ColonelShak

جدول تشكيلاتی القاعده

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

درسته . کاروانهای حمل مواد مخدر دارای اسکورت بالا هستند . نه بخاطر مبارزه با نیروهای امنیتی بلکه برای حفظ کالای خود در برابر دیگر قاچاقچیان . در سالهای 65 این قاچاقچیان گرد و خاک زیادی در منطقه داشتند . در گردنه تنگه ماهی حتی نیروها جرات نزدیکی نداشتند تا اینکه با یورش نیروهای سپاه به این منطقه یک پاک سازی عظیم صورت گرفت .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
كلنل جان

با توجه به عكست سنت به سالهاي 65 نميخوره ؟
در ابتداي جنگ و همچنين اوايل انقلاب نه تنها در بخش شرقي بلكه در ديگر نواحي هم مردم اين سرزمين دچار خسارتهاي زيادي از تروريست شده بودند. گروههايي كه با حمايت گروهك منافقين و يا هواداران سلطنت دست به ايجاد تنش در منطقه ميزدند.

در حقيقت القاعده با اومدن اسامه شروع به شكل گيري از نوع هرمي شد و. از ملوك طوايفي خارج شد. سران قبايل متعهد شدند كه دستورات رو به صورت هماهنگ اجرا كنند و كساني كه از راس هرم تخطي كردند از گردونه حذف شدند كه به زيبايي دوست خوبم كلنل شرح دادند.

ايااز القاعده شاخه افريقا كه جز اخرين بخشهايي بود كه به اين بدنه متصل شد مطلبي داري؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان عاقبت این گروه رو چطوری می بینید؟
ایا ممکنه این گروه دوباره مورد استفاده کشورهای دیگه قرار بگیره؟
اسامه بن لادن الان می خواهد در کدام جبهه باشه این وری یا اون وری؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
چند چيز در دنيا در اينده بحران محسوب خواهد شد. يكي از اونها القاعده خواهد بود. ببينيد القاعده نه به معناي ديدگاههاي اسلامگرايانه اونها و به به سيستم مالي تسليحاتيشون. بلكه به معناي اين ديدگاه نابود كننده ( هدف وسيله رو توجيه ميكند ) هست.

اين گروه قبح بعضي از اعمال رو در بين نسلها از بين برد. وقتي ميگم نسلها يقين داشته باشيد تاثيرات اين تفكر تا ساليان زياد باقي خواهد ماند....

دوم اينكه پس از جنگ سرد دولتهاي غربي نياز به ساخت دشمني بودند كه توجيه كننده لشكر كشيها و دخالتهاشون باشه. و چه كسي بهتر از القاعده بي قانون، بي رحم.

پس تا زمان تراشيده شدن دشمن جديد من و شما همچنان شنونده اخباري از اين گروه خواهيم بود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
القاعده به اروپا نزدیک می شود :



در حالي که القاعده در عراق در حال تضعيف شدن است و كاهش شمار انفجارهاي انتحاري در اين كشور اين موضوع را تأييد مي‌كند، به‌نظر مي‌رسد اين گروه تروريستي مي‌خواهد جبهه‌هاي جديد را در الجزاير بگشايد.

شبكه خبري سي‌ان ان اعلام كرد: اين گروه در تلاش است تا پايگاه‌هاي خود را در شمال آفريقا تقويت کند و آمريکا و اروپا به دقت تحرکات اين گروه را زير‌نظر دارند.

سي‌ان ان با پخش تصاويري از يکي از پايگاه‌هاي القاعده در الجزاير به نقل از خبرنگار خود گفت: اينها تصاويري آشنا در مکاني است که چندان آشنا نيست. عوامل القاعده در کوهستان‌هاي شمال آفريقا در الجزاير آموزش مي‌بينند و با وجود ناآرامي‌هاي سياسي که دارد تلاش کرده است از ورود نيروهاي القاعده كه غرب آنها را جهادي مي‌خواند، در اين کشور جلوگيري کند.

کامل طويل، کارشناس الجزايري مسائل تروريسم به شبكه خبري سي‌ان‌ان در اين باره گفت: اگر القاعده قادر باشد به منافع غرب به‌ويژه منافع آمريکا در هر کجا که باشد حمله کند، شکي در اين کار نخواهد کرد. حال اين منطقه شمال آفريقا باشد يا قلب اروپا، براي القاعده تفاوتي ندارد.

در ادامه گزارش سي‌ان ان آمده است:شاخه آفريقايي القاعده در الجزيره تمرکز يافته است که 45 دقيقه با هواپيما تا اروپا فاصله دارد. اكنون برخي كارشناسان ضدتروريسم در غرب نگران اين مسئله هستند که جبهه‌هايي که تا پيش از اين در شرق گشوده شده بود اکنون در جنوب اروپا نيز گشوده شود.

محمود بلحيمر، روزنامه نگار الجزايري در اين باره به سي‌ان ان گفته است: القاعده به‌دنبال محلي براي تبليغ است و مي‌خواهد با حمله به جهانگردان خارجي توجه رسانه‌ها را به خود جلب کند.

حملات در الجزيره شامل حمله به غربي‌ها و مراکز دولتي بوده است. ولي اين گروه بسيار فعال است و نسل جديدي از جهادي‌ها را که نسل جديدي از بمب‌گذاران انتحاري هستند به خدمت گرفته است.

در بخش ديگري از اين گزارش درباره فعاليت القاعده در الجزاير آمده است:بيکاري زياد در اين کشور بي‌شک عاملي براي سوق داده شدن افراد تندرو به سوي تروريسم است ولي کارشناسان نمي‌دانند که تروريسم در الجزاير تا چه اندازه سرخوردگي داخلي و خشم خارجي را برمي انگيزد.

رابرد فورد، سفير آمريکا در الجزاير در اين باره به سي‌ان ان مي‌گويد: تلاش‌هاي زيادي براي جذب جوانان الجزايري صورت گرفته است و اين تلاش‌ها بيشتر جواناني را که از نبود امکانات اقتصادي احساس سرخوردگي مي‌کنند يا به علتي مانند جنگ عراق احساسات ضدآمريکايي دارند هدف قرار داده است.

به همين علت است که سفير آمريکا در الجزاير بيشتر وقت خود را صرف توضيح اين مسئله براي مردم منطقه مي‌کند که چرا آمريکا تلاش دارد دمكراسي را وارد عراق کند. آمريکا همچنين به‌دنبال راهي براي بهبود وضع اقتصادي مردم الجزاير است.

خبرنگار سي ان ان سپس با شماري از مردم الجزاير که از وضع بد اقتصادي و بيکاري رنج مي‌برند مصاحبه‌هايي انجام داده است.

مردم الجزاير در اين مصاحبه‌ها از تلاش دولت الجزاير براي نابود كردن مخفيگاه‌هاي نيروهاي القاعده در كوه‌ها خبر داده‌اند. اما آنها از مشخص نبودن هدف اين عمليات و همچنين محافظت ضعيف از مرزها توسط ارتش گلايه دارند.

القاعده در الجزاير به شدت از سوي دولت الجزيره، آمريکا و اروپايي‌ها تحت نظر است.
آنها در تلاشند تا با ايجاد راه‌هاي بين‌المللي همکاري جديدي را براي مقابله با خطري که به صورت بالقوه و روز افزون جبهه‌هاي جديد در جنگ با تروريسم را تشکيل مي‌دهد پيدا کنند.


منبع : http://www.hamshahrionline.ir/News/?id=39130

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دست اندركاران مقابله با جهاداين بار به طور ملموسى توجه خود را معطوف به خطر رو به افزايشى كرده اند كه لحظه به لحظه گسترده مى شود. به اعتقاد اين مسئولان اين خطر بخش هاى شمالى و صحراهاى غرب آفريقا از سواحل آتلانتيك در مراكش گرفته تا موريتانى و بيابان هاى خشن چاد را دربرگرفته است. كانون مشكلات مربوط به جهاد در اين قاره گروه سلفى موسوم به «وعظ و مبارزه» است كه با استفاده از حرف اول كلمات آن به زبان فرانسه به GSPC معروف هستند. در سپتامبر ۲۰۰۶ ايمن الظواهرى از رهبران القاعده از پيمان جديد القاعده با GSPC خبر داد. هر دو گروه علاقه مندى خود را به مبارزه با فرانسه و آمريكا ابراز داشته بودند. در ژانويه ۲۰۰۷ GSPC اعلام كرد از اين پس با نام القاعده در شمال آفريقا فعاليت خواهد كرد. معاون اداره امنيت آمريكا ديويد ولش به تازگى نگرانى خود را از رشد روزافزون القاعده در آفريقا ابراز داشت و گفت: تهديداتى كه از جانب القاعده در اين سرزمين صورت مى گيرد، بسيار خطرناك هستند و عمليات آنها روند رو به افزايشى داشته است. مقام هاى ارشد دولتى نيز در مصاحبه هاى خود حتى پا را از اين فراتر گذاشته و مدعى شده اند اين گروه به صورت سازمان يافته پخش شده اند كه از شمال تا منطقه فقير «صحرا» و از جنوب تا زمين هاى لم يزرع «ساحل» گسترش يافته اند. آنها مى دانند كه اين منطقه وسيع به صورت بالقوه مهياى چنين حركت هايى است. يك مقام امنيتى ويژه آمريكا مى گويد القاعده اى كه با تمركز GSPC شكل گرفته است، خطرناك تر از سلف خود است، زيرا آنها با توجه به مبانى ذهنى بن لادن، تمركز خود را بر روى حمله به ساختمان هاى دولتى و حملات استشهادی قرار داده اند. اين مقام دولتى مى گويد: بايد بابت اين مسأله نگران باشيم. زيرا اين گروه هنوز در ابتداى راه است و هنوز به عبارتى به فصل ميوه دهى خود نرسيده است.
از آنجا كه اين گروه هنوز توانايى حمله به خود آمريكا و مردم شهرهاى آن را ندارد، همان طور كه مقام هاى آمريكايى نيز تصريح كرده اند، گروه هدف حملات خود را سفارتخانه هاى آمريكا در شمال آفريقا، جاسوسان آمريكايى كه به اين كشورها سفر كرده اند.
اكنون دولت آمريكا نيروى خود را براى مبارزه با چنين گروه هايى در آفريقا، بر تشكيل هسته هاى امنيتى صرف كرده است كه با طرح ارائه شده از سوى دفتر بوش در حال شكل گيرى است. اين هسته امنيتى كه ۶ فوريه ۲۰۰۷ خبر تشكيل آن منتشر شد و قرار است در ۳۰ سپتامبر ۲۰۰۸ فعاليتش شروع شود « ستاد فرماندهى نظامى در آفريقا » نام دارد كه به اختصار افريكوم (Africom) معرفى مى شود. هم اكنون شمال آفريقا زير نظارت سه فرماندهى نظامى مختلف است اما زمانى كه افريكوم شروع به كار كند نيروهاى نظامى آمريكا به صورت واحد عمل خواهند كرد. مقام هاى وزارت دفاع آمريكا در طول ماه آوريل به ۶ كشور آفريقايى سفر كردند تا بتوانند نگرانى هاى اين كشورها بابت افزايش نيروها، سربازان و منابع آمريكايى در كشورهايشان و كلاً قاره آفريقا را كاهش دهند. به گفته مقام هاى پنتاگون فرماندهى جديد لزوماً به معناى بروز حوادث و رويدادهاى دراماتيك در اين قاره نخواهد بود. گزارش تازه اى كه از سوى اداره مطالعه و تحقيق كنگره آمريكا منتشر شده، حاكى از آن است كه اين پايگاه و فرماندهى جديد موجب سؤال هاى بسيارى از كنگره شده است. بيشتر اين پرسش ها نيز حاكى از نگرانى ها درباره اين مسأله هستند كه فعاليت هاى نظامى آمريكا در آفريقا تحت تأثير سياست خارجى آمريكا قرار خواهند گرفت يا خير. اين گزارش همچنين حاكى از آن است كه آژانس آمريكا در توسعه بين الملل نگران آن هستند كه شايد پنتاگون از مفادى كه اكنون وضع كرده، پا را فراتر نهد. همان طور كه پيش از اين نيز در نقش ديپلماتيك و توانايى هايش چنين كارى را كرده است. وزارت كشور آمريكا مدتى است رهبرى شمال آفريقا را به دست گرفته است. در ژوئن ۲۰۰۵ خبرهاى فراوانى در مورد GSPC منتشر شد. در اين خبرها آمده بود، اين گروه در تدارك عملياتى ويژه در كشورهاى اين منطقه هستند.
يكى از مقام هاى آمريكايى در اين مورد مى گويد: «صحرا پر از مناطق غيرقابل سكونت است. اين مناطق مى توانند براى گروه هايى از اين دست بهترين مكان براى تمرين و كار با اسلحه باشند.» مقام هاى دولتى آمريكا مى گويند GSPC از گروه هاى كوچكى كه در اسپانيا، ايتاليا، مراكش و مالى هستند، حمايت مى كند و اردوهايى تمرينى براى آنان در زمين هاى لم يزرع «ساحل» برگزار مى كند. GSPC از زمانى كه به گروه القاعده پيوسته، تحت رهبرى آن حركت مى كند و مبناى فعاليت هاى خود را عمليات استشهادی در الجزاير قرار داده كه اوج آن چندى پيش با انفجار در مقابل يكى از كاخ هاى دولتى و يك ايستگاه پليس روى داد. در نخستين عمليات استشهادی كه در الجزاير روى داده ۳۳ نفر كشته شدند. اين گروه به طور آشكارا وعده داده اند كه خارجيان و بيگانگانى را كه مى خواهند سرزمين هاى اسلامى را زير سيطره خود بگيرند و از آن بهره بردارى كنند، به ويژه ديپلمات ها و سرمايه دارانى كه در شمال آفريقا هستند، هدف حملات خود قرار خواهند داد. به ادعاى پيمانكارانى كه با دولت آمريكا همكارى دارند و فعاليت هاى GSPC را زير نظر دارند، اين گروه نيز همانند القاعده مجله اى اينترنتى و كتاب دارد. اين گروه چندى پيش نيز فيلمى ويديويى منتشر كرد كه در آن عمليات و فعاليت هاى اعضاى گروه نشان داده مى شد. مقام هاى دولتى آمريكا بر اين نكته پافشارى دارند كه دولت الجزاير در مقابله با گروه هاى سلفی در طول دهه ۱۹۹۰ موفق عمل كرده است. اما اين واقعيت نيز وجود دارد كه در اين مدت ده ها هزار نفر بر اثر خشونت هاى جارى كشته شده اند. تحليلگران معتقدند شمال و غرب آفريقا هنوز به آن اندازه كه افغانستان در زمان حكومت طالبان، محيطى امن براىمجاهدین به شمار مى آمد، براى اين گونه فعاليت ها آماده و امن نيست. در تحقيقات تازه اى كه نيز منتشر شد، كاوشگران آنان در حال بررسى نظرات موافق و مخالف بسيار درباره معرفى مكان هاى مختلفى هستند كه مجاهدان مى تواند پس از افغانستان و پاكستان در آنها پايگاه بسازد، از جمله اين مكان ها منطقه «ساحل» است كه دولت بر آن نظارت چندانى ندارد. اين منطقه كه خالى از جمعيت و حتى بدون امكانات بهداشتى و سلامتى و بيمارستانى است به گفته مقام ها اين گمان را در ذهن انسان تشديد مى سازد كه اين مناطق مى توانند محل وسوسه انگيز براى يك گروه وابسته به القاعده در آفريقا باشند، زيرا نقاط نفوذپذيرى كه در مرزهاى اين منطقه وجود دارد و همچنين اهمال كارى و ضعف دولتى هاى اين مناطق در كنار فقر و تشنج هاى سياسى اين امكان را براى سرمايه گذاران حركت هاى جهادی فراهم مى كند كه اين ناحيه را در كانون علاقه خود جاى دهند. اين مقام ها مى گويند در كنار چنين امكاناتى، عوامل ديگرى هم هستند كه در انتقال و ترانزيت مجاهدین و نيز رشد سلفیون در اين منطقه ايفاى نقش مى كنند. از جمله اين موارد است:
جمعيت قابل توجه جوانان
نيمى از مردم عرب آفريقا مسلمان هستند اما در ميان اعراب اين منطقه شمارى سلفی هستند كه تعداد زيادى از آنها در «ساحل» زندگى مى كنند. البته امتداد آن تا خاورميانه نيز كه در آنجا نيز جمعيت سلفیون

زياد است، كشيده مى شود. تركيب غالب جمعيت اين منطقه را جوانان تشكيل مى دهند. يعنى قشرى كه القاعده و سلفيون سربازان و استشهادیون خود را از ميان آنان بر مى گزينند.
مناطق بى ثبات
مراكش و الجزاير هر دو مناطقى پرتنش هستند. شورشيان جبهه پوليساريو ده ها سال است سرزمين هاى بيابانى غرب آفريقا را محل تاخت و تازهاى خود كرده اند و تاكنون ۱۰۰ هزار نفر از مردم اين مناطق را مجبور كرده اند به اردوگاه هايى در الجزاير نقل مكان كنند. نكته جالب اين است كه سلفى ها با وعده بازگشت ثبات در جوامع شمال و شاخ آفريقا آمده اند آنها با شعار اعطاى استقلال و آرامش و نجات اين كشورها از چنگ بحران مزمن ناامنى هستند. نيجريه كه مسلمانان در بخش شمالى آن زندگى مى كنند، ماه گذشته يكى ديگر از مناطق پرخطر شناخته شد كه بخش شمالى آن تحت سيطره GSPC قرار دارد. به گفته مقام ها ،
اين كشور اگرچه بزرگترين توليدكننده نفت آفريقا است، اما به خاطر حضور GSPC شرايط امنيتى بسيار متزلزل پيدا كرده است. مقام هاى ارشد اطلاعاتى مى گويند مسأله مجاهدین در شمال و غرب آفريقا چهره اى كاملاً متفاوت دارد و با شاخه ها و شعبه هاى آن در ديگر مناطق دنيا فرق مى كند. براى مثال در ساحل سلفیون لزوماً فقيرترين فقيران نيستند و حتى در شمال نيجريه مى توانيم در بين آنان افرادى تحصيلكرده و ثروتمند را نيز مشاهده كنيم. جين هرمان، كه يكى از اعضاى كميته امنيتى آمريكا است و اغلب به آفريقا سفر مى كند، مى گويد: پيش از اين عقيده داشته است شمال آفريقا مكانى مستعد براى سلفیون است كه مى توانند تهديدى جدى براى اروپايى ها باشند. اما حالا وى تأكيد دارد كه اكنون به شدت معتقدم كه شمال آفريقا مى تواند تهديدى جدى براى همه جهان باشد. او مى گويد: «آفريقا سال ها است مورد بى توجهى جهانيان بوده است و بنابراين پس از اين بايد اين را بدانيم و بفهميم كه چرا اين منطقه اكنون تبديل به مكانى پرخطر و مستعد براى رشد جهاد شده است.»



منبع : http://www.salafi1.blogfa.com/post-61.aspx

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوست عزیز اون عکسی که من گفتم سردار شهید محمد ناصر ناصری است که در کنسولگری مزارشریف در افغانستان به دست طالبان ملعون به شهادت رسیده است و اون عمس هم احتمالا باید در افغانستان باشد !!
در لینک های زیر شما می توانید زندگینامه این شهید بزرگوار و عکس های دیگر را از ایشون ببیند:
http://www.sajed.ir/pe/content/view/7644/193/

http://www.shohada.org/ShahidPhotos.aspx?id=7700233

راستی در شماره هشت امتداد هم همین عکس به علاوه ی توضیحاتی آورده شده است!!

دوست عزیز کلنل لطفا اون عکس رو پاک کن تا بیشتر این شهید مظلوم مورد ظلم واقع نشده !!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به روی چشم azarakhsh دوست خوبم . ولی به نظر من اون تصویر کنار کاتیوشا شهید بزرگوار ناصری نیست .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
البته با اجازه کنلل این رو اضافه کنم که هر گروه و تشکیلاتی نمتونه به این بدنه پیوند بخوره.
چند انفجار و چندین ترور و جاسوسی به نفع القادعده از شروط اولیه مذاکرات هست و در ادامه هست که کم کم حمایتهای مالی از سمت القاعده به سمت گروههای افراطی در شمال افریقا سراریز میشه.

جنبه تبلیغاتی این گروه بسیار بیشتر از جنبه های نظامی هست. چند وقت پیش چند از تن از روحانیون مناطق شیعه نشین بدست این گروه افراطی به شهادت رسیدند....

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.