asori

حفاظت از خودرو ها در مقابل بمبهای کنار جاده ای !!

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[align=justify]خودروهای نوین نیروهای نظامی می توانند با امواج رادیویی بمب های کارگذاشته شده در کنار جاده ها را از کار بیندازند. این سیستم الکترونیکی جدید با عنوان مسدود کننده های محافظ شناخته می شوند.
ابزارهای انفجاری، یکی از مهم ترین دلیل های کشته ها و زخمی های نیروهای نظامی ائتلافی در کشورهایی چون عراق می باشند. خیلی از ابزارهای انفجاری همان بمب های دست ساز کنارجاده ای هستند که یا در کنار جاده به شکلی درآمده اند یا مخفی شده اند و با لرزش و ردشدن یک خودرو در جاده به کار می افتند. هم چنان که یک فرد ناشناس و مخفی این بمب را کار گذاشته راهی جز منفجر شدن آن نیز هست و آنکه خودروهای نوین نظامی این توان را دارند تا با رادیوکنترل های خود آن را از کار بیندازند. نیروهایی که از خودروهای مجهز به دستگاههای مسدود کننده محافظ ( Protection Jammer ) بهره می برند، دیگر در برابر خطرات ناشی از آن نیستند.
این خودروها با گردآوری و دسته بندی امواج گرفته شده که می توانند موجب عمل کردن بمب شوند، کار میکند و در کمتر از میکروثانیه با انتقال آن امواج در بسامدهایی در پهنای ویژه ای پاسخ می دهد.
این روش هم چنین در برابر گردآوری امواج پیشین بهینه تر است چرا که تنها امواجی را که دریافت می کند دست کاری می کند نه اینکه همه ی آنها را درستکاری کند.
هم چنین این ساختار به اندازه ای کوچک و خوب است که در خودروهای کوچک نیز می تواند جا شود.[/align]
http://myup.ir/images/74614847656755249277.jpg
منبع:
http://www.hitna.ir/6734-fa.html

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
البته اين جمر ها نميتونه روي مکانسيم انفجار بمب که يک سنسور غيرفعال مادون قرمز هست تاثيري بزاره .احتمالا هدفش امواج راديويي هست که براي فعال کردن بمب فرستاده ميشه.
بمب در حالت عادي غير فعال هست. تيم عمل کننده با نزديک شدن خودروهاي هدف و بعد از اينکه اطمينان حاصل ميکنه که جان شهروندان بخطر نميوفته سيگنال فعال سازي رو براي بمب ارسال ميکنه و بمب از اين به بعد با رد شدن اولين خودرو منفجر ميشه.
احتمالا از همون تکنيک استفاده ميشه که براي جم کردن موبايل در جاهاي امنيتي .
باز هم به نظر من اين روش موثري نيست ميشه براحتي دورش زد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مراحل عمل تو بمب هاي كنار حاده اي در عراق به اين صورت هست كه ابتدا بمب توسط ريموت مسلح مي شه و بعد با سنسور هاي حركتي(مادون قرمز) منفجر مي شه. تا آسيب احتمالي به ماشين هاي غير نظامي نرسه!
مكانيزم عمل اين جمر اينطور هست كه تو مرحله اول امواج ارسالي رو دريافت و كد شون رو مختل ميكنه (تو چند ميكرو ثانيه) طوري كه گيرنده بمب دستور ارسالي رو كامل دريافت نمي كنه و فعال نمي شه!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.