zax_01001

روش های معدوم کردن مواد منفجره

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

الف ) سوزاندن: ساده ترین و متعارف ترین روش معدوم کردن مواد منفجره است.سوزاندن مواد منفجره باید در فضای باز و با حفاظ مناسب و دور از مناطق مسکونی انجام گیرد.طریقه سوزاندن به صورت لایه هایی به ضخامت 10 سانتی متر روی سطح زمین انجام میگیرد.معمولا دینامیت , بوستر و فتیله کند سوز از این روش معدوم میگردند.
ب) منفجر کردن: در این روش با مدار بندی مناسب و با استفاده از چاشنی و فیتیله کند سوز و یا چاشنی الکترکی ماده منفجره را منهدم میکنند. انهدام باید کاملا به روش ایمنی و به صورت اندک اندک صورت گیرد.انهدام مقادیر زیاد ممنوع میباشد.ترکیبات اسلاری , بوستر ها و دینامیت ها را میتوان از این روش انهدام کرد.
ج) تجزیه شیمیایی یا حرارتی : برخی از مواد از قبیل نیترو گلیسرین و مواد آغشته به نیترو گلیسرین را میتوان از این روش معدوم کرد.دراین روش بسته به نوع مواد منفجره , با استفاده از محلول های شیمیایی اقدام به تجزیه آنها میکنند.مثلا برای نیترو گلیسرین از محلول سود غلیظ در متانول در دمایی 70 درجه سانتی گراد استفاده میکنند.
د) ریختن درآب: ترکیباتی را که در آب حل و تجزیه میشوند به این روش منهدم میکنند.مثلا آنفو و باروت سیاه را میتوان ئر مقادیر زیادی از آب مثل آب دریا و آب راکد مثل آب مرداب ریخت و منهدم کرد.
منبع:http://www.isaem.org

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.