super_comando

شرح رخدادي واقعي از تعقيب بشقاب پرنده در آسمان تهران

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

دارابكس:

شرح رخدادي واقعي از تعقيب بشقاب پرنده در آسمان تهران در سال 1355 شمسي

نيمه شب بيست و هشتم شهريور ۱۳۵۵ براي كاركنان برج مراقبت فرودگاه مهرآباد شبي معمولي و خسته كننده بود تا اين كه تماس هاي مكرر ساكنان مناطق شمالي تهران آنها را متوجه حضور شي پرنده ناشناسي برفراز شميران كرد.

لحظاتي بعد دو فروند جنگنده اف-۴ پايگاه هوايي شاهرخي (نوژه) در همدان را به سمت تهران ترك مي كنند تا درباره پرواز اين شي ناشناس تحقيق كنند.

فرداي آن روز روزنامه هاي پايتخت در گزارش مختصري از حضور اشياي پرنده ناشناس برفراز تهران و تلاش "ستوان جيم" براي تعقيب آنها خبر دادند.

سي و يك سال پس از اين حادثه، سرتيپ دوم خلبان پرويز جعفري كه روزنامه ها از او به دلايل امنيتي با نام مستعار "ستوان جيم" نام برده بودند، از تهران به واشنگتن سفر كرده تا به همراه تعدادي از مسوولان رسمي و افسران نظامي نه كشور جهان از دولت آمريكا بخواهد با انتشار اسناد طبقه بندي شده بررسي هاي خود درباره اشياي پرنده ناشناس به تحقيقات بين المللي در اين باره كمك كند.

اين گروه كه علاوه بر آقاي جعفري شامل فرماندار سابق ايالت آريزونا، مدير سابق اداره اشياي پرنده ناشناس وزارت دفاع بريتانيا و تعدادي از خلبانان آمريكايي و غيرآمريكايي است، هفته گذشته در يك كنفرانس مطبوعاتي در واشنگتن از دولت آمريكا به خاطر كنار گذاستن طرح تحقيقاتي "كتاب آبي" در دهه ۶۰ ميلادي انتقاد كرد.

اين در حالي است كه در هفته هاي گذشته با مطرح شدن موضوع مشاهده اشياي پرنده ناشناس به وسيله جيمي كارتر از روساي جمهور سابق آمريكا و دنيس كوسينيچ از داوطلبان نامزدي حزب دموكرات در انتخابات رياست جمهوري اين كشور، اين موضوع دوباره مورد توجه رسانه هاي اين كشور قرار گرفته است.

"هواپيمايم از كار افتاد"

پرويز جعفري (ستوان جيم) كه در زمان حادثه با درجه سرگردي فرماندهي دو فانتوم اعزامي از پايگاه شاهرخي را بر عهده داشت، در گفتگو با بي بي سي فارسي در واشنگتن، خاطرات خود از وقايع شب بيست و هشتم شهريور ۱۳۵۵ را بازگو كرد.

به گفته سرتيپ جعفري، پس از تماس مسوول برج مراقبت مهرآباد با تيمسار يوسفي، فرمانده كشيك نيروي هوايي، دو فانتوم اين نيرو از همدان روانه تهران مي شوند.

سرنشينان جنگنده اول پس از نزديك شدن به شي پرنده ناشناس برفراز تهران متوجه از كار افتادن آلات دقيق و وسايل ارتباط راديويي خود مي شوند و مجبور به برگشت به پايگاه شاهرخي مي شوند.


موجودات فضايي؟
"(شي ناشناس) حركت هاي خيلي سريع مي كرد و با سرعت بالا جابجا مي شد. از خود چهار نور ساطع مي كرد. از قسمت بالاي آن نوري قرمز و چشمك زن، در پايين نوري نارنجي رنگ و در طرفين نوري آبي رنگ ساطع مي شد. اين نورها به قدري شديد بودند كه امكان ديدن بدنه اين شي وجود نداشت"

سرتيپ جعفري

در اين حال، آقاي جعفري كه به همراه سروان دميريان، خلبان دوم خود به فاصله ده دقيقه پس از هواپيماي اول پايگاه را ترك كرده بود، سعي مي كند با نزديك شدن به شي ناشناس، با چشم و به وسيله رادار آن را ارزيابي كند.

آقاي جعفري مشاهدات خود از اين شي را اين طور بيان مي كند: "حركت هاي خيلي سريع مي كرد و با سرعت بالا جابجا مي شد. از خود چهار نور ساطع مي كرد. از قسمت بالاي آن نوري قرمز و چشمك زن، در پايين نوري نارنجي رنگ و در طرفين نوري آبي رنگ ساطع مي شد. اين نورها به قدري شديد بودند كه امكان ديدن بدنه اين شي وجود نداشت."

با نزديك شدن جنگنده اف-۴ به فاصله ۴۰ كيلومتري شي پرنده ناشناس كه به سمت بيابان هاي جنوب تهران در حال حركت بود، جسم نوراني كوچكي از آن جدا مي شود و به سمت هواپيماي ايراني حركت مي كند.

سرتيپ جعفري در اين باره مي گويد: "من فكر كردم موشكي به سمت من شليك شده و سعي كردم با موشك حرارتي آن را هدف قرار دهم. ولي وقتي موشكم را انتخاب كردم، متوجه از كار افتادن آلات دقيق و خاموش شدن همه چراغ ها بر روي صفحه مقابلم شدم. در آن لحظه آلات دقيق شروع به نوسان كردند و ارتباط راديويي هم از كار افتاد."

آقاي جعفري درباره احساس خود در آن لحظه مي گويد: "هم حس كنجكاوي داشتم و هم اين كه با گذشت زمان وحشت برم داشت."

با ادامه حركت جسم نوراني به طرف جنگنده اف-۴، آقاي جعفري تصميم مي گيرد در صورت نزديك تر شدن آن، به بيرون بپرد ولي با فاصله گرفتن هواپيما از شي پرنده ناشناس اصلي، جسم نوراني به سوي سفينه اصلي بر مي گردد.

در اين حال، به گفته آقاي جعفري به او دستور فرود در تهران داده مي شود و همزمان جسم نوراني ديگري از شي ناشناس جدا مي شود و با سرعت بالا به دور جت اف-۴ حركت مي كند.

تعقيب و گريز برفراز تهران

پرويز جعفري مي گويد هنگام پرواز به سمت مهرآباد،ناگهان متوجه حركت يك شي ناشناس ديگر از شمال تهران به سوي خود مي شود.

" يك چيزي از ارتفاع خيلي پايين از بالاي سر من رد شد. اين يكي خط كش مانند بود و مانند شي ناشناس اول گرد نبود."

پرويز جعفري هنگام فرود متوجه حركت جسم نوراني ديگري از شي پرنده ناشناس اصلي به سمت زمين در منطقه كهريزك مي شود و با گزارش اين موضوع بار ديگر ماموريت پيدا مي كند به سمت آن حركت كند.

با نزديك شدن مجدد جت اف-۴ به شي پرنده ناشناس، آلات دقيق و رادار آن بار ديگر از كار مي افتد و در نهايت مجبور به بازگشت به فرودگاه مهرآباد مي شود.

آقاي جعفري با اشاره به وقايع آن شب مي گويد علاوه بر مسوولان ايراني، آمريكايي ها هم به اين موضوع كنجكاوي نشان دادند و اسناد خود درباره آن را تا سال ها به حالت طبقه بندي شده نگهداري مي كردند.

به گفته سرتيپ جعفري، اسنادي كه به تازگي منتشر شده نشان مي دهد يكي از ماهواره هاي نظامي آمريكا پرواز شي پرنده ناشناس برفراز تهران را ردگيري كرده بود.

پس از فرود هواپيماي آقاي جعفري در تهران، او به همراه سروان دميريان و دو خلبان اف-۴ ديگر مورد آزمايش پزشكي قرار گرفتند و هواپيماهاي آنها از نظر آلودگي راديواكتيوي بررسي شد.

به گفته آقاي جعفري، آزمايش هاي پزشكي به طور متناوب براي ماه ها ادامه داشت و هيچ مورد غيرطبيعي در بدن او و ساير خلبانان مشاهده نشد.

پرويز جعفري پس از اين حادثه به خدمت در نيروي هوايي ايران ادامه مي دهد و در سال ۱۳۶۸ با درجه سرتيپ دومي بازنشست مي شود.

سروان دميريان در جريان جنگ هشت ساله كشته شد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
احتمالا از وسایل جاسوسی شوروی یا حتی خود آمریکا برای آزمایش بوده است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.