ops

دوربین، نور، تلفن هوشمند... یک آزمایشگاه پزشکی کامل

Recommended Posts

[img]http://medgadget.com/wp/wp-content/uploads/2011/07/f23i39d.jpg[/img]

روی نیمکت پارک نشسته اید و احساس می کنید کمی ناخوش هستید، دوستتان تلفن هوشمندش را از جیب در می آورد قاب کوچکی به آن وصل می کند و آن را روی پوست شما می گیرد..."اوه! قند خونت افتاده! " این صحنه ای از یک فیلم نیست. بلکه اتفاقی است که همین روزها در حال محقق شدن است.

گروهی از دانشمندان دانشگاه Northeastern آمریکا روشی را برای تشخیص برخی مولکولهای بدن بوسیله آیفون ابداع کرده اند که در آن تنها نیاز به یک قاب مخصوص و کمی رنگدانه است.

این قاب مخصوص که بر روی آیفون سوار می شود، شامل منبع نور، فیلتر نور و لنز است. قبل از اندازه گیری، رنگدانه های خاصی که قابلیت اتصال به مولکولهای ویژه (مثلا قند خون) را دارند، به مقدار بسیار جزیی زیر پوست فرد وارد می شوند. یک راه وارد کردن این رنگدانه ها استفاده از یک تاتوی کوچک است تا در یک نقطه رنگدانه های مخصوص وجود داشته باشد.

این رنگدانه ها به مولکولهای هدف متصل میشوند و در اثر این اتصال بار الکتریکی مواد تغییر می کند که در تابش پرتو نور ویژه باعث درخشش فلورسانت میشود. میزان درخشش نشان دهنده میزان اتصال و در نتیجه سطح ماده مورد نظر در خون است.

فعلا این روش برای سنجش سدیم و گلوکز (قند) خون جواب داده و پژوهشگران به فکر توسعه آن و اضافه کردن قابلیت شناسایی سایر انواع مولکولها و یونهای موجود در بدن هستند.

[url=http://medgadget.com/2011/07/nanoparticles-iphone-team-up-to-detect-glucose-sodium-in-body.html]Medgadget[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
وقتی تمام بنامه نویسان یک شرکت بزرگ روی یک سیستم عامل و یک مدل گوشی کار کنند نتیجه میشود IOS .هر روز شاهد برنامه های خارقالعاده ای از این برنامه نویسان هستیم که درآینده با داشتن یک آیفون حتی از وجود پزشک هم بینیاز خواهیم شد.گیرنده نوار قلب آیفون که یادتان هست!!
اما در شرکتی مثل سامسونگ برنامه نویسان انقدر گوشی های مختلف را در دستور کار قرار میدهند که در نهایت با صدها پلتفرم سروکار خواهند داشت.
آینده دنیای موبایل از آن آیفون خواهد بود و شرکت اپل هر روز این موضوع را محکم تر از روز قبل اثبات میکند.
یا حق

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.