aminor

اطلاعیه های ستاد مشترک ارتش در آغار جنگ

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

طلاعيه شماره يك ستاد مشترك ارتش

بسمه تعالي

به آگاهي هم ميهنان شريف و مسلمان ايران رسيد از دهم شهريور ماه سال جاري ارتش مزدور عراق با حمايت و پشتيباني ابرقدرتها كه هدف نهايي آنان نابودي اسلام عزيز است عملا به يك رشته عمليات نظامي و حملات ناجوانمردانه در تمام مناطق مرزي و شهرهاي مسكوني ما از طريق زمين و هوا دست زده است و جنگ تحميلي را آغاز نموده است.

ستاد مشترك ارتش جمهوري اسلامي ايران لازم دانست شمه اي از پاسخگوئي هاي سلحشورانه و رشادت هاي دليرانه نيروهاي جانباز انقلاب اسلامي ايران را به ملت حق شناس ايران اعلام نمايد.

نيروهاي رزمنده ارتش جمهوري اسلامي ايران با روحيه اي متكي به الله و آگاهي از حمايت و پشتيباني همه جانبه ملت انقلابي و پرخروش ايران، تا مرز فداكاري و ايثار آخرين قطرات خون خود از اعتلاي دين راستين و بر حق پيامبر بزرگ اسلام و ميهن عزيز پاسداري و حراست مي نمايد.

از روز دهم شهريورماه شهر قصرشيرين زير آتش سنگين توپخانه هاي دوربرد ارتش عراق قرار مي گيرد و در نتيجه تعدادي از هم ميهنان مسلمان ما اعم از كودك و زن و پير و جوان به شهادت رسيده و تعدادي نيز مجروح مي گردند و تعدادي از اهالي قصرشيرين از شهر كوچ مي كنند. در همين هنگام در اثر آتش متقابل نيروهاي مسلح ايران، پاسگاه علي مير عراق به كلي منهدم مي گردد.

در روز دوازدهم شهريور ماه، هواپيماهاي عراقي به سايت هوايي ايلام و پاسگاه هاي اطراف خرمشهر حمله مي كنند كه هجوم عراقي ها به پاسگاه هاي اطراف خرمشهر دفع ولي در اثر پرتاب راكت هاي هوايي عراق تعدادي از پرسنل نيروي هوايي شهيد و تعدادي مجروح و به سايت خساراتي وارد مي گردد.

روز سيزدهم شهريور ماه، نيروهاي عراقي پاسگاه هاي منطقه مهران و صالح آباد ايلام را زير آتش توپخانه دوربرد قرارداده، در اين عمليات نيروهاي مسلح ايران، پاسگاه هاي لگانه و تأسيات نفتي و انبارهاي مهمات زرباطيه عراق را منهدم مي نمايند.

پاسگاه هاي خان ليلي كه از روز سيزدهم شهريور زير آتش توپخانه و بمباران هاي سنگين عراق قرار داشت بوسيله نيروهاي زرهي عراق محاصره و پاسگاه هاي ژاندارمري اين منطقه در روز شانزدهم شهريور سقوط مي كند كه در نتيجه تعداد 3 نفر از پرسنل ژاندارمري اسير و تعدادي ناپديد و تعدادي خود را به قصرشيرين معرفي مي نمايند كه تحقيق در اين زمينه ادامه دارد.

روز هفدهم شهريور ماه، نيروهاي مسلح ايران در منطقه عمومي گيلان غرب و قصرشيرين زير آتش سنگين توپخانه و بمباران عراق قرار مي گيرد و بر اثر عمليلت متقابل نيروهاي مسلح ايران، تلفات و ضايعات سنگين به نيروهاي طرفين وارد مي گردد و يكي از پاسگاه هاي عراقي در اين منطقه منهدم مي گردد.

در روز نوزدهم شهريورماه، اكثر نقاط مرزي مهران تا قصرشيرين زير حملات هوايي دشمن قرار مي گيرد كه متقابلا نيروهاي مسلح ايران نيز درگير عمليات مي گردند.

روزهاي بيستم و بيست و يكم و بيست و سوم شهريور ماه بار ديگر در سراسر مرز غربي نيروهاي مسلح ايران با نيروهاي عراقي درگير مي گردند.

در مجموع اين عمليات 5 فروند ميگ عراقي سرنگون مي گردد كه 3 فروند آن در خاك ايران و دو فروند ديگر در خاك عراق نزديك مرز ايران سقوط مي كند و 5 فروند هليكوپتر و 9 دستگاه تانك و دو دستگاه تريلر و كاميون و 3 پاسگاه عراقي منهدم مي گردد.

ارتش عراق تلفات پرسنلي قابل ملاحظه اي داشته كه به علت عدم دسترسي، رقم دقيق آن مشخص نيست ولي بر اساس اظهارات پناهندگان و رؤيت مستقيم بوسيله دوربينها از خطوط تماس مي توان حدود عمومي آن را مشخص كرد.

در اين عمليات، تلفات و ضايعات نيروهاي مسلح ايران عبارت است از يك فروند هواپيماي اف-4 كه تا كنون علت سقوط هواپيما مشخص نگرديده است و يك فروند هليكوپتر 214 و سه دستگاه نفربر و خودرو و چند دستگاه تانك؛ ضمنا 11 نفر از پرسنل ژاندارمري ناپديد و سه نفر اسير و تعدادي شهيد و مجروح گرديده اند.

در حال حاضر، نبرد با آتش توپخانه و بمباران هاي هوايي و آتش تانك ها در مرز غربي از نوسود تا پاسگاه نهرخين، شبانه روز بين نيروهاي طرفين ادامه داشته و عراقي ها قسمت هايي از ارتفاعات مشرف به پاسگاه هاي خان ليلي و پاسگاه هاي منطقه ايلام را در كنترل داشته و نبرد براي استرداد اين ارتفاعات، چندين روز است ادامه دارد.

لازم به توضيح است كه ارتفاعاتي را كه ارتش عراق به آنها مسلط است به موجب قرارداد 1975 ايران و عراق و الجزاير در مقابل حل مسأله اروندرود مورد ادعاي حكومت بعث عراق مي باشد و از پيروزي انقلاب اسلامي ايران تا كنون اين موضوع مورد اختلاف دو كشور است.

روحيه پرسنل نيروهاي مسلح اعم از نيروي زميني و هوايي و ژاندارمري و سپاه پاسداران و نيروهاي مسلح محلي در سطح عاليست.

تعداد 8 نفر پرسنل ارتش عراق به نيروهاي مسلح ايران پناهنده شده اند.
ستاد مشترك ارتش جمهوري اسلامي ايران ، همه روزه نتيجه درگيري ها را طي اطلاعيه هايي به استحضار ملت مبارز و قهرمان ايران مي رساند.

ستاد مشترك ارتش جمهوري اسلامي ايران
سرتيپ فلاحي



http://www.aja.ir/portal/Home/ShowPage.aspx?Object=News&CategoryID=5f089b2a-462e-4680-88fd-dd4c65ffe3aa&WebPartID=f5d465ea-cb6a-4d2e-9196-58f4fd6dc57f&ID=ec1ba1cf-5796-4bf5-8971-d91c3ba2a7a3




اطلاعيه شماره دو ستاد مشترك ارتش

بسمه تعالي

همانطوركه روز گذشته در اطلاعيه شماره 1 ستاد مشترك ارتش به آگاهي هم ميهنان شريف و مسلمان ايران مي رساند برادران سرباز و جان بركف شما با روحيه اي سرشار از حب دين مبين اسلام و ميهن عزيز با پشتگرمي به الله و پشتبياني امت قهرمان ايران در تمام جبهه هاي نبرد با دشمن ستيز مي نمايد.در روز 25 شهريور ماه در منطقه پاسگاه سميره ايلام درگيري شديدي بين نيروهاي ارتش جمهوري اسلامي ايران و نيروهاي بعث عراق رخ داد كه با اجراي آتش سنگين توپخانه نيروهاي خودي ، دشمن مجبور به عقب نشيني و فرار گرديد در اين نبرد به تاسيسات و ساختمانهاي نيروهاي دشمن خسارات زيادي وارد گرديد و به نيروهاي خودي تلفاتي وارد نيامد.همچنين در اين روز نيروهاي مزدور عراق شهر قصرشيرين را زير آتش توپخانه قرار دادند كه نيروهاي خودي با آتش شديد متقابل حملات دشمن را دفع كردند.

در روز 26 شهريور ماه نيروهاي رزمنده و شجاع ژاندارمري و سپاه پاسداران و ساير نيروهاي مسلح منطقه با يك رشادت سربازي در منطقه خان ليلي ضربه مهلكي به نيروهاي مزدور عراقي وارد كردند و توانستند سي قبضه اسلحه كه در آن منطقه بجاي مانده بود بدست آورند ولي موفق به استرداد ارتفاعات مشرف به پاسگاه نگرديد و ارتفاعات خان ليلي همچنان در زير آتش ارتش عراق مانده.

در اين روز نبرد در اكثر جبهه هاي منطقه غرب ادامه داشت از جمله سايت ايلام شاهد درگيري شديدي بوده است.نيروهاي عراق در پاسگاه سميده با آتش توپخانه و حمله يگانهاي زرهي،يگانهاي ارتش جموري اسلامي ايران را زير آتش گرفتند.در ساير مناطق از جمله پاسگاه مؤمني در خرمشهر و پاسگاه سميده موسيان و دوويرج دهلران بين نيروهاي رزمنده ايران و مزدوران عراقي درگيري ايجاد شد و حملات دشمن در اين منطقه دفع گرديد.

ستاد مشترك ارتش جمهوري اسلامي ايران

سرتيپ فلاحي

59/6/27

http://www.aja.ir/portal/Home/ShowPage.aspx?Object=News&CategoryID=5f089b2a-462e-4680-88fd-dd4c65ffe3aa&WebPartID=f5d465ea-cb6a-4d2e-9196-58f4fd6dc57f&ID=8538dd59-b526-48ea-b0dc-218f7bc585d9



اطلاعيه شماره سه ستاد مشترك ارتش

بسمه تعالي

هموطن عزيز ،برادران سرباز تو بمنظور حفظ دين و ميهن همچنان در سنگر اسلام با دشمن مزدور داخلي و دشمنان دست نشانده خارجي دليرانه مي جنگند.«مي كشد و به شهادت مي رسد فقط در پناه الله و به پشتيباني ملت قهرمان و بپاخواسته خود»

الف-در روز 25 شهريور ماه تعداد 40 نفر از برادران پاسدار ايوان دره كه به منظور پاكسازي دهات اطراف اعزام گرديده بودند در يك درگيري با ضد انقلابيون 2 تن از پاسداران عزيز شهيد و 5 نفر مجروح و 3 نفر ناپديد مي گردند.در اين درگيري ضدانقلابيون نيز تلفاتي داشته اند.

ستون پاكسازي خوي - قطور با همكاري ارتش و ژاندارمري توانست 6 قبضه اسلحه از ضد انقلابيون بدست آورد.در 26 شهريورماه و در يك درگيري شديد بين پاسداران منطقه دهكلان قروه از يك سو و ضد انقلابيون مهاجم از سوي ديگر،سپاه پاسداران با گرفتن تلفات زيادي از مهاجمين،يك نفر شهيد و 4 نفر مجروح داشتند.روز 27 شهريور ماه درگيري شديدي بين ضد انقلابيون با نيروهاي ارتش و ژاندارمري و پاسداران انقلاب و نيروهاي مسلح محلي كه به منظور پاكسازي شهر مهاباد در منطقه مستقر گرديده اند ايجاد گرديد و در اين درگيري ضد انقلابيون 25 كشته و نيروهاي مسلح انقلاب يك سرباز و يك پاسدار شهيد داشته است.

ب- در روز 26 شهريور ماه ارتش عراق قصرشيرين را زير آتش شديد توپخانه و هوايي قرار مي دهند.به تاسيسات نفتي و نيروگاه برق و اداره پست و تلگراف و تلفن شهر خساراتي وارد مي گردد و تعداد قابل ملاحظه اي از اهالي شهر به شهرهاي ديگر كوچ مي نمايند و شهر هم اكنون در حفاظت نيروهاي نظامي و انتظامي مي باشد و بر اثر آتش توپخانه دشمن 2 تن از هم ميهنان عزيزمان به شهادت رسيده و 10 نفر مجروح مي گردند.

در 27 شهريور ماه نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران ضمن انجام چندين ماموريت موفقيت آميز در مناطق مرزي خوزستان و ايلام،2 فروند هواپيماي اف 5 ارتش جمهوري اسلامي ايران يكي صبح در منطقه ايلام و ديگري بعدازظهر در منطقه مرزي خوزستان دچار سانحه گرديد كه يك فروند آن در خاك عراق سقوط مي نمايد و محل سقوط ديگري هنوز مشخص نشده است.خلبان هواپيماي اول در اسارت ارتش عراق و از هواپيماي دوم و خلبان آن خبري در دست نيست.تا كنون علت سقوط دو هواپيما مشخص نگرديده،ممكن است در اثر يك درگيري هوايي با هواپيماهاي ارتش عراق باشد و ممكن است در اثر تيراندازي جنگ افزارها و موشكهاي زمين به هواي عراق و يا ممكن است به علت نقص فني سقوط كرده باشد.

نبرد در منطقه خان ليلي همچنان ادامه داشته و نيروهاي ژاندارمري و ارتش و ساير نيروهاي درگير منطقه توانستند 21 قبضه سلاح كه در پاسگاه تنگاب كهنه بجا مانده بود تخليه نمايند.

بر اثر آتش شديد توپخانه نيروهاي ارتش جمهوري اسلامي ايران پاسگاه سميده عراق به كلي منهدم و تلفات قابل ملاحظه اي به نيروهاي دشمن وارد آمد ،آمار دقيق تلفات مشخص نشده است.

روز 27 شهريور پاسگاه هاي دوويرج و فكه از منطقه موسيان و مهران مورد حمله شديد توپخانه ارتش عراق قرار گرفت در اين عمليات حدود 70 دستگاه تانك عراقي با پشتيباني آتش هاي هوايي و توپخانه شركت داشته است.

نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران در روز 27 شهريور ماه به نيروهاي دشمن كه در مناطق مقابل پاسگاه هاي سميده و دوويرج و صفريه در استان خوزستان استقرار يافته بودند ضربات سنگيني وارد نمود و در اين عمليات با عكس العمل نيروي هوايي عراق مواجه نگرديد.

در روز 27 شهريور ماه ارتش عراق بيش از يكصد دستگاه توپ و سلاح هاي ضدهوايي در منطقه فاو عراق مستقر نمود و قصد اجراي آتش روي خاك ايران را دارد.

ارتش عراق جنگ افزارها و نيروهاي لازم را در ساحل دور اروند رود مقابل خرمشهر و آبادان و اروند كنار متمركز كرده است و از 25 شهريور ماه مرخصي پرسنل گارد مرزي خود را لغو و آنان را احضار نموده است.ضمنا ارتش عراق اقدام به احضار چند دوره احتياط را نموده است.

نبرد در زمين و هوا در قسمت عمده مرز ايران و عراق بشدت ادامه دارد و ظرف روز جاري و روزهاي آينده احتمال درگيري دريايي نيز وجود دارد.

ستاد مشترك ارتش جمهوري اسلامي ايران

59/6/28

http://www.aja.ir/portal/Home/ShowPage.aspx?Object=News&CategoryID=5f089b2a-462e-4680-88fd-dd4c65ffe3aa&WebPartID=f5d465ea-cb6a-4d2e-9196-58f4fd6dc57f&ID=1b31cf95-3f22-472a-acb6-4c7244d99963


اطلاعيه شماره چهار ستاد مشترك ارتش

بسمه تعالي

با تجليل از شهداي گلگون كفن نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران و مقدس شمردن روح پاك شهيدان راه حق و آزادي كه مشتاقانه در راه اعتلاي دين مبين اسلام و ميهن عزيز با دشمن در ستيز و نبرد مي باشند ستاد مشترك ارتش جمهوري اسلامي ايران با تقديم عرض تبريك و تسليت به حضور امام امت،رهبر كبير انقلاب و ملت مسلمان ايران و خانواده هاي گرامي شهدا بالاخص شهداي اخير نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران در حوادث سايت ايلام و سقوط هلي كوپتر 214 در قصرشيرين و خلبانان اف 4 و اف 5 كه با رشادت هرچه تمامتر در انجام ماموريت هاي محوله خون پاك خود را در راه اسلام عزيز و ميهن گرامي نثار كرده اند به آگاهي هم ميهنان عزيز مي رساند.

برابر گزارشات لشكر92 زرهي اهواز،نيروهاي ارتش عراق ظرف چند روز گذشته با تانك و ادوات زرهي با پشتيباني مستمر توپخانه به پاسگاه هاي رشيديه و صفريه و دوويرج و فكه و طاوسيه حمله كرده است كه بدنبال اين حملات، نيروهاي ژاندارمري و ارتش و سپاه پاسداران و ساير نيروهاي مسلح منطقه با يك عمليات متقابل ، دو دستگاه تانك دشمن را منهدم و تلفات و خسارات زيادي به نيروهاي عراقي وارد ساخته اند.در اين درگيريها به يك پاسگاه ايران خساراتي وارد و 8 نفر مجروح مي گردند كه بلافاصله نيروهاي كمكي به پاسگاه هاي آسيب ديده اعزام مي گردد و به تحكيم مواضع مي پردازند.

در يك حمله برق آساي نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران به مواضع دشمن،بيش از 14 تانك عراقي را منهدم و چاه نفت دشمن را به آتش مي كشد.

صبح روز 26 شهريور ماه،نيروهاي مسلح ارتش جمهوري اسلامي ايران در منطقه پاسگاه فكه با نيروهاي زرهي ارتش عراق در گير و تعداد زيادي از كاميونها و بلدوزرهاي ارتش عراق زير ضربات آتش نيروهاي مسلح انقلاب به كلي منهدم و خسارات سنگيني به كارخانه سيمان فكه عراق وارد مي گردد.همزمان با اين درگيريها،پاسگاه مرزي بسطام با نيروهاي دشمن برخورد مي نمايند كه در نتيجه پاسگاه عراقي مقابل پاسگاه دوويرج و 4 ايستگاه تانك عراقي توسط يك قبضه تفنگ 106 ميليمتري ارتش جمهوري اسلامي ايران منهدم و به پاسگاه ايران نيز خساراتي وارد ميگردد.

ساعت 11 روز 26 شهريور ماه نيروهاي رزمنده ژاندارمري و ارتش،پاسگاه عراقي مقابل صفريه را زير آتش شديد خود قرار داد كه منجر به انهدام يك پاسگاه عراق و انهدام 5 دستگاه تانك دشمن مي گردد سپس توسط هواپيماهاي نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران،مواضع دشمن شديدا در هم كوبيده مي گردد.در اين عمليات زميني و هوايي، تلفات سنگيني به نيروهاي عراقي وارد مي گردد.همچنين برادران رزمنده اين مناطق ، قويا به فرماندهان خود و ملت عزيز ايران كه پشتيبان آنهاست،اين آگاهي را اعلام نموده اند كه به لطف پروردگار توانا تا آخرين قطره خون و آخرين فشنگ خود در حفظ و نگهداري مرزهاي ايران عزيز در برابر دشمن ايستادگي خواهند كرد.



ستاد مشترك ارتش جمهوري اسلامي ايران

59/6/28


http://www.aja.ir/portal/Home/ShowPage.aspx?Object=News&CategoryID=5f089b2a-462e-4680-88fd-dd4c65ffe3aa&WebPartID=f5d465ea-cb6a-4d2e-9196-58f4fd6dc57f&ID=6495b99b-4597-42a5-9b9c-eaacdbfb39e7


اطلاعيه شماره پنج ستاد مشترك ارتش

بسمه تعالي

به آگاهي ملت انقلاب آفرين و اسلام پناه ايران مي رساند نيروهاي ارتش و ژاندارمري و سپاه پاسداران و ساير قواي مسلح محلي جمهوري اسلامي ايران ، همگان در يك سنگر و با يك هدف با دشمنان اسلام و ميهن پيكار مي نمايند.

الف- در روز 27 شهريور ماه عناصر مسلح غير قانوني كه تعداد آنان در حدود 100 نفر بودند با مسدود كردن جاده ماكو به بازرگان و ايجاد مزاحمت و متوقف ساختن خودروهاي اشخاص دو دستگاه خودرو گمرك را به آتش كشيدند.

در بعد از ظهر روز 27 شهريور ماه از سوي ضد انقلابيون با سلاح هاي سبك و سنگين به سوي ستون نظامي كه عازم نقده بود تيراندازي گرديد كه با مقاومت شديد نيروهاي نظامي روبرو گرديدند.

در ساعت 4 بامداد روز 28 شهريور ماه از طرف ضد انقلابيون مستقر در سقز به طرف پادگان سقز تيراندازي گرديد كه با اجراي آتش متقابل نيروهاي پادگان مواضع ضدانقلابيون منهدم و درهم كوبيده شد.

ب- در ساعت 14:30 روز 28 شهريور ماه با تعقيب يك فروند هواپيماي ارتش جمهور اسلامي ايران ، هواپيماي متجاوز عراقي متواري گرديد.

در روز 26 شهريور ماه يك فروند هواپيماي ارتش عراق مورد اصابت موشكهاي هواپيماهاي نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران قرار گرفت و بنظر ميرسد در خاك عراق سقوط كرده باشد.ولي تا كنون تاييد نشده است.

در بامداد روز 27 شهريور ماه نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران در مناطق پاسگاه هاي دوويرج و فكه تحت پوشش كامل جنگنده هاي نيروي هواي، حمله ارتش عراق را كه توسط 60 دستگاه تانك و پشتيباني توپخانه تقويت مي شد سد نمودند و دشمن را مجبور به عقب نشيني كردند.در اين درگيري 3 دستگاه تانك دشمن منهدم گرديد.

در ساعت 21:00 روز 27 شهريور ماه در پاسگاه سعيديه از منطقه خوزستان درگيري بين نيروهاي خودي و دشمن به مدت يك ساعت ادامه داشته كه ضمن وارد آمدن تلفات و خساراتي به دشمن ،به نيروهاي خودي درگير آسيبي وارد نيامد پس از اين درگيري ها منطقه آرام شد.

در بامداد روز 28 شهريور ماه درگيري بين نيروهاي مسلح انقلاب در پاسگاه هاي يكه شان و ولدكشته و تنگاب نو و تلمبه خانه با نيروهاي بعث عراق ايجاد گرديد و نيروهاي خودي به آتش ادوات زرهي دشمن به شدت پاسخ گفتند.

ظرف چند روز گذشته ارتش عراق در منطقه شبستان سوسنگرد دست به تقويت نيروهاي خود زده است كه اين اقدام در ادامه درگيريهاي 3 روزه اخير مي باشد.

در روز 28 شهريور ماه يكي از سربازان مومن به اسلام و انقلاب ايران كه خدمه تانك ارتش عراق مي باشد با اسلحه كلاشينكف و 120 تير فشنگ ،خود را به نيروهاي ارتش جمهوري اسلامي ايران معرفي و درخواست پناهندگي نموده است.

ضمنا در روز 26 شهريور ماه توسط رزمنده هاي ژاندارمري جمهوري اسلامي ايران از يكدستگاه خودرو كه سرنشينان آن افغاني بودند در نزديكي پاسگاه مرزي زابل اسلحه و مهمات مشروحه را كشف و ضبط نمودند.

34 قبضه انواع تفنگ با 2016 تير فشنگ مربوطه-4 قبضه نارنجك انداز-5 عدد ديناميت-2 عدد موشك اعلام خبر و يك دستگاه دوربين دو چشم.

نبردها در زمين و هوا در سرتاسر مرز ايران و عراق از نوسود تا خليج فارس بشدت ادامه دارد و نبرد با ضد انقلابيون داخلي در مرز ايران و عراق از نوسود تا مرز مشترك ايران و عراق و تركيه ادامه دارد. احتمال نبرد دريايي در روزهاي جاري در خليج فارس و اروند رود وجود دارد.

سرتيپ فلاحي

59/6/29

http://www.aja.ir/portal/Home/ShowPage.aspx?Object=News&CategoryID=5f089b2a-462e-4680-88fd-dd4c65ffe3aa&WebPartID=f5d465ea-cb6a-4d2e-9196-58f4fd6dc57f&ID=21183767-f4a2-480e-8570-6dc0d4e9040a

اطلاعيه شماره شش ستاد مشترك ارتش

بسمه تعالي

به فرمان مقام رياست جمهوري و فرماندهي كل قوا از اين تاريخ اطلاعيه هاي عملياتي و درگيري هاي عملياتي درون مرزي،مرزي و برون مرزي نيروهاي مسلح و ارتش جمهوري اسلامي ايران منحصرا از طريق ستاد مشترك ارتش جمهوري اسلامي به استحضار ملت شريف ايران مي رسد.اخبار و اطلاعيه هاي ديگري كه از طريق ساير سازمانها اعلام مي گردد مورد تاييد ستاد مشترك نمي باشد.

جانشين ستاد مشترك ارتش جمهوري اسلامي ايران

سرتيپ فلاحي

http://www.aja.ir/portal/Home/ShowPage.aspx?Object=News&CategoryID=5f089b2a-462e-4680-88fd-dd4c65ffe3aa&WebPartID=f5d465ea-cb6a-4d2e-9196-58f4fd6dc57f&ID=22fa2679-4203-40ed-93f4-72f0f8ea8e59

[size=18]ادامه دارد....[/size]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اطلاعيه شماره هفت ستاد مشترك ارتش


بسمه تعالي

در اجراي فرمان رياست جمهور و فرماندهي كل نيروهاي مسلح مبني بر احضار پرسنل وظيفه خدمت منقضي سال 1356 مراتب زير جهت اطلاع هموطنان آگاه و مسلمان اعلام مي گردد:

1- كليه پرسنل وظيفه ايكه خدمت زير پرچم خود را در سال 1356 در درجات افسري،درجه داري و سربازي وظيفه به پايان رسانيده اند موظفند از روز سه شنبه 1/7/1359 با در دست داشتن كارت پايان خدمت و دو قطعه عكس 4*6 خود را به نزديكترين هنگ يا گروهان يا پاسگاه ژاندارمري محل اقامت خود معرفي كنند.ضمنا هنگ ها يا گروهان ها و يا پاسگاه هاي ژاندارمي مكلفند از آنان ثبت نام نمايند.

2- در صورتيكه احضار شدگان كارمند يا كارگر يكي از وزارتخانه ها و موسسات دولتي يا وابسته به دولت يا بخش خصوصي باشند شغل آنان در مدت خدمت احتياط براي آنها محفوظ خواهد ماند و سازمانهاي دولتي و غير دولتي كه كاركنان آنان براي خدمت احتياط احضار مي شوند موظفند آنان را در خاتمه احضار در همان مشاغل قبلي بكار گمارند.

3- كليه سازمانهاي بخش دولتي و خصوصي مكلفند به منظور آمادگي و عزيمت احضارشدگان به يگان هاي مربوطه كه از طريق اداره وظيفه عمومي متعاقبا اعلام خواهد شد سه روز مرخصي (علاوه بر مرخصي استحقاقي ساليانه) با استفاده از حقوق به آنان اعطا نمايند.

4- احضار شدگان حقوقي معادل حقوق افسران و درجه داران و افراد هم درجه كادر ثابت از ارتش دريافت خواهند داشت.

5- با احضارشدگان در صورت امتناع از معرفي خود برابر مقررات قانون دادرسي و كيفر ارتش رفتار خواهد شد.

ستاد مشترك ارتش جمهوري اسلامي ايران

http://www.aja.ir/portal/Home/ShowPage.aspx?Object=News&CategoryID=5f089b2a-462e-4680-88fd-dd4c65ffe3aa&WebPartID=f5d465ea-cb6a-4d2e-9196-58f4fd6dc57f&ID=3de6e1ce-c1f8-4b79-8475-f0692b9acfd7


اطلاعيه شماره هشت ستاد مشترك ارتش

بسمه تعالي

هموطن عزيز:

برادران سرباز جان بر كف تو با روحيه اي سرشار از ديانت به اسلام عزيز و ميهن گرامي با اتكا به الله و پشتيباني ملت انقلابي ايران در تمام جبهه هاي آبي و خاكي ميهن با دشمنان نبرد مي كنند.

در ساعت 16:00 روز 28 شهريور ماه افراد كميته مياندوآب كه جهت پاكسازي مناطق اطراف مياندوآب اعزام گرديده بودند با ضدانقلابيون برخورد مي نمايند كه با متواري ساختن مهاجمين 1 نفر از افراد كميته مجروح مي گردد در ساعت يك بامداد روز 29 شهريور ماه افراد مسلح غير قانوني شهر اروميه و پادگان را با سلاح هاي سنگين و سبك زير آتش قرار دادند كه توسط نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران به آتش آنان پاسخ داده شد و ضمن وارد آوردن تلفات به نيروهاي مهاجم آتش مهاجمين را سد نمودند و در نتيجه اين درگيريها به ساختمان ريشه كني مالاريا و چند ساختمان اطراف آن آسيب وارد مي گردد و مخزن نفت شهر آتش مي گيرد.مامورين اطفاء حريق و كليه مردم اروميه بلافاصله مشغول اطفاء حريق مي گردند و نيروهاي كمكي جهت اطفاء حريق به محل اعزام گرديده اند.

روز 29 شهريور ماه در درگيري هاي سپاه پاسداران و ضد انقلابيون در گردنه صلوات آباد و محور ده كلان تلفات قابل ملاحظه اي به ضد انقلابيون وارد گرديد و از نيروهاي پاسدار يك تن شهيد و 3 نفر مجروح گرديده است در روز 29 شهرو ماه افراد مسلح غير قانوني حزب دموكرات در آبادي تكاب با نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران مستقر در منطقه درگير كه در نتيجه 10 نفر از ضد انقلابيون بهلاكت رسيدند در اين در اين درگيري ضدانقلابيون 11 نفر از اهالي آبادي هاي اطراف را به گروگان مي گيرند.

در ساعت 17:0 روز 29 شهريور ماه در يك درگيري بين نيروهاي رزمنده جمهوري اسلامي ايران و نيروهاي عراق در منطقه پاسگاه خين پاسگاه و انبار مهمات عراقي بوسيله آتش توپخانه هاي ارتش جمهوري اسلامي ايران در هم كوبيده مي شود كه در اين درگيري تلفات و خسارات فراوان به دشمن وارد مي گردد و نيروهاي خودي 2 تن شهيد و يك نفر مجروح داشته است.ضمنا قسمتي از پاسگاه خين ايران دچار حريق مي گردد.

در ساعت نيم بامداد روز 29 شهريور ماه نيروهاي ارتش عراق مناطق اطراف هنگ ژاندارمري قصرشيرين را زير آتش قرار مي دهند كه با آتش شديد نيروهاي ارتش جمهوري اسلامي ايران مواجه مي گردند.

در ساعت 17:00 روز 29 شهريور ماه يك فروند ناوچه عراقي در محل تلاقي اروندرود و نهرخين به وسيله آتش نارنجك انداز آر.پي.جي 7 ارتش جمهوري اسلامي ايران هدف قرار مي گيرد كه ناوچه عراقي به كلي منهدم و غرق مي گردد.

در روز 29 شهريور ماه در درگيري هاي دريايي يك فروند كشتي عراقي و دو فروند ناوچه موشك انداز و يك فروند ناوچه گارد ساحلي نيروهاي عراقي به گل نشستند و بر اثر آتش نيروهاي عراقي قسمتي از ساختمان اداره بندر و كشتيراني و ترمينال نظامي خرمشهر آسيب ديد و خساراتي وارد مي گردد و 15 نفر مجروح مي گردند.

روز 29 شهريور ماه يك كشتي تجارتي ايران زير آتش نيروهاي عراقي قرار مي گيرد كه به قسمتي از كشتي آسيب وارد مي گردد و در گل مي نشيند.مامورين پس از خارج ساختن كشتي از گل آن را به آبادان مراجعت مي دهند.ضمنا در درگيري دريايي روز گذشته يك فروند قايق ژاندارمري جمهوري اسلامي ايران در اثر صدمات وارده غرق و چند نفر از پرسنل مجروح مي گردند.

در روز 29 شهريور ماه نيروهاي ارتش عراق دو فروند ناوچه موشك انداز و دو فروند ناوچه توپ دار در دهانه فاو مستقر نموده است.

در روز 28 شهريور ماه يك فروند كشتي روسي كه حامل خودروهاي نظامي و جنگ افزار بوده از طريق اروندرود به سمت بصره در حركت بوده است.

در ساعت 10:45 شب گذشته كليه چراغ هاي شهر بصره و شعله هاي نفت پالايشگاه شهر بصره خاموش گرديد با وجوديكه دولت عراق اعلام كرده است كه كليه كشتيها در داخل اروندرود ميبايستي با پرچم عراق حركت كنند،كشتيهاي ايراني و يا كشتيهاي كه به مقصد بنادر ايران حركت مي كنند كماكان با پرچم ايران در كانال حركت مي كنند.

در روز 29 شهريور ماه 3 فروند كشتي لاي روبي و 2 فروند كشتيها خارجي با پرچم ايران از كانال خارج و وارد خليج فارس گرديده اند.به 2 كشتي خارجي كه با پرچم ايران از كانال عبور مي كردند به وسيله ارتش عراق و به قسمت فرماندهي هر دو كشتي تيراندازي شده است.در حال حاضر نبرد سنگيني در طول كانال اروندرود از دهانه تا خرمشهر و همچنين در مرزهاي خشكي استان خوزستان با توپخانه و تانك و موشك و انواع جنگ افزارهاي سنگين ادامه دارد.دامنه اين تيراندازيها به ترمينال خرمشهر و فرودگاه آبادان نيز كشيده شده است.

تمامي ساحل عراق در طول كانال اروندرود زير آتش سنگين توپخانه ها و جنگ افزارهاي نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران قرار دارد.

تلفات و ضايعات طرفين متعاقبا باستحضار ملت مبارز ايران مي رسد.

ستاد مشترك ارتش جمهوري اسلامي ايران

59/6/30

http://www.aja.ir/portal/Home/ShowPage.aspx?Object=News&CategoryID=5f089b2a-462e-4680-88fd-dd4c65ffe3aa&WebPartID=f5d465ea-cb6a-4d2e-9196-58f4fd6dc57f&ID=2ee19df5-fb33-4bc4-9331-f414073cf2a8



اطلاعيه شماره نه ستاد مشترك ارتش

بسمه تعالي

با درود فراوان به روان پاك شهيدان گلگون كفن نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران و تقديم عرض تبريك و تسليت به حضور امام امت،رهبر كبير انقلاب و ملت مسلمان و مبارز ايران و خانواده هاي شهداي نيروهاي مسلح بالاخص شهداي پاكباز چند روز اخير نيروي دريايي تقدير از پرسنل جانباز نيروهاي رزمنده جبهه هاي نبرد ،به آگاهي مي رساند.

در عمليات پاكسازي شهر مهاباد به وسيله ارتش و ژاندارمري و سپاه پاسداران كه تا كنون نيز ادامه دارد درگيريهاي پراكنده اي در نقاط مختلف شهر ايجاد گرديد و در چند نقطه از شهر آتش سوزي رخ داده است كه بلافاصله خاموش گرديده است.در درگيريهاي شهر مهاباد تعدادي از ضدانقلابيون كشته و تعدادي زخمي مي گردند و 5 نفر از رزمندگان خودي در روز 29 شهريور ماه به شهادت مي رسند و تعدادي مجروح مي گردند.

روز سي ام شهريور ماه حمله مهاجمين به پاسگاه جبرائيل آباد اشنويه دفع و يك سرباز مجروح مي گردد همانگونه كه در اطلاعيه قبلي اعلام گرديد مخزن نفت اروميه بر اثر اصابت گلوله آر.پي.جي 7 ضدانقلابيون دچار حريق مي گردد كه با استمداد از امكانات آتش نشاني ساير شهرستانهاي آذربايجان آتش مهار مي گردد.

از بامداد روز 30 شهريور ماه نبرد در مناطق مرزي كرمانشاهان و ايلام در پاسگاه هاي بازرگان نفت شهر-گمرك نو سه تپان-گيسكه-سومار-كاني شيخ-خسروي و ولد كشته آغاز و تا ساعت 23 بشدت ادامه داشت.

درتمام طول روز گذشته تيراندازي با توپخانه و ساير سلاح هاي سنگين بين نيروهاي زميني و دريايي و ژاندارمري جمهوري اسلامي ايران و سپاه پاسداران در اروندرود با ارتش عراق ادامه داشته كه اين تلفات و ضايعات را بجا گذارد.

يك كشتي لاي روبي عراق مورد اصابت گلوله هاي نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران قرار گرفت در كناره اروندرود غرق گرديد.

يك ناوچه موشك انداز عراقي بنام اوزا به وزن 200 تن كه مسلح به چهار موشك و دو تيربار بود در محل تلاقي اروندرود خليج فارس مورد اصابت جنگ افزارهاي ارتش جمهوري اسلامي ايران قرار گرفت و به كلي منهدم و غرق گرديد.

تانكر ذخيره نفت شماره 562 پالايشگاه آبادان در اثر اصابت گلوله توپخانه مشتعل كه بلافاصله آتش مهار گرديد.

ترمينال خرمشهر و تاسيسات دريايي خرمشهر و فرودگاه آبادان و قسمتي از شهر آبادان و كليه سواحل نزديك اروندرود و اروندكنار در تمام طول روز گذشته زير آتش توپخانه عراق قرار داشت كه آسيب قابل ملاحظه اي وارد نشده است.

كليه تاسيسات غير نظامي و تاسيسات نظامي و پاسگاه هاي ارتش عراق در ساحل اروندرود زير آتش توپخانه ارتش جمهوري اسلامي ايران قرار داشت و دو پاسگاه عراقي منهدم و به ساير تاسيسات آسيب قابل ملاحظه اي وارد شده است.

دو قايق كوچك موتوري ايران كه در داخل اروندرود متوقف بود در اثر تيراندازي ارتش عراق آسيب ديد و غرق شد توضيح اينكه ناوچه موشك انداز عراقي كه روز گذشته توسط رزمندگان غيور ارتش ايران منهدم و غرق شد از نظر ارزش نظامي و اقتصادي ده ها برابر ارزش اقتصادي دو قايق كوچك موتوري ايران بوده است و قايق هاي ايراني و تجارتي غير مسلح بودند.

روز گذشته يك فروند هلي كوپتر نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران هنگام پرواز آموزشي در اثر برخورد با كابل فشار قوي دچار سانحه شد و خلبان آن ناخداسوم عسگر محتاج و كمك خلبان آن ناوبانيكم عزيزي و مهناوي گروگاني به افتخار شهادت نايل گرديدند.

همچنين ظرف روز گذشته يكي ديگر از پاسگاه هاي عراقي به نام صدام و پادگان رشيده عراق زير آتش سنگين توپخانه هاي ارتش جمهوري اسلامي ايران قرار گرفت.

در روز 30 شهريور ماه نبرد در مرزهاي ايران و عراق در استان خوزستان و مرزهاي آبي اروندرود و مرز آبي نهر خين بشدت ادامه داشت و نيروهاي عراقي حداكثر فشار آتش هوايي و توپخانه و تانك هاي خود را در منطقه مرزي پاسگاه فكه ايران قرار داده بودند كه با مقاومت جدي و سرسختانه نيروهاي ارتش و ژاندارمري و سپاه پاسداران قرار گرفته و در اثر آتش شديد حملات يگانهاي زرهي ارتش جمهوري اسلامي ايران در پايان روز مجبور به عقب نشيني گرديدند.

ستاد مشترك ارتش جمهوري اسلامي ايران

59/6/31

http://www.aja.ir/portal/Home/ShowPage.aspx?Object=News&CategoryID=5f089b2a-462e-4680-88fd-dd4c65ffe3aa&WebPartID=f5d465ea-cb6a-4d2e-9196-58f4fd6dc57f&ID=581ece66-cd8c-4ad6-a417-5e933e2ec409


اطلاعيه شماره ده ستاد مشترك ارتش

بسمه تعالي

به آگاهي ملت مبارز و مسلمان ايران مي رساند:

ظرف روز جاري نبرد همچنان در هوا،زمين و دريا ادامه دارد.

اغلب هدفهاي نظامي عراق در مناطق مرزي زير آتش توپخانه و هوايي و آتش تانك هاي ارتش ايران قرار داشته و يگان ها و تاسيسات نظامي عراق تلفات و ضايعات سنگين را متحمل گرديده است؛ در نتيجه درگيريهاي نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران با نيروي دريايي عراق،چهار فروند ناوچه موشك انداز ارتش عراق در 15 مايلي بوشهر غرق گرديده است.

در اثر تجاوز هوايي عراق به خاك كشور جمهوري اسلامي ايران و دفاع سرسختانه نيروهاي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران، تعدادي از هواپيماهاي متجاوز سقوط كرده است كه آمار دقيق آنها پس از تحقيق و تاييد به استحضار ملت قهرمان و مسلمان ايران خواهد رسيد.

ستاد مشترك ارتش جمهوري اسلامي ايران

59/6/31

http://www.aja.ir/portal/Home/ShowPage.aspx?Object=News&CategoryID=5f089b2a-462e-4680-88fd-dd4c65ffe3aa&WebPartID=f5d465ea-cb6a-4d2e-9196-58f4fd6dc57f&ID=c773050d-2fc1-494b-8718-185209255274

اطلاعيه شماره يازده ستاد مشترك ارتش

بسمه تعالي

ملت قهرمان و مبارز و مسلمان ايران

چون احتمال حملات هوايي ارتش مزدور عراق در تمام طول شب وجود دارد ارتش جمهوري اسلامي ايران از هم ميهنان عزيز استدعا دارد كه مقررات خاموشي را رعايت و از روشن كردن هر نوع وسيله روشنايي به هر منظوري خودداري فرماييد.

بيمارستانها و تاسيسات مشابه مجاز به استفاده از روشنايي اختصاصي بوده مشروط بر اينكه نور از خارج ساختمان ديده نشود.

ستاد مشترك ارتش جمهوري اسلامي ايران

59/6/31

http://www.aja.ir/portal/Home/ShowPage.aspx?Object=News&CategoryID=5f089b2a-462e-4680-88fd-dd4c65ffe3aa&WebPartID=f5d465ea-cb6a-4d2e-9196-58f4fd6dc57f&ID=197aa7cd-a100-4814-9c10-9f7606398c8c



اطلاعيه شماره دوازده ستاد مشترك ارتش

بسمه تعالي

همانطوريكه در اطلاعيه شماره 11 به آگاهي ملت مبارز ايران رسيد ارتش بعث عراق بعضي از پايگاه ها و مردم بي دفاع ميهن عزيزمان را ظرف روز جاري مورد حمله هوايي قرار داده است.با توجه به اينكه در حال حاضر كليه آسمانهاي كشور در اختيار نيروي هوايي غيور ارتش جمهوري اسلامي ايران مي باشد . معهذا چون احتمال حملات هوايي ارتش عراق در تمام طول شب وجود دارد از هموطنان عزيز تقاضا مي شود مقررات كامل خاموشي را در شب رعايت بفرمايند و شهرداري چراغ هاي خيابان ها را خاموش نمايند.

خودروها در شهر تردد ننمايند ، فروشگاه ها و موسسات ديگر رعايت كامل اين مقررات را نمايند.

ستاد مشترك ارتش جمهوري اسلامي ايران

http://www.aja.ir/portal/Home/ShowPage.aspx?Object=News&CategoryID=5f089b2a-462e-4680-88fd-dd4c65ffe3aa&WebPartID=f5d465ea-cb6a-4d2e-9196-58f4fd6dc57f&ID=8a7dcc2b-01af-406a-9da3-55ecdd107e31


[size=24]فایل صوتی و سند اصلی اعلامیه ها را با مراجعه به آدرس های مربوطه میتوانید مشاهده کنید
[/size]
[color=red]ادامه دارد[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اطلاعيه شماره سيزده ستاد مشترك ارتش

بسمه تعالي

هم شهريان عزيز تهران،

يگان هاي ارتش براي دفاع از نقاط مختلف تهران اجبارا ميبايستي از پادگانها خارج شده و به مناطق محوله اعزام گردند.

علي هذا از عموم مردم تهران تقاضا مي گردد در جلوي پادگان ها تجمع نكرده و موجب تاخير حركت برادران سرباز خود نشوند.

ستاد مشترك ارتش جمهوري اسلامي ايران

59/6/31

http://www.aja.ir/portal/Home/ShowPage.aspx?Object=News&CategoryID=5f089b2a-462e-4680-88fd-dd4c65ffe3aa&WebPartID=f5d465ea-cb6a-4d2e-9196-58f4fd6dc57f&ID=d5e2556f-c5a1-4fee-8246-6f80cd0035e1

اطلاعيه شماره چهارده ستاد مشترك ارتش

بسمه تعالي

هم ميهنان عزيز،برادران و خواهران انقلابي

ارتش جمهوري اسلامي ايران در اين لحظات تاريخي در برابر انجام مسئوليت خطير خود قرار گرفته است و آماده هر نوع فداكاري و قهرماني است.دشمن سوگند خورده انقلاب ايران كه بدست مزدوران عراقي حملات هوايي خود را به اين اميد آغاز كرده است كه انقلاب اسلامي ايران را به شكست بكشاند ما از اين فرصت براي پايدارتر كردن اين انقلاب كه به فرد فرد ملت ايران متكي است بهره خواهيم گرفت و دشمن متجاوز را سخت گوشمالي خواهيم داد و نيك ميدانيم كه ملت شرافتمند ايران پشتيبان ارتش جمهوري اسلامي ايران است و اين همان امتيازي است كه مزدور عراق از آن محروم است.

اكنون به اطلاع ملت قهرمان ايران مي رساند كه تنگه هرمز در كنترل ارتش جمهوري اسلامي ايران مي باشد و سواحل شمالي خليج فارس در كنترل ارتش جمهوري اسلامي مي باشد.

نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران تامين نسبي آسمان ايران را برقرار كرده است نبرد در زمين و هوا و دريا ادامه دارد.

ستاد مشترك ارتش جمهوري اسلامي ايران

59/6/31

http://www.aja.ir/portal/Home/ShowPage.aspx?Object=News&CategoryID=5f089b2a-462e-4680-88fd-dd4c65ffe3aa&WebPartID=f5d465ea-cb6a-4d2e-9196-58f4fd6dc57f&ID=62f304fc-a7f0-40ec-8559-6e48ee9bf7dd


اطلاعيه شماره پانزده ستاد مشترك ارتش

بسمه تعالي

تا دستور ثانوي هيچ يك از واحدهاي نظامي مستقر در پادگان هاي تهران حق خروج از سربازخانه هاي خود را نداشته و فقط گروه 33 توپخانه پادگان جي براي استقرار يگان هاي ضد هوايي با اجازه ستاد مشترك ارتش به محل هاي تعيين شده عزيمت مي نمايند.

ستاد مشترك ارتش جمهوري اسلامي ايران

59/6/31

http://www.aja.ir/portal/Home/ShowPage.aspx?Object=News&CategoryID=5f089b2a-462e-4680-88fd-dd4c65ffe3aa&WebPartID=f5d465ea-cb6a-4d2e-9196-58f4fd6dc57f&ID=2d8f11eb-896a-41b2-9130-f5f7183bf4e5


اطلاعيه شماره شانزده ستاد مشترك ارتش

بسمه تعالي

هم ميهنان عزيز

برابر اعلام استانداري ايلام تا كنون تعداد 6 فروند هواپيماي ميگ متجاوز عراق به وسيله آتش بارهاي ارتش جمهوري اسلامي ايران در استان ايلام سقوط كرده است.

هم اكنون جنازه خلبانان عراقي و وسايل آنان در حال انتقال به شهر ايلام مي باشد.

ستاد مشترك ارتش جمهوري اسلامي ايران

59/6/31


http://www.aja.ir/portal/Home/ShowPage.aspx?Object=News&CategoryID=5f089b2a-462e-4680-88fd-dd4c65ffe3aa&WebPartID=f5d465ea-cb6a-4d2e-9196-58f4fd6dc57f&ID=0803fd91-2c04-41cd-aef0-0cc437020872


اطلاعيه شماره هفده ستاد مشترك ارتش

بسمه تعالي

با توجه به تجاوزات ارتش عراق بدينوسيله كليه مرزهاي آبي نزديك سواحل ايران منطقه جنگي اعلام گرديد ايران اجازه حمل كالا به بنادر عراقي را به هيچ كشتي تجارتي نخواهد داد و نيز براي امنيت كشتيراني در خليج فارس اعلام مي دارد مسير تعيين شده زير را رعايت فرمايند.

پس از عبور كشتي ها از تنگه هرمز راه خود را طوري تغيير دهند كه از 12 مايلي جنوب جزيره ابوموسي و 12 مايلي جزيره سري و جنوب چراغ دريايي كيبل بلك و از 12 مايلي جنوب غربي جزيره فارس عبور نمايند.

كشور جمهوري اسلامي ايران تعهدي در مقابل متخلفان از اين اعلاميه را نخواهد داشت.

ستاد مشترك ارتش جمهوري اسلامي ايران

69/6/31

http://www.aja.ir/portal/Home/ShowPage.aspx?Object=News&CategoryID=5f089b2a-462e-4680-88fd-dd4c65ffe3aa&WebPartID=f5d465ea-cb6a-4d2e-9196-58f4fd6dc57f&ID=5f461997-6787-4bbf-952f-906e234d1d51


اطلاعيه شماره هيجده ستاد مشترك ارتش

بسمه تعالي

هموطنان عزيز

در اثر حملات هوايي دشمن ممكن است در بعضي نقاط شهرها يا روستاها يا بيابانها راكت يا گلوله هاي عمل نكرده پيدا شود.عليهذا تقاضا مي شود از نزديك شدن يا دست زدن به آنها قويا خودداري نموده و در صورت مشاهده قبل از دست كاري مراتب را به نزديكترين پاسگاه ژاندارمري يا پادگان نظامي يا سپاه پاسداران اطلاع دهند تا از خطرات و تلفات احتمالي جلوگيري شود.

ستاد مشترك ارتش جمهوري اسلامي ايران

59/6/31

http://www.aja.ir/portal/Home/ShowPage.aspx?Object=News&CategoryID=5f089b2a-462e-4680-88fd-dd4c65ffe3aa&WebPartID=f5d465ea-cb6a-4d2e-9196-58f4fd6dc57f&ID=515c6cd7-4884-4702-86de-1b1e96b6bd7c


اطلاعيه شماره نوزده ستاد مشترك ارتش

بسمه تعالي

همچنان در پرتو حمايت الله و پشتيباني امام و امت مسلمان و قهرمان ايران با دشمنان خوك صفت در جنگيم همرزمان عزيز ، افسران ، همافران ، درجه داران كارمندان ، سربازان رشيد و فداكار و نيروهاي ارتش ، ژاندارمري ، سپاه پاسداران و ديگر قواي مسلح محلي مناطق كه قاطعانه در نبرديد با تقدير و ستايش از روحيه عالي و سلحشورانه فرد فرد شما كه در سنگر اسلام عزيز در دفاع از خاك ميهن پيروزمندانه در برابر دشمن ، ايستادگي كرده و به ارتش دست نشانده ابرقدرتها اين چنين ضربات مهلك و كوبنده وارد دارد ساختيد ، اينك انتظار دارد كه همچون گذشته ، در فرداي سرنوشت ساز با روحيه اي مصممتر و مستحكم تر و با دست يابي به پيروزي هاي باز هم بيشتر افتخاري به افتخارات خود بيفزاييد.

جانشين ستاد مشترك ارتش جمهوري اسلامي ايران

سرتيپ فلاحي

59/6/31


http://www.aja.ir/portal/Home/ShowPage.aspx?Object=News&CategoryID=5f089b2a-462e-4680-88fd-dd4c65ffe3aa&WebPartID=f5d465ea-cb6a-4d2e-9196-58f4fd6dc57f&ID=9c450183-7811-499c-8dae-34c85a2fc315


اطلاعيه شماره بيست ستاد مشترك ارتش

بسمه تعالي

هم ميهنان مسلمان و عزيز ايران

طبق گزارشات واصله تلفات و ضايعات ارتش عراق تا ساعت 23:00 روز سي و يكم شهريور ماه كه مورد تاييد سماجا مي باشد به اين شرح به آگاهي ميرسد:

هواپيماي ميگ سرنگون شده عراقي 11 فروند

ناوچه موشك انداز غرق شده 4 فروند

ضمنا در اثر آتش شديد توپخانه هاي ارتش جمهوري اسلامي ايران تاسيسات و كارخانه توليد گاز فاو منهدم شد و پاسگاه هاي هوايي شعيبيه و كوت و تاسيسات نفتي واسليه ، قرارگاه گردان تيپ 20 عراق در مناطق سيبه و سيحان بوسيله آتش نيروهاي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران درهم كوبيده و منهدم گرديده است.

درگيري در مناطق مرزي خوزستان بين نيروهاي زرهي ارتش جمهوري اسلامي ايران و نيروهاي زرهي ارتش عراق بشدت ادامه دارد،نتيجه ضايعات و تلفات متعاقبا به استحضار ملت مبارز و قهرمان ايران مي رسد.


ستاد مشترك ارتش جمهوري اسلامي ايران

59/6/31

http://www.aja.ir/portal/Home/ShowPage.aspx?Object=News&CategoryID=5f089b2a-462e-4680-88fd-dd4c65ffe3aa&WebPartID=f5d465ea-cb6a-4d2e-9196-58f4fd6dc57f&ID=ea92057f-f8d2-4b55-aa12-ef47cc8aaf55

[color=red]ادامه دارد...[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
طلاعيه شماره بيست و يك ستاد مشترك ارتش

از: نداجا-عمليات پست فرماندهي

به: سماجا 3 مركز فرماندهي

بسمه تعالي

نظر با اينكه دولت مزدور عراق با عدم رعايت كليه موازين و قرار دادهاي بين المللي به كشور جمهوري اسلامي ايران تجاوز نموده و احتمال استفاده مزدوران دولت بعثي عراق از فرودگاه ها و بنادر كشورهاي امارات متحده عربي و بعضي از شيخ نشين هاي حوزه خليج فارس مي رود.بدين وسيله اعلام ميگردد هرگونه استفاده از تسهيلات بندري و يا هوايي كشور هاي ياد شده عليه جمهوري اسلامي ايران با عكس العمل شديد نيروهاي رزمنده مدافع ايراني مواجه خواهد گرديد.

كشور جمهوري اسلامي ايران جوابگوي عواقب ناشي از عدم رعايت اصولي اشاره شده در اين اعلاميه نخواهد بود.

فرمانده نداجا ناخدا افضلي

ستاد مشترك ارتش جمهوري اسلامي ايران

سرتيپ فلاحي

59/6/31

http://www.aja.ir/portal/Home/ShowPage.aspx?Object=News&CategoryID=5f089b2a-462e-4680-88fd-dd4c65ffe3aa&WebPartID=f5d465ea-cb6a-4d2e-9196-58f4fd6dc57f&ID=aba53cf3-d44f-4fe1-b003-d0be6adeb85b


اطلاعيه شماره بيست و دو ستاد مشترك ارتش

بسمه تعالي

هموطنان گرامي

چون حمله هوايي دشن و شكستن ديوار صوتي ، باعث مي شود كه تعدادي از شيشه ها و لوسترهاي منازل خرد شده و صدماتي به ساكنين وارد شود ، براي جلوگيري از صدمات حاصله لازم است كه روي لوستر ها را با نايلون يا پارچه پوشانده و به شيشه ها نوار چسب هايي بصورت ضربدر بچسبانند كه در نتيجه شكستن ديوار صوتي از خرد شدن آنها جلوگيري بعمل آيد.

ستاد مشترك ارتش جمهوري اسلامي ايران

از طرف سرهنگ ستاد معيني
59/7/1

http://www.aja.ir/portal/Home/ShowPage.aspx?Object=News&CategoryID=5f089b2a-462e-4680-88fd-dd4c65ffe3aa&WebPartID=f5d465ea-cb6a-4d2e-9196-58f4fd6dc57f&ID=0a4f1f17-0dcc-4ca6-a63c-f330407705ae


اطلاعيه شماره بيست و سه ستاد مشترك ارتش

بسمه تعالي

هم ميهنان عزيز

در ساعت 5:15 روز جاري يكم مهر ماه هنگامي كه چند فروند هواپيماي عراقي به ناوچه هاي نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران حمله مي كردند با آتش شديد و دقيق دفاع هوايي ناوچه هاي ايراني مواجه گرديدند و در نتيجه يكي از ميگ هاي عراقي در خليج فارس سقوط مي نمايد.

ظرف روز گذشته تا كنون مجموع هواپيماهاي ميگ عراقي كه سقوط كرده و تاييد مي گردد به 12 فروند رسيده است و ضايعات نيروها خودي يك فروند هواپيما بوده است.لازم به يادآوري است مواقعي كه هواپيماهاي ارتش عراق مورد اصابت گلوله قرار مي گيرند خلبانان آنها توسط چتر نجات از هواپيما خارج شده و سالم به زمين مي رسند. از عموم هموطنان عزيز درخواست مي گردد در صورت مشاهده اين قبيل خلبانان عراقي در نهايت هوشياري آنان را دستگير و به اولين واحد نظامي يا انتظامي تحويل نمايند.



ستاد مشترك ارتش جمهوري اسلامي ايران

59/7/1


http://www.aja.ir/portal/Home/ShowPage.aspx?Object=News&CategoryID=5f089b2a-462e-4680-88fd-dd4c65ffe3aa&WebPartID=f5d465ea-cb6a-4d2e-9196-58f4fd6dc57f&ID=2271ed4c-a961-4fef-9e1b-73b043c710c1


اطلاعيه شماره بيست و چهار ستاد مشترك ارتش

بسمه تعالي

شهروندان عزيز تهراني

در لحظاتي پيش در پايگاه مهر آباد جنوبي بر اثر رها شدن بمبي از زير هواپيماهاي نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران كه در حال بلند شدن از روي باند بود انفجاري رخ داده است كه تا اين لحظه تلفات و ضايعات گزارش نشده است.

http://www.aja.ir/portal/Home/ShowPage.aspx?Object=News&CategoryID=5f089b2a-462e-4680-88fd-dd4c65ffe3aa&WebPartID=f5d465ea-cb6a-4d2e-9196-58f4fd6dc57f&ID=2152dc8f-dd6a-48a8-be88-6cf732689e0b


اطلاعيه شماره بيست و پنج ستاد مشترك ارتش

بسمه تعالي

شهروندان عزيز تهران

برابر گزارش واصله از پايگاه مهرآباد جنوبي بمبي كه از زير هواپيماي نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران در هنگام بلند شدن از روي باند رها شده بود خوشبختانه تلفات و ضايعاتي نداشته است.

ستاد مشترك ارتش جمهوري اسلامي ايران

59/7/1

http://www.aja.ir/portal/Home/ShowPage.aspx?Object=News&CategoryID=5f089b2a-462e-4680-88fd-dd4c65ffe3aa&WebPartID=f5d465ea-cb6a-4d2e-9196-58f4fd6dc57f&ID=704083c1-c99d-405a-a417-629d364f8245

اطلاعيه شماره بيست و شش ستاد مشترك ارتش

بسمه تعالي

هموطنان عزيز و مسلمان ايران

خلبانان فداكار و شجاع و با ايمان ارتش جمهوري اسلامي ايران در ساعت 5:00 بامداد امروز يكم مهر ماه 59 هدفهاي نظامي خود را در قلب كشور عراق دليرانه در هم كوبيدند و خسارات جبران ناپذيري به دشمن كافر وارد آوردند و كليه هواپيماها پس از انجام اين ماموريت موفقيت آميز به سلامت به پايگاه هاي خود مراجعت نمودند.

لشگر 92 زرهي اهواز با شجاعت هر چه تمام تر مواضع دشمن را در اطراف شلمچه خرمشهر در هم كوبيدند هم اكنون خبر رسيده كه نيروهاي عراقي در اطراف پاسگاه هاي مزبور در حال فرار هستند و نيروهاي ارتش جمهوري اسلامي ايران در تعقيب آنها مي باشند.

ستاد مشترك ارتش جمهوري اسلامي ايران اين عمل شجاعانه خلبانان نيروي هوايي و پرسنل رزمنده و مسلمان لشگر 92 اهواز و ژاندارمري و سپاه پاسداران و ساير نيروهاي مسلح منطقه را تبريك مي گويد.

ستاد مشترك ارتش جمهوري اسلامي ايران

59/7/1

http://www.aja.ir/portal/Home/ShowPage.aspx?Object=News&CategoryID=5f089b2a-462e-4680-88fd-dd4c65ffe3aa&WebPartID=f5d465ea-cb6a-4d2e-9196-58f4fd6dc57f&ID=e10d02fe-dbb3-4042-bec0-dcbca768e129

طلاعيه شماره بيست و هفت ستاد مشترك ارتش

بسمه تعالي

به كليه كشتي هاي تجارتي موجود در لنگرگاه اروندرود و آبهاي مجاور كه دشمن از آنان به عنوان وسيله اي براي استتار و حفاظ استفاده مي نمايد و يا خواهد نمود اعلام مي گردد كه بلافاصله منطقه را ترك نمايند در غير اينصورت ارتش جمهوري اسلامي ايران تعهدي در مورد خسارات وارده به كشتي هاي مذكور را نخواهد داشت.

ستاد مشترك ارتش جمهوري اسلامي ايران

59/7/1

http://www.aja.ir/portal/Home/ShowPage.aspx?Object=News&CategoryID=5f089b2a-462e-4680-88fd-dd4c65ffe3aa&WebPartID=f5d465ea-cb6a-4d2e-9196-58f4fd6dc57f&ID=36ef2723-5818-4f9e-9c60-e587ea33fc37


طلاعيه شماره بيست و هشت ستاد مشترك ارتش

بسمه تعالي

هموطنان عزيز و انقلابي ايران

ستاد مشترك ارتش جمهوري اسلامي ايران ، پيروزيهاي برادران سربازتان را اين چنين به استحضار مي رساند:

بندر ام القصر عراق وسيله آتش شديد هواپيماهاي نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران بمباران گرديد. دو فروند ميگ عراقي در ايلام بر اثر آتش توپخانه هاي ارتش ايران سرنگون گرديد كه يك فروند آن در دره ايستگاه نخجير و يك فروند ديگر در صالح آباد سقوط كرده است.

همچنين يك فروند ميگ عراقي در مريوان مورد اصابت گلوله هاي توپخانه ضد هوايي ارتش ايران قرار گرفت و سرنگون گرديد و خلبان آن دستگير شده است و يك فروند ديگر از ميگ هاي عراقي در هفت تپه نزديكي هاي دزفول مورد هدف نيروهاي ارتش جمهوري اسلامي ايران قرار گرفته و سرنگون مي شود.

تا كنون 16 فروند هواپيماي ميگ و 4 فروند ناو اوزاي ارتش عراق توسط نيروهاي رزمنده ارتش ايران منهدم و دو نفر از خلبانان عراقي در اسارت ارتش ايران مي باشند.

ستاد مشترك ارتش جمهوري اسلامي ايران

59/7/1

http://www.aja.ir/portal/Home/ShowPage.aspx?Object=News&CategoryID=5f089b2a-462e-4680-88fd-dd4c65ffe3aa&WebPartID=f5d465ea-cb6a-4d2e-9196-58f4fd6dc57f&ID=32b420f3-ef9f-4e8a-a451-3bacee209e00


اطلاعيه شماره بيست و نه ستاد مشترك ارتش

بسمه تعالي

با توجه به تجاوزات دولت بعث عراق به منافع ملت مسلمان ايران بدينوسيله اعلام مي دارد

1- كليه كشتيهايي كه در منطقه غير محفوظه خليج فارس و درياي عمان تردد مي نمايند موظفند بر مبناي موازين بين المللي پرچم اصلي مليت خود را برافراشته دارند و در مقابل سوالات يگانهاي دريايي جمهوري اسلامي ايران مسئول به دادن پاسخ صحيح مي باشند.

2- چنانچه محموله اي متعلق به دولت بعث عراق از طريق هر بندري در خليج فارس حمل شود دولت جمهوري اسلامي ايران مسئوليتي در مقابل كشتي و بندر مربوطه متقبل نخواهد شد.

ستاد مشترك ارتش جمهوري اسلامي ايران

59/7/1

http://www.aja.ir/portal/Home/ShowPage.aspx?Object=News&CategoryID=5f089b2a-462e-4680-88fd-dd4c65ffe3aa&WebPartID=f5d465ea-cb6a-4d2e-9196-58f4fd6dc57f&ID=1295da0e-cde7-4ece-8fd4-5ba64242643e

اطلاعيه شماره سي ستاد مشترك ارتش

بسمه تعالي

چون دولت متجاوز و مزدور عراق به كشتي هاي تجارتي دول بيطرف كه به بنادر ايران در اروندرود تردد مينمودند تيراندازي و تعدادي از كشتي هاي تجارتي مورد اصابت گلوله قرار داده اند بدينوسيله كانال اروندرود به روي كليه شناورهاي دريايي بسته اعلام ميگردد و ارتش جمهوري اسلامي ايران تعهدي در قبال حوادث ناشي از عدم اجراي اين امر را عهده دار نخواهد بود.

ستاد مشترك ارتش جمهوري اسلامي ايران

59/7/1

http://www.aja.ir/portal/Home/ShowPage.aspx?Object=News&CategoryID=5f089b2a-462e-4680-88fd-dd4c65ffe3aa&WebPartID=f5d465ea-cb6a-4d2e-9196-58f4fd6dc57f&ID=eb87b418-f8c4-4e0c-bc24-a672bd3621df

[size=18]پایان[/size]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.