ALI

آشنایی با راکت انداز قدرتمند LARS-2 ساخت آلمان غربی

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

LARS-2 یک راکت انداز قدرتمند ساخت آلمان است (Leichtes Artillerie Raketen System) که در واقع ارتقا یافته سیستم LARS-1 میباشد که در آن شاهد افزایش چشمگیر قدرت آتش و دقت می باشیم. در ما بین سال 1980 تا 1983 تمامی 280 دستگاه از سیستم لارس 1 به استاندارد لارس دو تبدیل شدند. سیستم LARS-2 نقش مهمی را در نیروهای پیاده نظام ارتش آلمان بازی میکند.

تصاویری از راکت انداز قدرتمند LARS-2

تصویر

تصویر

سکوی پرتاب این راکت انداز از دو مجموعه 18 تیوب ( در مجموع 36 تیوب راکت ) در کنار هم قرار دارند. راکتهای این راکت انداز به نسبت راکت انداز قدیمی ارتش آلمان دارای موارد بهبود یافته ای از قبیل صدای کمتر شلیک ، انحراف کمتر ، استفاده از فیوزهای حساستر و .... دارند. سر جنگی راکتها از انواع ضد تانک (Anti Tank) ضد نفر (Anti Personell) و دودزا (Smoking) که برای ایجاد استتار و اختفا برای تانکها و نیروهای پیاده کاربرد دارد ، ترکشزا و انفجاری شدید و خوشه ای و حتی شیمیایی میباشد. حداکثر برد این راکتها 19 تا 25 کیلومتر میباشد. سیستم کنترل آتش این راکت انداز از نوع FIELD GUARD میباشد و راکتها را میتوان هم از داخل خودرو و هم به وسیله Remote از خارج خودرو شلیک کرد. خودرو راکت انداز به یک مسلسل 7.62 میلیمتری از نوع MG-3 مجهز شده است که این مسلسل توانایی شلیک به سمت اهداف زمینی و همچنین هوایی را هم دارد. کشنده سیستم از نوع ارتقا یافته MAN میباشد که برای تحرک و انعطاف پذیری هر چه بیشتر خودرو از یک شاسی بلند استفاده شده است. موتور این راکت انداز از نوع MTU می باشد و 260 اسب بخار قدرت دارد. LARS-2 به صورت دستی بارگذاری مجدد میشود و بارگذاری مجدد آن حدود 15 دقیقه زمان میبرد. خدمه این خودرو سه نفر میباشند که یکی راننده و دو نفر بعدی مسئول بارگذاری و شلیک راکتها هستند. ازتش آلمان در حال حاضر بر روی یک سیستم راکت انداز جدید و قدرتمند به نام M-270 کار میکند که قرار است تا سال 2010 وارد خدمت شود . راکت انداز جدید ارتش المان شباهت زیادی به سیستم راکت انداز MLRS آمریکا دارد. با ورود به خدمت این راکت انداز پرقدرت راکت انداز LARS-2 هم از خدمت در ارتش باز نشسته خواهد شد.

تصویری از راکت انداز قدرتمند MLRS ساخت آمریکا

تصویر


مشخصات راکت انداز LARS-2


ورود به خدمت: 1980
کشور سازنده: آلمان
خدمه: سه نفر / یک نفر راننده دو نفر مسئول بارگذاری و شلیک راکت انداز
وزن خالی:17.48 تن
طول: 8.28 متر
عرض:2.5 متر
ارتفاع: 2.99 متر
کالیبر: 110 میلیمتر
تعداد تیوبهای راکت: 36 عدد
وزن هر راکت: 34 کیلوگرم
برد راکتها: حداقل 6.5 کیلومتر / حداکثر 25 کیلومتر
مدت زمان لود مجدد: 15 دقیقه
نوع موتور: MTU DIESEL
قدرت موتور: 260 اسب بخار
حداکثر سرعت جاده ای: 80 کیلومتر بر ساعت
رنج خودرو: 500 کیلومتر
Fording: 1.2 متر
(فوردینگ سیستم شاسی خودروها را میگویند که آن را قادر میسارد که تا عمق معینی در آب بروند)


تصویر

تصویر

راکت انداز LARS-2 در حال شلیک راکت

تصویر

تصویری از تیوبهای حمل راکت

تصویر

مسلسل MG-3 نصب شده بر روی راکت انداز

تصویر

تصویری از خودرو کشنده سیستم LARS-2

تصویر

راکت انداز LARS-2

تصویر

انشاالله مورد توجه و استفاده قرار گیرد.
موفق باشید
العبد داش علی
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
داش علی عزیز . واقعا دستت درد نکنه . هر مطلب بهتر از مطلب دیگه . تاپیک های شما روزبروز در حال بهتر شدن است و امیدوارم همیشه در بخش نیروی زمینی چنین تاپیک هایی از شما دوست عزیز داشته باشیم . LARS-2 یکی از قدرتمند ترین راکت انداز های آلمان است که واقعا راکت انداز خوبی بود و می شه به عنوان یک پشتیبان خوب از نیرو ها و در هم شکستن خطوط دشمن ازش استفاده کرد . تصور می کنم این راکت انداز قابل قیاس با راکت انداز های M-77 باشه . چراکه از لحاظ سرعت و از لحاظ برد راکت ها یکسان هستند . یکی از قدرتمند ترین رقبای این راکت انداز ،،، راکت انداز LAROM رومانی است که برد راکت ها به 45 کیلومتر می رسه . ولی خودمونیم . هیچی راکت انداز های اسمرچ و هیمارس و لاروم نمی شن . آقا علی از زحمتی که کشیدی ممنون . قابل تقدیر است . منتظر بقیه تاپیک های اینچنین و زیبا در مورد راکت انداز ها هستیم . تشکر و موفق باشید . icon_cool

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
علی جان بسیار مفید بود. کلی حال کردم. دستت دردنکنه. این المانیها تکنولوژیهای بالایی دارند. luftwaffe icon_cool

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان من هم از شما به خاطر توجهتان تشکر میکنم. به خصوص شما آرش جان که همیشه مایه دلگرمی ما هستی. در باره این راکت انداز باید بگویم که این راکت انداز بیشتر در جنگهای پارتیزانی و چریکی کاربرد دارد تا جنگهای منظم و کلاسیک. چرا که سرعت بالایی دارد و خیلی سریع لود میشود. این راکت انداز به صورت دستی و به وسیله نیروی انسانی لود میشود در صورتی که اسمرچ را به وسیله جرثقیلهای مخصوصی لود میکنند. این دو قابلیت بیشترین تحرک و انعطاف پذیری را به این راکت انداز میدهد. البته این راکت انداز همانطور که شما آرش جان اشاره کردید از هر نظر از راکت اندازهایی مثل Smerch / Tos-1 / Himars/MLRS ضعیفتر است. این چهار راکت انداز بهترین راکت انداز های جهان به شمار میروند. ولی لارس دو هم در مجموع راکت انداز بدی نیست و از انعطاف پذیری خوبی در میدان نبرد برخوردار است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.