ops

با پرینتر های جدیدی از بافت بدن خود هم پرینت بگیرید!!!!

Recommended Posts

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/mURI_temp_a86b311f.jpg[/img]

احتمالا تابه حال در مورد پرینترهای سه بعدی خوانده یا شنیده اید؛ چاپگرهایی که به جای جوهر از مواد نیمه جامد استفاده می کنند و حاصل کار آنها یک حجم سه بعدی است. حالا محققین شرکت ارگانوو خبر از چاپگری می دهند که می تواند بافتهای طبیعی بدن مانند رگهای خونی را چاپ کند و به جای جوهر از سلولهای بدن برای اینکار استفاده می کند.

این رگها اولین رگهای مصنوعی هستند که کاملا از سلولهای طبیعی بدن ساخته شده اند و در بافت آنها از هیچ داربست مصنوعی استفاده نشده است. دو قلم روباتیک ، ذراتی از سلولهای اندوتلیال (سلولهای جدار عروق)، عضلات صاف منقبض کننده عروق و سلولهای بافت ساز فیبروبلاست را کنار هم می چینند تا رگ شکل گیرد. اگر سفارش شما یک رگ 10 سانتی متری تمیز به قطر چند دهم میلی متر باشد. می توانید بعد از 45 دقیقه مراجعه کنید و سفارش خودتان را تحویل بگیرید. البته قدم بعدی فرآیند بلوغ رگ است که کمی طول می کشد، جریانی از مواد مغذی در داخل رگ جدید به گردش در می آید تا نقش خون را برای رگ بازی کند و رگ بعد از یک ماه از استحکام کافی برای استفاده برخوردار خواهد بود.

سرپرست تیم تحقیقاتی اظهار امیدواری کرده که بتواند این رگهای چاپ شده را تا آخر سال جاری میلادی در حیوانات آزمایش کند. اگر آنها بتوانند از این آزمایش سربلند بیرون بیایند، هدف بعدی استفاده از این عروق در جراحی های «بای پس قلب» است. در حال حاضر در جراحی های بای پس، برای دور زدن گرفتگی رگهای خونرسان قلب از وریدهای سالم بیمار (برای مثال وریدی که از پا برداشته می شود) استفاده میشود. اما با تایید شدن این رگها، می توان از آنها برای پیوند عروق قلبی استفاده کرد.

سرپرست این تیم تحقیقاتی وعده های بزرگتری هم داده است، او می گوید اگر همه چیز به خوبی و خوشی پیش برود، بعید نیست در مورد چاپ ارگانهای پیچیده تر مانند بافت کلیه نیز اقدام کنند تا پرونده پیوند کلیه و خرید و فروش آن را برای همیشه ببندند. شما در مورد قدمهای بعدی چنین پروژه ای چه فکر می کنید؟ به نظر شما این تحقیقات می تواند روزی منجر به چاپ یک انسان کامل شود؟

[url=http://narenji.ir/3122]منبع[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
انسان که سهل است روزی موجودات جدید هم توسط بشر ساخته خواهد شد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جالب استو وحشتناک انسان کجا میره مسیریرا که میره درسته

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.