-
تعداد محتوا
2,620 -
عضوشده
-
آخرین بازدید
اعتبار در انجمن
835 نشان لیاقتدرباره karkas
-
رتبه حساب کاربری
???? ????????
آخرین بازدید کنندگان پروفایل
3,807 نمایش های پروفایل
-
کشور اسرائیل یک کشور سکولار هست تمام رهبران اسرائیل در طول تاریخ سکولار بودند . تقریبا می تونم بگم تمام چهره های اسرائیلی که شما میشناسی مثل رابین شیمون پرز یا موشه دایان همگی بشدت سکولار و حتی بی دین بودند و هستند . ارتش اسرائیل هم بشدت سکولاره . برای مثال در تست های اولیه پزشکی که از یک سرباز تازه می کنند اگر ختنه شده باشه سلامتیش رو 97 درصد می زنند . اگر ختنه نشده باشه می زنند 100 درصد . یعنی تا این حد سکولار هستند که کوچکترین قوانین دین یهود حتی ختنه که حتی کومونیست های یهودی هم انجام می دادند و به عنوان یک سنت بهش نگاه می کردند رو برش پایبند نیستند . نوشتن کلمه به ازرات هاشم در هنگام سربازی بر روی دیوار که در عبری یعنی به کمک خدا می تونه باعث گرفتن اخطار و تنبیه بشه . دلیل اینکه یهودیان بشدت ارتودوکس از رفتن به سربازی سربازمی زنند بخاطر طبیعت سکولار و ضد توراتی هست که در ارتش به سرباز ها یاد می دهند . اگرچه امروز کمی وضعیت برای مذهبیان بهتر شده و راحتتر می تونند به انجام وظایف دینیشون در هنگام سربازی برسند و به طور عمومی واحد های جداگانه ای برای مذهبیان درست کردند که حتی بتونن نماز جماعت هم برگزار کنند . بنابراین وقتی در مورد تن فروشی جاسوسان موساد صحبت می کنی به خاطر داشته باش که اسرائیل یک کشور بشدت سکولاره که حتی قوانین ساده ختنه رو زیر پا می زاره چه برسه . پس فرقی در این زمینه تن فروشی با جاسوس های زن روس و امریکایی نمی کنه . ادعا هم کرده که مجوز داشتم از خاخام اعظم اسرائیل . که دروغ محزه . یه ادم سکولار که تمام زندگیش ضد تورات زندگی کرده و حتی یک فرمان از 613 فرمان تورات رو نگه نداشته و بر اساس هالاخا همینکه روز سبت رو نگه نداشته حکمش اعدامه با نگساره یه دفعه موقع عمل شنیع یادش می افته که ایا این کاری که من می خوام بکنم حلال هست یا حرومه و می ره اجازه می گیره ؟
-
بله کیبوتس در اسرائیله . می دونم تاپیک در مورد مووع متفاوتی هست ولی خوشحال می شم در تاپیکی جداگانه به این مسئله بپردازیم . جناب کید خوشبختانه در این مدت تونستم مطالعات دقیقی نسبت به دین عزیز اسلام داشته باشم . برعکس همدینان خودم که اگر خواست مطالعه اسلام رو دارند با غرض نسبت به مطالعه اسلامی می روند من با فکری کاملا باز به سمت مطالعه قران و تفاسیر و احادیث رفتم و بجای روخونی روزنامه وار و غرض وار ایات قران با شرکت در جلسات قرانی اخر هفته توسط مسلمانان و با استفاده از علمای بزرگ شهر تورنتو این کتاب رو مطالعه کردم . مهمترین مسئله در زمینه خواندن ایات قران توجه و درک Context ایات هست . یعنی ایات باید با درنظر گرفتن شرایط زمانی و سیاسی زمان پیامبر خوانده شوند . اگر با نگاه شما جلوبرویم با مشکل برمیخوریم . به ایه زیر توجه کنید : بادیه نشینان عرب در کفرو نفاق از دیگران سختتر و به اینکه حدود انچه را کهخدا بر فرستاده اش نازل کرده ندانند سزاوارترند و خدا دانای حکیم است ( سوره توبه ایه 97) شما چگونه این ایه رو تفسیر می کنید ؟ ایا از نظر شما بادیه نشینان عرب امروز هم در کفر ونفاق هستند یا اینکه این ایه به زمان بخصوص دوران پیامبر و رفتار بادیه نشینان عرب در ان زمان مربوط است . نظر شما در مورد سوره 111 المسد چیست . ایه می فرماید بریده باد د دست ابولهب و مرگ بر او باد و ...... سؤال در اینجاست که ابولهب کیست ؟ قران هیچ حرفی در مورد اینکه ابولهب کیست نمی زند و یا اینکه او چه رابطه ای با پیغبر دارد . یا منظور این ایه این است که هر که اسمش ابولهب هست باید هر دو دستش بریده شود . مطمئنا شما در جواب می گویید ابولهبی که قران در مورد او سخن می گوید عموی پیامبر است و منظور هر عربی نیست که نامش اتفاقی ابولهب باشد . در زمینه ایات قران که در مورد یهودیان صحبت شده همین دقت لازم باید در نظرگرفته شود .
-
راستش ترسو کلمه مناسب و درخوری نیست . شاید بهترش این باشه که اهمیت بیشتری نسبت به زندگی می دن . برای مثال در اسلام مسئله شهادت و جانبازی در راه ارمان بسیار بهش اهمیت داده شده . چیزی شبیه به شهادت در یهودیت هم هست اما کمی متفاوته . به این منظور که در یهودیت فقط در سه مکان شهادت لازمه . 1 - کسی شما رو مجبور کنه که کس دیگری رو بکشی . برای مثال کسی بر روی پیشانیه شما اسلحه بگذاره و یک اسلحه هم به دستت بده و بگه اگر فلان فرد رو بکشی من هم با تو کاری نخواهم داشت . شما باید بمیری ولی دستت بر روی ماشه نره و خدای نکرده بیگناهی رو نکش 2 - پت پرستی . اگر کسی تهدید به مرگت کرد که به دینی دراییی که بت پرستی باشه باید بمیری و به اون دین در نیای حتی برای چند ثانیه . 3 - رابطه جنسی حرام . اگر تهدید به مرگ شد که زنا بکنید باید بمیرید و این کار رو انجام ندید . بنابراین در 3 شرایط مختلف یهودیت مسئله شهادت رو قرار داده . اما در زمینه های ارمان های سیاسی اقتصادی و دینی اجازه داده نشده . مثلا یکی از خاخام های بزرگ تلمود گفت اگر ساخته شدن دوباره معبد سلیمان به قیمت از دست رفتن جان یک یهودیست ارزش نخواهد داشت . به ندرت در زمینه های جئوسیاسی در یهودت مسئله شهادت مطرح شده به غیر از اینکه شرایط خیلی حساس باشه . ما یهودیان بر این باوریم که همه ما برای یک هدف مشخص به دنیا امدیم و وظیفه ما تیکون عولم هست . یعنی اوردن بهشت خدا بر روی زمین . یعنی تلاش برای بهتر کردن عالم . یعنی کمک به فقرا و محرومین . ما برای چریدن که نیامدیم که . اگر خدا می خواست که ما بخوریم و بخوابیم که ما رو میمون می افرید . اینکه خداوند ما رو انسان افرید در این هدفی نهفست . ما ماموریتی داریم در این عالم . یهودیانی که هدف و ماموریت خودشون رو در این دنیا انجام دادند از مرگ هراسی ندارند . برای مثال یکی از خاخام های بزرگ وقتی در تخت افتاده و در حال مرگ بود ، دانش اموزان دیدند که بسیار ناراحت و اشفته است پرسیدند خاخام چرا اینگونه هستی تو که تمام زندگیت پر از تورات و اعمال صالح بوده چرا اشفته ای ؟ می ترسی در ان دنیا ازت بپرسن چرا موسی نبودی ؟ گفت نه . پرسیدند می ترسی در ان دنیا ایراد بگیرند چرا در حد ربای اکیوا ( خاخام بزرگ ) نبود ؟ گفت نه . گفتند پس چته ؟ گفت می ترسم بپرسند ایا تو خودت بودی ؟ ایا در همه توانت به وظیفه و ماموریتت در این دنیا عمل کردی . مرگ اون چیزیه که ما رو از اون هدف اللهی در دنیا جدا می کنه . حضرت موسی دقیقا در همان روزی فوت کرد که تولدش بود . می گویند این یعنی یک انسان کامل . یعنی ماموریت و وظیفه خودش رو در این دنیا به نحو احسنت انجام داد که ثانیه ای ازش تلف نشد . دلیل موفقیت یهودیان در زمینه های مختلف برمیگرده به طور تربیت خانوادگی ما . از همان دوران بچگی به ما یاد داده می شه که ما همگی پیغمبریم و هر کدام از ما الیاهو هنوی ( حضرت خضر ) هستیم و هر کدام از ما وظیفه داریم تا بهشتی رو که ادم و حوا از ان بیرون شدند رو دوباره بر روی زمین بسازیم . البته با نهایت تواضع و خلوص و ایمان به خدا .
-
توی خانواده ما نابغه ایه . چند کلاس جهشی داشت . عربیش هم مثل فارسیش خوبه . یک سالی در کیبوتس در مزرعه فلسطینی ها کار کرد عربی رو از اونها یادگرفت الان تقریبا هر تابستون هم برمیگرده کیبوتس . قبل از اینکه فارسیش در این حد خوب بشه می رفت در فوروم های عربی همین حرف ها رو می زد و اونجا رو بهم می ریخت . الان که فارسیش راه افتاده شده مزاحم فوروم های ایرانی . الان هم بهش گفتم دیگه در بحث شرکت نکنه مگر اینکه یک تاپیک تاریخی چیز باشه تو این مایع ها . شما هم خیلی احساسی می شید و توهین می کنیدا . نکنید اقا نکنید .
-
پسر عموی بی همه کسه خودمه . جناب بیگ بنگ به جایی رفت و امد نداره عزیز . دانیل فقط 17 سال و نیمشه . یه طوری می پرسی انگار مامور اطلاعاتی icon_cheesygrin
-
اول از همه اینکه این اسمش اریل نیست . اسمش דניאל یا همون دانیل هست . یه نوع اپسشن خاصی با این اسم اریل داره بلیط اتوبوس هم که می خواد بخره می گه اسمم اریله . واکنش مردم اسرائیل هم ازش نپرس چون الان چند هفتس اسرائیل نیست البته باید دو ماه دیگه برگرده بره خدمت سربازی که امیدوارم به قول قوه الهی عربا بگیرن ریپش کنن و دهنش هم مورد عنایت قرار بدن
-
ای ناکس . اریل بخ-دا قسم تیکه تیکت می کنم .
-
karkas دنبال کنندگان آغاز شده Alicommando
-
Alicommando دنبال کنندگان آغاز شده karkas
-
لطفا اگه می شه این سؤال رو جواب بدید . استقلال کردستان به نفع ایران هست یا نه؟
-
ببخشید اگر دوستان اطلاع دارند جواب این سؤال رو بدند . فرماندهان ارتش بعث عراق زمان صدام حسین کجا اموزش می دیدن . توی عراق ؟ خارج ؟ کدام کشور ؟ منظورم بیشتر قبل از شروع جنگ خلیج فارس هست . آیا خود عراق آکادمی های نظامی یا دانشگاه های نظامی ندارهچیزی شبیه به دانشگاه امام علی خودمون یا دافوس ؟ کشور های حاشیه خلیج فارس ، اردن ، مصر اکثر نظامیانشون سابقه تحصیل در بریتانیا و امریکا دارن ، عراق چی ؟
-
[color=#222222][font='Helvetica Neue', Arial, Verdana, sans-serif][size=4][background=rgb(255, 255, 255)]اقا محمد عزیز من این مسئله رو دابل چک کردم . افزایش نیست کاهش هست . یعنی کاهش 15 درصدی سرعت استال . این رو از کتب درسی سال پیش خودم بنام From the Ground Up که اتفاقا جزو کتاب های درسی خلبانان توی کانادا هم هست دابل چک کردم . ببینید وقتی ارودینامیک رو مالعه می کنید چند فاکتور هست که سرعت استال هواپیما رو تایید می کنه . Airfoil ، چگالی هوا ، وزن و نیروی لیفت هست . در ارودینامیک می خونیم که وقتی وزن افزایش پیدا می کنه سرعت استال هواپیما هم افزایش پیدا می کنه . نمیدونم چقدر به مسئله Maximum Lift coefficient اشنایی دارید . سخت هم هست بتونم به فارسی توضیحش بدم . همین کلمه رو که نوشتم در گوگل سرچ کنید . اگر چگالی هوا کاهش پیدا کنه سرعت استال افزایش پیدا می کنه . بنابراین هرچقدر ارتفاع افزایش پیدا کنه سرعت استال افزایش پیدا می کنه . اما مسئله مهم که مورد بحث ما هست Airfoil یا به زبان ساده بال ها هستند . اولین درسی که در مسئله ایرفویل ها بهتون یاد می دن اینه که هر چقدر ایرفویل ها بزرگتر و زخیم تر باشند سرعت استال هواپیما کاهش پیدا می کنه . وقتی دور بال های هواپیما یخ می زنه زخامت یا Thickness بال ها رو زیاد تر می کنه و به استناد به همون تئوری در ارودینامیک که بال های زخیم تر باعث کاهش سرعت استال می شن ، یخ زدگی بال ها باعث کاهش سرعت می شن . امیدوارم سؤال جناب hamedof هم پاسخ داده باشم . [/background][/size][/font][/color]
-
[color=#222222][font=Helvetica Neue', Arial, Verdana, sans-serif][size=4]تا حالا مطلبی به این قدر تخصصی در مورد یخ زدگی به زبان فارسی ندیده بودم . متاسفم که استقبال نمی شه فقط کافی بود یه تاپیک در مورد داعش یا اسرئیل و فلسطین زده بشه زیر یک ساعت 10 پیج کاربرا کامنت می دن . [/size][/font][/color] [color=#222222][font=Helvetica Neue', Arial, Verdana, sans-serif][size=4]من که رشته ام اینه چیزی برای اضافه کردن ندارم . پس بگذارید در مورد de-icing هواپیما از تجربه خودم بگم .مسئله یخ زدگی مسئله خیلی مهمی . خیلی راحت بال می تونه 30 درجه از قدرت لیفت رو از دست بده . سرعت استال هواپیما رو 15 درصد کاهش می ده و نیروی درگ رو بین 200 تا 500 درصد افزایش می ده . خیلی سال پیش تصمیم اینکه هواپیما باید دی ایس بشه رو خلبانان هواپیما می گرفتند و تا اونجا هم که می تونستند و مقدور بود این کار رو نمی کردند هم بدلیل تاخیر پرواز ، کمبود بودجه و هم عدم اشنایی صنعتگران هوانوردی و خلبانان به اهمیت و خطر ایس بر روی بدنه هواپیما . اما امروز دیگه اون مسئله نیست و عملا بر اساس قوانین امریکا و کانادا دیگه تیک اف بدون De-icing غیر قانونی هست . اسم قانون رو هم گذاشتند Clean Aircraft Concept . البته استثنا هم قائل می شند . برای مثال اگر برف خشک ( Dry Snow ) چون در هنگام تیک اف بخودی خود از از بدنه کنده می شه نیازی به دی اسینگ نداره . در کانادا بعنوان یکی از شمالیترین کشور های دنیا این مسئله بشدت جدی گرفته می شه مخصوصا تورنتو یکی از بهترین مراکز De-icing دنیا داریم . در فرودگاه پیرسون تورنتو Central De-icing Facility رو داریم که بزرگترین مرکز دی ایسینگ دنیا هست. که دیگه از ماه مهر کارش شروع می شه و خیلی هم پرکار هست در قسمت های شمالی تر مثل کبک 9 ماه از سال عملیات دی ایسینگ دارند در استان های بالاتر مثل نونوت و یوکان که عملا 12 ماه از سال دی ایسینگ انجام می دن . [/size][/font][/color] [color=#222222][font=Helvetica Neue', Arial, Verdana, sans-serif][size=4]مرکز دی ایسینگ فرودگاه پیرسون تورنتو چیزی شبیه به کار واش هست . حدود 6 تا bay داره. بعد از اینکه مسافر ها سوار هواپیما شدند خلبان رادیو رو به Pad control عوض می کنه که در ارتباط مستقیم با کارگران مرکز دی ایسینگ می شه . هواپیما وارد موقعیت bay می شه و چون عملیات با موتور روشن صورت می گیره باید نهایت دقت رو انجام بدن . اینجاست که ماشین Denmark Vestergaard Beta وارد می شه . معمولا دو تا یکی در سمت راست و دیگری در سمت چپ . هواپیما های کوچک معمولا با یکی از این ماشین ها کارشون راه می یفته . یک ایرباس 320 با دو تا ، هواپیما های جامبو مثل ایرباس 340 یا بوئینگ 747 یا 777 یا ایرباس 380 معمولا 4 تا از این ماشین ها نیاز دارند . مرکز تورنتو حدود 27 تا دی ایسینگ ماشین داره . حدودا دی ایسینگ یک هواپیما هم بین 10 تا 15 دقیقه طول می کشه . میانگین برای یک ایرباس 320 توی فرودگاه تورنتو 11 دقیقه هست با مصرف 300 لیتر تایپ 1 و 200 لیتر برای تایپ 5 . [/size][/font][/color] اجازه بدین یک توضیحی هم در مورد De-icing و Anti-icing بدم . دی ایسینگ برداشتن یخ ها از روی بدنه هواپیما هست . انتی ایسینگ از بوجود امدن یخ بر روی بدنه یا بال ها جلوگیری می کنه . ماده ای هم که می ریزن مخلوط آب هست با گلیکول ( Glycol ) . البته همین مخلوط بر اساس شرایط کمی تغییر می کنه . برای مثال چند تایپ مختلف این مخلوط رو داریم که بر اساس دمای هوا روی زمین ، دمای هوا در هنگام ایربورن شدن هواپیما و نوعی یخ یا برفی که بر روی بدنه هست ، تعیین می شه . دو تایپ فلاد بر روی هواپیما ریخته می شه . تایپ 1 دی ایسینگ داریم که اکثرا از همین نمونه استفاده می شه برای دمای 3 درجه زیر صفر با برف و یخ سبک . تایپ 5 5 داریم که برای انتی ایسینگ استفاده می شه . یادم می یاد چند سال پیش فرودگاه تورنتو بقدری هوا بد شده بود و بقدری عملیات دی ایسینگ انجام دادن که فلاد دی ایسینگ فرودگاه تمام شد . مجبور شدند از فرودگاه های دنور ، مونترال و شیکاگو و فورت وورت درخواست کمک کنند . واسه یه 747 هند نزدیک به 5000 گالون فلاد مصرف کردند . [img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10072/de.jpg[/img]
- 25 پاسخ ها
-
- 21
-
از جوابتون ممنون . اصلا از دکتر های اسیایی توی ایران خبر نداشتم .
-
[quote name='bigdelimohamad9' timestamp='1404021422' post='389057'] جناب هانس در سال 57 بیش از 60% مردم ایران بیسواد محض بودند و به ازای 36 میلیون جمعیت فقط 160 هزار دانشجو وجود داشت که تازه 98% اونها در مقاطع فوق دیپلم و لیسانس تحصیل می کردن یعنی سطوح عالی آموزشی تقریبا در ایران وجود خارجی نداشت ! تحقیق و پژوهش و نوآوری و اختراع بماند که در فضای دانشگاه های اون دوران اصلا نمی دونستن این چیزا خوردنیه یا پوشیدنی [b]برای درک بهتر سطح علمی ایران در اون ایام بد نیست بدونید ما که امروز قطب پزشکی خاورمیانه هستیم پیش از انقلاب برای تامین پزشک عمومی محتاج همون هند و پاکستان عقب مونده بودیم. [/b] و به خاطر همین بود که در زمان شاه تحصیل کرده بیکار نداشتیم چون به نسبت جمعیت کشور تقریبا تحصیل کرده ای نداشتیم. حالا در چنین جامعه و با چنین زیر ساخت های فاجعه باری یک نفر به اتکای چند میلیارد دلار درآمد مازاد حاصل از انفجار مقطعی قیمت نفت دچار این توهم شده بود که [color=#FF0000]میشه فرهنگ و تمدن رو با پول خرید[/color] !!! [b]شک نداشته باشید که جنس نگاه و سیاست های اعمالی رژیم پهلوی ایران رو به سمت عربستان شدن پیش می برد نه ترکیه و مالزی شدن؛ حالا اگر شما عربستان امروز رو پیشرفته و توسعه یافته می دونید من دیگه صحبتی ندارم [/b] ضمنا برای اینکه خیال دوستان راحت بشه مجددا یادآوری می کنم که در سال 56 افت ناگهانی قیمت نفت سران رژیم شاه رو تا حدود زیادی از توهم خارج کرد و تقریبا اکثر برنامه های فضایی که برای دهه های 60 و 70 اعلام شده بودند بی سر و صدا کنار گذاشته شدند پس اگر انقلاب نمیشد هم خبری از اون اهداف نبود. [/quote] خیلی ممنون می شم اگر منابع حرفاتون رو عنوان کنید . اعزام بیماران به خارج به اروپا و امریکا رو شنیده بودم اما هند و پاکستان رو خیر . قطب پزشکی در خاورمیانه منظورتون از چی هست . پزشکی شاخه های مختلفی داره که ایران در یک سریش پیش رو هست در یک سری دیگه عقب . به اساس گزارش سازمان جهانی سلامت ( منبعش هم هست اگر خواستید ) ایران از لحاظ سیستم بهداشت و سلامت رتبه 93 هست . در سلول های بنیادی اسرائیل جلو تر از ایران هست . در مهندسی بایومدیکال جلوتر از ایران هست . سال گذشته نزدیک به 35 هزار خارجی به اسرائیل برای درمان رفتند . در کدوم رشته شما منظورتون هست ؟ اینکه ایران به عربستان تبدیل می شد رو کمی بیشتر بدید . این مسئله کنسل شدن برنامه های فضایی هم اگر ممکنه منبعش رو ذکر کنید
-
اقا امین دست شما دردنکنه مطلب جالبی بود . توی یکی از سفر ها به امریکا کنکورد رو از نزدیک دیدم و چند انالیزه هم روش انجام دادیم . قبل از انقلاب این هواپیما قرار بود خریداری بشه و بابتش هم تبلیغات زیادی نسیب ایران ایر شد اما بر خلاف باور اکثر مردم که فکر میکنند بخاطر انقلاب این هواپیما ها به ایران داده نشد بلکه تصمیم کارشناسان قبل از انقلاب بود که منجر به لغو قرارداد شد . چند مشکل داشت . مشکل اولش مصرف سوختش بود . به ازای هر مسافر سی و نیم برابر بیشتر از یک بوئینگ 747 نمونه اس پی سوخت مصرف می کرد . اگر هواپیما بین ساعات 12 تا 5 بعد از ظهر تابستان از تهران پرواز می کرد این مصرف سوخت حتی می تونست به 4 برابر ( حداقل ) یا 6 برابر ( حداکثر ) برسه . زمانی برنامه بود برای بین المللی کردن شیراز اهواز و ابادان و وصل این فرودگاه به خطوط فرانکفورت و دسلفدورف . استفاده از کونکورد در تابستان اهواز می تونست مصرف سوخت رو به حداکثر ( 6 برابر بوئینگ 747 ) برسونه . مشکل دوم مقصد بود . بنابر پیشبینی کارشناسان ایران ایر از این هواپیما برای مقصد تهران نیویورک باید استفاده می شد . برد هواپیما حداکثر 7 هزار کیلومتر بود که جوابگوی مسافت 9 تا 11 هزار کیلومتری بین تهران و نیویورک رو نمی داد پس باید در اروپا برای سوختگیری توقف می کرد . یک مشکل بود . مشکل این بود که اروپا اجازه پرواز با سرعت مافوق صوت بالای اسمانش رو نمی داد . مشکل بعدی تعداد مسافر بود . در نمونه هایی که ایران سفارش داده بود فقط قدرت جابجایی 100 نفر رو داشت با قیمت سوخت و هزینه های بالای نگهداری قیمت بلیط کنکورد رو بسیار بالا می برد بنابراین عموم علاقه ای به سوار شدن به این هواپیما رو نشون نمی دادن . حتی زمانی که کونکورد توسط ایر فرانس و بریتیش ایرویز استفاده می شد به ندرت عموم مردم سوار می شدن اکثر مسافرنیش گروه های موسیقی و نمایندگان و کارکنان شرکت های سرمایه دار بودن که می توتنستن از پس پرداخت هزینش بر بیان . بنابراین تصمیم برای خرید لغو شد . [color=#222222][font='Helvetica Neue', Arial, Verdana, sans-serif][size=4] در مورد هواپیما های سوپرسونیک هم چند مسئله خیلی مهم هست که باید اشاره کنم . ببینید وقتی یک هواپیمای با سرعت سوپر سونیک در حال حرکته موج های فشار هوایی بوجود میاد که بهش می گیم Shock Wave . مثل موج هایی که مثلا یک قایق بوجود می یاره در حالی که در اب حرکت می کنه . وقتی هواپیما با این سرعت در حال حرکت این Shock Wave ها از هواپیما کنده می شن و به سمت زمین پرت می شن . وقتی این Shock Wave ها به گوشات برخورد می کنه یک افت فشاری زیادی رو در گوشت ایجاد می کنه . اسم های زیادی هم داره اما معمولا سانیک بوم بهش می گن . کونکورد دو برابر سرعت صوت حرکت می کرد . به همین دلیل هم بود که فقط بالای اتلانتیک اجازه پرواز با سرعت بالای صوت رو داشت . صدای سانیک بوم های هواپیما های کونکورد متعلق به بریتیش ایرویز و ایرفرانس که بین این کشور ها و نیویورک پرواز می کردند رو می شد در جنوب غربی نواسکوشیا استان شرقی کانادا شنید . بزرگترین مشکل این هواپیما ها دقیقا همین مسئله بود . الان FAA و حتی حمل و نقل کانادا برنامه Noise Level reduction یا همان کاهش صدا رو دنبال می کنه . خیلی سخته که اجازه به همچین هواپیما هایی داده بشه اما خوب تا ده سال دیگه کی می دونه شاید این مسئله حل شد .[/size][/font][/color]
-
[quote name='bigdelimohamad9' timestamp='1403955442' post='388899'] خیلی از برنامه ها و اهدافی که در کتابهایی مثل «پیش به سوی تمدن بزرگ» و «برنامه های 4 ساله هویدا» و امثالهم ذکر شده بودند آرزوهای واهی و شعارهای پوچی بودن که اولین قدم ها در راستای اجرای اونها جز نابودی کشاورزی و خالی از سکنه شدن روستاهای ایران و تشکیل حلبی آبادهای فاجعه خیز در حاشیه تهران و شهرهای بزرگ ثمری نداشت و نهایتا در همون رژیم پهلوی با عزل هویدا و انتصاب جمشید آموزگار به نخست وزیری فتیله شون پایین کشیده شد. هرچند که دیر شده بود و این اقدامات کوچیک مانع خیزش عمومی و وقوع انقلاب نشد؛ [b]البته هیچ گاه به علل و عوامل اقتصادی انقلاب اون طور که باید و شاید پرداخته نشده تا این مسائل به خوبی روشن بشه.[/b] [/quote] 35 40 سال پیش فکر می کنم تمام کشور های منطقه توی فقر دست و پا می زدند . به استناد به امار در سال 56 نیمی از جمعیت ایران بی سواد مطلق بودند . شما با جمعیتی که نیمیش خواندن و نوشتن بلد نیستند انتظار بوجود اوردن یک اقتصاد پویا رو نباید داشته باشی . بعد از جنگ 1953 کاری که کره جنوبی کرد سرمایه گذاری عظیم بر روی تحصیل تا پایه اخر دبیرستان همراه با اموزش فنون بود . سعی کرد پایه تحصیلی رو قوی کنه تا پایه دانشگاه و خوب نتیجه خوبی هم داد . وضع ایران قبل از انقلاب از لحاظ اقتصادی اگر خوب نبود اما بی شک از همه کشور های اسلامی بهتر بود حتی اقتصاد کشاورز مهور ترکیه هم پیشرفت اقتصادی ایران بخصوص از بین سال های 1352 تا 57 رو نداشت . اگر می شه در مورد علل اقتصادی انقلاب هم توضیح بدید چون اکثر رهبران مذهبی در ایران بخصوص در سال های اخیر هی می گن ما برای شکم انقلاب نکردیم . ایران ایر قبل از انقلاب بعد از هواپیمایی کوانتس استرالیا مقام دوم دنیا رو داشت . اگر اون مسیر با مدیریت خادمی ادامه پیدا می کرد امروز بی شک اگر اول نبود اما در بین ده ایرلاین برتر دنیا بود .