zed

شوک شناسایی شبکه‌های فساد به مؤسسه امریکایی رسید

Recommended Posts

[align=justify]پس از آنکه نیروهای اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی یک عملیات شناسایی، سرشبکه‌های فساد و راه‌اندازی سایت‌های مستهجن و ضددینی را پس از حدود 6 سال کار مستمر شناسایی و بازداشت کردند، مؤسسات و مراکز امنیتی کشورهای مختلف در این زمینه دچار شگفتی شده‌اند.

به گزارش رجانیوز، يكي از مؤسسات نظامي و امنيتي ايالات متحده امریکا در گزارشی به فعالیت‌های سایبری ایران پرداخته و با ادعای ارقام نجومی درخصوص فعالیت‌های این بخش، آن را پنجمین قدرت ارتش سایبری جهان خوانده است.

اگرچه در این گزارش اشاره‌ای به شناسایی شبکه‌های فساد نشده است اما انتشار این گزارش پس از آن صورت می‌گیرد که عوامل شبکه‌های مضلین معرفی شده و در انتظار صدور رأی دادگاه هستند.

سایت مؤسسه "ديفنس تک" (Defense Tech) نوشت: تخمين زده مي شود كه كل نظاميان فعال ايران نزديك به 513 هزار نفر و 350 هزار نفر نيز نيروي ذخيره هستند. ارتش ايران به 3 بخش اصلي و 4 شاخه نظامي و 7 رسته پياده نظام جداگانه به‌علاوه يك رسته هوابرد، نيروي مخصوص و يك رسته نيروي مجهز سايبري تقسیم می‌شود. جالب آنكه بودجه هر يك از اين نظاميان چيزي حدود 95 تا 100 دلار تخمين زده مي‌شود كه اين بودجه از بودجه نظامي تمامي دولت‌هاي خليج فارس در منطقه كمتر از اين است.

ايران با داشتن نظام آموزش عالي مدرن و تحصيلات عالي در رتبه خوبي قرار دارد و توجه به امر آموزش عالي در ايران بسيار زياد است، حتي توجه به رشته‌هاي علمي مهندسي و تكنولوژي كامپيوتر در بين دانشجويان ايراني بالا است كه اين امر باعث شده كه ايران در زمينه برنامه‌هاي تسليحات سايبري در سطح بالايي قرار بگيرد.

ظرفيت‌هاي بالاي نرم‌افزاري ايران

ايران داراي ظرفيت‌هاي بسياري در زمينه نرم‌افزار است ولي علي‌رغم پيشرفت‌هاي فراوان در بعضي از رشته‌هاي نرم‌افزاري هنوز قادر نيست كه در صحنه جهاني به رقابت با رقيبان نرم افزاري بپردازد.

ظرفيت‌هاي غيرمتقارن در ايران

رشد اقتصاد ايران نسبت به سال گذشته 7 درصد جهش داشته كه توانسته است در زمينه گسترش توانايي‌هاي نظامي از جمله تحقيقات و ظرفيت‌هاي استراتژيك نظامي پيشرفت‌هايي داشته باشد، همچنین ايران به شدت در زمينه ابزار نظامي و تسليحات نامتقارن تاكتيكي نيز پيشرفت داشته است كه اين پيشرفت‌ها براي امريكا تهديد به‌شمار مي‌آيد. بنا بر آمار بدست آمده، ايران در زمينه تسليحات و ابزار سايبر و سايت‌هاي دفاعي شامل نحوه مقابله با حملات به پايگاه هاي اينترنتي دولتي بسيار تواناست.

تخمين ظرفيت‌هاي سايبر ايران

*بودجه نظامي: 11.5 ميليارد دلار

*رتبه بندي جهاني ظرفيت سايبري ايران: مقام پنجم جهان

*بودجه جنگ افزار هاي سايبري: 76 ميليون دلار

* ظرفيت‌هاي تهاجمي سايبري: رتبه 4 (در اين درجه‌بندي 1 ضعيف است، 3 متوسط و 5 عالي محسوب مي‌شود)

همچنين ايران درزمينه هك از توانايي‌هاي زيادي برخوردار است كه تا به‌حال توانسته است به تعداد زيادي از پايگاه‌هاي اينترنتي اسرائيلي حمله كند، قابل ذكر است كه فعالان سايبر در ايران بسيار فعال هستند.

لينك خبر :http://www.rajanews.com/detail.asp?id=28548[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این مطلبی که در سایت دیفنس تک منتشر شده مربوط به مهر پارساله (سپتامبر ۲۰۰۸) و ربطی به عملیات اخیر سپاه در فروپاشی شبکه‌ی مضلین نداره.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.