blender

تحلیل و پیگیری تحولات اوکراین

تنش میان روسیه - اوکراین 2022   

44 votes

این نظرسنجی برای رای جدید بسته است
  1. 1. 1- به نظر شما ، وقوع درگیری میان روسیه و اوکراین محتمل است ؟

    • بله
      32
    • خیر
      12
  2. 2. 2- به نظر شما سطح درگیری میان دوطرف در چه مقیاسی خواهد بود ؟

    • گسترده
      7
    • نیمه گسترده
      24
    • محدود
      13
  3. 3. 3- به نظر شما ، حد پیشروی ارتش روسیه در داخل خاک اوکراین تا چه اندازه ای خواهد بود ؟

    • محدود به مناطق همجوار با مرزهای شمالی ، جنوبی و غربی روسیه
      33
    • پیشروی تا پایتخت اوکراین ( کیف )
      8
    • پیشروی تا غربی ترین مرزهای اوکراین
      3


Recommended Posts

تبادل زندانیان دولت اوکراین و معترضان حامی روسیه آغاز شد

 

 

دولت اوکراین و معترضان حامی روسیه در راستای توافق مقدماتی بین دو طرف صدها زندانی را مبادله کرده‌اند.
این اقدام که از زمان آغاز بحران در شرق اوکراین بزرگترین طرح تبادل زندانیان به شمار می‌رود روز جمعه (۵ دی) آغاز شد و ۳۰ زندانی از هر دو طرف آزاد شدند.
مقام‌های اوکراین و نیروهای حامی روسیه چهارشنبه گذشته در مینسک، پایتخت بلاروس با یکدیگر جلسه‌ای مقدماتی داشتند و در مورد تبادل زندانیان توافق کردند.
سرویس‌های امنیتی اوکراین پنجشنبه اعلام کردند درباره تبادل ۱۵۰ نیروی دولتی با ۲۲۵ معترض حامی روسیه توافق شده است.
منابع امنیتی اوکراین مدعی هستند پس از تبادل روز جمعه حدود ۵۰۰ نیروی دولتی همچنان در اسارت معترضان حامی روسیه هستند.
کی‌یف همچنین تمایل خود را برای تبادل این سربازان با دهها معترضی که در زندان‌های اوکراین هستند اعلام کرده است.
این تحولات در حالی رخ داده‌اند که دور جدید مذاکرات دولت کی‌یف و معترضان حامی روسیه در مینسک در مورد برقراری یک آتش بس پایدار در شرق اوکراین لغو شده است.
مناطق عمدتا روس زبان اوکراین در شرق این کشور از آغاز عملیات نظامی کی‌یف در اواسط آوریل برای سرکوب اعتراض‌های حامیان روسیه صحنه درگیری‌های مرگبار بین معترضان حامی مسکو و ارتش اوکراین بوده است.
خشونت‌های اوکراین در ماه می و پس از آن تشدید شد که دو منطقه دونتسک و لوهانسک یک همه‌پرسی محلی برگزار کردند که در آن ساکنان این مناطق با اکثریت آرا به جدایی از اوکراین رای دادند.
بر پایه گزارش‌ها، در ناآرامی‌های شرق اوکراین تا کنون حدود ۴۳۰۰ نفر جان خود را از دست دادند.
دولت کی‌یف و هم‌پیمانان غربی‌اش مسکو را به دست داشتن در بحران شرق اوکراین متهم می‌کنند؛ این در حالی است که روسیه قویا چنین اتهامی را رد کرده است.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بودجه نظامی اوکراین افزایش می یابد

 

 

"آرسنی یاتسنیوک" نخست وزیر اوکراین با اعلام این خبر افزود: بودجه وزارت دفاع اوکراین در سال 2015 افزایش یافته و به حدود 5.7 میلیارد دلار خواهد رسید.
پارلمان اوکراین شب گذشته این لایحه را با موافقت 233 نماینده پارلمان مورد تصویب قرار داد که 226 رای مثبت برای تائید این سند کافی بود.
براساس گزارش های رسیده در بودجه مصوب سال 2015 دولت اوکراین کسری معادل 3.7 درصد تولید ناخالص ملی این کشور پیش بینی شده است.
به گفته نخست وزیر اوکراین، بودجه در نظر گرفته شده با توجه به نتیجه مذاکرات مقامات کی یف با سازمان‌های مالی بین المللی مورد اصلاح نیز قرار خواهد گرفت.

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تعداد قربانیان مناقشه در شرق اوکراین به 4771 نفر رسید

 

 

آخرین گزارش اداره هماهنگ کننده مسائل انسانی سازمان ملل متحد حاکی از آن است که در نتیجه درگیری‌های نظامی بین نیروهای دولتی و استقلال طلبان در شرق اوکراین از ماه آوریل سال 2014 (فروردین ماه گذشته) تاکنون بیش از 4770 نفر کشته شده‌اند.
طبق اطلاعات خبرگزاری «ایتارتاس»، در این گزارش آمده است: «تا تاریخ 24 دسامبر (3 دی ماه) در شرق اوکراین 4771 نفر کشته شده‌اند، که این آمار شامل 298 نفر مسافرین و خدمه هواپیمای خطوط هوایی مالزی هم می‌شود. علاوه بر این بیش از 10360 نفر نیز در جریان این مناقشه زخمی شده‌اند».
در گزارش پیشین سازمان ملل در خصوص اوضاع در شرق اوکراین که در پایان هر ماه منتشر می‌شود، تعداد کشته‌ها 4634 نفر و زخمی‌ها 10342 نفر اعلام شده بود.
در گزارش جدید ناظرین سازمان ملل همچنین به نقض همه روزه اصول آتش‌بس از سوی هر دو طرف مناقشه در شرق اوکراین و همچنین ادامه سیل آوارگان از منطقه درگیری که تعداد آنها به 5 میلیون و 200 هزار نفر رسیده، اشاره شده است.
بر اساس اطلاعات این اداره، تعداد آوارگان داخلی در اوکراین از 910 هزار نفر نیز افزایش داشته است. ضمن اینکه 594 هزار نفر نیز به کشورهای همسایه گریخته‌اند که این افراد عمدا به روسیه عزیمت کرده اند. علاوه بر روسیه، تعدادی از آوارگان اوکراینی نیز به کشورهای بلاروس و لهستان رفته‌اند.
در عین حال دولت روسیه روز دوشنبه تصویب نمود که تامین مالی برای ارائه کمک‌های اجتماعی-مسکونی و پزشکی به آوارگان اوکراینی که به این کشور گریخته و سکنی داده شده‌اند، افزایش پیدا کند.
مناطق شرقی اوکراین از اسفند ماه سال گذشته در پی سقوط دولت مرکزی این کشور تحت فشار معترضان مورد حمایت غرب، شاهد درگیری‌های خونبار میان استقلال‌طلبان روس‌تبار و نیروهای نظامی دولت اوکراین بوده است. با وجود اعلام آتش‌بس در این مناطق و آغاز مذاکرات صلح در شهر «مینسک» بلاروس، درگیری‌های پراکنده همچنان در این مناطق ادامه دارد.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

امکان برقراری آتش‌بس کامل در شرق اوکراین

 

 «ولادیمیر سلزنیف» سخنگوی موقت ستاد کل ارتش اوکراین امروز (سه‌شنبه) در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که مقامات کی‌یف روی امضای پروتکلی در خصوص برقراری آتش‌بس کامل در «دونباس» (مناطق شرق اوکراین) در پایان ملاقات با نمایندگان جمهوری خودخوانده مردمی دونتسک، با میانجیگری سازمان امنیت و همکاری اروپا حساب می‌کنند.

به نوشته خبرگزاری «نووستی»، این مقام نظامی یادآور شد که روز دوشنبه در شهر دونتسک ملاقاتی بین نمایندگان روسیه، دولت اوکراین، رهبران نظامی استقلال طلبان شرق اوکراین انجام گرفت. سرگرد «الکساندر روزمازنین» از طرف دولت اوکراین در این نشست حضور داشت. طرفین روند اجرای مفاد توافقنامه صلح مینسک و رعایت اصول آتش‌بس را مورد بررسی قرار دادند.

به گفته سلزنیف، نشست مشابهی قرار است که بین نمایندگان استقلال طلبان و نظامیان اوکراینی روز چهارشنبه، 31 دسامبر(10 دی ماه) در شهر لوهانسک انجام شود. سخنگوی ستاد کل ارتش اوکراین، بر اساس نتایج این نشست‌های کاری، انتظار می‌رود که طی چند روز آینده پروتکلی در خصوص برقراری آتش‌بس کامل در «دونباس» تهیه و تنظیم شود. به گفته وی، توجه اصلی در این نشست‌ها بر ممانعت از تکرار موارد نقض آتش‌بس از سوی طرفین، عدم استفاده از تسلیحات سنگین نظامی و همچنین توقف درگیری نظامی در منطقه فرودگاه شهر دونتسک و مناطق مسکونی است. 

مقامات کی‌یف در اوایل ماه آوریل گذشته (فروردین ماه) عملیات نظامی گسترده‌ای را در مناطق شرقی اوکراین که خواستار فدراتیوه شدن این کشور هستند، آغاز کردند. درگیری‌های نظامی در این مناطق تاکنون ادامه دارد. بر اساس اطلاعات سازمان ملل متحد، قربانیان این مناقشه در بین مردم غیرنظامی ساکن مناطقه تاکنون به بیش از 4 هزار و 700 نفر رسیده است و بیش از 10 هزار نفر نیز زخمی شدند.

در اوایل ماه سپتامبر (اواخر شهریور) با میانجی مستقیم سازمان امنیت و همکاری اروپا مقامات کی‌یف و جمهوری‌های خودخوانده مردمی دونتسک و لوهانسک (در شرق اوکراین) در مینسک، پایتخت بلاروس توافقنامه صلحی را امضاء کردند که بر اساس آن رژیم آتش بس در مناطق درگیری برقرار شد، ولی تا به امروز طرفین بارها یکدیگر را به نقض این رژیم متهم کردند. دور جدید مذاکرات گروه تماس در حل و فصل مناقشه در شرق اوکراین که چهارشنبه گذشته در مینسک برگزار شد، به توافق جدیدی بین طرفین منجر نشده بود.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
طی ماه های اخیر و در پی تشدید روز افزون تقابل آمریکا و روسیه بر سر موضوع اوکراین، گمانه زنی های متعددی درباره احتمال تأثیرگذاری این موضوع بر مذاکرات هسته ای ایران مطرح شد. اما اکنون وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه ای رسمی، مهر تأییدی بر این گمانه زنی ها زده و از احتمال تغییر رویکرد خود در موضوع هسته ای ایران سخن گفته است.
 
به گزارش «تابناک» به نقل از «رویترز»، وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه ای اعلام کرده در صورتی که تحریم های آمریکا علیه این کشور تشدید شود، این موضوع می تواند سبب ضربه خوردن روند همکاری های دو کشور در مسائلی همچون سوریه و موضوع هسته ای ایران شود.
 
در این بیانیه آمده: «اقدامات ایالات متحده، چشم انداز همکاری دوجانبه برای حل و فصل موضوع هسته ای ایران، بحران سوریه و دیگر مسائل مهم بین المللی را در هاله ای از ابهام فرو می برد... همان گونه که واشنگتن در گذشته مشاهده کرده، ما چنین اقدامات غیردوستانه ای را بی پاسخ نمی گذاریم». 
 
این بیانیه در حالی منتشر می شود که طی ماه های اخیر و در پی اوج گیری بحران اوکراین که به تشدید روند تنش ها میان روسیه و آمریکا منجر شد، گمانه زنی های فراوانی درباره احتمال تأثیرگذاری این موضوع بر روند مذاکرات هسته ای ایران، به ویژه در شکل کارشکنی روسیه در روند گفت و گوها و عدم همراهی با دیگر کشورهای عضو گروه 1+5 شکل گرفته بود.
 
اکنون بیانیه وزارت خارجه روسیه در حقیقت تأیید رسمی این گمانه زنی هاست و آشکارا نشان می دهد که مسکو بار دیگر در تلاش است از ایران به عنوان ابزار و اهرمی در روابط خود با آمریکا و مجموعه غرب استفاده کند؛ اقدامی که پیش از این نیز بارها در مواردی همچون عدم تحویل سامانه موشکی «اس 300» به ایران مشاهده شده بود.
 
در حقیقت، می توان گفت که از دید دولتمردان روس، روابط آن ها با ایران تابعی از رابطه مسکو- واشنگتن است؛ بدین ترتیب که هر زمان روابط روسیه با آمریکا بهبود یافته، روس ها با اقدامات مختلف غرب علیه ایران همراه شده اند و هرگاه روابط با غرب و آمریکا رو به تیرگی گذاشته، آن ها تلاش کرده اند با استفاده از روند تقابل موجود میان ایران و آمریکا، ایران را به عنوان ابزاری در مقابل آمریکا قرار داده و از آن در راستای دستیابی به منافع خود استفاده کنند.
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بر پدر هر چی روس زالو صفت لعنت................حالا یه سریا هی از این خرسای نامرد دفاع کنند

  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

وزارت خارجه روسیه: به خاطر منافعمان، ایران را قربانی می‌کنیم!

 
خیانتی که روسیه به ایران بارها از گذشته تا امروز کرد آمریکا نکرد.
ویرایش شده در توسط sam_shiraz_army
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بیانیه آلکساندر لوکاشویچ ، سخنگوی فدراسیون روسیه در پی افزایش لیست افراد تحت تحریم توسط آمریکا طبق "قانون ماگنیتسکی"

 

"با عجله برای به پایان رساندن سال میلادی با ادبیات ضدروسی ، واشنگتن بار دیگر شهروندان و سازمان های ما را مورد تحریم قرار داده است. ما در حال احساس این هستیم که یک نفر بسیار مشتاق برای لرزاندن پایه های همکاری های دو جانبه با حداکثر شدت ممکن است و هر بار از روش های جدیدی برای این منظور استفاده میکند.

 

بسیار واضح است که اضافه شدن چهار مقام روسی به لیست به اصطلاح "ماگنیتسکی" بجای آنکه از سر نگرانی برای سرنوشت وکیلی که به طرز فاجعه باری کشته شد باشد، دارای انگیزه های سیاسی است. ظاهرا واشنگتن بار دیگر به استانداردهای دوگانه روی آورده است و در حالی در زمینه حقوق بشر انتقاد میکند که چشم خود را بر وضعیت کنونی آمریکا که بسیار با نمونه و سرمشق ادعایی تفاوت دارد، بسته است. در آمریکا تا همین اواخر، سرویس های امنیتی حق استفاده از شکنجه های به سبک قرون وسطا را داشته اند و افسران پلیس از محاکمه برای کشتن افراد صرفا بعلت رنگ پوست متفاوت آنها فرار میکنند.

 

محدودیت های بی اساس علیه شرکت های روسی بر پایه قانون تحریم های چند ملیتی با محوریت آمریکا علیه ایران و سوریه و همچنین نقض تعهدات داده شده توسط دولت اوباما فراتر از حد انتقاد است. آمریکا میخواهد قوانین خود را در سراسر جهان پخش کند و مواضع و قوانین خود را دیکته کند.

 

اگرچه این ابزارهای فشار بر روسیه تاثیری نخواهد داشت اما این اقدامات آمریکا چشم انداز همکاری های دوجانبه در حل مسائلی چون برنامه هسته ای ایران، مساله سوریه و دیگر مسائل اضطراری جهان را تحت الشعاع قرار میدهد. همانطور که واشنگتن قادر به دیدن است، ما هرگز در پاسخ دادن به این اقدامات غیردوستانه شکست نخواهیم خورد"

 

http://www.mid.ru/bdomp/brp_4.nsf/e78a48070f128a7b43256999005bcbb3/227e99e07b4a2e79c3257dbe005c469b!OpenDocument

  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 ناو محافظ  کانادایی به نیروهای ناتو می پیوندد

 

یک ناو  (محافظ) کانادا با 250 تفنگدار دریایی روز سه شنبه از هالیفکس در ساحل اقیانوس اطلس عازم دریای مدیترانه شد تا به نیروهای دریایی ناتو ناظر بر بحران اوکراین بپیوندد.
 ناو 'اچ ام سی اس فردریکتون' که یک بالگرد 'سی کینگ' نیز به همراه دارد، جانشین ناو 'تورنتو' می شود که در ماه ژوییه به نیروهای ناتو پیوسته بود.
کانادا در حمایت از اوکراین در مناقشه با روسیه، تحریم هایی علیه برخی سیاستمداران و نیز بخش نفت و گاز روسیه اعمال کرده است.
'راب نیکلسن' وزیر دفاع کانادا گفت، اعزام این ناو پاسور به ایجاد صلح در اروپای شرقی و مرکزی کمک خواهد کرد.
کانادا پیش از این نیز شش فروند جنگنده اف-18 برای شرکت در ماموریت هوایی ناتو اعزام کرده است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 آمریکا صادرات سوخت هسته‌ای به اوکراین را افزایش خواهد داد

 

 شرکت هسته‌ای وستینگ‌هاوس آمریکا، صادرات سوخت هسته‌ای به نیروگاه هسته‌ای دولت اوکراین (انرژو اتم) را برای قطع وابستگی اوکراین به سوخت هسته‌ای روسیه، افزایش خواهد داد.

 به اعلام شرکت توشیبا، مالک شرکت هسته‌ای وستینگ هاوس آمریکا، این شرکت تا پایان سال 2020 صادرات سوخت هسته‌ای به اوکراین را به طور چشم‌گیری افزایش خواهد داد.
بنا به گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، هم اکنون اوکراین 44 درصد انرژی مورد نیاز خود را ازطریق نیروگاه های هسته‌ای خود تامین می‌کند.
اوکراین تاکنون برای تامین سوخت هسته‌ای مورد نیازش به طورقابل توجهی به روسیه وابسته بوده است، هم‌چنین نرخ رشد اقتصادی اوکراین در سال جاری، با توجه به درگیری‌های روس تباران جدایی طلب با دولت و پیوستن شبه جزیره کریمه به روسیه 7.5 درصد کاهش یافته است.
وستنیگ هاوس یک قرارداد همکاری هسته‌ای را در سال 2008 با شرکت دولتی هسته‌ای انرژو اتم اوکراین برای تامین سوخت هسته‌ای این شرکت به امضا رساند.
این قرارداد به طور رسمی ازسال 2011 آغاز شد و در سال 2020 پایان خواهد یافت.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تحویل بیش از 10 هزار دست لباس نظامی توسط چک به اوکراین 

 

وزارت دفاع جمهوری چک ه اعلام کرد که این وزارتخانه بیش از 10 هزار دست لباس نظامی زمستانی به صورت بلاعوض به ارتش اوکراین تحویل خواهد داد.

«یان اییرش» معاون امور سیاست دفاعی و راهبردی وزارت دفاع چک در این رابطه گفت: «این لباس‌های نظامی دیگر مورد نیاز ارتش کشور ما نبوده و به همین دلیل برای تحویل به وزارت دفاع اوکراین آماده شده است». قرار است وزارت دفاع جمهوری چک از انبارهای خود دو هزار پالتو نظامی آستردار، سه هزار کلاه نظامی با پشم مصنوعی و 800 جفت پوتین نظامی به نظامیان اوکراینی تحویل دهد.

جمهوری چک در طول سال 2014 از هیچ حمایت مادی از دولت اوکراین دریغ نکرده که از جمله آنها ارسال 7 محموله کمک‌های انسان دوستانه برای نیروهای دولتی اوکراین است. ضمن اینکه 39 نفر از نظامیان ارتش اوکراین که در عملیات شرق کشور مصدوم شده بودند، نیز در بیمارستان‌های جمهوی چک تحت معالجه قرار گرفتند. سخنگوی رسمی وزارت دفاع چک پیش از این در رابطه با امکان حمایت نظامی این کشور از کی‌یف گفته بود که ارسال سلاح و مهمات به اوکراین در دستور کار این وزارتخانه قرار نداشته و ما به ارائه کمک‌های بشردوستانه بسنده خواهیم کرد. 

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 مجسمه «لنین» در اوکراین به پایین کشیده‌شد

 

رسانه‌های اوکرای در گزارشی اعلام کردند افراد ناشناس پس از حمله به یک مجسمه «ولادیمیر لنین» رهبر انقلاب 1917 روسیه در منطقه «اودسا» در جنوب اوکراین، این مجسمه را به پایین کشیدند.
پایگاه خبری «اودسا مدیا» در این باره اعلام کرد این مجسمه که در روستای «کراسنیه اوکنا» قرار داشت، پس از به پایین کشیده شدن، قطعه قطعه شد.
بر اساس گزارش های منتشر شده، مجسمه های لنین پیشتر نیز در شهرهای «اودسا»، «بولگراد» و «برزوفکا» هدف حمله قرار گرفته بودند.
حمله به مجسمه های لنین که «جنگ علیه یادمان های لنین» نام گرفته است از اواخر سال 2013 در اوکراین آغاز شد. در این زمان، یک مجسمه بزرگ لنین در مرکز شهر «کیف» سرنگون شد.
بر اساس اعلام مقامات اوکراین، تا کنون در سرتاسر این کشور نزدیک به 300 مجسمه لنین و 70 مجسمه سایر چهره های شاخص دوران اتحاد جماهیر شوروی سابق، به پایین کشیده شده اند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 بلک واتر آماده برای آموزش ارتش اوکراین

 

یک منبع دیپلماتیک نظامی اعلام کرد، شرکت خصوصی "بلک واتر" آمریکا تایید کرده که آماده آموزش به ارتش اوکراین برای درگیری‌های خیابانی است.

این منبع مطلع اعلام کرد: این کمپانی آمادگی خود را به مقام‌های کی‌یف در ارایه آموزش‌ها و تعلیم‌های نظامی به یگانی متشکل از 550 نیرو از ژانویه 2015 اعلام کرده است. این اقدام به درخواست دولت اوکراین صورت می‌گیرد.
این منبع دیپلماتیک نظامی همچنین اعلام کرد که این برنامه بلندمدت شامل آموزش تیراندازان ماهر، عملیات علیه گروه‌های متخاصم در شرایط شهری، عملیات ضربتی محدود و حمایت و پشتیبانی لجستیکی و ضربتی برای این یگان است. هزینه این آموزش‌ها هم 3.5 میلیون دلار تخمین زده شده است.
این منبع مطلع اعلام کرد: اوکراین گفته که آماده پرداخت این مبلغ در صورت کمک گرفتن از انجمن میهن‌پرستی اوکراین و تامین پشتیبانی مالی و تکنیکی برای این پروژه است. ارتش اوکراین در مرکز یاوروف آموزش می‌بیند.
پیشتر روسیه نسخه جدید دکترین نظامی خود را اعلام کرد که برای نخستین‌بار فعالیت کمپانی‌های نظامی خصوصی خارجی نزدیک مرزهای روسیه را یک تهدید خارجی اعلام کرده است بنا بر گزارش‌های رسانه‌ای، کمپانی‌های آمریکایی در رخدادهای اخیر در جنوب و شرق اوکراین و در کنار مقام‌های دولت کی‌یف دخالت داشته‌اند اما کاخ سفید نیز مکرراً حضور این کمپانی‌ها را در اوکراین رد کرده است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تاسیس یک واحد نظامی چندمنظوره در اوکراین برای مقابله با استقلال طلبان

 

گروه ملی گرای افراطی 'پراوی سکتور' و وزارت دفاع اوکراین برای تشکیل یک واحد نظامی چندمنظوره در منطقه 'وینستا' در بخش مرکزی این کشور موافقت کردند.

رسانه های اوکراین اعلام کردند که ایده تشکیل این واحد نظامی چندمنظوره توسط حزب ملی گرای افراطی 'پروادی سکتور' پیشنهاد و از سوی ارتش اوکراین پذیرفته شد.
وزارت دفاع اوکراین در این باره اعلام کرد که امکانات لازم را در اختیار این حزب و اعضایش برای تمرینات نظامی قرار خواهد داد.
واحد نظامی چند منظوره سپس راهی منطقه بحرانی 'دونباس' که درگیری میان نیروهای ارتش اوکراین و استقلال طلبان شدت یافته است، اعزام خواهند شد.
دولت کی یف در آوریل گذشته یک عملیات گسترده نظامی برای سرکوب قیام مردم ' دونباس' اعزام کرده بود.
دونباس منطقه ای است که هواپیمای مسافربری خطوط هوایی مالزی در آن منطقه سرنگون شد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.