خود را در خدمت به مردم و كشور سوريه به منظور عبور از مرحله حساس كنوني به كار گرفته است.

وي خاطر نشان كرد : مقام هاي دو كشور ايران و سوريه نيز همواره عزم و اراده خود را براي تعميق اين روابط در مواجه با خطرات ناشي از طرح هاي امريكايي - صهيونيستي و تقويت جبهه مقاومت در برابر اين تهديدات اعلام كرده اند.

در اين ديدارها العطار و بخيتان نيز با اشاره به نقش جمهوري اسلامي ايران در خنثي سازي توطئه هاي امريكايي - صهيونيستي در منطقه و جهان، از حمايت هاي ايران در مقاطع حساس از سوريه و جبهه مقاومت تقدير و تشكر كردند.

آنان همچنين بر نقش ايران به عنوان يك قدرت منطقه اي و مركز ثقل در خنثي سازي توطئه ها تاكيد كردند

http://www.irna.ir/News/30646032/%D8%A7%D9%8A%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D9%88%D8%A7%D8%B6%D8%B9-%D8%B3%D9%88%D8%B1%D9%8A%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D9%82%D8%A8%D8%A7%D9%84-%D8%A7%D8%A8%D8%AA%D9%83%D8%A7%D8%B1-%D8%B9%D9%85%D9%84-%D8%B9%D8%B1%D8%A8%D9%8A-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%82%D8%A8%D8%A7%D9%84-%D9%83%D8%B1%D8%AF/%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%AC%D9%8A/
[color=green]
[size=18]دو خبر كوتاه از رويدادهاي سوريه[/color] [/size]

صدور حكم بازداشت دو سوريه به اتهام قاچاق اسلحه

'فادي صوان' قاضي تحقيق نظامي سوريه، ضمن بازجويي از دو سوري به اتهام قاچاق اسلحه حكم توقيف آنان را صادر كرد.

به گزارش پايگاه اينترنتي 'شام پرس'، همچنين وي حكم غيابي بازداشت يك سوري شاغل در عربستان را كه با جمع آوري پول از مخالفان در آن كشور سلاح خريده و به سوريه ارسال مي كند ، صادر كرد.

دستگيري چند فرد مسلح در لاذقيه

نيروهاي حفظ نظم در شهر ساحلي لاذقيه در غرب سوريه چند فرد مسلح را در مناطق مختلف شهر و روستاهاي اطراف آن دستگير كردند.

همچنين نيروهاي مهندسي ارتش، يك بمب 5 كيلوگرمي را در يك زباله دان در لاذقيه كشف و خنثي كردند.

پيش از اين چند بمب در لاذقيه منفجر شده بود ولي تلفات در پي نداشت.

سوريه از هشت ماه پيش شاهد ناآرامي در برخي از مناطق اين كشور به خصوص شهرهاي مركز و مرزي است

http://www.irna.ir/News/30646182/%D8%AF%D9%88-%D8%AE%D8%A8%D8%B1-%D9%83%D9%88%D8%AA%D8%A7%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%D8%B1%D9%88%D9%8A%D8%AF%D8%A7%D8%AF%D9%87%D8%A7%D9%8A-%D8%B3%D9%88%D8%B1%D9%8A%D9%87/%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%AC%D9%8A/
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=18][color=green]سوريه شرايط عفو افراد مسلح را اعلام کرد[/color][/size]

سوريه اعلام کرد: کساني که سلاح داشته اند، يا اقدام به حمل و خريد وفروش سلاح کرده اند در صورتي که مرتکب قتل نشده اند و از پنجم تا دوازدهم نوامبر جاري خودشان را تسليم کنند؛ عفو خواهند شد.

شبکه العالم امروز (جمعه) در خبري فوري اين مطلب را به نقل از وزارت کشور سوريه اعلام کرد.

اين اقدام سوريه حسن نیت و گام عملي دمشق براي حل مسايل موجود در کشور به ویژه پس از بيانيه رسمي اتحاديه عرب در نشست روز چهارشنبه (11آبان) وزيران خارجه اين اتحاديه در قاهره در باره موافقت سوريه با طرح اتحاديه عرب در راستاي حل مسالمت آميز مشکلات کنوني است.

دولت سوريه همواره از چند ماه قبل با درپيش گرفتن اصلاحات گسترده، در تلاش براي آرام کردن اوضاع داخلي و زمينه سازي گفت و گوي فراگير ملي است.

بیانیه وزارت کشور سوریه

وزارت كشور سوريه عصر جمعه با صدور بيانيه اي به افرادي كه سلاح در اختيار دارند و يا اقدام به نقل و انتقال و خريد و فروش آن مي كنند ، جهت تحويل سلاح و معرفي خود يك هفته مهلت داد.

در بيانيه اين وزارتخانه كه در خبرگزاري سوريه (سانا) منتشر شد ، آمده است : از همه شهروندان سوري داراي سلاح يا كساني كه در نقل و انتقال و خريد و فروش آن دخالت دارند و مرتكب قتل نشده اند ، درخواست مي شود تا از فردا شنبه به مدت يك هفته (شنبه آينده) خود را همراه با سلاح به نزديك ترين مركز پليس محل سكونت خود معرفي كنند.

وزارت كشور سوريه با تاكيد بر اين كه اين امر به منزله عفو عمومي براي اين افراد است ، تصريح كرد : در صورتي كه اين افراد اقدام به معرفي خود كنند ، بسرعت آزاد خواهند شد.

بر اساس اعلام اين وزارتخانه اين عفو به مناسبت فرارسيدن عيد سعيد قربان و در چارچوب تلاش نظام براي حفظ جان مردم و شهروندان و گشودن راه در برابر افراد گمراه و كساني است كه سلاح در اختيار دارند.
دولت سوريه روز يكشنبه را عيد قربان اعلام كرده است.

اين دومين اعلام عفو دولت سوريه به افراد مسلح از زمان آغاز ناآرامي ها در هشت ماه گذشته است.
بر اساس گزارش هاي منتشر شده از سوي دولت سوريه، در مهلت اول به افراد آشوب طلب 719 نفر خود را تسليم مراكز امنيتي و پليس اين كشور كردند. 

http://fa.alalam.ir/news/249304



[size=24][color=green]آغاز خروج ارتش سوریه از چند شهر[/color][/size]

خبرنگار شبکه العالم در سوریه، از آغاز خروج نیروهای ارتش این کشور از چند شهر خبر داد.

خبرنگار العالم همچنین گزارش داد، دولت سوریه برای عفو تدریجی بازداشت شدگان سیاسی در سوریه آماده می شود.

بر اساس این گزارش، سوریه در حال آماده شدن برای تشکیل کمیته گفت و گوی ملی به ریاست "فارق الشرع" است.

خروج این نیروها از چند شهر در پی موافقت دولت سوریه با طرح اتحادیه عرب صورت می گیرد.

ده ها تن از نیروهای ارتش سوریه طی ماه های اخیر در درگیری با افراد مسلح که از سوی برخی کشورهای منطقه حمایت می شوند، کشته شدند.

دولت سوریه که از چند ماه قبل اصلاحاتی گسترده را در پیش گرفته، در تلاش است با آرام کردن اوضاع داخلی، زمینه گفت و گوی فراگیر ملی را فراهم کند

http://fa.alalam.ir/news/249234



[size=18]
[color=green]اخبار كوتاه تحولات سوريه[/color][/size]


دمشق – تمديد مهلت ثبت نام نامزدها براي شركت در انتخابات شوراهاي محلي، ديدار مقام هاي سوريه با هيات آرژانتيني، محكوميت جنايات تروريست ها توسط شماري از مردم حمص، كمك سوريه به زلزله زدگان تركيه و اظهارات وزير اطلاع رساني سوريه از جمله اخبار كوتاه روز جمعه اين كشور است.


*** تمديد مهلت ثبت نام نامزدها براي شركت در انتخابات شوراهاي محلي

وزارت اداره امور محلي مدت پذيرش درخواست نامزدي براي انتخابات شوراهاي محلي را تا فردا شنبه چهاردهم آبان 1390 (پنجم نوامبر 2011) تمديد كرد.

به گزارش روز جمعه خبرگزاري سوريه (سانا)، 'عمر ابراهيم غلاونجي' وزير اداره امور محلي علت اين امر را استقبال شديد مردم از شركت در انتخابات مزبور عنوان كرد.

اين انتخابات قرار است 21 آذر ماه در سوريه برگزار شود.

آخرين مهلت ثبت نام نامزدها 12 آبان ماه بود كه دو روز ديگر تمديد شد.

*** ديدار مقام هاي سوريه با هيات آرژانتيني

'محمود الابرش' رييس مجلس سوريه با هيات مجلس سناي ايالت 'بوينس آيرس' آرژانتين ديدار و با آنان درباره توطئه عليه سوريه با هدف انحراف از مواضع ملي و قومي اش در زمينه حمايت از حقوق عربي و نيروهاي مقاومت گفت وگو كرد.

'عادل سفر' نخست وزير سوريه نيز در جريان ديدار با هيات مزبور اقدام هاي جنايتكارانه گروه هاي تروريستي مسلح اعم از قتل، ايجاد رعب و وحشت در ميان مردم، انهدام اموال عمومي و خصوصي را تشريح كرد.

'وليد المعلم' وزير خارجه و مهاجرين سوريه هم ضمن ديدار با هيات آرژانتيني با اشاره به برنامه اصلاحات مورد نظر رهبري سوريه براي تحقق خواسته هاي مشروع مردم، بر تقويت روابط دو كشور تاكيد كرد.

*** محكوميت جنايات تروريست ها توسط مردم حمص

شماري از اهالي شهر 'حمص' در مركز سوريه، اقدام هاي جنايتكارانه گروه هاي مسلح تروريست را محكوم و هدف از آن را نابودي ثبات سوريه به دور از تربيت اخلاقي مردم سوريه دانستند.

اين افراد در گفت و گو با شبكه تلويزيوني سوريه خواستار اقدام لازم براي مقابله با افراد مسلح شدند.

حمص در هفته هاي اخير شاهد اقدامات افراد مسلح در مناطق مختلف اين استان بوده است كه موجب از بين رفتن آرامش و امنيت در آن شده است.

استان حمص اولين استان بزرگ سوريه در بين 14 استان بوده و شهر حمص سومين شهر بزرگ سوريه است.

در اين ميان، پايگاه اينترنتي 'محطه اخبار سوريه' به نقل از منابع اطلاع رساني از انتقال 104 جسد در روز گذشته به بيمارستان ملي حمص خبر داد.

*** كمك سوريه به تركيه

سوريه براي كمك به مردم زلزله ديده استان 'وان' تركيه يك فروند هواپيما حامل كمك هاي انسان دوستانه ارسال كرد.

'ژوزف سويد' وزير مشاور در امور هلال احمر سوريه به خبرنگاران گفت: اين كمك حاوي 40 تن مايحتاج مختلف زلزله زدگان از جمله مواد غذايي و پزشكي است كه با هماهنگي هلال احمر سوريه و تركيه فراهم شد.

وي افزود: از جمله اين كمك، 500 چادر است كه زلزله زدگان بسيار به آن نيازمندند.

'عبدالرحمن العطار' رييس سازمان هلال احمر سوريه نيز هدف از اين اقدام را كاهش رنج هاي مردم تركيه دانست.

*** سخنان وزير اطلاع رساني

'عدنان محمود' وزير اطلاع رساني سوريه در جريان ديدار با اتباع سوري ساكن روماني، ايتاليا و نمايندگان رسانه هاي خارجي گفت: توافق ميان سوريه و كميته وزارتي عربي براي حل بحران همسو با ديدگاه سوريه براي اعاده امنيت و ثبات، ادامه اصلاحات، گفت وگوي ملي فراگير، تاكيد بر حاكميت ملي و رد مداخله خارجي در امور سوريه است.

وي افزود: سوريه از ابتداي تنش در كشور، راه سياسي را از طريق اصلاحات سياسي، اقتصادي و اجتماعي در پيش گرفت اما همچنان با اقدام هاي تروريستي گروه هاي مسلح مواجه است كه مورد حمايت مالي و تسليحاتي غرب قرار دارند.

*** سخنان مدير بيمارستان تشرين

[color=red]'فيصل الحسن' مدير بيمارستان نظامي تشرين گفت: وضعيت سربازان مجروح در بيمارستان نشان مي دهد كه انواع خطرناكي از سلاح در اختيار افراد مسلح است.

وي در گفت وگو با شبكه تلويزيوني 'الجديد' لبنان افزود: عمده جراحات از ناحيه فك، چشم و سر است چون افراد مسلح مي دانند سربازان سوري جليقه اي دارند كه سينه و شكم را مي پوشاند از اين رو سر آنان را هدف قرار مي دهند. [/color]

http://www.irna.ir/News/30647192/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%83%D9%88%D8%AA%D8%A7%D9%87-%D8%AA%D8%AD%D9%88%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%B3%D9%88%D8%B1%D9%8A%D9%87/%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%AC%D9%8A/
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=green]دهها تن از نظاميان نيروي هوايي يمن دستگير شدند [/color]

ه گزارش ايرنا، التغيير نوشت كه مخالفان يمني اعلام كردند شماري از افسران پايگاه الديلمي در نزديكي فرودگاه بين المللي صنعا از جمله دستگير شدگان مي باشند. در همين حال ارتش حامي انقلاب به فرماندهي سرلشگر 'علي محسن صالح الاحمر' هر گونه ارتباط با حملات مذكور را رد كرد.

اين منابع گفتند: 'جرالد مايكل فايراستين' سفير آمريكا در يمن در ديدار با علي محسن الاحمر گفت آن طور كه مقامات يمني ادعا مي كنند اين عمليات از سوي نيروهاي حامي انقلاب صورت نگرفته است.

در همين حال حزب اصلاح اسلامي مخالف نظام صالح از تخليه يك محموله سلاح كه معتقد است ساخت روسيه مي باشد در بندر 'الحديده' در غرب كشور خبر داد.

حزب اصلاح اسلامي گفت كه اين محموله سلاح جديد اخيرا از سوي نظام صالح وارد بندر شده و شامل موشك، بمب، مهمات، تانك و توپخانه و زرهي و سلاحهاي سنگين و سكوهاي پرتاب موشك است.

http://www.irna.ir/News/30649480/%D8%AF%D9%87%D9%87%D8%A7-%D8%AA%D9%86-%D8%A7%D8%B2-%D9%86%D8%B8%D8%A7%D9%85%D9%8A%D8%A7%D9%86-%D9%86%D9%8A%D8%B1%D9%88%D9%8A-%D9%87%D9%88%D8%A7%D9%8A%D9%8A-%D9%8A%D9%85%D9%86-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%DA%AF%D9%8A%D8%B1-%D8%B4%D8%AF%D9%86%D8%AF/%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%AC%D9%8A/

[size=18][color=green]اخبار كوتاه تحولات سوریه [/color][/size]

*** تاكید شبكه حقوق بشر سوریه بر وجود توطئه علیه این كشور

شبكه حقوق بشر سوریه تاكید كرد: كسانی كه به عنوان مدعیان حقوق بشر در سوریه در شبكه های تلویزیونی ماهواره ای حضور یافته و داستان های ساختگی و دروغین درباره حوادث سوریه بیان می كنند ، پول های فراوانی را برای این منظور دریافت كرده اند.

در بیانیه این شبكه كه در خبرگزاری سوریه (سانا) منتشر شد ، این تشكل ضمن محكوم كردن این گونه اقدام ها اعلام كرد كه قصد دارد تا از تحریك كننده های اصلی علیه سوریه و در راس آنها 'عبدالكریم ریحاوی' و 'عمار قربی' شكایت كند.


*** آزادی 553 متهم در سوریه

553 متهم كه در جریان رویدادهای اخیر سوریه دستگیر اما مرتكب قتل نشده اند، به مناسبت عید قربان آزاد شدند.

قبل از آن نیز 119 نفر دیگر به همین شكل آزاد شده بودند.


*** تشییع جنازه 22 نیروی نظامی سوری

جنازه 22 نیروی امنیتی و نظامی سوریه از بیمارستان های تشرین در ریف دمشق و بیمارستان نظامی حمص طی مراسمی برای انتقال به زادگاهشان تشییع شد.

این نیروها در درگیری با افراد مسلح در ریف دمشق، شهرهای حمص در مركز و درعا در جنوب كشته شده اند.

سوریه از هشت ماه پیش شاهد ناآرامی در برخی از شهرهای مركزی و مرزی این كشور است.

*** آغاز عملی اجرای طرح اتحادیه عرب در سوریه

پس از موافقت سوریه با طرح اتحادیه عرب در حل بحران این كشور، دمشق دیروز جمعه اقدام عملی برای اجرای طرح این اتحادیه را آغاز كرد.

به گزارش پایگاه اینترنتی 'شام لایف' ، در حالی كه مخالفان دولت سوریه، تركیه، برخی كشورهای عربی و غربی مانند امریكا و فرانسه در انتظار پایبند نبودن دمشق به اجرای طرح اتحادیه عرب بودند، مقامات سوری تصمیم گرفتند تا نیروهای نظامی را از شهرها خارج كنند.

بر اساس این گزارش، با خروج نیروهای ارتش از شهرهای سوریه به ویژه حمص در مركز این كشور، نیروهای حفظ نظم كه در پی حوادث اخیر سوریه آموزش لازم را برای مقابله بدون استفاده از سلاح با معترضان فراگرفته اند، جایگزین آنان خواهند شد.

این نیروها كه گفته می شود تعداد آنها به حدود 4 هزار نفر می رسد و از سوی وزارت كشور سوریه جذب شده اند با لباس آبی رنگ در شهرها مستقر شده و به برقراری آرامش و امنیت می پردازند.

*** تاكید معاون وزیر خارجه سوریه به خروج نیروهای ارتش از شهرها

' عبدالفتاح عموره ' معاون وزیر خارجه و مهاجرین سوریه تاكید كرد: در راستای پذیرش طرح كمیته وزارتی اتحادیه عرب از سوی سوریه از فردا یكشنبه نیروهای امنیتی و ارتش از شهرها خارج می شوند.

به گزارش پایگاه اینترنتی 'سیریانیوز' ، در همین حال برخی منابع مردمی در شهرهای حمص و درعا تاكید كردند كه صداهای شلیك گلوله اسلحه های سبك و سنگین همچنان در این شهرها شنیده می شود.

*** ارتباط گسترده سفارتخانه های واشنگتن و آنكارا در دمشق

منابع دیپلماتیك عربی در دمشق پایتخت سوریه گزارش دادند: اخیرا به ویژه پس از توافق مقامات سوریه با كمیته وزارتی اتحادیه عرب به ریاست قطر در زمینه حل بحران این كشور، سفارتخانه های آمریكا و تركیه در دمشق با یكدیگر تماس ها و دیدارهای فراوانی را انجام داده اند.

به گزارش پایگاه اینترنتی ' محطه اخبار سوریه' به نقل از این منابع، مقامات سفارتخانه های واشنگتن و آنكارا برای موضعگیری مشترك در قبال این سیاست سوریه با یكدیگر رایزنی و مشورت كرده اند.

سوریه و اتحادیه عرب روز چهارشنبه گذشته در ارتباط با حل بحران این كشور توافق كردند.

*** اظهارات معاون دبیر كل اتحادیه عرب در قبال مخالفان سوری

'احمد بن حلی' معاون دبیر كل اتحادیه عرب گفت: مخالفان سوری با یكدیگر انسجام و هماهنگی ندارند و اتحادیه عرب با همه گروه های معارض سوری ارتباط برقرار خواهد كرد.

به گزارش پایگاه اینترنتی 'شام پرس'، حلی تاكید كرد: طرح وزارتی اتحادیه عرب بزودی در سوریه اجرا می شود و هیچ تاخیری در این زمینه وجود نخواهد داشت.

برخی از كشورها مانند امریكا و فرانسه روز گذشته مدعی شدند كه سوریه توافق با اتحادیه عرب را نادیده گرفته است .

بر اساس این طرح قرار است سوریه ضمن خارج كردن نیروهای خود از شهرها ، گفت و گوی ملی را با مخالفان دولت این كشور آغاز كند.

http://www.irna.ir/News/30648855/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%83%D9%88%D8%AA%D8%A7%D9%87-%D8%AA%D8%AD%D9%88%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%87/%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%AC%D9%8A/


[size=24][color=green]ارتش لبنان هرگونه مداخله در حوادث سوریه را رد كرد[/color][/size]

به گزارش گروه اخبار صوتی و تصویری ایرنا به نقل از خبرگزاری آلمان، فرماندهی ارتش لبنان، با صدور بیانیه ای آنچه كه در رسانه های گروهی به عنوان مداخله ارتش لبنان در حوادث سوریه منتشر شده است را غیرواقعی خواند.

رسانه های گروهی اخیرا خبری را در باره مشاهده كامیونی وابسته به ارتش لبنان در خاك سوریه منتشر كرده و این امر را مبنی بر مشاركت بیروت در حوادث اخیر سوریه قلمداد كردند.

اما فرماندهی ارتش لبنان یادآور شد: ورود كامیون های نظامی ارتش لبنان به سوریه امری طبیعی است كه معمولا انجام می شود؛ این كار با هدف تامین قطعات یدكی وسایل نظامی و تجهیزات لجستیكی ارتش لبنان و بر اساس توافقنامه های همكاری منعقد شده میان دو كشور انجام می شود.

این بیانیه می افزاید: نتیجه گیری در باره دست داشتن لبنان در حوادث سوریه، صرفا تصورات و خیالبافی است و تهمتی به نهادهای نظامی لبنان محسوب می شود كه عدم مداخله در امور كشورهای دیگر را جزء اصول خود می دانند.

سوریه از ماه مارس گذشته شاهد اعتراضات مردمی است و اتحادیه عرب اخیرا با رایزنی، تلاش كرده است تا به دولت سوریه برای حل بحران كمك كند.

در همین راستا 'نبیل العربی'، دبیر كل اتحادیه عرب امروز با ابراز نگرانی از اوضاع سوریه، از دمشق خواست به طرح اتحادیه عرب برای حمایت از غیرنظامیان و فراهم كردن شرایط برای مذاكره، پایبند باشد.

وی با صدور بیانیه ای خاطرنشان كرد كه شكست طرح اتحادیه عرب نتایج فاجعه آمیزی برای سوریه و منطقه به دنبال خواهد داشت و اتحادیه عرب می خواهد با تامین امنیت سوریه و ممانعت از فتنه و دخالت های خارجی ، از بحرانی شدن اوضاع اجتناب نماید

http://www.irna.ir/News/30649011/%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%B4-%D9%84%D8%A8%D9%86%D8%A7%D9%86-%D9%87%D8%B1%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D9%84%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%AD%D9%88%D8%A7%D8%AF%D8%AB-%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%87-%D8%B1%D8%A7-%D8%B1%D8%AF-%D9%83%D8%B1%D8%AF/%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%AC%D9%8A/
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=18][color=green]مخالف سوری خواستار اقدام نظامی شد[/color][/size]

معاون سابق رییس جمهوری سوریه که بعنوان پناهنده و مخالف نظام در فرانسه بسر می برد، خواستار اقدام نظامی خارجی علیه سوریه شد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم "عبدالحلیم خدام" در کنفرانسی مطبوعاتی در پاریس گفت: مردم سوریه در مقابل خشونتها دست بسته نمی ایستند، و این خشونتها آنها را به برداشتن سلاح مجبور می کند".

خدام 79 ساله که در سال 2005 به فرانسه پناه برد، افزود: ما کسی را به حمل سلاح دعوت نمی کنیم، به همین دلیل خواستار دخالت نظامی مجامع بین المللی در سوریه، مانند لیبی هستیم.


این اظهارات خدام درحالی مطرح می شود که دولت سوریه هفته قبل پس از پذیرفتن طرح اتحادیه عرب، نیروهای ارتش را که تا پیش از این برای مقابله با گروه های مسلح در برخی از شهرها مستقر کرده بود، از شهرها خارج کرد.

دولت سوریه همچنین صدها نفر از کسانی را که در جریان حوادث اخیر این کشور بازداشت شده بودند، آزاد کرد.

با این حال، هنگامی دولت سوریه از افراد مسلح خواست سلاح خود را تحویل داده تا مشمول عفو عمومی قرار بگیرند، دولت آمریکا به مخالفان توصیه کرد که از تسلیم شدن خودداری کنند.



وزارت امورخارجه سوریه این اقدام آمریکا را بیانگر حمایت آشکار واشنگتن از گروه های مسلح و خشونتها در سوریه عنوان کرد.

http://fa.alalam.ir/news/250444

[size=24][color=green]نامه سوریه به کشورها و مجامع جهانی [/color][/size]

زیر خارجه سوریه در نامه های جداگانه به دبیرکل سازمان ملل، شورای امنیت، دبیرکل اتحادیه عرب و وزاری خارجه 5 کشور مهم خواستار تلاش برای توقف مداخله آمریکا در امور کشورش شد.

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری سوریه، "ولید المعلم" در نامه های جداگانه به وزیران خارجه روسیه، چین،هند، آفریقای جنوبی، برزیل، رئیس و اعضای کمیته وزارتی عربی، دبیرکل اتحادیه عرب، دبیرکل سازمان مل و رئیس شورای امنیت نسبت به رفتار آمریکا انتقاد کرد.

در این نامه ها آمده است: پس از اینکه سوریه گامهای مهمی برای توقف خشونتها برداشت و از گروههای مسلح خواست که سلاحهای خود را تحویل دهند سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از گروههای مسلح خواست که سلاحهای خود را تحویل ندهند.

معلم بیان کرد: سوریه این اقدام آمریکا را به مثابه تلاش واشنگتن برای ایجاد فتنه و آشوب می داند.آمریکا با حمایت از گروههای مسلح آنها را تشویق به ادامه اقدامات جنایتکارانه شان علیه ملت و دولت سوریه کرده است.

وزیر خارجه سوریه تاکید کرد: آمریکا تلاش می کند که تلاشهای اتحادیه عرب در سوریه را به شکست بکشاند و اوضاع سوریه را بی ثبات کند. این درحالی است که دمشق همکاری سازنده ای با اتحادیه عرب داشته و تمام تلاش خود را برای اجرای طرح اتحادیه عرب انجام داده است.

شایان ذکر است سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به گروههای مسلح سوری توصیه کرده بود که سلاح خود را به دولت تحویل ندهند و به فعالیت های خود ادامه دهند.

http://www.tabnak.ir/fa/news/202337/%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%87-%D8%A8%D9%87-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1%D9%87%D8%A7-%D9%88-%D9%85%D8%AC%D8%A7%D9%85%D8%B9-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86%DB%8C




[size=18][color=green]اخبار كوتاه تحولات سوريه[/color][/size]

*** سخنان اسقف سوري درباره وضعيت مسيحيان

'آگناتيوس چهارم هزيم' اسقف انطاكيه و روم مشرق زمين ارتدوكس گفت: سخن جريان خارجي كه مي گويد مسيحيان در سوريه مظلوم هستند از نظر ما مردود بوده و برعكس، مسيحيان در اين كشور با امنيت زندگي مي كنند.

به گزارش خبرگزاري سوريه (سانا)، وي در گفت وگو با تلويزيون سوريه افزود: مسيحيان سوريه فقط از يك موضوع مي ترسند و آن دعوت بين المللي براي حمايت از آنان است در حالي كه مردم در سوريه با محبت در كنار يكديگر زندگي مي كنند.

هزيم ضمن رد هر گونه دعوت براي مداخله خارجي در سوريه خواستار گفت وگو، تاكيد بر روح ملي و حمايت از روند اصلاحات به رهبري 'بشار اسد' رييس جمهوري سوريه شد.

*** بخشودگي سربازان فراري

'بشار اسد' رييس جمهوري سوريه افراد مكلف به آزمايش پزشكي براي رفتن به سربازي را كه فرار كرده اند، متخلفان از رفتن به خدمت و فراريان از سربازي در داخل را مورد عفو قرار داد.

به گزارش پايگاه اينترنتي 'سوريااستپس'، اين عده بايد ظرف مدت شصت روز از زمان اعلام عفو خود را به مراكز نظام وظيفه معرفي نمايند تا شامل عفو اعم از مدت سربازي و جريمه نقدي شوند.

در هشت ماه گذشته و به دنبال آغاز ناآرامي ها در سوريه برخي از افراد از ترس حضور در مناطق درگير از خدمت سربازي فرار كرده و يا از معرفي خود به مراكز تابعه خودداري مي كنند.

*** سخنان نماينده سوريه در اتحاديه عرب

'يوسف احمد' نماينده سوريه در اتحاديه عرب گفت: سوريه از سخنان 'نبيل العربي' دبيركل اتحاديه و معاونش 'احمد بن حلي' درباره ادامه تنش در سوريه شگفت زده شده است.

وي در گفت وگو با تلويزيون سوريه كه در خبرگزاري سوريه (سانا) منتشر شد، افزود: اين دو نفر به خوبي مي دانند كه طرح كاري عربي نتيجه تلاش هاي كميته وزارتي عربي و رهبران سوريه و ديدارهاي آنان در دمشق و دوحه به منظور خروج از بحران كنوني است.

به گفته يوسف احمد، دبيرخانه اتحاديه با چنين سخناني در واقع در طرح كاري عربي شبهه ايجاد كرد و نقشي را ايفا مي كند كه عدول از اختيارات اعطا شده به آن در منشور اتحاديه عرب است.

*** عيادت مقام هاي سوري از مجروحان و بيماران

سپهبد 'داوود عبدالله راجحه' معاون فرمانده كل ارتش و وزير دفاع سوريه در روز عيد قربان از بيمارستان نظامي 'حلب' در شمال سوريه بازديد و از مجروحان و بيماران آن عيادت كرد.

وي در اين ديدار گفت: ملت و رهبري سوريه در برابر سياست هاي سلطه گرانه عليه منطقه كه به وسيله ايجاد جنگ داخلي، تروريسم، تخريب اموال عمومي و خصوصي و مانع تراشي در برابر اصلاحات انجام مي شود، با يكديگر متحدند.

وي افزود: سوريه به رغم چالش هاي موجود از ذره اي از خاك اين سرزمين عدول نكرده و با مردانگي از حقوق ملي و قومي دفاع مي كند.

همچنين سرلشگر 'محمد الشعار' وزير كشور سوريه از شماري از نيروهاي پليس و ارتش كه در جريان درگيري با گروه هاي تروريست مسلح مجروح شده اند، در بيمارستان پليس عيادت كرد.

مجروحان اعلام كردند كه جراحتشان مانند مدال افتخار است و آنان آماده فداكاري در راه وطن هستند.

آنان افزودند: هدف از طرح هاي كنوني عليه ثبات و امنيت سوريه بازداشتن آن از مواضع اصولي اش در حمايت از امت عربي به ويژه مساله فلسطين و اصرارش بر حمايت از مقاومت است.

الشعار نيز گفت: سوريه با آگاهي مردم و تمسك آنان به وحدت ملي و گردآمدن دور 'بشار اسد' رييس جمهوري سوريه، قوي تر از گذشته امنيت و ثبات را بازيافته و با حفظ وحدت ملي از آن خارج مي شود.

*** درخواست هنرمندان سوري براي وحدت

شماري از هنرمندان سوري با صدور بيانيه اي خواستار وحدت كلمه، رد قيموميت بيگانه و دوري از خشونت و جنايت به منظور ايجاد امنيت، آرامش و زندگي مشترك شدند.

آنان در بيانيه خود افزودند: خشونت، قتل و خرابكاري از اخلاق مردم سوريه نبوده بلكه جنايات وارداتي است كه هدفش تخريب و تجزيه كشور مي باشد، لذا گفت وگو ضامن شكل گيري سوريه نوين، تعددگرا و پر از عدل است.

http://www.irna.ir/News/30651300/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%83%D9%88%D8%AA%D8%A7%D9%87-%D8%AA%D8%AD%D9%88%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%B3%D9%88%D8%B1%D9%8A%D9%87/%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%AC%D9%8A/
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.