nasirirani

Phenom II X6 در برابر Intel Core i9

Recommended Posts

بر طبق آخرین اطلاعات اولین پردازنده شش هسته ای AMD برای کامپیوتر های Desktop با اسم رمز Thuban و برند تجاری AMD Phenom II X6 زودتر از موعد مقرر یعنی تا سه ماهه دوم سال 2010 میلادی به بازار عرضه خواهد شد. پیش از این AMD اعلام کرده بود که AMD Phenom II X6 از سه ماهه سوم سال 2010 به توليد انبوه خواهد رسید، مشخصا به نظر می رسد این اقدام AMD در جهت مقابله با رقیب دیرینه خود یعنی Intel است که قصد دارد پردازنده های شش هسته ای خود با اسم رمز Gulftown و برند تجاری Core i9 را در آغاز سه ماهه دوم سال 2010 روانه بازار کند.

AMD Phenom II X6 با سوکت های AM3 و AM2+ سازگار بوده و دارای کنترل کننده حافظه 128 بیتی با با قابليت آدرس دهی حافظه های DDR3 تا حداکثر فرکانس رسمی 1333MHz می باشد و انتظار می رود معماری بسیار شبیه به هسته Istanbul داشته باشد لازم به ذکر است هسته Istanbul دارای سه مگابایت حافظه کاشه سطح دو (512KB به ازای هر هسته) و شش مگابایت حافظه کاشه سطح سه می باشد و هم اکنون در قالب برند AMD Opteron 24xx/84xx قابل خريد در بازار جهانی است، اطلاعات بيشتر در مورد Istanbul را از اينجا بخوانيد.

نکته جالب توجه اينکه پردازنده های شش هسته ای AMD در آستانه عرضه پلتفرم AMD Leo معرفی خواهند شد و مسلما می توانند قسمتی از این پلتفرم جدید کمپانی AMD یاشند. AMD Leo که بر پایه چیپست های AMD 890FX و 890GX طراحی شده و از پل جنوبی SB850 نیز بهره می برد دارای مزایایی چون پشتیبانی از SATA 6Gb/s و [احتمالا] USB 3.0 است و فضای Overclocking بسيار مطلوب تری نسبت به پلتفرم فعلی يعنی Dragon را ارايه ميکند.

البته بر طبق برآورد های انجام شده Thuban از نظر Performance رقيب جدی برای Gulftown محسوب نخواهد شد ولی مسلما همانند ساير هم خانواده های خود يعنی سری پردازنده های Phenom II قيمتی مناسب و همخوان با کارايی خود خواهد داشت.
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/phenom_ii_x6.jpg[/img]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.