amin_sahande

همراه با پرواز دیسکاوری

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[size=18]شاتل دیسکاوری زمین را ترک کرد[/size][color=cyan][/color]

شاتل فضایی دیسکاوری به همراه هفت فضانورد آن اوایل صبح روز شنبه پس از تاخیرهای مداوم در پرتاب سرانجام زمین را به سوی ایستگاه فضایی بین المللی ترک گفتند.

به گزارش خبرگزاری مهر، پرتاب شاتل دیسکاوری سومین تلاشی بود که سازمان ناسا برای آغاز این ماموریت به انجام رسانده بود که این تلاشها به دلایل مختلفی از جمله نامساعد بودن شرایط جوی و نقص فنی در دریچه مخزن سوخت شاتل ناکام مانده بود.

زمانی که دیسکاوری زمین را ترک کرد ایستگاه فضایی بین المللی در ارتفاع 354 کیلومتری از سطح اقیانوس هند در جنوب غرب تاسمانی در حال پرواز بوده است شاتل دیسکاوری هشت دقیقه پس از پرتاب به مدار زمین رسیده و یکشنبه شب به این ایستگاه خواهد رسید.

از مهمترین تجهیزاتی که این شاتل به همراه می برد، ترد میل 5 میلیون دلاری است که نام کمدین مشهور استفان کولبرت بر روی آن نهاده شده است این تردمیل به شکل 100 قطعه مجزا به فضا پرتاب شده و تا ماه آینده سر هم نخواهد شد. 6 موش آزمایشگاهی نیز به همراه سرنشینان شاتل به ایستگاه سفر خواهند کرد و تا ماه نوامبر به منظور انجام آزمایشهای تراکم استخوان در این ایستگاه اقامت خواهند داشت این موشها پس از انسان اولین پستاندارانی خواهند بود که به مدت طولانی در فضا زندگی خواهند کرد.

سه راهپیمایی فضایی طی این ماموریت 13 روزه به منظور نصب تانکی جدید، بخشی از سیستم خنک کننده ایستگاه و برخی از تجهیزات خارجی متفرقه انجام خواهد گرفت.

از دیگر موارد قابل توجه این ماموریت جایگزینی یکی از ساکنان ایستگاه توسط فضانورد نیکول استات است این فضانورد زن حداقل سه ماه را در ایستگاه اقامت خواهد داشت.

پرتاب شاتل دیسکاوری سی و سومین پرتاب شامگاهی ناسا بوده در آستانه بیست و پنجمین سالگرد اولین پرتاب دیسکاوری شکل گرفته است.

بر اساس گزارش ام اس ان بی سی، اکنون تنها 6 پرواز دیگر برای شاتلهای کهنسال باقی مانده است و پس از آن عمر فعالیتهای شاتلهای سازمان ناسا به پایان خواهد رسید.

http://www.mehrnews.com/fa/NewsDetail.aspx?NewsID=937647

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=orange]شاتل دیسکاوری در ایستگاه فضایی کناره گرفت[/color][size=18][/size]

شاتل فضایی سازمان ناسا سرانجام در ایستگاه فضایی بین المللی کناره گرفته و ماموریت 9 روزه خود را در این ایستگاه آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، شاتل فضایی دیسکاوری برای اقامتی 9 روزه در ایستگاه فضایی بین المللی به این ایستگاه رسیده کناره گرفت.

فرمانده ریک استورکو از موتورهای اصلی برای کناره گرفتن در ایستگاه استفاده کرد زیرا موتورهای کوچکتر غیر فعال شده بودند دیسکاوری تجهیزات علمی و ورزشی جدیدی را برای ساکنان ایستگاه همراه خود به این پایگاه فضایی بین المللی حمل کرده است.

فضانوردان شاتل همچنین طی اقامت 9 روزه در ایستگاه و قبل از بازگشت به زمین باید یک سری از عملیات تعمیری و ترمیمی را به اتمام برسانند.

برنامه فضانوردان شامل سه راهپیمایی فضایی به منظور جایگزین کردن تجهیزات علمی خارجی، تعمیر سکویی جدید برای کناره گرفتن اتاقکهای جدید در سال آینده و نصب تانک جدید آمونیاک و بازگرداندن تانک قدیمی خواهد بود.

بر اساس گزارش بی بی سی، دیسکاوری همچنین فضانورد آمریکایی نیکول اسکات را به مدت سه ماه جایگزین تیم کوپرا خواهد کرد. این شاتل به طور کلی 13 روز در فضا باقی خواهد ماند.

http://www.mehrnews.com/fa/NewsDetail.aspx?NewsID=938995

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=18]موشها برای اولین بار میهمان ایستگاه فضایی می‌شوند[/size]

گروهی 6 تایی از موشهای آزمایشگاهی اولین میهمانان ایستگاه فضایی از این گونه جانوری هستند که به همراه شاتل دیسکاوری از اتمسفر زمین خارج شده و در ایستگاه فضایی بین المللی ساکن می شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، این موشهای کوچک بخشی از مطالعه ایتالیایی ها هستند که به منظور بررسی تاثیرات فضا بر روی کاهش تراکم استخوان در فضا میهمان ساکنان ایستگاه فضایی شده اند تا شرایط فیزیکی آنها در شرایط مداری مورد بررسی قرار گیرد.

به گفته مسئول محموله های دیسکاوری محل سکونت این موشها در ایستگاه در واقع هتلی کوچک و فضایی است که دارای اتاق خواب و اتاقهایی برای غذا خوردن و خوابیدن است. این تجهیزات از این رو برای موشهای کوچک فراهم آورده شده است که اساس مطالعات بر پایه راحتی جانداران در محیط فضایی است.

موشها قبل از بازگردانده شدن به زمین به مدت سه ماه در هتل کوچک خود در ایستگاه فضایی بین المللی ساکن خواهند بود. این جانداران تا کنون چندین بار به فضا سفر کرده اند اما در تمامی این سفرها درون فضاپیما باقی مانده اند و سپس به زمین بازگردانده شده اند. طولانی ترین زمانی که موشها در خارج از اتمسفر زمین و در فضا زندگی کرده اند 30 روز بوده است.

جولی رابینسون از محققان ایستگاه فضایی معتقد است برای سکونت موشها در ایستگاه فضایی از فناوری کاملا جدیدی استفاده شده است و این پروژه طولانی ترین زمان سکونت این جوندگان کوچک در فضا را به منظور انجام آزمایشهای تجربی رقم خواهد زد.

محل سکونت موشها یا هتل فضایی این جانداران که توسط فضانوردان به ایستگاه فضایی انتقال داده شده است با استفاده از دیواره هایی به چند قسمت تقسیم شده است تا هر یک از موشها فضای کافی برای زندگی کردن داشته باشند. غذا و آب مورد نیاز این جانداران با استفاده از سیستم خودکاری تهیه شده و سیستم شبیه ساز نوری نیز وظیفه شبیه سازی روز و شب را برای موشها به عهده دارد. همچنین تمامی این فرایندها و کنش موشها توسط دوربینهایی تحت کنترل خواهد بود.

موشهای آزمایشگاهی که به سفارش آژانس فضایی ایتالیا به فضا سفر کرده اند در ماه نوامبر به همراه شاتل فضایی دیگری به زمین باز خواهند گشت و برای سنجش میزان کاهش تراکم استخوان مورد آزمایش قرار خواهند گرفت.

بر روی زمین میزان کاهش تراکم استخوان و بروز پوکی استخوان در میان زنان بسیار بیشتر از مردان است اما در فضا به دلیل قرار گیری فضانوردان در برابر تابشهای شدید میکروگرانشی حجم زیادی از استخوانها و ماهیچه های تمامی فضانوردان در معرض خطر قرار دارد.

بر اساس گزارش ام اس ان بی سی، محققان امیدوارند این آزمایشها بتواند درمان موثرتری را برای این کاهش تراکم و پوکی استخوان در زمین بیابد تا بتوان با استفاده از آن از فضانوردان در فضا محافظت کرد.

http://www.mehrnews.com/fa/NewsDetail.aspx?NewsID=939658

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اینهم چند عکس از شاتل

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_discovery-shuttle-launch%7E0.jpg[/img]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_discovery-launch-sts121-13.jpg[/img]


[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_discovery-launch-sts121-10.jpg[/img]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.