Azarakhsh

15 فناوری دیجیتالی برتر تاریخ

Recommended Posts

15 فناوری دیجیتالی برتر تاریخ

انسان از ابتدا به زیبایی علاقه مند بوده و با پیشرفته شدن زندگی، این زیبایی در کنار کارآمدی معنا و مفهوم تازه ای کسب کرده است. از آنجایی که این روزها فناوری بر بخش بخش زندگی تاثیر مستقیم دارد و مردم را به طور گسترده به خود وابسته کرده است زیبایی و کارآمدی در دنیای فناوری یکی از مهم ترین مقوله ها محسوب می شود. امروزه زیبایی ظاهری نسل جدید فناوری ها به قدری اهمیت پیدا کرده است که برخی کاربران فارغ از فایده و کارآمدی، سعی می کنند با پرداخت هزینه های فراوان دستگاه های زیبای دیجیتالی و الکترونیکی جدید را برای خود خریداری کنند. نگاهی به چنددهه قبل نشان می دهد فناوری ها از ابتدا به این صورت ساخته نمی شدند و البته در زمان خود، خدمات منحصر به فردی را در اختیار کاربران می گذاشتند. در کنار زیبایی و کارآمدی، برخی فناوری ها با ورود به بازارهای جهانی موفق شده اند بیشترین تاثیر را در زندگی مردم برجا بگذارند. مرکز PC World بر اساس آخرین بررسی های خود، برترین فناوری تاریخ را در این زمینه برگزیده که در زیر مورد بررسی قرار می گیرند.


تلفن همراه StarTAC موتورولا(1996)
این محصول که نخستین گوشی تاشو جهان است، نخستین دستگاه دیجیتالی بی سیم محسوب می شود که به صورت گسترده برای برقراری ارتباط بین مردم مورد استفاده قرار گرفت. در آن زمان تلفن های همراه فاقد دوربین دیجیتالی، سیستم پخش فایل های صوتی یا سیستم های مسیریاب بودند و تنها امکان برقراری تماس های تلفنی را برای کاربر فراهم می کردند. مرکز رسانه ای PC World به تازگی لیستی را با عنوان «50 دستگاه دیجیتالی برتر در 50 سال گذشته» منتشر کرده که ششمین رتبه این لیست مربوط به گوشی StarTAC است
. این گوشی در زمان ظهور خود کوچک ترین و ظریف ترین تلفن همراه جهان محسوب می شد.


لپ تاپ MacBook Air اپل(2008)
کاربران این روزها می توانند محصولات مختلف شرکت اپل از جمله انواع iPod، iPhone، دستگاه های Nano، iMac، Cinema Display، Cubes، Apple TV و ... را خریداری کنند. اما یکی از بهترین محصولات اپل که این روزها در بیشتر ادارات و منازل دیده می شود و به صورت گسترده مورد استقبال کاربران قرار گرفته، لپ تاپ MacBook Air است. زمانی که «استیوجابز» مدیرعامل اپل این لپ تاپ فوق باریک با بدنه آلومینیومی را در ژانویه 2008 معرفی کرد، تحولی بزرگ در دنیای رایانه های قابل حمل ایجاد شد. در حال حاضر کلیه تولیدکنندگان رایانه های همراه در جهان سعی می کنند محصولات خود را شبیه MacBook Air بسازند.


رایانه Alienware ALX Liquid مخصوص بازی
شرکت Alienware با تولید رایانه ویژه خود در سال 2005 توانست تحولی بزرگ در سیستم های خنک کننده رایانه ها ایجاد کند و نسل جدید رایانه های پرقدرت و کم مصرف را در اختیار علاقه مندان به بازی های رایانه ای بگذارد. در سال 2008 مدل
Area-51 X58 از این سری رایانه های شخصی مورد استقبال گسترده کاربران قرار گرفت و فروش بسیار بالایی داشت.


مدادتراش «ریموند لائوی» (1933)
شاید قرار دادن نام یک مدادتراش در این لیست کمی عجیب به نظر برسد اما کارشناسان این محصول را یکی از تحولات بزرگ در عصر فناوری های جدید می دانند. این مدادتراش توسط «ریموند لائوی» پدر طراحی های صنعتی مدرن ساخته شد. لائوی طراحی انواع اتومبیل، یخچال، لوکوموتیو، تمبر و طراحی راکت
Saturn 5 را برعهده داشته است. چندی پیش نمونه اولیه ساخته شده از این مدادتراش به قیمت بیش از 100 هزار دلار در یک حراجی فروخته شد.


حلقه دیجیتالی کنترل از راه دور تلویزیون(2009)
مرکز آزمایشگاه های تخصصی هیلکرست که در زمینه طراحی، تولید و بررسی سیستم های دیجیتالی و الکترونیکی پیشرفته فعالیت می کند، چندی پیش حلقه دیجیتالی ویژه ای روانه بازار کرد که قابلیت سیستم های کنترل از راه دور تلویزیون ها برای آن در نظر گرفته شده است و در عین حال با حافظه مجازی خود امکان پخش انواع فایل های صوتی را برای کاربران فراهم می کند. حسگرهای پیشرفته این حلقه قابلیت تشخیص حرکات دست کاربر را دارند و به آن امکان می دهند با چرخاندن انگشتان و فشردن آنها روی بدنه حلقه، کنترل کلیه بخش های تلویزیون را در دست بگیرد. این حلقه دیجیتالی 99 دلار قیمت دارد و از ماه گذشته فروش آن آغاز شده است.


سیستم ویژه پخش سی دی و دی وی دی(2009)
شرکت Bang & Olufsen از سری محصولات BeoLiving خود دستگاهی روانه بازار کرده است که قادر است سی دی و دی وی دی را پخش کند. این دستگاه جدید که ظاهر بسیار زیبایی دارد، پیشرفته ترین درایور دنیا برای پخش سی دی ها و دی وی دی ها محسوب می شود و امکان ذخیره اطلاعات روی این دیسک ها را نیز فراهم می کند. این دستگاه به تازگی وارد بازار شده و مورد استقبال عموم کاربران قرار گرفته است.


سیستم MoGo Mouse BT برای رایانه های شخصی(2006)
این سیستم در اصل نوع پیشرفته موشواره هایی است که هم اکنون برای رایانه های رومیزی مورد استفاده قرار می گیرد. این سیستم به اندازه یک کارت اعتباری ساخته شده است و علاوه بر کنترل مکان نما در نمایشگر، امکانات دیجیتالی پیشرفته ای را ارائه می دهد. با راه اندازی سیستم بلوتوث در این موشواره جدید، کاربر می تواند کلیه اطلاعات مورد نظر خود را به راحتی از انواع دستگاه های دیجیتالی به رایانه انتقال دهد. روی این صفحه دیجیتالی دکمه های ویژه برای کلیک کردن و حرکت صفحات رایانه ای به سمت بالا و پایین نصب شده است. این سیستم می تواند از انواع کارت های حافظه نیز پشتیبانی کند.


روبوت Aibo سونی به شکل سگ(2006-1999)
شرکت سونی با ساخت این روبوت، نخستین حیوانات دیجیتالی را به دنیا معرفی کرد و توانست خود را به عنوان تولیدکننده نخستین روبوت هوشمند غیرانسان
به جهانیان معرفی کند. این روبوت شامل دوربین دیجیتالی بسیار پیشرفته ای می شود و قابلیت تشخیص 100 فرمان صوتی برای آن درنظر گرفته شده است و در عین حال می تواند از پله یا کوه نیز بالا برود. در لیست «50 دستگاه دیجیتالی برتر در 50 سال گذشته» شرکت PC World، رتبه 44
به این روبوت اختصاص یافته است.


ابزار اینترنتی 3Com Ergo Audrey
(2000-1999)
یکی از نخستین ابزارهایی که امکان اتصال کاربران به اینترنت را فراهم کرد، Audrey ساخت شرکت 3Com بود. این دستگاه که به اندازه یک توستر ساخته شده بود شامل نمایشگر لمسی و صفحه کلید بی سیم می شد که امکان جست وجوهای اینترنتی و ارسال پست الکترونیکی را فراهم می کرد. زمانی که یک پست الکترونیکی دریافت می شد، این دستگاه چراغ های سبز خود را روشن می کرد تا به کاربر اطلاع دهد. حدود یک سال پس از تولد Audrey، عصر «دات کام» آغاز شد و با روی کار آمدن نسل جدید سیستم های مبتنی بر اینترنت، این محصول کمتر مورد توجه قرار گرفت.
سیستم شبکه ای ذخیره اطلاعات LaCie 5big(2008)
سیستم LaCie از جمله دستگاه هایی محسوب می شود که به صورت گسترده در بیشتر شرکت ها و سازمان ها در دنیا مورد استفاده قرار گرفته است. این سیستم که نقطه عطفی برای تولید نسل جدید سیستم های ذخیره سازی اطلاعات در شبکه های رایانه ای محسوب می شود تاکنون جوایز فراوانی را در حوزه بهترین محصولات دیجیتالی دریافت کرده است. این سیستم هم اکنون قادر است بین 5/2 تا 10 ترابایت اطلاعات را در خود نگه دارد.


درایور دیسک های Blu-ray سامسونگ(2009)
درایور ویژه سامسونگ برای دیسک های Blu-ray که هم اکنون به صورت گسترده مورد استقبال کاربران قرار گرفته
BD-P4600 نام دارد و باریک ترین درایور این دیسک ها در دنیا محسوب می شود. طول و عرض این دستگاه به ترتیب 18 و 8 اینچ است، قادر است تصاویر را با کیفیت 1080 و با سیستم صوتی دالبی پخش کند. این دستگاه از شبکه های بی سیم Wi-Fi، امواج رادیویی Pandora و شبکه اینترنتی Netflix Watch Instantly برای دریافت آخرین فیلم های سینمایی پشتیبانی می کند و 500 دلار قیمت دارد.


میکروفن
Blue Dragonfly(2009)
شاید حمل میکروفن Blue Dragonfly چندان آسان نباشد اما صحبت کردن با این میکروفن تجربه جالب و منحصر به فردی را برای کاربران به ارمغان می آورد. این میکروفن در بخش های مختلف خود قابلیت چرخش دارد و قادر است صدا را به صورت خودکار تنظیم کند تا گوش هیچ شنونده ای را آزار ندهد. برای این میکروفن سیستم حذف صداهای اضافی محیط نیز در نظر گرفته شده است و برای ضبط حرفه ای صداها مورد استفاده قرار می گیرد.


پروژکتور دیجیتالی ال جی(2005)
این پروژکتور دیجیتالی که به صورت رومیزی مورد استفاده قرار می گیرد یا روی دیوار نصب شود، AN110 نام دارد و جایزه انجمن طراحی های صنعتی آمریکا در سال 2006 را از آن خود کرده است. وزن این پروژکتور کمتر از دو کیلوگرم است و می تواند تصاویر را با کیفیت 2080 پیکسل و به اندازه یک نمایشگر 100 اینچی به نمایش بگذارد. سیستم مرکزی این پروژکتور هوشمند است و می تواند خود را با اندازه دیوارها و اتاق ها وفق دهد.


هدست های Earbuds (2009)
هدست های Vibe Duo از جنس فلز و به رنگ های متنوع ساخته شده اند و زمانی که کاربر آنها را در گوش خود می گذارد لذت گوش دادن به موسیقی را احساس می کند. روی این هدست را سه لایه سیلیکون نرم پوشانده است تا این محصول خود را با فرم انواع گوش ها تطابق دهد. این هدست شامل کابل ویژه Kevlar نیز می شود.


ماسک دیجیتالی
Rejuvenique (1999)
این ماسک دیجیتالی که Rejuvenique نام دارد یکی از عجیب ترین دستگاه های دیجیتالی در تاریخ محسوب می شود. این ماسک حاوی

26 بخش مجزا است که از طلا ساخته شده اند. زمانی که این ماسک روی صورت قرار می گیرد، قادر است جنس و رنگ پوست را تشخیص دهد و انرژی ملایم مرتعش کننده ای متناسب با جنس پوست افراد به آنها انتقال دهد.

[b]itiran.com[/b]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دستت درد نکنه.

اون حلقه کنترل تلویزیون به نظرم مفید باشه و با کاهش قیمت عالی میشه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.