mahdavi3d

آغاز عملیات بهره برداری از ابررایانش دانشگاه صنعتی اصفهان

Recommended Posts

[align=justify]
[color=blue]ابررایانش شیخ بهائی دانشگاه صنعتی اصفهان که در ایام دهه فجر سال گذشته توسط رئیس جمهور افتتاح شد، با تدوین آیین نامه ها و تعرفه ها مورد بهره برداری قرار گرفت.[/color]

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیربهره برداری این پروژه ملی با اشاره ویژگیهای این طرح ملی افزود: این ابررایانه دارای یک شبکه ارتباطی 40 گیگابیتی برای محاسبات پردازشی بسیار سریع با قابلیت پشتیبانی از تعداد 288 پورت 40 گیگا بیت، دو شبکه گیگابیت برای مدیریت سامانه‌ و اجرای محاسبات بر اساس پروتیکل TCP/IPو یک شبکه برای پایش سخت‌افزار است.
دکتر محمود اشرفی زاده خاطر نشان کرد: در حال حاضر سامانه ابر رایانه مجهز به یک سرویس دهنده ذخیره سازی با حجم بیش از 40 ترابایت و فایل سیستم موازی ‌Lustre بوده که از دیسکهای سخت SATA استفاده می کند که بر حسب نیاز حجم ذخیره سازی قابل ارتقا به هر حجم دلخواه خواهد بود.

وی ادامه داد: برای پشتیبانی از قابلیت خواندن و نوشتن سریع نرم افزارهای کاربردی در حین اجرا از یک فایل سیستم موازی دیگر و سه سرور اختصاصی با دیسکهای سخت پر سرعت SAS با سرعت 15 هزار دور در دقیقه با حجم بیش از 700 گیگا بایت و قابل ارتقا استفاده شده است.

دکتر احمد سوهان کار دبیر شورای بهره برداری از طرح ملی ابر رایانش شیخ بهایی نیز از تصویب آیین نامه بهره برداری از این مرکز خبر داد و اظهار داشت: به منظور تسهیل در روند خدمت رسانی این دستاورد ملی، آئین نامه بهره برداری از این مرکز در شورای بهره برداری به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه اداره مرکز ابررایانش شیخ بهائی به گروه بهره برداری واگذار شده است، ادامه داد: ارائه خدمات مشاوره ای تخصصی، پشتیبانی، نصب نرم افزار، عیب یابی و سایر موارد خدماتی این مرکز بر عهده گروه بهره بردار است.

سوهان کار با اشاره به تعرفه های تصویب شده برای متقاضیان داخل و خارج از دانشگاه صنعتی اصفهان، از اعلام آمادگی این دانشگاه جهت انعقاد قرارداد برای ارائه خدمات این مرکز به متقاضیان سراسر کشور خبر داد.

[color=olive]۱۳۹۰/۰۴/۲۰[/color]
منبع: خبرگزاري مهر
http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1356853
[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.