ColonelShak

حمله به مناطق شهري

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

در حمله به مناطق ساختماني و مسکوني ابتدا ماموريت يگان عمل کننده را مشخص نموده و سپس عمليات آغاز ميشود. آنچه که در اين گونه ماموريتها قابل دقت است اين است که نيروهاي آفند کننده ( مهاجمين به شهر ) قدرت مانور بيشتري دارند و امکان محاصره شهر را دارند و به تبع آن در پي محاصره و تشديد عمليات امکان تسليم طرف مقابل وجود دارد. نيروي آفند کننده ميتواند نقاط مختلفي جهت نفوذ و حمله انتخاب و از معابر موجود جهت نفوذ دادن عوامل و نيروهاي خود استفاده کند.
ديگر اينکه نيروي آفند کننده به راحتي ميتواند به انواع نقشه هاي موجود و راههاي ارتباطي از طريق افراد محلي دست يابد.

نحوه طرح ريزي:

طرح مانور : در طرح مانور ابتدا بايستي تلاش شود که شهر به طور کامل در محاصره قرار گيرد و از ورود و خروج و يا رسيدن امکانات به داخل شهر به طور کامل جلوگيري نمود. چنانچه به علتهاي گوناگون شهر را نتوان به طور کامل محاصره نمود حداقل بايستي به موانع و عوارض حساس و حياتي اطراف شهر مسلط شد و از آن براي ورود به شهر استفاده کرد و سپس شروع به پيشروي نمود و ساختمانهاي اطراف شهر را مورد هجوم قرار داده و به سرعت نقاطي از شهر را تصرف نموده و تلاش شود که مدافعين را به فضاهاي باز کشانده و ابتکار عمل را از آنان سلب نماييد. سپس اقدام به پاکسازي مناطق متصرفي نماييد و اگر لازم بود ساختمانها را به طور مجزا و دقيق مورد تفتيش قرار دهيد. البته شيوه هاي پاکسازي کمي دشوار است و ان شاء الله بعدا مورد بررسي قرار ميگيرد.

چنانچه لازم باشد نيروها از مناطق باز و مقابل ديد و تير دشمن عبور کنند بايستي در تاريکي شب و يا زير آتش شديد بر عليه دشمن استفاده گردد. انواع اطلاعات مورد نياز را از هر حيث بايستي از دشمن بدست آورد که شامل محل استقرار نيروهاي دشمن ، نوع تجهيزات ، تعداد نفرات ، نوع ساختمانها ، معابر وصولي ، تاسيسات عمومي و ... است.
طرح آتش : شامل آتشهاي پشتيباني کننده سلاحهاي سنگين و دوربرد ، هواپيما و سلاحهاي منحني زن. اين نوع طرح در ابتداي حمله مورد استفاده قرار ميگيرد زيرا معمولا نيروهاي منظم در حمله به شهر آسيب پذيري بيشتري دارند و مدافعين داراي ديد کامل و اختفا و پوشش هستند و از طرفي به علت وجود ساختمانها ، ضربه زدن به آنان مشکلتر است پس لازم است که قبل از شروع پيشروي از طريق هواپيما اقدام به بمباران نموده و با آتش سلاحهاي سنگين نيز سنگرهاي اصلي آنان را منهدم نمود. اگر چه در حمله به شهر معمولا سعي ميشود که مراکز حساس و مهم شهر کمتر آسيب ببيند اما گاه مقاومت دشمن در داخل شهر باعث استفاده وسيع از انواع سلاحهاي سنگين ميگردد و همچنين از سلاحهاي منحني‌زن به علت اينکه ديد و تير کم است جهت از بين بردن موانع و مواضع در مابين ساختمانها استفاده مي‌شود. استفاده از ماسوره هاي تاخيري براي منهدم کردن سنگرهاي تقويت شده هم لازم است. اينگونه آتش ها مي‌تواند قبل از ورود به شهر به استحکامات دشمن آسيب زيادي برساند و از سلاحهاي مستقيم زن هم براي مواضع مشکوک دشمن استفاده کرد.
آتشهاي همراه : شامل مسلسلها که ميتوان جهت پوشش دادن نيروهاي پيشروي کننده استفاده کرد و از جابجايي نيروي دشمن استفاده نمود. موشکهاي ضد تانک براي براي فروريختن ديوارها يا ايجاد شکاف در بدنه ساختمانها. در اين مواقع ميتوان از تانکها نيز استفاده کرد البته لازم به ذکر است که معمولا تانکها به صورت تکي اقدام به پيشروري نميکنند زيرا آسيب پذيري زيادي دارند و ممکن است مورد حمله سلاحهاي ضدتانک دشمن قرار گيرند.
ساير طرحها :
در اين زمينه ميتوان نحوه استفاده از نيروهاي احتياط و ادوات و جنگ افزارها را به صورت طرحهاي حامل و جامع تهيه نمود و در خصوص تصرف شهري از آنان به نحو مقتضي استفاده نمود. از قبيل نيروهاي احتياط ، زرهي ، هواپيما ، هلي کوپتر ، گازهاي شيميايي ، مهندسي ، بهداري و مخابرات که نحوه استفاده هرکدام را به صورت گذرا مورد اشاره قرار ميدهيم.
احتياط : معمولا در فواصل نزديک از يگانهاي عمل کننده قرار ميگيرند زيرا به علت محدود بودن راههاي مواصلاتي ايجاب ميکند که هميشه در دسترس قرار گيرند.
زرهي : براي از بين بردن سدها و مواضع و خصوصا تاثير رواني آن و يا احيانا حمل نيروهاي پياده و حمايت از نيروهاي خودي.
توپخانه : جهت اجراي آتش شديد و قوي عليه سنگرهاي محکم و نقاط تجمع دشمن.
هواپيما : براي شناسايي، بمباران مناطق تجمع نفرات و ادوات دشمن ، فروريختن اعلاميه و ...
هلي کوپتر : جهت از بين بردن ادوات و تانکهاي دشمن ، شناسايي ، کنترل عبور و مرور ، انهدام نقاط مستحکم و فروريختن اعلاميه.
گازهاي شيميايي : جهت گرفتن قدرت دشمن. البته از گازهاي خفيف استفاده شود که تلفات جاني نداشته باشد و صرفا براي از کار انداختن دشمن است. و مهم است که ظرافت به خرج دهيد زيرا نيروها نزديک به هم بوده و احتمال ميرود در حين استفاده نيروهاي خودي نيز دچار آسيب گردند.
مهندسي: براي سرعت بخشيدن در ساختن و يا از بين بردن موانع و جمع کردن آنها مورد نياز است.
بهداري: جهت کمک کردن به مجروحين و مداواي مصدومين.
مخابرات و ارتباطات : براي ايجاد سيستمها و نگهداري شبکه هاي مخابراتي. البته در ميان ساختمانهاي بلند و فشرده ارتباط راديويي مختل ميشود و بهتر است از پيکها و سيستمهاي با سيم استفاده شود.
تامين : جهت حفاظت از خطوط خودي و جلوگيري از نفوذ دشمن و عوامل آنان.
پشتيباني و لجستيکي : رساندن به موقع مايحتاج يگانها و نيروهاي درگير در تمام زمينه ها .

هجوم نهايي : در اين مرحله پس از محاصره کامل شهر و يا تصرف نقاط حساس اطراف شهر و بدست گرفتن نقاط اتکا و به اصطلاح بدست آوردن جاي پا با طرحهاي از قبل پيش بيني شده هجوم به طور وسيع و سريع آغاز ميشود و مناطق باقيمانده از دست دشمن خارج شده و مناطق تصرف شده با دفت تمام پاکسازي ميشود .


منبع : http://specialforce.parsiblog.com/501586.htm




[color=brown]
به بخش دکترین ، استراتژی و تاکتیک انتقال يافت .

Babakim1[/color]
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
کلنل جان الگوهای حمله باید از دودیدگاه بررسی شود هم از دیدگاه مدافع و هم مهاجم نگاه به این دو دیدگاه می تواند یک نتیجه گیری کلی را حاصل کند باز هم ممنون.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.