SAEID

خلع سلاح اتمی قدرت های بزرگ! آیا ممکن است؟ چرا و چگونه؟

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

آرمانی جان منظورم از بلوف سیاسی این بود که در زمان حال بلوف هست و بیشتر حرف میزنن تا رقیب رو ارزیابی کنن و در آینده ممکن است از مرحله بلوف به عمل برسد.

آمریکا در حال حاضر روی سلاحهای استراتژیک فوق دقیق کار میکند اگر دیده باشید سال قبل مطلبی تو سایت ارسال شده بود تحت عنوان سپر موشکی یا مشت موشکی (یک همچین موضوعی داشت) که به واقع پرده از مسائلی بر میداشت که این کشور در پوشش سپر موشکی دنبال آن هست. در علم نظامی که دو نوع حمله داریم استراتژیک و تاکتیکی در گذشته چنین بود که حملات متعارف همگی تاکتیکی هستند و حملاتی از نوع اتمی و شیمیایی و میکروبی استراتژیک. در طبقه بندی کلی حملات استراتژیک سه نوع حمله داریم که شامل حمله اتمی و شیمایی و میکروبی ... و بمباران گسترده (مثل بمباران توکیو که 20 هزار نفر کشته شد) و حمله فوق دقیق که آمریکا در حال کار روی گزینه سومه یعنی سعی دارند سلاحی بسازند که بطور مثال از خاک آمریکا یک موشک بلند بشه و قبل از اطلاع دشمن یک مرکز استراتژیک نظامی چون پایگاه موشکی هسته ای را با دقت زیاد نابود کند. این نوع حملات فوق دقیق که طی دهه های آینده شاهد آن خواهیم بود جزو نسل جدیدی از تسلیحات استراتژیک قرار میگیرد که تا حد زیادی کاربرد کنونی و سابق بمب اتمی را کاهش داده و این سلاح تنها زمانی که موجودیت یک کشور در خطر باشد به کار گرفته خواهد شد.

اما در مقابل روسیه هم بی کار ننشسته و در حال گسترش نسل جدیدی از تسلیحات فوق دقیق میباشد که نمونه اولیه آنرا در قالب موشک اسکندر دیدیم و در جنگ گرجستان با موفقیت آزمایش شد. این موشک با برد تاکتیکی 400 کیلومتر دقتی در حدود چند متر دارد و با ماهواره هدایت میشود. همچنین ساخت بمب استراتژیک FOAB که دو برابر بمب آمریکایی MOAB قدرت تخریب دارد این کشور عملا نشان داد تولید نسل جدید تسلیحات راهبردی در برنامه نظامی آن لحاظ شده و به سرعت در حال تلاش برای کاستن از شکاف فناوری بین سلاحهای روسی و غربی هستند. در اقدامی فرعی با ارایه نسل چهارم از موشک اسکاد دقت آنرا به 50 متر افزایش داده اند که میتواند بازار صادراتی خوبی پیدا کند و ...
اما در کل به نظر میرسد روسیه در حال حاضر به علت کمی بودجه بیشتر به گسترش تسلیحات اتمی فوق دقیق تمایل دارد تا غیر اتمی یا شبه اتمی (استفاده از اورانیوم رقیق شده) که موشک فوق دقیق و پنهانکار توپول ام را از این دست پروژه ها میتواند قلمداد نمود. تا سال 2020 الی 2025 که بازسازی کلی نیروی نظامی روسیه محقق شود این کشور همچنان به تولید این موشک ادامه داده و سعی دارد خلاء موجود را پر کند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]در طبقه بندی کلی حملات استراتژیک سه نوع حمله داریم که شامل حمله اتمی و شیمایی و میکروبی ... و بمباران گسترده (مثل بمباران توکیو که 20 هزار نفر کشته شد) و حمله فوق دقیق[/quote]

ممنون.کاش روی این گزینه ها و موارد کاربردی اونها (یا بهتز بگم زمان واقعی استفاده ) با تامل بیشتری حرکت کنیم که فکر کنم با حضور دوستان بحث جالبتری بشه.

در مورد سلاحهای فوق دقیق تاپیکی قبلا داشتیم ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
درباره گزینه حملات فوق دقیق (این رو من خودم اطلاق کردم تا با حملات دقیق لیزری و ماهواره ای تاکتیکی اشتباه گرفته نشه Strategic Smart Bombing) مقوله ای میباشد که بطور عملی جدید مطرح شده و هنوز تعریف دقیقی ازش ندیدم و هر کشوری دنبال روشهایی هست که به نظرش کارامدتر میاد. مثلا پرواز یک بمب افکن بی2 از خاک آمریکا و زدن مرکز فرماندهی یک سایت موشکی بالستیک روسیه در کامچاتکا با بمب هدایت لیزری gbu-28 یک حمله استراتژیک فوق دقیق هست که با یک ضربه کم هزینه و در عوض مهلک دشمن را به زمین میزند! اما میدونیم که اون بمب جزو تسلیحات تاکتیکی طبقه بندی میشه!

به خاطر ندارم تاپیکی در این مورد داشته باشیم باز یه جستجو میکنم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.