nasirirani

AMD Athlon II X2 250 and AMD Phenom II X2 550 Black Edition

Recommended Posts

کمپانی AMD به تازگی دو پردازنده Dual-Core جديد و با تکنولوژی ساخت 45nm را روانه بازار کرده است كه مجهز به کنترلر حافظه DDR2 و DDR3 بوده و در واقع از همان معماري AMD Phenom II X4 با تقليل برخي مشخصات فني بهره مي برند.

AMD Athlon II X2 250 که یکی از این پردازنده ها است بار دیگر نام پردازشگر های AMD Athlon را پررنگ تر کرد، فعالیت در فرکانس 3.0GHz، تجهیز به 2MB حافظه کاشه سطح 2، پشتیبانی از Low-Power State و همچنین Max TDP 65W از مشخصه های این محصول میباشد، انتظار میرود يكي از بهترین گزینه های موجود براي كاربرانی که راندمان بالا همراه با قیمت مناسب را مد نظر دارند AMD Athlon II X2 250 باشد.

پردازنده ی دوم که اولین پردازنده دو هسته ای در سري AMD Phenom II به شمار می آید AMD Phenom II X2 550 Black Edition نام دارد، کاربران خصوصا مشتاقان و علاقمندان به Overclock که فرکانس کاری و حجم بالای حافظه کش را جزء اولویت های اصلی قرار میدهند با انتخابی ایده آل روبرو هستند شایان ذکر است Multiplier این پردازنده باز و قابل افزایش است که در نتیجه سهولت در Overclocking را به دنبال خوهد داشت، فعالیت در فرکانس 3.1GHz و 6MB حافظه کاشه سطح 3 بعلاوه Max TDP 80W از ويژگی های این پردازنده است.

قیمت در نظر گرفته شده برای AMD Athlon II X2 250 در بازار جهانی حدود 94$ و برای Phenom II X2 550 حدودا 110$ مي باشد امید است AMD بتواند با عرضه این دو محصول سهم زیادی از بازار را از آن خود کند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خبرش رو داشتم این هم از آخرین عضو خانواده هسته Deneb که جزو موفق ترین محصولات AMD است. اگر دوستان مادربوردی دارن که بایوسش Advanced Clock Calibration داره میتونن با خرید Phenom II X2 550 و فعال کردن امکان مزبور اون رو به چهار هسته ای تبدیل کنند و لذت ببرند که چگونه با 110 هزار تومان صاحب یک پردازنده چهار هسته ای برابر با پردازنده ای چون Q8200 شدند!

ولی پردازنده Athlon II X2 250 و توصیه نمیکنم عمر دو هسته ای ها رو به پایانه از یک سال قبل تا الان سهم بازار این نوع از 60 به 50 درصد کاهش یافته و در مقابل چهار هسته ای از 15 به 30 رسیده!

البته این رو هم بگم که برای مصارف متوسط همچنان دو هسته ای اتلون بهترین گزینه محسوب میشه برای زمان حال.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.