aminmessi

اعترافات جاسوس موساد درباره همکاری در ترور شهید عماد مغنیه

Recommended Posts

[img]http://rajanews.com/%5CFiles_Upload/37210.jpg[/img]

تلويزيون سوريه كه اين روزها معمولاً صحنه‌هايي از اعتراف‌هاي مخالفان رژيم را در مورد فعاليت‌هاي مسلحانه آن‌ها از جمله واردات غيرقانوني اسلحه، توزيع در شهرها و محله‌هاي دستخوش ناآرامي، گروگان‌گيري از علويان و تغذيه مالي، تسليحاتي و سياسي عربستان، تركيه و قطر منتشر مي‌كند، اين بار بخشي از اعتراف‌هاي يك جاسوس موساد را پخش كرد كه مأمور شناسايي خودروي شهيد عماد مغنيه بوده است.

به گزارش رجانيوز، در فيلم پخش شده از تلويزيون سوريه از اين جاسوس با عنوان "انعيم" نام برده شد و وي با توضيح در مورد نحوه آشنايي و همكاري با موساد، مأموريت خود در زمينه شناسايي محل حضور يافتن شهيد مغنيه و خودروي او را توضيح داد.

پخش اين‌گونه اعتراف‌ها از تلويزيون دولتي سوريه در حالي است كه به نظر مي‌رسد تشكيلات تبليغاتي بشار اسد به اين نتيجه قطعي رسيده كه بايد آنچه را كه نشان‌دهنده پيوندهاي خارجي مخالفانش براي سرنگوني اوست، افشا كند و در اين زمينه، حتي بخشي از جزئيات مربوط به توطئه‌هاي قبلي در اين كشور را كه پيش از اين از انتشار آن‌ها خودداري مي‌كرد، به اطلاع افكار عمومي برساند.

انعيم از عوامل دخيل در ترور شهيد مغنيه، خود را يك فلسطيني داراي تابعيت اردني معرفي کرد که به عنوان جاسوس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی موسوم به "موساد" در سوريه فعاليت مي کرده است.

اين فرد در اعترافاتش به تسهيل روند عمليات ترور عماد مغنیه در دمشق در سال 2008 میلادی و دادن اطلاعات مورد نظر افسران رژیم صهیونیستی به آنها تا زمان دستگيري اشاره کرد اما درعین حال به زمان، مکان يا شرايط دستگيري خود اشاره اي نکرد.

اين جاسوس که "انعيم" نام دارد، خود را متولد سال 1976 میلادی اردن و داراي تابعيت اردني و فلسطيني معرفي کرد و گفت: در فاصله سال‌هاي 1995 تا 2000 میلادی در دانشگاه "تشرين" در شهر لاذقيه سوریه در رشته فلسفه تحصيل کرده است.

بر اساس گزارش العالم، انعيم افزود: پس از فارغ التحصیلی درسال 2000 میلادی براي يافتن کار به اردن بازگشته و در زمينه هاي مختلف اشتغال داشته که آخرين آن مهمان‌داري هواپيما بود.

اين تبعه اردن درباره آغاز همکاري‌اش با رژيم صهيونيستي گفت: همکاري من با موساد از طريق يک مخبر به نام "بيرن" آغاز شد که وی را با يک مخبر ديگر به نام "موسي" آشنا کرد.

وی افزود: مراحل اوليه به کارگيري من توسط موساد به اواسط سال 2006 میلادی بازمي گردد و در اوايل سال 2007 میلادی موساد از من خواست تا به سوريه رفته و اطلاعاتي را در زمينه گذرگاه‌ها، نقاط بازرسي، مدت زمان و دستگاه‌هاي مورد استفاده در بازرسي ها، هزينه هاي مسافرت، چگونگي انگشت نگاري و تصويربرداري و دستگاه‌هاي تشخیص هویت گردآوردي کنم که من پس از این کار به اردن بازگشته و از آنجا به شهر الخليل در فلسطين رفته و اطلاعات مذکور را در اختيار موساد قرار دادم.

انعيم افزود: مرحله دوم شامل جستجو و ايجاد پوششي براي اقامت در سوريه بود که به همين منظور به سوريه رفتم. در آن زمان، خواهرم در همان دانشگاهي که من تحصيل مي کردم، دانشجو بود، به همين دليل متوجه شدم كه ادامه تحصيل بهترين راه براي ماندن در سوريه است.

اين جاسوس اظهار داشت: در ماه سپتامبر يا اواخر سال 2007 میلادی به سوريه بازگشتم و چند دستگاه به همراه يک کارت حافظه کامپيوتر و نقشه هاي هوايي در اختيار من گذاشته و آموزش هاي لازم به من داده شد.

وي در مورد نقش خود در تسهيل ترور عماد مغنيه گفت: در سوم فوريه سال 2008 میلادی با من تماس گرفتند و به من دستور دادند تا به دمشق بروم، نخستین آدرس هايي که در اختيار من قرار دادند، سفارتخانه هاي ايران و کانادا در دمشق بود.

انعيم ادامه داد: روز چهارم فوريه به سفارت کانادا مراجعه کردم زیرا از من درخواست کرده بودند تا درباره هيأت هاي ديپلماتيک، سفارتخانه ها و مراکز حزب الله يا جنبش حماس يا هر گروه غير سوري در اين کشور اطلاعات کسب کنم و من به مدت يک ساعت و نيم در آن محله در اين باره جستجو کردم و هيچ اطلاعاتي در مورد مواردي که برايم توصيف کرده بودند، به دست نياوردم، به همين دليل به لاذقيه بازگشتم و اطلاعاتي را که از من خواسته بودند، در اختيار آنها قرار دادم.

اين جاسوس افزود: در روز پنجم فوريه بارديگر با من تماس گرفتند و از من خواستند دوباره به دمشق بروم و در محدوده جغرافيايي گسترده تري اقدام به تحقيق و کسب اطلاعات کنم زيرا مأمور مذکور درباره اطلاعاتش اطمينان داشت و مدعي بود که اماکني که از من خواسته است تا در مورد آنها اطلاعات جمع آوري کنم، وجود دارند و من نتوانسته ام آنها را بيابم، بنابراین بارديگر به دمشق رفته و به مدت دو ساعت در اطراف سفارتخانه هاي ايران و کانادا به جستجو پرداختم و هيچ مرکز يا گردهمايي نيافتم و دوباره با مأمور مذکور تماس گرفتم و به وي اطلاع دادم که آنچه از من درخواست کرده بودند، وجود ندارد.

وي در ادامه گفت: پس از آن تا 11 فوريه در لاذقيه ماندم. سپس با من تماس گرفتند و از من خواستند براي سومين بار به دمشق بازگردم. من فرداي آن روز پس از آنکه جزئيات بيشتري را به همراه نام خيابان يک فرعي در اختيار من گذاشتند، به دمشق بازگشتم و به همان خيابان فرعي مراجعه کردم و به تحقيق درباره هرگونه مرکز، تجمع يا نمايندگي حزب و يک خودروي پاجيروي نقره اي پرداختم، با وجود جستجوي فراوان خودروي مذکور را نيافتم، به همين دليل به خيابان اصلي رفتم.

أنعيم افزود: پيش از آنکه به خيابان اصلي برسم يک خودروي پاجيروي نقره اي و به دنبال آن يک مرسدس بنز با شيشه دودي وارد خيابان فرعي شد و من داخل آن خودرو را نديدم به همين دليل شماره خودرو را به خاطر سپرده و به شهر لاذقيه بازگشتم.

وي افزود: در روز دوم با کسب اطلاعات از اينترنت و تلويزيون دريافتم که عماد مغنيه ترور شده است و با ديدن تصوير انفجار بر روي اينترنت اطمينان يافتم که خودروي مورد هدف همان پاجيرويي بود که من شماره اش را در اختيار آنها قرار داده بودم.

عماد مغنيه از فرماندهان ارشد حزب الله لبنان در جريان انفجار خودروي بمب گذاري شده در سال 2008 در دمشق به شهادت رسيد.


[url=http://rajanews.com/detail.asp?id=102155]منبع[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.