nasirirani

AMD Phenom II X4 955 Black Edition

Recommended Posts

در اواخر سال گذشته ميلادی کمپانی AMD نسل جديدی از پردازنده های خود با نام AMD Phenom II را روانه بازار کرد اين پردازنده ها با کارايی مطلوب و قابليت Overclocking بالای خود توانستند محبوبيت بسيار زيادی در ميان کاربران کسب کنند البته مي توان يکی از دلايل اصلي موفقيت پردازنده های AMD Phenom II را علاوه بر كارايي قيمت بسيار مناسب آن ها دانست، اما چندی پيش کمپانی AMD در راستای حفظ و پر کردن خط پردازنده هاي Phenom II يک پردازنده جديد ديگر از اين سري و با نام AMD Phenom II X4 955 Black Edition را به بازار معرفی کرد اين پردازنده جديد که اساساً يک پردازنده بر پايه سوكت AM3 ميباشد دارای فرکانس کاری 3.2GHz بوده و مجهز به 6MB حافظه کاشه سطح سه يا همان L3 Cache شده است.

AMD Phenom II 955 Black Edition به هر دو کنترلر حافظه DDR2 و DDR3 مجهز شده و با توجه به ادغام پذيری پردازنده های AM3 با سوکت AM2+ لذا امکان بهره گيری از اين پردازنده نيز بر روی مادربرد های فعلی AM2+ وجود دارد البته کاربران AM2+ بايد قبل از نصب اين پردازنده بر روی مادربرد خود BIOS مادربرد خود را به روز کنند.

از سوی ديگر خبر ميرسد که کمپانی AMD قصد دارد به زودی چندين پردازنده جديد ارزان قيمت در کلاس Phenom II به بازار معرفی کند که اين پردازنده ها از نظر کارايی و مشخصات ضعيف تر از Phenom II X4 955 BE خواهند بود، قيمتی که کمپانی AMD جهت فروش AMD Phenom II X4 955 BE در بازار جهانی مشخص کرده 245$ ميباشد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تشکر نصیر جان.

این پردازنده فنوم2 955 در اورکلاک یک رکورد باورنکردنی زده و یک گروه اورکلاکیک حرفه ای با غیر فعال کردن دو هسته و در مجموع با تبدیلش به پردازنده دو هسته ای موفق شدن اون رو تا 7.2 گیگاهرتز اورکلاک کنند! قبل از این پردازنده 940 رو یک گروه فنلاندی با چهار هسته تا 6.5 گیگاهرتز اورکلاک کرده بودند! این در حالی است که پردازنده ای آی7 اینتل به سختی کمی بیش از 5 گیگاهرتز اورکلاک میشوند!

برای سری ارزان قیمت فنوم2 میتونید دو هسته ای Athlon X2 های جدید که با فناوری فنوم ساخته شدند بخرید الان پردازنده 7750 که 2.7 گیگاهرتز هست با قیمت 75 هزار تومان در بازار به فروش میرسد و در حالت عادی از پردازنده Dual Core E5200 اینتل قویتر است ولی در اورکلاک بیشتر از 3.6 تا نمیره ولی 5200 تا 4 میره که باعث میشه ازش قویتر بشه! البته برای کاربران حرفه ای اینطوره وگرنه برای کسی که استفاده معمولی میکنه 7750 بهتره. مدل جدیدش هم 7850 اومده که نخرید همون هست فقط با ضریب 14 که چون هر دو ضریبشون باز هست در اورکلاک فرقی بینشون نیست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.